austin225 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 Witam, Jak w temacie w a4 zapala mi się kontrolka oleju tylko i wyłącznie gdy auto się rozgrzeje a z tego co wiem 1.8t ma wysoka temp. otwarcia termostatu 102C Zacznę od tego że został wymieniony olej na motula 5w30 i przez jakiś czas było dobrze około 3 mieś. wraz z filtrem, wymieniono napinacz łańcucha (w starym sitko nie było zapchane lecz uległ uszkodzeniu, czujnik ciśnienia oleju wymieniony na nowy nic pod maską nie grzechocze silnik pracuje cicho ale sam dzwięk podczas jazdy zapalającej się kontrolki sprawia że włosy stają dęba.. po zgaszeniu i odpaleniu jest ok do momentu aż wskoczą wyższe obroty około 1600 rpm. Jak silnik ostygnie można go kręcic i jest ok do momentu aż sie nie rozgrzeje. Nie sprawdzałem jeszcze cisnien oleju w silniku ale czy może to być zawór wysokiego ciśnienia i czy znajduje się on w pompie lub smok zapchany czy miał ktoś taki problem w 1.8t i jakoś sobie z tym poradził? Proszę o jakieś wskazówki...
przem8 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 Stawiam na zatkanego smoka jak w większości takich przypadków. Pierwsze co, to sprawdź ciśnienie oleju i lepiej nie użytkuj samochodu do tego czasu.
austin225 Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Opublikowano 28 Lutego 2017 tylko zastanawia mnie to dlaczego na gorącym silniku na zimnym nigdy sie nie zapalił
przem8 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 (edytowane) Ja miałem przypadek w A4, że po wymianie termostatu (była kupiona z niesprawnym) jak się silnik dobrze zagrzał to się świeciła kontrolka. Wcześniej silnik w ogóle nie łapał temp. i wnioskuję, że jak bym zimniejszy olej to panowało większe ciśnienie, które mieściło się jeszcze w normach i nie świeciła się olejarka. Smok był całkowicie zabity nagarem. Efekt jazdy na longlajfach za granicą... Edytowane 28 Lutego 2017 przez przem8
austin225 Opublikowano 2 Marca 2017 Autor Opublikowano 2 Marca 2017 Ja jak kupiłem auto to też miało zalanego longa 0w30 ale stwierdziłem ze lepiej wymienić cześciej niz raz na jakiś czas a az takich duzych przebiegów nie robiłem i koszt mniejszy teraz mam 5w30 motula, wcześniej castrol
aiwer Opublikowano 6 Marca 2017 Opublikowano 6 Marca 2017 Czujnik ciśnienia wymieniłeś profilaktycznie? Nie piszesz żeby przed wymiana było źle wiec może sprawdź czujnik.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
przem8 Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 19 minut temu, austin225 napisał: Czujnik wymieniony. A sprawdzałeś to ciśnienie oleju? Jak problem nie rozwiązany to nie ma na co czekać...
austin225 Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Opublikowano 9 Marca 2017 Jutro będę wszystko wiedział to dam zać co było ostateczną przyczyną
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się