koloboro Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Z okazji założenia bixów do mojej A4 zrodziła się potrzeba regulacji poziomu. A że nie znalazłem jakiegoś konkretnego DIY to zacząłem myśleć jak to ogarnąć i podłączyć do tego co mam w aucie. Temat z bixenonem ruszył z kopyta. Przedstawiam działanie prototypu. Nie jest źle. Jutro robię PCB i zobaczymy jak to wyjdzie. Wczoraj prototyp dzisiaj wersja 1.0 Jak ktoś chętny na takie cudo to zapraszam na PW. Na filmikach sterowanie silnikiem krokowym takim jaki występuje w bixenonach A4 B7. Oczywiście regulator obsługuje dwa silniki. Edytowane 29 Stycznia 2017 przez koloboro
GreGoriO Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 szacun za zaangażowanie, ale zapytam.... Po co się bawić w ręczną regulację skoro mając instalację na aucie, jest przygotowana pod manual. Wystarczy przepiąć jeden kabelek w lampie i korzystasz dalej z silniczków z Ręcznej regulacji. i pokrętła które już jest na desce. Moim zdaniem ważniejsza jest procedura ustawiania (ruch góra-dół), widoczna przy odpalaniu, dla diagnosty czy Policji.
koloboro Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2017 O jakim kabelku kolego mówisz. W b7 gdzie były reflektory halogenowe regulacja jest realizowana całkiem inaczej niż w bixenonach. Ja zaadoptowałem właśnie istniejącą instalację recznej regulacji halogenów do regulacji bixenonów. Procedurę góra dół można zaimplementować. Kilka linijek kodu.
GreGoriO Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 mówimy o o przekładce reflektorów H7 na BIX prawda? a tam występuje instalacja do pokrętła, które TO zresztą pokazałeś na swoim filmiku. zamiast się bawić w zrobienie sterownika, co dla większości z nas jest nieosiągalne, za to szacunek! można przerobić nieznacznie instalację w lampie, nie ruszając reszty, by działało na odzyskanych silniczkach z lamp H7. w momencie gdy zdecydujemy na pełne wykonanie SAMOPOZIOMU, powrót do oryginalnego okablowania jest bezbolesny. Po prostu w lampie dołożyłem kostkę z silniczka ręcznej regulacji, bez niszczenia wtyki silniczka krokowego. ...ja tak jezdziłem prawie rok zanim skompletowałem części, potem tylko przekładka samego silniczka i tyle. wkładając zwykłe silniczki do lamp BIX własnie, należy wykorzystać tylko 3 kabelki które są już podłączone do kostki/wtyczki lampy a nie 4 jak w silniczku krokowym jedynym powodem dla mnie, GDZIE widziałbym sens montażu silniczków krokowych, to właśnie ruch Dół-Góra (bo tak poprawnie powinno wyglądać) przy odpalaniu. Że światła się ustawiają. I to ruch dość zdecydowany,szybki, a nie tak wolny jak zwykle opuszczają się lampy przy ręcznej regulacji. PAMIĘTAJ, nie mówię tutaj o ingerencji w wiązkę kabli idącą do lamp, bo to już zupełnie inna historia.
koloboro Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2017 (edytowane) kolego Ty mówisz o B6 czy o B7? Bo ja o B7 i silniczki w tych lampach bix i h7 nijak do siebie nie pasują. No i bez rozklejenia kolsza nie ma szans tam się dostać. Albo ja czegoś nie wiem tak wygladają silniki w A4 B7 A tak do B6 i tu można powalczyć ale w B7 tak kolorowo nie jest Edytowane 29 Stycznia 2017 przez koloboro
Gregorski3 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 17 minut temu, GreGoriO napisał: należy wykorzystać tylko 3 kabelki które są już podłączone do kostki/wtyczki lampy a nie 4 jak w silniczku krokowym Możesz podać które kable(kolory) i w jakiej kolejności trzeba podpiąć pod kostkę 3 pin ??
GreGoriO Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Rzeczywiście są inne, w takim razie jak się trzymają, bo w te w B6 mają kołnierz i takiego się spodziewałem. przekręcasz o pół obrotu i już siedzą. Te w B7 są to dwa różne mocowania?? nie zmienia to faktu że chyba dostęp do kabelków jest, bo żeby zmienić silniczek musisz wypiąć wtyczkę? a wtedy można coś pokombinować.... ale OK to jest wątek o regulacji, dołóż do sterowania ruch DÓŁ-GÓRA, w momencie odpalania świateł a wszyscy będą zadowoleni..
koloboro Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Są przykręcane śrubkami i są całkiem różne mocowania. I brak dostępu do silniczków. Trzeba lampy rozklejać. Dlatego zrobiłem sterownik. Oczywiście będzie kilka sztuk jak ktoś chętny. Tylko muszę zaprojektować jak najmniej inwazyjny montaż w istniejącą instalację. Góra - dół po odpaleniu świateł już działa. Edytowane 29 Stycznia 2017 przez koloboro
GreGoriO Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Możesz podać które kable(kolory) i w jakiej kolejności trzeba podpiąć pod kostkę 3 pin ?? Tutaj masz rozpiskę. Jeśli mimo wszystko kolory będą się różnić, to należy miernikiem sprawdzić numery które widnieją obok kolorów. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
GreGoriO Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 17 minut temu, koloboro napisał: Są przykręcane śrubkami i są całkiem różne mocowania. I brak dostępu do silniczków. Trzeba lampy rozklejać. Dlatego zrobiłem sterownik. Oczywiście będzie kilka sztuk jak ktoś chętny. Tylko muszę zaprojektować jak najmniej inwazyjny montaż w istniejącą instalację. Góra - dół po odpaleniu świateł już działa. Brak dostępu? to jak silnik nawali taniej wyjdzie kupić inna lampę! jestem w szoku! w takim razie, jestem obiema "ręcami" za TWOIM POMYSŁEM.
cinkers Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 (edytowane) Ja byłbym wstępnie zainteresowany - poszło PW Czy ja już widzę, że po dostaniu napięcia przy zapłonie silniczki imitują samopoziom? Edytowane 30 Stycznia 2017 przez cinkers
GreGoriO Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Sprawa jaka mi się nasunęła, to czy nie powinna być zwłoka taka, że ruch powinien by dopiero po odpaleniu silnika albo świateł?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
koloboro Opublikowano 30 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2017 uklad zadziala po odpaleniu świateł. jedzie na dol i wraca do gory.narazie na stole odpowiada na podanie napiecia zasilania.jak jeszcze jakieś sugestie i uwagi to bardzo proszę. regulator jest jeszcze w fazie testów i wszystko można zmienic
cinkers Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 A dałoby radę jakoś zrobić, żeby po odpaleniu dopiero odpalał się system? Nie wiem, może jakieś wyższe napięcie idzie przy odpalaniu? I dopiero to by wzbudzalo uklad caly ? Tak chyba jest w oryginale, choć nie wiem do końca.
koloboro Opublikowano 30 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2017 w moim założeniu będzie tak że układ dostanie zasilanie po włączeniu bixow. zaraz po tym procedura góra-dół następnie układ czeka na ruch pokrętła. Nie wiem do końca jak to wygląda w oryginale. jak ktoś ma ori system to proszę o info jak to się zachowuje.wieczorem zamieszczę schemat jak regulator ma być wpiety w instalację.
cysiek18 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Moje odczucia sa i na plus i na minus. Na plus bo szacun za chęci i wykonanie. Jako osoba mająca dużą styczność z systemami wbudowanymi itp. wiem ile czasu trzeba poświęcić. Ale z drugiej strony po co taki system ? Wiem ze to taniej niż ori rozwiązanie ale czy na bezpieczeństwie warto oszczędzać. Xenon to nie zwykłe h7, dużo bardziej oślepia. Moje zdanie jest takie, że już jak coś się robi to na 100%. , rezać xenon to tylko ze spryskami i samopoziomowaniem. Myślę też że jak nas policja zlapie i trafi się upierdliwy to nie ściemnimy mu że xenon reguluje się recznie [emoji4]Podziwiam za chęci i pracę ale neguję takie obejście przepisów. Przysłowiowy członek mnie trafia jak jadę w nocy i mnie oślepiają.Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
koloboro Opublikowano 30 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2017 (edytowane) Jasna sprawa ze samopoziom to najlepsze rozwiązanie. Przy ręcznej regulacji koniecznie trzeba ustawić reflektory na przyrządzie. Ja u siebie mam ustawione przy maxymalnym położeniu góra trochę niżej niż powinno być, aby przypadkiem nie oslepiać. A ręczna regulacja to juz tylko niżej. I myślę ze lepsze to niż brak jakiejkolwiek regulacji. Najgorzej to oślepiają ci co założyli HIDy i jest ich coraz więcej. Jedzie taki z hidem 6000K wali po calym świecie. i zero do bani. A tu już schemat podłączenia regulatora do adaptera. Poprawiłem trochę kod i teraz sterownik pamięta ostatnią pozycje silnika i nie jeździ na dół aby się zbazować. Filmik z działania z nowym kodem. Myślę że to już w miarę działa. Ale oceńcie sami. Jeszcze w grę wchodzi długość skoku dla poszczególnych pozycji. Narazie cały skok silnika jest podzielony na trzy równe części. Może trzeba będzie to skorygować. Ale to sprawdzę na samochodzie. Edytowane 30 Stycznia 2017 przez koloboro
koloboro Opublikowano 26 Lutego 2017 Autor Opublikowano 26 Lutego 2017 Minęło już trochę czasu i powstała druga wersja sterownika. Pierwsza pracuje w moim samochodzie i jest ok ale brakuje regulacji skoku. Także co się zmieniło. Samo założenie działania jest takie same jak w wersji pierwszej. Czyli po podaniu zasilania na sterownik (plus od zasilania bixów) sterownik wykonuje test czyli max położenie dół i max położenie góra. Po czym ustawia lampy na zadanej pozycji. Dołożyłem microswitche które umożliwiają sterowanie dół - góra. Pomagają przy montażu sterownika, bo można w szybki sposób sprawdzić poprawność połączenia silników krokowych. Dołożyłem zworki za pomocą których można regulować skok kolejnych pozycji. A także doszedł stabilizator 9V do zasilania potencjometru ręcznego regulatora. Zmniejszenie napięcia do 9V jest konieczne ze względu na potrzebę stabilnego napięcia na wyjściu z potencjometru regulatora. Wyłączony silnik - napięcie 12v, silnik pracuje napięcie 14.4V. Także jak ktoś jest zainteresowany projektem to zapraszam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się