Lastk Opublikowano 18 Lutego 2017 Opublikowano 18 Lutego 2017 (edytowane) Hej, kolejny przypadek z typu dziwnych. Przygotowałem sobie auto na trase tj. Nowy olej Motul specyfic 505.01 + komplet filtrów... tydzień później pojachałem w trase i po 600km zatrzymałem się na kawe na stacji, otwieram drzwi i słysze dźwięk jakby łańcucha lub zaworów.., dodaje gazu i podchodzi do mnie facet, który stał autem z boku i mówi: "Panie, środkowy tłumik się Panu rozsypał" zgasilem go, potem pojechalem dalej i po przyjezdzie dzwiek byl ten sam to nagrałem filmik. Średnie obroty w trasie to 2800 na autostradach.., Dziwne jest to ze gdy na drugi dzień wróciłem po kolejnych 700km to chodził bez tego dźwięku Panowie, ściągać miche dla spokojności? Rozrząd ma 20.000 a przy nim była robiona regeneracja pompy oleju na większy zabierak. Dostałem informację, że łańcuch jest dobry i prawidłowo napięty... Edytowane 18 Lutego 2017 przez Lastk
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2017 Opublikowano 18 Lutego 2017 jaki silnik! dzwiek ten z lancuchem nic wspolnego nie ma. zdemontuj pasek osprzetu i odsluchaj. napinacz lancucha zostal wymieniony? Zawartość dodana 2 minutes later poza tym, gdybys dal silnikowi chwile popracowac spokojnie na biegu jalowym, moze by dalo sie cos uslyszec.
Lastk Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Opublikowano 18 Lutego 2017 Masz racje, mogłem troche na jałowym poczekać ale po 7 godzinach jazdy zmęczenie nie pomagało w myśleniu... Silnik to 16v BLB. Napinacza łańcucha nie wymieniali bo powiedzieli, że wszystko jest ok to po co Dobrze, ze nie slychac tam łancucha... moze zabiore się za dokładne sprawdzenie wydechu...
Wihajster Opublikowano 18 Lutego 2017 Opublikowano 18 Lutego 2017 3 minuty temu, Lastk napisał: Napinacza łańcucha nie wymieniali bo powiedzieli, że wszystko jest ok to po co a to jest jedno z wazniejszych rzeczy do wymiany
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2017 Opublikowano 18 Lutego 2017 Dokładnie, Piotrek, ujął to idealnie, w przypadku silników z napędem wałków łańcuchem, wymiana napinacza to podstawa. Bez tego cała operacja regeneracji napędu wałków jest bez sensu!!! W przypadku pęknięcia łyżwy, silnik przez jakiś czas nadal ma ciśnienie smarowania, jednak nienapięty łańcuch w krótkim czasie zaczyna przeskakiwać na kole łańcuchowym wału, które w szybkim czasie ulega zeszlifowaniu. W misce pojawiają się opiłki. POnadto luźny łańcuch powoduje przedwczesne zużycie zregenerowanego wałka i zabieraka. A wtedy albo wymiana wału na wersję do napędu zębatkami. albo kupno zębatki i problematyczne usuwanie zniszczonego koła łańcuchowego i osadzanie nowego. Ponadto niezbędny jest zespół wałków w wersji na zębatki i jeżeli używany jego regeneracja. Wg mnie miska w dół, niestety demontaż rozrządu, i wymiana napinacza...
Lastk Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Opublikowano 18 Lutego 2017 Tak zrobię, nie ma wyjścia. Szkoda tylko, że zaufałem mechanikowi, który po kupnie przeze mnie auta zrobił rozrząd i pompe oleju... nie miałem wtedy sam wiedzy i doświadczenia w tej materii na naszym forum pamiętam, że mówił mi wtedy, że nie będzie mnie naciągał na koszty... ja wtedy pokazywałem mu zestaw za 500zł na allegro, w którym był łańcuch i napinacz... ach podpowiedzcie mi jeszcze, czy da się sprawdzić kondycje napinacza, wałków zebatych i łańcucha bez rozpinania rozrządu? Łańcuch i napinacz brać z allegro czy serwis audi? Zawartość dodana 32 minutes later P.S. Odnośnie napinacza oczywiście rozwiązanie jeat jedno, tak jak mówicie trzeba to zrobić ale jeszcze powiem Wam, że teraz musiałem wyjechać na 20 minut i na zimnym silniku potem dogrzanym i z temperaturą roboczą ten dźwięk nie występuje... może tak być, że mocno rozgrzany pi długiej trasie z obrotami powyżej 2500 odzywa się wydech lub katalizator? Pozdrowienia! Dzięki za udział w temacie
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2017 Opublikowano 18 Lutego 2017 Może. dźwięki na odległość trudno diagnozować. nagraj jak pracuje silnik na biegu jałowym. To o czym mówisz, to był zestaw do zmiany rozwiązania z wałkami na napęd pompy z AVF. W twoim przypadku należało kupić napinacz do BLB. Stanu napinacza nie sprawdzisz. Dziś cały/jutro ew. pęknięty. Napinacz wyłącznie z ASO. Zresztą jest cały wątek na forum. Trzeba było przeczytać.
Lastk Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Opublikowano 18 Lutego 2017 3 minuty temu, Musashi napisał: Zresztą jest cały wątek na forum. Trzeba było przeczytać. Masz całkowitą racje, zrobiłem to dużo później niż remont auta po kupnie Po pół dnia jazdy po mieście dźwięk nie występował i teraz też nie występuje. Zaczeło się od długich tras w ostatnich kilku dniach... Gdy tylko pojawi się ponownie (zapewne po jakiejś dłuższej trasie) to będę nagrywał. Dzięki
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2017 Opublikowano 18 Lutego 2017 Umawiaj się na napinacz lepiej. poniżej przykład. Zawartość dodana 4 minutes later Zawartość dodana 9 minutes later A tak wygląda uszkodzony napinacz. fotografie z pierwszego posta powyższego wątku. http://www.fotosik.pl/zdjecie/6b96e74289daccde http://www.fotosik.pl/zdjecie/768c2e23c90bdd43
Lastk Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Opublikowano 18 Lutego 2017 Widziałem ten temat i opis awarii Jestem umówiony na środe na zrzucenie michy i sprawdzenie, powiem mechanikowi, że wymieniamy napinacz. Z tego co widze na ostatnim zdjęciu to napinacz można chyba wymienić bez zrzucania rozrządu, dobrze myśle?
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2017 Opublikowano 18 Lutego 2017 33 minuty temu, Lastk napisał: napinacz można chyba wymienić bez zrzucania rozrządu, dobrze myśle? źle śruba mocowania napinacza znajduje się, pod pokrywą/obudową łańcucha, w której znajduje się uszczelniacz przedni wału korbowego. Powiedz mechanikowi. że uszczelniacz po demontażu pokrywy trzeba wymienić, to że ładnie wygląda, nie znaczy że po ponownym montażu nie zacznie puszczać olej. No i w czasie montażu należy się przyłożyć, łatwo go uszkodzić.
Lastk Opublikowano 19 Lutego 2017 Autor Opublikowano 19 Lutego 2017 Dzięki za cenne rady szkoda, że musze pouczać mechaników a nie oni mnie... już poprzednik złożył mi skrzynie bez wymiany uszczelnień i była powtórka z rozrywki po roku reasumując kupuje: - nowy pasek rozrządu - nowy napinacz ori plus łańcuch ori - uszczelniacz przedni wału korbowego Potem lece do mechanika na wymiane plus kontrola obu kół zębatych, na których pracuje łańcuch Przytaknij jeśli dobrze myśle
Musashi Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 tak. nie wiem czy dostaniesz - łańcuch niektóre śruby są jednorazowe...
Lastk Opublikowano 20 Lutego 2017 Autor Opublikowano 20 Lutego 2017 Najpierw nazbieram części a w miedzyczasie rozmawiam z moimi mechanikami, myślałem też o śrubach. Poszukam informacji o tych, co są jednorazowe i zamówie. Dzisiaj naszla mnie myśl, żeby zadzwonić do futurum i umówić się na wysyłke mojego modułu pompy na zmiane napędu na koła zębate i kupienie od nich koła zębatego na wał masz może dostęp do dobrego Twoim zdaniem tutoriala zmiany napędu pompy? Masz kogoś zaufanego w lubuskim lub dolnośląskim co zna temat? Pozdrowienia!
Lastk Opublikowano 20 Lutego 2017 Autor Opublikowano 20 Lutego 2017 P.S. Nie zauważyłem, że mieszkasz w Poznaniu. Robisz takie tematy?
Musashi Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 żeby zdemontować koło łańcuchowe z wału, bez ryzyka uszkodzenia bieżni uszczelniacza, warsztat powinien mieć grzałkę indukcyjną do demontażu, wtedy operacja jest łatwa. pomysły ze stosowaniem udaru, czy ściąganie siłowe, mogą się źle skończyć. z montażem już łatwiej.
kalaf Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 Kolego przerabiałem ten sam problem jakieś 5 lat temu, też przerabiałem napęd pompy na zębatkę. Zadzwoń jutro po 14 do mnie to pogadamy. Wysłałem Ci nr tel na priv.
Lastk Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Opublikowano 9 Marca 2017 Panowie, odnośnie pompy mam termin umówiony. Jeszcze jedna prośba, dźwięk o którym pisałem na początku pojawia się teraz po każdym nagrzaniu silnika. Poniżej filmik, proszę o wskazówki
FUTURUM Opublikowano 10 Marca 2017 Opublikowano 10 Marca 2017 Pod miskę podłuż telefon(jeśli masz osłonę to nie szkodzi)-tam będzie dźwięk(metal o metal). Metaliczny dźwięk występuję tylko na nagrzanym silniku-chyba że końcówka napinacza jest urwana to wtedy nie ma znaczenia-zimny czy ciepły.MUSASHI dobrze omawia temat...
Lastk Opublikowano 10 Marca 2017 Autor Opublikowano 10 Marca 2017 (edytowane) 8 godzin temu, FUTURUM napisał: Pod miskę podłuż telefon(jeśli masz osłonę to nie szkodzi)-tam będzie dźwięk(metal o metal). Metaliczny dźwięk występuję tylko na nagrzanym silniku-chyba że końcówka napinacza jest urwana to wtedy nie ma znaczenia-zimny czy ciepły.MUSASHI dobrze omawia temat... Hej, nagram filmik spod miski... jest dokladnie tak jak mówisz, metal o metal występuje z okolic miski po nagrzaniu, myśle że łańcuch jest rozciągnięty. Termin mam umówiony ale musze czekać ponad miesiąc. Rozmawiałem z Tobą przez telefon jakiś czas temu. Części chce kupić od Ciebie i zastanawiam się nad wyborem opcji: - zestaw pompy od 1.9 - kupno modułu z kołami zębatymi Co wg Was lepsze? Zawartość dodana 3 minutes later Zrobiłem zdjęcia pod pokrywą, bo wydaje mi się, że dziwne dźwięki dobywają się też z góry silnika, auto nagrzane przy jezdzie spokojnej przy 2000 obr chodzi troszkę jak traktorek na jałowym słychać traktorka też przy prawym przednim kole... https://s18.postimg.org/9u1lo8imh/IMG_4819.jpghttps://s18.postimg.org/vhqjyoj0p/IMG_4820.jpghttps://s18.postimg.org/4xxywjih5/IMG_4822.jpghttps://s18.postimg.org/bd1l6yekp/IMG_4823.jpg Edytowane 10 Marca 2017 przez Lastk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się