Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nierówna praca silnika na wolnych obrotach


jurasman

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach

pod koniec listopada wymieniony olej,filtry,(nie sprawdzałem nawet stanu oleju)miesiąc pózniej pojawił się problem z nierówną pracą silnika lecz tylko na biegu jałowym,przy odpalaniu nie słychać rozrządu,auto nie dymi(jedynie pusci na czarno przy przyspieszaniu),brak błędów,moc ok, dobrze pali ale jest za dużo oleju

w piątek mechanik stwierdził wtryski do wymiany,ok znalazłem używki komplet za 2.4k,po załozeniu wtrysków auto już nie kopci na czarno przy dodaniu gazu lecz nierówna praca pozostała
zabrałem auto od mechanika nie ma czasu na dalszą naprawę i stwierdził że silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach i do sprawdzenie rozrząd że niby łańcuch się rozciągną i przeskoczył i że naprawa wyniesie z 10k

miał ktoś podobny problem badz wie co mu dolega?

Edytowane przez jurasman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrzad to nie 10k wiec spokojnie. Jakie masz korekcje?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic dokładnie nie wiem ,powiedział tylko że te wtryski są ok i problemu trzeba szukać gdzie indziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pytałem o to nawet bo wydawało mi się to oczywiste

wczoraj wyciągnąłem nadmiar oleju,było o 1,3 litra za dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawił się kolejny objaw mianowicie obywa płynu chłodniczego a nie widać wycieków ani plam na podłodze i do tego dymi na biało zaraz po odpaleniu

czyżby uszczelka pod głowicą?

auto już czeka w kolejce do mechanika na koniec lutego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, marcin4x4 napisał:

ile ci go ubywa ? zimą to norma... tak samo jak biały dym.

ostatnio dolałem 2 litry a duzo nie jezdziłem ze względu na prace silnika , może 2kkm

a jak odpale auto w garazu zaraz cały zadymiony i nie da się wytrzymać i jeszcze z wydechów cieknie czarna jakby woda,być może to płyn z zmieszany z sadzą...nie wiem

w każdym bądz razie za tydzień audi jedzie do ogarniętego mechanika i powinno być wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odebrałem dzisiaj auto z zakładu asb,bo w miedzyczasie padła skrzynia no i ku mojemu zaskoczeniu silnik pracuje równo cichutko tak jak powinien

no i nie wiem czy przyczyną tego trzesienia na wolnych obrotach była skrzynia biegów czy może wymieniane wtryski dopiero zaczeły pracować jak trzeba

co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Skrzynia też mogła być powodem nie równej pracy ale wtryski też.  Gdzie w Prw naprawiałeś samochód ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski wymieniał gość z derewicznej

Skrzynia robiona w Piszczacu i po jej naprawie nierówna praca ustała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was znalazl w koncu przyczyne tego problemu? u mnie czasami sie zdarza deliktane "bujanie" samochodem podczas postoju, na biegu jalowym. 

Absolutnie nie ma zadnego dymienia. Auto normlanie przyspiesza. Nie czuć braku mocy. W aucie czasami czuc zapach spalin podczas tego drgania / bujania.

Drgania pojawiaja sie przy ok 850-900obr/min. Jak dodam delikatnie gazu do 950-1000obr/min wowczas drgania ustaja. Rowniez jak sie przejade jakis dluzszy kawalek autem przy pojawieniu sie drgan to drgania ustaja.

Tankuje caly czas ORLEN VERVA albo BP Ultimate.

Kiedyz udalo mi sie nawet nagrać filmik.

Kilkukrtonie auto bylo diagnozowane i zadnych błedow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2021 o 12:34, xxxPALUCHxxx napisał:

Czy ktoś z Was znalazl w koncu przyczyne tego problemu? u mnie czasami sie zdarza deliktane "bujanie" samochodem podczas postoju, na biegu jalowym. 

Absolutnie nie ma zadnego dymienia. Auto normlanie przyspiesza. Nie czuć braku mocy. W aucie czasami czuc zapach spalin podczas tego drgania / bujania.

Drgania pojawiaja sie przy ok 850-900obr/min. Jak dodam delikatnie gazu do 950-1000obr/min wowczas drgania ustaja. Rowniez jak sie przejade jakis dluzszy kawalek autem przy pojawieniu sie drgan to drgania ustaja.

Tankuje caly czas ORLEN VERVA albo BP Ultimate.

Kiedyz udalo mi sie nawet nagrać filmik.

Kilkukrtonie auto bylo diagnozowane i zadnych błedow.

 

Witam. Chyba ten sam problem u mnie. Co jakiś czas choć nie zawsze pojawia się ten problem. Z autem żadnych problemów tak samo jak u Ciebie wszystko gra ale jak czasami postoi np na światłach to zaczyna nierowno pracować i właśnie lekkie dodanie gazu rozwiązuje problem i jak już się to pojawi to za każdym razem na wolnych już tak jest ale np na drugi dzień już tego nie ma problemu. Dzisiaj właśnie miałem taką sytuację, nie wiem czy to nie będzie problem z wtryskiwaczami lub jednym z nich poza tym żadnych innych objawów nie zauważyłem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2021 o 13:31, gozdzik77 napisał:

Zacznij od odłączenia przepływki. jak to nie pomoże to zostają do sprawdzenia wtryski  niestety.

w jaki sposob przeplywomierz moze wplywac na taka prace silnika?

a skad pojawiajacy sie zapach spalin?

Edytowane przez xxxPALUCHxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz ma wpływ na pracę zaworu EGR, klapy obejściowej w chłodnicy spalin i na klapę gaszącą. Jak odepniesz przepływkę to te elementy nie pracują i możesz wtedy wykluczyć te elementy. A jezeli któryś z wymienionych elementów ci szwankuje to możesz je w ten sposób zdiagnozować.

Za zapach spalin w kabinie może być odpowiedzialna klapa obejściowa przy zaworze EGR. Wyrobiona ośka zaworu. Lub wypalone podkładki miedziane pod wtryskami, ale to sie charakteryzuje się tym że silnik na wolnych obrotach tak cyka. Są filmy na YT jak te podkładki się diagnozuje i jak silnik pracuje jak są wypalone.

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gozdzik77 napisał:

Przepływomierz ma wpływ na pracę zaworu EGR, klapy obejściowej w chłodnicy spalin i na klapę gaszącą. Jak odepniesz przepływkę to te elementy nie pracują i możesz wtedy wykluczyć te elementy. A jezeli któryś z wymienionych elementów ci szwankuje to możesz je w ten sposób zdiagnozować.

Za zapach spalin w kabinie może być odpowiedzialna klapa obejściowa przy zaworze EGR. Wyrobiona ośka zaworu. Lub wypalone podkładki miedziane pod wtryskami, ale to sie charakteryzuje się tym że silnik na wolnych obrotach tak cyka. Są filmy na YT jak te podkładki się diagnozuje i jak silnik pracuje jak są wypalone.

dzieki za pomoc:thumbup1:

w weekend jade wymienic filtry i olej wiec przy okazji poprosze mechanika zeby mi posprawdzal co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...