Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Różnice w konstrukcji bloków silników tdi BPW (8v140KM) a BMN (16V170KM)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam uszkodzony blok moim 2.0tdi BPW, zdecydowałem się na jego wymianę, pęknięcie powstałe (ok 5cm długości) znajduje się od strony rozrządu na śrubie mocującej głowicę, prawdopodobnie podczas poprzednich napraw nie został oczyszczony otwór śruby co w efekcie doprowadziło do rozsadzenia bloku w momencie dokręcania głowicy. Po odwiedzeniu miejscowych "szrotów" okazało się ze mają na jednym z nich niedaleko mnie takowy blok ale od wersji BMN, czy ten blok znacząco różni się od mojego, wyczytałem ze różnicą były tylko w zastosowaniu większego turbo itp., czy aby na pewno, i nie wiem czy w tym bloku będą znajdowały się nagwintowane otwory pod wałki wyrównoważające, bo o tym gdzieś wyczytałem że może ich nie być tzn. są ale tylko same otwory bez gwintów. Czy posiada ktoś z Was może taki bloki mógł by mi udzielić więcej info.

z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)

Edytowane przez miras86
Opublikowano (edytowane)

Na Twoim miejscu kupił bym słupek od AVF-a ( 1,9 tdi najlepiej jeszcze w jakimś angliku z rozsądnym przebiegiem  ) , pasuje praktycznie p&p mechanicznie , uzbrajasz go w swój osprzęt, jak masz jeszcze DPF-a to jedziesz z nim na skup i robisz program pod ten setup :)

I wreszcie będziesz miał  bezawaryjne auto :hi::decayed:

Tutaj masz temat o swapie BPW na AVF-a :

 

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedz

Pomyślę i rozejrzę się gdzieś za jakimś AVF-em

Opublikowano

a odnośnie pytania. przede wszystkim nie posadzisz głowicy z 8V na bloku z 16V

Opublikowano

Bpw ma czujnik poł.walu korbowego w bloku, natomiast bmn we flanszy uszczelniacza tylnego wału i są inne wtyczki z tego co kojarzę...

Szukaj słupka z 1.9 lub samego bloku...

Opublikowano

Trochę dawno temu to było, temat już rozwiązany. Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi, w ostateczności znalazłem blok w fajnym stanie i dobrej cenie od innego BPW, po przełożeniu klamotów wszystko ok.

Opublikowano
W dniu 28.09.2018 o 02:37, miras86 napisał:

Trochę dawno temu to było, temat już rozwiązany. Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi, w ostateczności znalazłem blok w fajnym stanie i dobrej cenie od innego BPW, po przełożeniu klamotów wszystko ok.

Ponownie pojawiły się problemy z BPW :rant:,  pęknięciu uległa podpora wału w bloku  oraz  wał korbowy, finalnie BPW zastąpiony został słupkiem ASZ, po przekładce miski olejowej, pompek, pokrywy głowicy,  przerobieniu smoka pompy oleju i przełożeniu reszty osprzętu, sprawuje się bardzo dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...