Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF/AWX] Numery OE turbiny


WaleryzMoldawii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taka sytuacje:  285 k przebiegu i  silnik (a moze turbo)  zaczal  pochlaniac olej. Rano jak odpalam  na zimnym silniku trochę kopci, dym śmierdzący niebaski,- przestae po kilku sekundakh. Auto dobrze sie zbiera, nie ma spadku mocy. Turbo oryginał jeszcze, od nowości, czysta, nie ma żadnych wycieków.   Przy ostatnej wymianie,  jak odłączyłem wąż od IC z lewej strony wylalo sie za duzo  oleju (Valvo 5-40), olej sie leje ciurkiem.   Uważam ze  wina może byc turbo. No i co teraz?  Kupić turbo czy dać to do regeneracji?  Z regeneracją róznie bywa. A jak tak to zdecidowalem sie na zakup uzytej turbosprzenzarki z przebigem do 100 000 z Britanii. No i teraz moje do was pytanie:
Na jakie auta warto uwazac?  mlodsze od mojego z 2003 roku. Jasne ze najlepiej szukać tych z ostatniego rzutu. Na jake auta, (Superby, Seaty i t.d.)  jakich rocznikow byli montowane takie same turbo?  Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo.

Kupując używaną turbinę, bierz pod uwagę możliwość trafienia na uszkodzoną i koszty zwrotu.

Jeżeli regeneracja tylko w sprawdzonym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

038 145 702J lub 038 145 702N (nowsza)

Tylko A4, A6, Passat - z silnikiem AVF/AWX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzekue. Z innych aut to nie pasuja?  Skoda superb poszla do demontazu, przebieg to 70 000km.

Zawartość dodana 1 minute later
4 godziny temu, Musashi napisał:

 sprawdzonym miejscu.

niestety,  u nas nie ma takich miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, WaleryzMoldawii napisał:

Skoda superb poszla do demontazu, przebieg to 70 000km.

w superbie jest silnik poprzeczny, turbina jest zintegrowana z kolektorem wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież SuperB 1 to wiekszy pasek b5fl i tez ma AWXa pod maską tylko nie wiem jak z AVF ale chyba też.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o nowszych superbach, tymbardziej ze rozbierane auto ma przebieg 70000km i mało prawdopodobne aby miało 10 lat i więcej.

Turbiny pasują też od silników BSS i BWW. kod silnika jest ważny. wychodziły do 2008 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra więc to jest tak:

038 145 702 J 

  • Audi A4 B6 do 2005 - Silnik 1.9 TDI AVF/AWX/
  • Audi A6 C5 do 2004  - Silnik 1.9 TDI AVF/AWX/
  • Passat B5 FL do 2005 - Silnik 2.0 TDI BGW/BHW

038 145 702 N

  • Audi A4 B7 - do 2008 - Silnik 2.0 TDI BNA/BLB/BPW
  • Audi A6 C6 - do 2008 Silnik 2.0 TDI BLB/BNA
  • Skoda Superb - do 2008 Silnik 1.9 TDI AVF/AWX i 2.0 TDI BSS/BWW 

038 145 702 NX - wkładana jako część serwisowa po 2008r.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ kolektor wydechowy i rurki olejowe są identyczne, powinny też pasować z A4/A6 BRE,BRF,BVG  2006-2008 rok.

03G145702K i KX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzekue bardzo! w tej chwili akkurat takich nie ma, wienc mam czas pomyszlec na ten temat.   Оczywiście z waszą pomocą. Sprawa est taka: jak zawsze,   istnieje różnica poglądów  medzy  forummechanikami, -  ten ostatni mówi ze turbo nie ma nic do rzeczy i muszemy robic kapitalny remont silnika. Czyli, turbo rzuca w IC tyle oleju ile wyrzuca sam silnik. Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik gubi, olej trafia w wydech, jeżeli turbo gubi, olej trafia do silnika i w wydech.

Co do remontu.

Należy pomierzyć kompresję. Jeżeli silnik zużywa olej poprzez zużyte pierścienie i gładzie cylindrowe, wyjdzie na pomiarze.

W takim przypadku remont jest nieopłacalny, ponieważ raz duży koszt, a dwa, i to o wiele ważniejsze, musi być wykonany przez fachowca, a skoro u Was nie ma sensownych warsztatów regenerujących turbiny, sądzę, że porządnym mechanikiem może być problem podobny. Źle wykonany remont odbije się czkawką, w postaci problemów różnych a dwa wydaną dużą kasą.

Sensowniej w takim przypadku upolować używany silnik.

Natomiast inną przyczyną zużycia oleju, przez silnik, nie turbinę, mogą być również uszczelniacze zaworów. Potrafią gubić pokaźne ilości. objaw identyczny jak w przypadku powyższym, jednak kompresja będzie prawidłowa.

Skoro wylałeś dużo oleju z dolotu, raczej skłaniałbym się do upatrywania turbo jako winowajcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to mi podejdzie do AVF bo nie mogę dojść z numerami do ładu.

lp0pLJV.jpg

Jak dobrze pamiętam na mojej była tabliczka Made in Romania a ta klepnięta przez Włochów, ale nr nie pamiętam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejdzie ja montowałem taką samą w BKE i musiałem dać przejściówkę do AWX/AVF podchodzi P&P:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...