Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bierze olej w rekordowych ilosciach. WTF?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zrobilem dopiero 300 km po wymianie oleju i juz musialem dolac 1l oleju bo na fisie wywalilo kontrolke. Tak samo drugi komputer prosil o dolanie oleju. 

Silnik po przebiegu 56 tys km. Auto więcej stało niż jeździło.  Silnik i cały osprzęt był składany od nowa od podstaw.

Koncowki wydechu mam cale okopcone ale nie zauważyłem, żeby auto dymiło. Spalanie paliwa jest niepokojące bo najwyższe tutaj na forum.

Co może być nie tak? gdzie szukać przyczyny?

Pozdro ;)

Edytowane przez AudiFan&Seller
Opublikowano

Ja bym zaczął od obejrzenia turbiny i filtra powietrza.

Opublikowano
Dnia 3/13/2017 o 22:55, AudiFan&Seller napisał:

Silnik i cały osprzęt był składany od nowa od podstaw.

a to tak każdy z przebiegiem 56kkm ma silnik "składany" od nowa ?

Opublikowano

Dziwne.. Te silniki raczej nie biorą oleju, tak wiec musisz szukać przyczyny w osprzęcie. Moze pierścienie przepuszczają. 

Opublikowano
4 godziny temu, ryku1980 napisał:

Ja bym zaczął od obejrzenia turbiny i filtra powietrza.

Powiedz gdzie szukać tej turbiny :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Na myśli miałem turbo. No chyba że te twoje TFSI tyrba nie posiada ?

Edytowane przez ryku1980
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, ryku1980 napisał:

Na myśli miałem turbo. No chyba że te twoje TFSI tyrba nie posiada ?

3.0 tfsi jest doładowane kompresorem a nie turbiną tak jak Ty masz w tdi...

Edytowane przez zabiello
Opublikowano
42 minuty temu, zabiello napisał:

3.0 tfsi jest doładowane kompresorem a nie turbiną tak jak Ty masz w tdi...

Ok. Nie wiedziałem o tym i dzięki za pouczającą informację.

Opublikowano
Dnia ‎2017‎-‎03‎-‎18 o 11:13, ryku1980 napisał:

Na myśli miałem turbo. No chyba że te twoje TFSI tyrba nie posiada ?

Masz zapewne na myśli kompresor Rootsa ... :), i tutaj gdyby nawet to oleju nie ma jak pociągnąć ;) chyba że płyn chłodzący, to już szybciej.

Sprawdż stopień kompresji na wszystkich cylindrach. Jakim olejem zalałeś silnik?

Opublikowano
18 godzin temu, sbstg napisał:

Masz zapewne na myśli kompresor Rootsa ... :), i tutaj gdyby nawet to oleju nie ma jak pociągnąć ;) chyba że płyn chłodzący, to już szybciej.

Sprawdż stopień kompresji na wszystkich cylindrach. Jakim olejem zalałeś silnik?

Dzięki za sugestię. Czy mógłbyś mi podpowiedzieć, jak to się sprawdza? gdzie i w co wejść?

Motul 8100 X-clean+ 5W-30

Opublikowano
7 godzin temu, AudiFan&Seller napisał:

Dzięki za sugestię. Czy mógłbyś mi podpowiedzieć, jak to się sprawdza? gdzie i w co wejść?

Motul 8100 X-clean+ 5W-30

Do tej operacji trzeba użyć "sprzętu".  Wykręcasz wszystkie cewki oraz świece i za pomocą przyrządu do pomiaru ciśnienia sprężania dokonujesz pomiaru na wszystkich cylindrach. Jak się nie mylę, to ten silnik powinien mieć coś w okolicy 10.5:1. Czynność banalnie prosta, wnosi jednak sporo do stanu szczelności pierścieni oraz zaworów.

Pojedz z tym do jakiegoś warsztatu, nie musi być autoryzowany. Ważne by wiedzieli o co chodzi i posiadali sprzęt. 

Olej który wlałeś spełnia normy.

 

Pozdrawiam

 

Opublikowano

Przyrządem mierzysz ciśnienie sprężania, a nie stopień. Stopień liczysz na podstawie wymiarów (jest to wartość czystko kalkulacyjna).

Ciśnienia podam wieczorem, jeśli nadal są potrzebne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...