Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana przepływomierza - jaki producent?


wgrxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, muszę wymienić przepływomierz (A4 B5 1,9 tdi 90KM 1Z) oryginalny to Pierburg 074 906 461 (zabudowany w całości).

Poszukuję informacji czy ktoś ma doświadczenia z zamiennikami innych producentów, mam na myśli Magneti Marelli i Bremi. Chodzi oczywiście o cenę, bo Pierburg to 500 zł a MM i Bremi 350 zł.

"Przewaliłem" to forum, fora o vw. Nigdzie nie znalazłem konkretnych opinii o użytkowaniu zamienników tych firm poza poradami że MUSI BYĆ BOSCH.

Co prawda o Magneti M zdania są podzielone ale o Bremi znalazłem tylko informację że produkują dla VAG elementy zapłonu.

Może ktoś ma doświadczenie z tymi firmami. Zamienniki "no name" i używki przestałem brać pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem już kilka przepływomierzy w tdi. Pytanie czy jesteś pewny że to przepływomierz padł ? po drodze jeszcze jest sprawdzenie przewodów podciśnieniowych zaworka sterującego turbiną i czujnika ciśnienia na kolektorze ssącym ? 

Zawartość dodana 4 minutes later

A co do tego Boscha  akurat maja racje ..... Fakt że trzeba troszke miedzi za niego wyłożyć ale warto z racji iż te boschowskie to już jest gorna półka i jak pracuje przy samochodach od 10 lat to powiem że jednak też bym ci go polecił ... czasami warto wydać raz 400 niż dać 270 czy 300 zł a za pół roku bd to samo i weź pod uwagę że zamienniki nie zawsze maja dobre parametry i choc auto bd dynamiczne i pojedzie będzie więcej paliło może przykapcać i zwiększy tzw turbodziuke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po objawach, przeglądaniu forum, poradach ludzi co trochę się znają i podpięciu pod komputer wychodzi że coś z przepływką jest nie tak (im bardziej wilgotno na dworzu tym większy muł - tak w skrócie można to streścić, od listopada 2016). Robiłem też czyszczenie (ale w tym modelu można było tylko przedmuchać pod ciśnieniem) ale i przepływomierz poleżał z godzinę w ciepłym suchym powietrzu a że ostatnie 3 dni były dość mroźne i suche to silnik nieco lepiej zaczął się zbierać, zmienia się tylko "dziura" na różne zakresy obrotów, zanikając czasami, no i cały czas pracuje nierówno na wolnych obrotach.

Powracam jednakże do zapytania, czy komuś zdarzyło się instalować przepływki innych tańszych marek i jak to wychodzi, jak praca silnika, po jakim czasie zaczynają sie problemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że jeżeli nie chodzi równo na wolnych obrotach to przepływomierz nie ma z tym nic wspólnego.  Normalnie po całkowitym wypięciu silnik chodzi równiutko tyle że nie ciągnie wiec dokładnie to zobaczcie. Troszkę już się przesiedziało przy tym,  najlepiej by było przepiąć z innego samochodu i porównac bo wiesz 400sł drogą nie chodzi ,szkoda kasy.   to tak tylk z mojej strony. 

Jeżeli faktycznie chcesz go wymienić to ja bym dołożył te 150 zł i kupił coś porządnego.  Magneti Marelli nie są takie złe chociaż jak się trafi,założyłem ich w sumie ze 3 szt z czego 1 poszła  na reklamacje standardowo uciekały od norm ale wachało się to po między 690 a 710 mg/s czyli nie było zle  Bremi  hmmm no szału nie robił. nowe pokazywały tak ok 670mg/s wiec tez d*py nie urywa Boscha mam u ciebie w bryce ( 1.9 115km) i wskazania przepływomieża w zależnośći od temperatury na dwoże od 750 do 815 mg/s. Brat ma 1.9 130km ma akurat bierburga wskazania w granicy +/- 800mg/s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej podzwonić po jakiś szrotach i popytać o oryginał ale z używanych ?

Ja tak zrobiłem do swojego, dałem 80 zł za oryginał używany i latam do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie pakowal sie w zamienniki.

Nawet ori  uzywke jak kupujesz to od razu z kompem i dzida..

Juz w 1,8 T dawalem jakis zamiennik i sieta z tego wyszla.

Jak chcesz mam sprawna przeplywke i moge Ci ja odsprzedac.

Logi oczywiscie posiadam.

O ile podejdzie z afn/avg

Sam kupowalem go 3 lata temu i z 3 na szrocie co dostalem do sprawdzenia jeden byl do pupy,drugi juz lepiej a ten malinka.

Tuner  przy okazji wymazal mi to dziadocstwo raz na zawsze i mam spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wymienisz przepływkę podepnij kompa i zrób logi. Tym sposobem całą motorownie możesz wymienić. Warto wiedzieć, że te starsze przypływki jednoczęściowe z gruby drutem w środku fajnie się czyści .... papierem ściernym wodnym. Jak nasz już pewność, że przypływka kuleje warto zastosować ten sposób, oczywiście delikatność przy czyszczeniu wskazana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1Z, przepływomierz jest cały zabudowany, wejście jest na 6 pinów.

Po podpięciu pod komputer pokazał się błąd wskazujący na przepływomierz (coś o zwarciu w obwodzie przepływomierza - jak pamiętam), wywalił się też inny błąd mianowicie "czujnik ciśnienia doładowania" ale ten już pokazywał się jakiś czas temu jak podpinaliśmy auto pod komputer a że silnik jako tako się zbierał to ten drugi błąd zbagatelizowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten blad to jak sie nie myle oznacza min przerwany kabel od przeplywki.

Nie masz jakiegos znajomego co bys podmienil????

Ogarnij wpierw ten czujnik doladowania potem zacznij z przeplywka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o pierburgu wkładzie samym do afn? Dobry jest czy tylko ori albo bosch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.02.2017 o 17:54, Automet1992 napisał:

Tylko że jeżeli nie chodzi równo na wolnych obrotach to przepływomierz nie ma z tym nic wspólnego.  Normalnie po całkowitym wypięciu silnik chodzi równiutko tyle że nie ciągnie wiec dokładnie to zobaczcie. Troszkę już się przesiedziało przy tym,  najlepiej by było przepiąć z innego samochodu i porównac bo wiesz 400sł drogą nie chodzi ,szkoda kasy.   to tak tylk z mojej strony. 

Jeżeli faktycznie chcesz go wymienić to ja bym dołożył te 150 zł i kupił coś porządnego.  Magneti Marelli nie są takie złe chociaż jak się trafi,założyłem ich w sumie ze 3 szt z czego 1 poszła  na reklamacje standardowo uciekały od norm ale wachało się to po między 690 a 710 mg/s czyli nie było zle  Bremi  hmmm no szału nie robił. nowe pokazywały tak ok 670mg/s wiec tez d*py nie urywa Boscha mam u ciebie w bryce ( 1.9 115km) i wskazania przepływomieża w zależnośći od temperatury na dwoże od 750 do 815 mg/s. Brat ma 1.9 130km ma akurat bierburga wskazania w granicy +/- 800mg/s.

Dzięki kolego za opinie, może sie komuś przydać bo nie ma tego akurat na forum.

U mnie wyszło tak że musiałem wymienić przepływomierz. Uszkodziłem niestety oryginalny podczas czyszczenia, a robiłem to tak jak były opisy, odgięcie lekko siatki (ktoś kiedyś już tam się dobierał). Przedmuchanie, przecieranie lekko wacikiem z benzynką, ale chyba nadgorliwość swoje zrobiła. Albo za długo to przemywałem, albo za bardzo naciskałem, coś poszło nie tak i miedziana blaszka poszła sie j***.  Kupiłem taki jak był czyli Pierburg. III... to trzeba było już dawno zrobić. Pierwsza przejażdżka to był szok, po tym jak od października ub. roku był muł. Po 1000 km jakie zrobiłem i po mieście na ekspresówce jest ok. Samochód wreszcie się zbiera a od ok 1800-1900 obr dostaje kopa. Nie wbija w siedzenia bo to nie rajdówka, ale zupełnie inna jazda. To poprawiło dynamikę ale pozostaje problem z błędami o ciśnieniu doładowania oraz od 2 mcy nierówna praca na wolnych obrotach ale to inna bajka a jestem umówiony z gościem na porządną diagnostykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WYGRYXXX nie musisz nigdzie jechać szarpanie na wolnych ...... zaślep egr:kox: .... i jeżeli jest błąd ciśnienia ..... zmień czujnik na dolocie ... kosztuje w granicy 150 zł nowy i powinien być spokój :) jeżeli nie to to co zawsze mówię przy tdi :co: ... podciśnienia .... czasami jedna uszkodzona końcówka przewodu , małe przetarcie a silnik robi różne jaja.:naughty:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Automet1992 napisał:

WYGRYXXX nie musisz nigdzie jechać szarpanie na wolnych ...... zaślep egr:kox: .... i jeżeli jest błąd ciśnienia ..... zmień czujnik na dolocie ... kosztuje w granicy 150 zł nowy i powinien być spokój :) jeżeli nie to to co zawsze mówię przy tdi :co: ... podciśnienia .... czasami jedna uszkodzona końcówka przewodu , małe przetarcie a silnik robi różne jaja.:naughty:

 

To nie szarpanie tylko delikatnie wyczuwalna nierówna praca. egr został już kiedyś tam zaślepiony. A byłem u fachmistrza, przejechaliśmy się i należałoby najpierw zajrzeć do komputera czy tam wężyk nie jest uszkodzony, jak nie to zawór n75. Bo co do samej pracy, nierównej, to już trochę poważniejsze rzeczy z czego chyba najprostsza to właściwe ustawienie kąta wtrysku. Ale odbiegliśmy za bardzo od tematu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...