Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b8 2008 - Wnętrze i OneStep/komora silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich!
Po kilku nieszczęściach jakie mnie spotkały w ubiegłbym roku z moją b7 min. kradzież radia i stłuczka po której zostałem zmuszony to zmiany auta, zakupiłem a4 b8 z 2008 w kolorze ly9z czyli dokładnie to samo co poprzednia. Jako, że pogoda na dworze nie jest ciekawa i temperatury ujemne lub bliskie zeru postanowiłem zająć się na pierwszy strzał wnętrzem. Według mnie wnętrze było w opłakanym stanie. Przyzwyczaiłem się do bardziej zadbanego jakie było w b7 a nawet moim pierwszym b5. Auto kupiłem od młodego niemca, który miał jakąś działalność i jestem pewien, że połowę klamotów woził w tym aucie.

Kosmetyki i akcesoria jakie użyłem
APC PRO z ADBL 1:5 i 1:8
Pre-spray PRO z ADBL
Textile Rinse z ADBL
Colourlock Strong
Zymol Detail
Poorboy's World NL
AG CGP
KochChemie Speed Glass Cleaner
303 Fabric Guard
Waxaddict  Feeder Tyre Treatment
Glinka Gyeon medium
ADBL Vampire
ADBL T&G
ADBL Tire and Rubber Cleaner
Tenzi Prix
Prickbort
Soft99 Fusso coat 12 Months
Menzerna 2500
Pad Nat-a zółty
Aplikator z mikrofibry
Aplikator piankowy
Pędzelki różnego rodzaju
Tona Mikrofibr
Miękka szczotka Colourlock
Patyczki detailingowe
Odkurzacz piorący
Maszyna Krauss P7
Pewnie coś jeszcze , ale wyleciało z głowy


Przejdzmy więc może do zdj z przed prac .

Sami ocencie jak wygląda wnętrze , auto miało przebieg przy pracach około 174kkm.
5173cf1ac0c2936bmed.jpg
48316f731efa3300med.jpg
d860eb4c02e7b562med.jpg
0634b8a5f962ea11med.jpg
d0c666834acb0d47med.jpg
628d413126299231med.jpg
8703756a842b8acdmed.jpg
79924cf84aeb176dmed.jpg
7bc6d6487eb8f096med.jpg
5063120239bfeecemed.jpg
b26255ee8333cca8med.jpg
02f29308a0aaf4dcmed.jpg
3c5f5f028b82b58fmed.jpg

Jednak chwilkę wcześniej ze względu na ograniczoną widoczność bez niemiłosiernie brudne szyby zająłem się nimi. Z pomocą przyszedł mi ten gracz.
4bd2b685ebbef97fmed.jpg
Jest jedna nie chciana naklejka, ale tylko chwilkę.
2dbc57fba2806454med.jpg
93fbe43ff6957059med.jpg
Tu chciałem uchwycić AG CGP , ale słabo mi to wyszło
eb24c9f65cec6a61med.jpg
Ale 50/50 jakieś wyszło :D
ab99d8199d31b7f1med.jpg
I jedno zdjęcie z czyszcznia kierownicy, pytanie. Dlaczego tylko jedno?!
b78b05f07bf41eafmed.jpg


A więc wjeżdzamy do garażu i zdecydowałem, że jak porządnie to porządnie, więc  wyciągam fotele :
a372d4f4019174bcmed.jpg
20213af0b971461fmed.jpg
0b66d6a94f889125med.jpg
I w tym momencie cieszyłem się tylko z tego € które się na zbierało i moge kupić kilka mikrofibr :D

Fotele wziąłem do ciepłej piwnicy, bo na dworze chyba nawet na minusie było

d1da78940c465dd9med.jpg

Kurzu jest na nich pełno, ten materiał powinien być czarny, a wygląda bardziej szaro

808e94cdeafa1743med.jpg
3fb419f98a1a2787med.jpg
2f0259c8df9ef3ffmed.jpg

Po odkurzeniu foteli wziąłem się za ich czyszczenie i postawiłem od razu na Colourlock w wersji Strong.
e9d65d14621ab1a3med.jpg
Przygotowanie do 50-tki
7a46a5069bfb74eemed.jpg
I jest 50-tka
fcad870d9f86c9bdmed.jpg
1fc2eee034fff1ffmed.jpg
Kolejne 50/50
017e2e1e9ba4a993med.jpg

dcdd9499eea3f663med.jpg
hmm, widać jak czysto było
2c0040d8e2414c9emed.jpg
Tak wygląda fotel kierowcy po czyszczeniu, a jeszcze przed praniem "speeda"

856914af5ee411c6med.jpg
762f73d800c9359cmed.jpg
477bd667f0736397med.jpg
aff459ac16d01851med.jpg

I jakieś tam jedno zdjęcie przy czyszczeniu drugiego fotele czyli fotela pasażera

2615928b9779dd95med.jpg

Musiałem równiez poswięcić chwilke dla plastików żeby nie wygladały źle przy czystej skórze. I tu działało APC PRO z ADBL

055f584e509969a7med.jpg
I dał rade, lewa strona po
6c02d056473fe507med.jpg
7fc9c1b9fb40714amed.jpg
bb941c9ce4dd7ccbmed.jpg

Finalnie po praniu środka foteli odzykały trochę swojego dawnego "blasku"

1637cd6c2ced2b65med.jpg
94de0546185b48edmed.jpg
47d24b3cbbedb4d7med.jpg

Jeszcze należy je zabezpieczyć, czyli nakładam 3 warstwy Leder Versicherung w odstępach 20 minutowych
0eb9be40d85d2d5dmed.jpg
Kolejne zdjęcia z przed czyszczenia, po wyciągnięciu foteli
e7bd35a849650889med.jpg
290ab31bf5e2565dmed.jpg
946b02551e912616med.jpg
c4835a83f78e582bmed.jpg
ad8b8cc0edb89857med.jpg
3d19b2f4f9aaca0cmed.jpg
9909dbeffcc365admed.jpg
0e843d05696f6101med.jpg
6c8beab2471964c8med.jpg
ac71fa8f001b97f5med.jpg
4ffa23ade4aa81bbmed.jpg
a790ce31ad88672emed.jpg

Jak już dokładnie się rozejrzałem i zobaczyłem z czym mam do czynienia i jak poprzedni właściciel dbał o auto pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to taka, że przepłaciłem. Wydaje mi się, że jednak dam radę coś z tym zrobić.

Do plastików na boczkach i górnej części deski użyłem APC PRO w stężeniu 1:5 i plastików z których sa zrobione radio, klimatronik poszło APC PRO 1:8
9bd0420b32325a14med.jpg

Pora zebrać większy kurz z kratek nawiewu i z innych miejszych elementów przy pomocy mini-ssawek
934073c4a8984705med.jpg
e38c0a36c1a9ff17med.jpg
08a8bb0624aeab77med.jpg
b27fdc8180df5235med.jpg
cec9065513192964med.jpg
e0b54e24aa106d52med.jpg

Podsufitke jak i boczki zdecydowałem się tylko odkurzyć, wydaje mi się, że temperatura była zbyt niska by to "moczyć" i bałem się o odklejenie. Jednak samo odkurzanie poprawiło wizualnie tych elementów. Na bonnetowanie przyjdzie czas wiosną
1cf3903bd41466aemed.jpg
9416474f670738cemed.jpg

Chciałem tu zrobić 50/50. Myślałem , że będzie tu spora róznica ku mojemu zdziwieniu nie da się nic dojrzeć.
To zdj tej niby "piędziesiątki"
4797c20616a4f909med.jpg

14fd9a876bdb0e30med.jpg
c3065b262dd2343dmed.jpg
6f8c7273c2513628med.jpg
bfa2f86736e0a659med.jpg
941945ba2f9ddc2amed.jpg
7ade83179cf5447amed.jpg
Wszędzie odciski palców...
d7800efe85083c20med.jpg
149fe0b5bb196ab2med.jpg
lepiej :)
829d06c5c4dee55fmed.jpg
1b23c2f3209558d2med.jpg
08c97c126deb6f2fmed.jpg
1a91f58fa8d86b06med.jpg

Widać dość znaczną różnice przy czyszczeniu tego elementu
3f237a932305c4d6med.jpg
6b15e856c2b70b5cmed.jpg
a7df804a1b626a35med.jpg

Ciekawe co z tego wyjdzie :o
af30a4848708d12amed.jpg
f8f2b54320063163med.jpg
b5219422b74f8826med.jpg
674708627c6bc2e1med.jpg
fdc66d2cebecdfb0med.jpg
daa1552df05bb592med.jpg
623096727fa8becbmed.jpg
0d8eee9cf1ff8cc7med.jpg
33154db35eee00ddmed.jpg
ce9b51f9b4dab17bmed.jpg
bbc3a6659fb164efmed.jpg
ae4f3e5923577029med.jpg
Należy pamiętać o miejscach pod uszczelkami
9b882714956ce5ecmed.jpg
Wyświetlacz MMI dość mocno uwalony
96b44cdb21135ad0med.jpg
Jednak po chwili wygląda o wiele lepiej
7ecf9de51c500f28med.jpg

Przyszedł czas na konsole środkową z APC PRO 1:8
8d0cb4116b94e22emed.jpg
906d213d915f9164med.jpg
1e3a3c81f0257565med.jpg
ed015ae11a14f9f8med.jpg
50c1487b40254945med.jpg
62dffe6e89660ffbmed.jpg
799573a880557e89med.jpg
331a38f6f5b72b43med.jpg
79c7d70cd6759bc9med.jpg
5f1f54a9eb4e1502med.jpg
35392d1234ae8e09med.jpg
f0ff4a4710f45a97med.jpg
a690e29a2db39dc5med.jpg
5449c8ffd876ddf9med.jpg
e4f561ef5a5d39cemed.jpg
f7a1b8b940426b5bmed.jpg
9d9188992d6621b3med.jpg
7a2387dab34b438dmed.jpg
4f6335a1b0e9cf41med.jpg
50025fc4ac9e1838med.jpg
479656a65fced200med.jpg
b465f65f6bfe52f0med.jpg

I ponownie trzeba zająć się skórą. Tym razem podłokietnik i tylna kanapa.  W środku kilka kolejnych "pół na pół"
1df81d9507f62354med.jpg
c95f522fc5672c49med.jpg
5078cb876b22e27dmed.jpg
ed3b3d42673221ebmed.jpg
533c18e84980adc9med.jpg
f7b87ffd0ca05053med.jpg
da978435d0f4a8eamed.jpg
3a1acd98f8531cecmed.jpg
6b0de63b66e2d8aamed.jpg
d9fd8246aca8fb05med.jpg
25daf44ad8bf9fb0med.jpg
cdc0b741a6d88ab8med.jpg
f72024133c0bcc3amed.jpg
40b27af6bb92050emed.jpg
Prawa strona przygotowana do prania
6db06312136800b6med.jpg

Następnie zabieram się za strone kierowcy
i tak jak poprzednio od góry do dołu
eeafff7605437c9amed.jpg
dc36e3faaaa59717med.jpg
8e068e4dc86ae067med.jpg
Gumowe nakładki na pedały, niby nie widoczne, ale czyste inaczej się prezentują
128c83e732a1cb09med.jpg
002df407dca95085med.jpg
002df407dca95085med.jpg

Między uszczelkami
f9065280ec8b57f3med.jpg
2c1f92a6ca8686ddmed.jpg

Kilka zdj jak to wygląda po tych działaniach
b0d8163bbf47c011med.jpg
c8651d2ed3dcca34med.jpg
34909efe1b33680amed.jpg
5c9a5a9ebc7a2481med.jpg

Poskładane , więc wyjechałem na zewnątrz i zabezpieczyłem co się dało tym
ba30d2b08e08e280med.jpg
Przyszła pora na te najmniejsze elementy, czyli wszystkie wkładki jakieś  małe plasticzki i popielniczki
5c9a5a9ebc7a2481med.jpg
f14ddd16c1da198emed.jpg
9b0708ae4da56044med.jpg
f5ac1c5e33176ca7med.jpg
e25aec52cb27276bmed.jpg

"Gumimaty" potrzebowały małej pomocy, pomimo tego, że mają jakiś miesiąc. Niestety po krótkim urlopie nie wyglądają dobrze.
7edfb7c74773ce17med.jpg
ab0189c8ea0f180bmed.jpg
Bez zdziwienia patrzyłem ile brudu zeszło :D
9def66bf1b62cb7amed.jpg
Efekt jest, wyglądają jak nowe :)
f2ea5cee0a7cf268med.jpg
Przy okazji pozbyłem się tego czegoś do mocowania "wieszaka"
bf283920143c2b12med.jpg

Podobnie postępowałem z resztą brudasów
3ab9929681da16edmed.jpg
e155cd1aea271be4med.jpg
888979dab39e2925med.jpg
080431c5237b3064med.jpg
36408f517f018e8cmed.jpg
f0ccac96a15c416amed.jpg
Jedno zdj po nałożeniu dressingu waxadict
57ef61ffdeeed65fmed.jpg


Przejdzmy teraz do bagażnika. Po otwarciu od razu rzuca się w oczy syf. Nie ogarniałem nic wcześniej, jedynie lekkie odkurzanie jakiś czas temu.

We wnęce koła zapasowego nie jest w cale lepiej , ale poradzimy sobie i z tym.
9981ef0e89e37cefmed.jpg
0f24827d7baa483emed.jpg
2ef23ef1b8d885a4med.jpg
7813d9a9e6902802med.jpg
d319b5e3a17e36f7med.jpg
cda8b02d360ddfac.jpg

Czas na zdemontowanie wszystkiego co się da  
de80d7dbb7e22216med.jpg
a49d1b005b590779med.jpg
9827fac19ebf1e71med.jpg
d8eade8a6358f588med.jpg
04045687cca0377amed.jpg
Troche tu pusto i brudno
9a70aa184df4112emed.jpg
bef16dbfa37f0173med.jpg
a853b316c63231fbmed.jpg
6782d978dd22728amed.jpg
33818a173394ddacmed.jpg

Wszystko już w domu zaczynam od haka, który był zamontowany ale u mnie będzie grzecznie siedział w bagażniku w miejscu do tego przeznaczonym.
6bb37c1000e0a130med.jpg
7f3024fe922d48c2med.jpg
36843d4dba77482cmed.jpg
c76245ead88a6667med.jpg
4fbbb60d6200c4d5med.jpg
e80226b862fc5294med.jpg
db7e48d5fbef6254med.jpg
e8702e589aa8af91med.jpg
2f3247a3bb759243med.jpg
dde90f746b92f8f6med.jpg
2e2a57236878d207med.jpg
115a7ffb4e64c566med.jpg
fdc9cf3974f147a9med.jpg
9ed2e5c3e746bd17med.jpg
5cc076e3ac80e313med.jpg
1359128c0af15e6amed.jpg
09127f373e51b5cbmed.jpg
8de3236786f95aaamed.jpg
b5769fe06cde48dcmed.jpg
f54b03209015dfd9med.jpg
Widać jakieś 50/50
6afc01acd377df63med.jpg
f94233a603ce6681med.jpg
Nie wiem czy można to pomalować, ale jeśli  tak to musze to zrobić.
fb38a022ad04b677med.jpg
e73972d96ed5ab8bmed.jpg
996ec73a2943fbc8med.jpg
91cadc4de9fb4460med.jpg
daf0d26ec48a8e33med.jpg
88396900cedf6367med.jpg
e9c124977d4e6720med.jpg

 

A teraz miejsce w którym czysty już hak będzie siedział
ef9e23de732f7dd4med.jpg
569f0a0a617dcafemed.jpg
69e63221622607f9med.jpg
1c85d256d019a3bemed.jpg

Chwila i wygląda ciut lepiej
5731dcbd9d92d6femed.jpg
7c80ab02aec4f33bmed.jpg
9d3f5c18779fb4d6med.jpg
d2bc839336d8cec2med.jpg
88d743153944b1d7med.jpg

Bez sensu było by czyścić kluczyki i spakować je do brudnej folii
13e415a9e33728femed.jpg
cacaf4e2d9944701med.jpg
:)
df433a704a922240med.jpg
71a720576751b417med.jpg

Subwoofer
bfd89db3c0f14149med.jpg
5555c5eb1de3b427med.jpg
79e9078a56363d64med.jpg
c72dec3dcf7ad1f2med.jpg
542417233f695c02med.jpg
6595d08f0e774cffmed.jpg
6bc8fdc78ed0c5a7med.jpg
09c3a5e04bc2473dmed.jpg
Robie małą 50-tkę
c2d8a41c5f6e5f64med.jpg
5ab1c8f5fb0230ccmed.jpg
bb644cc29568c8a0med.jpg
I wyszło to
2204bd53d590a298med.jpg
027ea90c7a38eb2amed.jpg
298705d202857ce0med.jpg
3a027fbe5c5fabeemed.jpg
Sprężarka również wymaga trochę troski
3a8cba39d37dc7femed.jpg
6b4a7e788160ec3emed.jpg
18764849bdac681cmed.jpg
4cea7b4293dcbe4dmed.jpg
468d551a77e8bd02med.jpg
6ea8c5820902dbc3med.jpg
ba01b4ba4806f56dmed.jpg
073790a13eb4e565med.jpg
da7a6fa4f3c9864amed.jpg
Ostatnim elementem są klucze, które dojrzałem dopiero jak zacząłem rozbierać bagażnik :D
18d8bc1674531735med.jpg
0ae3ced2cffb72eamed.jpg
acfd152421c01d82med.jpg
d9de56935965f89amed.jpg
4a28f9e51389bbeemed.jpg
c73f481922b9a3e2med.jpg
f7281f1bec5f27e1med.jpg
2dca8b3da9f5fe7emed.jpg
bcc72cdf460d3661med.jpg
daacbc30243db5d2med.jpg
4aca835ccd7c2feemed.jpg
7e587dbc19f01203med.jpg
227a9bd7e496d3f8med.jpg
31f1307f64814defmed.jpg
401041f192242044med.jpg
0fe585417976a61emed.jpg
6ad0f37e7d561c58med.jpg
Teraz zostało już tylko to wszystko wyprać :)
9c343d5f33a2abfcmed.jpg
71998d47b7564341med.jpg
cc89d6187c1865a7med.jpg
10797b01315c5b37med.jpg
Przy okazji tu wyczyścić
53c7f6d424713e61med.jpg
Odkurzone, ale było tu coś wylane ewidentnie
e7b709c56cdb90cemed.jpg
Woda po dużej części podłogi bagażnika
e5e9d6f5285e2670med.jpg
Jeszcze sama wnęka bagażnika, którą także trzeba potraktować Pre-Spray i Textile Rinse z ADBL
6c8190ce21d43d7cmed.jpg
ecdf1ce7d18acbf3med.jpg
44bd6b8d0c298e60med.jpg
2c2ee9029fcf3ab6med.jpg
Efekt jak widać jest ok.
686d657ce5492c1bmed.jpg
650e4924640848c3med.jpg
7b5db6c01cf1ebd2med.jpg
eca99d4df98a70d1med.jpg

Gdyby miało się coś wylać lepiej, żeby był tam Fabric Guard od 303
f10864ea60630d0fmed.jpg
91c54d6f5b0370eemed.jpg
1205f0e2e030682dmed.jpg
Przyszła kolej na wyczyszczenie blach bagażnika , żeby można było wszystko ładnie poskładać :)
Przed:
70114726e2d27239med.jpg
f0c6daa3bc83bc77med.jpg
Po:
537b021b5ab152e6med.jpg
fb69b199e7fa762emed.jpg
acba9533f3a44c2bmed.jpg
a500e5257becedb4med.jpg
Mogę wreszcie zacząć składać
2ab2f0277600d86emed.jpg
91ae3c149fc8e10emed.jpg
59d7574667a3d01cmed.jpg
5b84f8cd8badd19amed.jpg
98a050efa2a49ba1med.jpg
0c875911e0ce0a70med.jpg
9f3dea9abe4120acmed.jpg


W wolnej chwili , w sumie to musiałem znaleźć dość dużo wolnego czasu , żeby zająć się felgami. Nie były jakoś strasznie brudne, ale jednak było co robić .

Zacząłem od opon, pozwoliłem działać ADBL Tire und Rubber Cleaner. Działa naprawdę super wystarczyło że psiknąłem i zaczął zbierać brud z opon

3f223a300bacd93cmed.jpg
6dcf2e6f48c0c79fmed.jpg
653e9db31afefb97med.jpg
ff5c415fb9617391med.jpg
568f904c06e7ae77med.jpg
609a1e6caf9a9fe9med.jpg
Operacje powtórzyłem na jednej oponie trzy krotnie, ale za 3 razem już nic nie zbierało więc na następnych zatrzymałem się po dwóch razach.

Wewnętrzną część felgi prysnąłem Tugą i wypędzelkowałem
69b55b63d763890dmed.jpg
53fa90d911fabbbemed.jpg

Felgi z grubsza umyte, więc leci na nie Tenzi
776ab0eb035dcf36med.jpg
7839c8ee980fb1d6med.jpg
6c3b157ff97403c7med.jpg
1439eca232c3ac64med.jpg
01d3d21ff024545amed.jpg
6a5c12a626f891e9med.jpg
1c577153f7114931med.jpg
eecedc01722a1bccmed.jpg

Chwile popracowałem pędzelkiem
e2dbba1dd778e027med.jpg
b8dfbd25ec9d70a8med.jpg
955ee74e8cdde4bfmed.jpg

Z ciekawości sprawdziłem co zbierze Vampire od ADBL...
24bac7698729d1a4med.jpg
... i zgarnął duuuużo, bardzo dużo
855f9da4de50859emed.jpg
fc6d09bd6bd1c91emed.jpg
07e126bb43d6ec65med.jpg
febedd5bf48a327bmed.jpg
34588157a65b5258med.jpg
Felgi spłukane pod ciśnieniem i biorę je do piwnicy, żeby popracować nad ich lakierem.
Skromna 50-tka
c2e8c8582cc1f2f8med.jpg
fd6cd964f3e0c0a6med.jpg
b1b559281f45d352med.jpg
Cieszy oko :)
5524d62012d9132emed.jpg
2eb701e5d9be7e3emed.jpg
452f2315621ae1d2med.jpg

Na drugiej feldze znalazło się kilka niepożądanych rysek, które były by pewnie widoczne nawet na aucie.
de1b95cebd986c91med.jpg
522b624762f596c9med.jpg
fd3a7839ed55809amed.jpg
8cb49d696b758515med.jpg

Długi polish dość dobrze sobie z nimi poradził.
da5738d636a93fbdmed.jpg
9489edad675ced3bmed.jpg
c49fa400b61dc0a1med.jpg
3e1a95f683f1e28emed.jpg

Różnica jest dość spora po nałożeniu dressingu
e76ca0edb313b2fcmed.jpg
dfd78805878a9e3dmed.jpg
 I już dressing na oponach. Wybrałem Waxaddict Feeder Tyre Treatment
e1463ae5b453df64med.jpg
c1b2fcfa1ac062aemed.jpg
e1382d2b08eccf8bmed.jpg
9dd440778ed49966med.jpg

Natomiast na sam lakier nałożyłem narazie 2 warstwy FUSSO Coat 12 Months
6a87c69cd7dd3420med.jpg
i jakieś kropelki
1305f7a2e22b137cmed.jpg

Jeśli felgi zostaną ze mną na cały letni sezon na 100% położę na nie powlokę .

 

Finalnie wnętrze prezentuję się tak :D
d91c9ff46038542cmed.jpg
6168e36dadf3b913med.jpg
89d7c59545332233med.jpg
0ea59b359978c3f0med.jpg
3708d444962f3414med.jpg
c3708c25e4f10735med.jpg
114fd4af37ef6e8amed.jpg
f7d9f668871e6656med.jpg
4c5d78560567d1d3med.jpg
80ace84eb7175b87med.jpg
8394ca79359944ccmed.jpg
f02507491500cbcdmed.jpg
d476439570473267med.jpg
a7c0a28aade283c1med.jpg
2bdb96e9127651b5med.jpg

85e1463ad320b3d8med.jpg
2eb7b9685aca5d32med.jpg
94dfdec6a54d69ccmed.jpg
788f57612d537758med.jpg
dc2a97b21ea4732cmed.jpg
4966744aa9dd7d56med.jpg
6d14306ca1136d5dmed.jpg
f69575937836ae67med.jpg
dea08a71df65fabemed.jpg
94d803af40717c75med.jpg
I na koniec zdjęcie ryjka :)
f2fa8cc4e6495989med.jpg
W niedługim czasie wrócę kolejną częścią relacji, tym razem będę zajmował się lakierem. Ciężko jest mi znaleźć czas kiedy mogę odstawić auto na dłuższy czas, ale go znajdę.
Tym czasem dziękuję wszystkim którzy dotarli do tego miejsca przeglądając tę relacje.
Do następnego ! :good:

Edytowane przez TOM3K
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

A to mnie sie czepaiają że mi odbija.....:decayed: dobra robota :good:

Opublikowano

TOM3K tłusto... Szacunek za poświęcony czas i energię włożoną w czyszczenie autka... Efekty za***iste :kox: !

Opublikowano

Grubo!

Prawie jak Justyna z forum KA :D :decayed:

Opublikowano

Jesteś pozytywnie zakręcony a do Justyny jeszcze trochę brakuje ale w tym tępie niedługo i do tego poziomu dojdziesz [emoji6]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dzięki panowie. Do Justyny jeszcze brakuje, ale ona ma wsparcie :decayed: Ja wiem , że jeszcze sporo muszę się nauczyć. Praktyka czyni mistrza i do tego dążę :wink:

Opublikowano

Jaki orientacyjny czas całej operacji?

Opublikowano

Tomek Ty chyba jeszcze zapuszczonego wnętrza nie widziałeś :decayed: Świetna relacja i miło się oglądało. Efekty rewelacyjne :good:

Opublikowano
1 godzinę temu, afroo. napisał:

Jaki orientacyjny czas całej operacji?

Około 26h. Przy lakierze będzie pewnie dwa razy więcej. Ale ma być bajka i bez pośpiechu ;)

 

Mateusz ja widziałem zapuszczone, ale jak pisałem wcześniej przyzwyczajony jestem to auta zadbanego, gdzie wchodzi się z przyjemnością (tak jak jest teraz). Teraz wystarczy poświęcić pare minut na odświeżenie i dalej jest czysto.

Opublikowano

Szacunek za włożone serce w kompletny detailing wnętrza, a także czas poświęcony na fotorelację! :oklasky:

Opublikowano

Brawo to lubię:hi:

Opublikowano

Brawo !! @TOM3K kawał dobrej roboty :hi:mam taki plan u siebie, akcesoria już czekają tylko czas :facepalm:

Justyny z AK to chyba nikt nie pobije :decayed:

Opublikowano

Kawał dobrej roboty :D lubie przeglądać Wasze relację bo mogę sporo się nauczyć :D

Opublikowano

Dzięki Panowie za dobre słowo ;) Dzisiaj zmieniłem koło na letnie więc wpadnie kilka zdj z odszczurzania felg zimowych ,a tam jest co robić :)

Opublikowano

Pytanko początkującego - wnętrze ogarnąłeś APC w odpowiednich proporcjach, potem mikrofibry, na koniec Natural Look?

Opublikowano
15 godzin temu, Pawisco napisał:

Pytanko początkującego - wnętrze ogarnąłeś APC w odpowiednich proporcjach, potem mikrofibry, na koniec Natural Look?

Odpowiedz na Twoje pytanie jest w relacji. Na samym początku. 1:8 na konsole środkową czyli te delikatne plastiki i 1:5 na te w gorszym stanie i "twardsze" . NL kładłem tylko na dolne plastiki

Opublikowano

Cześć wszystkim. Jakiś czas temu była relacja z detailingu wnętrza mojej b8. Tym razem przyszedł czas na detailing zewnętrzny. Ogólnie prace miałem przełożyć na wrzesień i wtedy zrobić full detailing zewnętrzny, ponieważ nie wziałem ze sobą do Polski wiekszości rzeczy ze względu na brak miejsca. Jednak po dwóch pierwszych dniach urlopu tak się nudziłem że zdecydowałem, że jednak będę coś działał. W czasie pracy jednak zaczęło się robić ciężko wszczególności gdy zaczęło brakować dobrego światła (brak moich lamp doświetlających). 

Pre-wash:
Adbl Yeti Jelly Bean
Tenzi Magic Foam Clear + ludwik miętowy

Mycie:
ADBL Shampoo Pro
Rękawica Meguiar's
Wiadra z GG Good Stuff

Dekontaminacja:
ADBL Vampire Liquid 
Pickbrot MAC 124
Glinka ValetPro + Gyeon Lube

Korekta:
Maszyna Krauss P7
Pad 80mm żółty booskipads + menzerna PF2500 
Pad 130mm zółty NAT + menzerna PF2500 
Pad 35mm żółty booskipads + menzerna PF2500
Pad 35mm czarny booskipads + Koch Antihologram
Przedłużka 10 cm do maszyny rotacyjnej

Inspekcja lakieru:
Scangrip Flash100 LED
IPA 1:1
Mikrofibry WaxPRO

Powierzchnie szklane:
Funky Witch Magic Ball Glass Cleaner
AG CGP
Soft99 Glaco Roll on Large

Koła i opony:
AngelWax Bilberry Wheel Sealant
Waxaddict SlickRims Feeder Tyre Treatment 

Zabezpieczenie lakieru:
Zymol HDC
Zymol Glasur
Zymol Detail 
 
Akcesoria:
Pędzelki, taśmy, szczotki do opon, szczotki do kół, mikrofibry, papiery wodne
Tyle wstępu czas przystąpić do prac.
Zdjęć z przed prac nie mam niestety, więc zaczynam od tych z pianą, a na początek poszedł ADBL Yeti w stężeniu 1:9 z pianownicy PA.
ca88c0213a192c7bgen.gif
717d020b7da69b1egen.jpg
b5bfb8af2e5f78eagen.jpg
97e34ffa526b9228gen.jpg
26dd344ad2488e65med.jpg
Nie zdjąłem tablic przed pianowaniem, ale po chwili naprawiłem swój błąd i jeszcze przed myciem zostały ściągnięte z auta.
c1d84dacf5c62cfegen.jpg
09101b2a34465fc0med.jpg
d13616084cb711a3gen.jpg

Po kilku minutach piana wyglądała tak, więc wziąłem się za płukanie.
7b504ec55e95d879med.jpg

I przyszła kolej na mycie na dwa wiadra do pomocy przyszła rękawica Megsa i szampon z ADBL.
2b20acebcb6d70b0gen.jpg
1964a013e7fbd739gen.jpg
30ae7bfef81d8350gen.jpg
I umyte  
0c11bec19bc72808gen.jpg
Także można zająć się dekontaminacją na początek idzie ADBL Vampire Liquid. 
d0bedb8ba4afbe2cgen.jpg
25296c3d1a616aeegen.jpg
a7a94573bf73daf8gen.jpg
f7e0049b9ed12b3egen.jpg
24019c5c29d821f0gen.jpg
I teraz Pickbrot. Wiem, wiem źle zrobiłem bo miał iść jako pierwszy, ale się zakręciłem i wyszło jak wyszło
09d40c3124fc5126gen.jpg
Wszystko zostało spłukane tym samym przyszedł czas na glinkowanie, jako lubrykant wykorzystałem Gyeon Lube w steżeniu 1:5 wraz z glinką niebieską Valetpro.
110687aabe3fc10agen.jpg
Tu już po glinkowaniu przedniego lewego błotnika
a5f3cfb414093faagen.jpg
Drzwi kierowcy
a810f1202ad837d0gen.jpg
Błotnik od strony pasażera
265ae1035c12fc36gen.jpg
Drzwi przednie z prawej strony
5ea305d43912f112gen.jpg
Tylni zderzak 
0a263a89a2fa378fgen.jpg

I kolejne pianowanie również z pomocą przyszedł Yeti i wykorzystałem metodę Pajko , myślę że nie będzie miał tego za złe, czyli użycie leżącej już piany na aucie do mycia
fa23a19ced15f334gen.jpg
a445dbb15550c6a0gen.jpg
24077e192d504781gen.jpg
c3906012a7a3be93gen.jpg
Zostało spłukane 
ab4e355e25b4a7bcgen.jpg
04e59ba7c386967bgen.jpg
06d7077838c66507gen.jpg
7e6f3d6164b2f490gen.jpg
Wjazd do garażu i "Mamut" oraz Fluffy wchodzą do gry, wspomagałem się powietrzem do osuszania przy listwach i zderzakach oraz kół.
841769440546ed08gen.jpg

Jako że lakier został osuszony można przejść do małej inspekcji lakieru (Niestety brak miernika przy sobie, ale lakier był sprawdzany przy kupnie i tak wartości było od 120 do 145 mikronów)
c10f7ff7fd30d52cgen.jpg
c877e0b7f5e71bc9gen.jpg
1db6aa5a54631f41med.jpg
Teraz trochę o zamiarach dotyczących lakieru. Jak wcześniej wspominałem prace przy aucie to spontan. Nie było to planowane. A ze sobą miałem w sumie tylko pady polishowe i finishowe , ze względu na to  że miałem odświeżyć tylko auto taty. Z pastami również nie było kolorowo gdyż miałem tylko Menzerne PF2500 oraz 3000 oraz antihologram. Co prawda miałem pasty Nanolexa , ale jakoś mi nie podchodzą. Zrobiłem nimi tylko lampy. Zdecydowałem się wiec zrobić po prostu OneStep , który wg mnie jak narazie jest wystarczający. Tu mój sprawdzony zestaw na ten lakier czyli żółty pad od "booskiego" i menzerna PF2500 . Jednak na początku warto sprawdzić czy da on rade ;)
81d663945a1a240fgen.jpg
Spisał się , czyli mogę liczyć na ten set
70448e17c4bbdd21gen.jpg
Tak więc ide dalej, kolejna część maski
982c9e12bba7adb7gen.jpg
5b5de39b2daa2c03gen.jpg
8e55a52c319b4227gen.jpg
Tutaj prawa strona maski, jest tam niezły syf, ale to nic poważnego
1b3101edc142cc9fgen.jpg
Wróciłem żeby skończyć lewą stronę maski od przodu
8b46beeb8cf1d843gen.jpg
Z maski wyszło coś takiego, gdzie nie gdzie coś zostało ale przypominał , że nie jest to wieloetapowa korekta lakieru ;)
1de5200dcf7c6455gen.jpg
e0205d5ab3d8a8c7gen.jpg

Najbardziej kują w oczy odpryski na masce , ale w głowie siedzi malowanie przodu i zabezpieczenie go foliami.

Kolej przyszła na prawy błotnik. Jak widać nikomu nie chciało sie myć tak jak powinno ale co można wymagać od lakieru wiedząc co było we wnętrzu auta.
1f2fec6741783a82gen.jpg
f4c5282160ed55adgen.jpg
cad081ad5d87d937gen.jpg
5804c83e71f0bc17gen.jpg
21045e4eafa51bd3gen.jpg
74e73539e239e160gen.jpg
6791c626ef84dedfgen.jpg
2bf19969d1960e7agen.jpg
Przyszła kolej na lusterko, a więc trzeba było zmniejszyć pada żeby dość do części lusterka od słupka "A". Założyłem na przedłużce pada 35mm również z booskipads i również menzerna PF2500 . 
b3e760020cfe6391gen.jpg

Stan przed 
1d2fec76951cf959gen.jpg
Przygotowane do 50-tki
4f0871501fcbcb20gen.jpg
Wyszło przyzwoicie ;)
6e866dd965dbfae3gen.jpg
dacbf78d7a4259ecgen.jpg
8c46876bd2980121gen.jpg
Po skończeniu tego lusterka przeszedłem na dach 
baca1cc44079499egen.jpg
6e6d6778570a9451gen.jpg
d63d363da69c6ec3gen.jpg
decaa3bf238aa57egen.jpg
242ebdfb1ca84e36gen.jpg

Jak już byłem na dachu to przy okazji zająłem się relingami, które zdecydowanie odżyły. Pomógł mi w tym Mothers Mag&Aluminum Polish z niebieskim padem na maszynie 
f6286bc0fc2de14egen.jpg
3de6f07d0978a386gen.jpg

Tu coś słabe zdj nie widać dobrze ;/ tu wygląda na słupek D 
2a7519b1dfca88e2gen.jpg
Tylni lewy błotnik 
cf69766f1ef02d32gen.jpg
e3680c1a2c8cb6fcgen.jpg
Cały błotnik skończony .
f522f4adaa5c3a12gen.jpg
Porównanie z drzwiami 
652bf98aaa5c5e9bgen.jpg
Pora na drzwi i 50/50
8f821b30146e7324gen.jpg
ce1c0e81071cf579gen.jpg
678d3f13947c8996gen.jpg
e1dfba4041469d84gen.jpg
Dolna część drzwi tylnych
Przed polerowaniem
746b8dbc6dbcd094gen.jpg
I po na żółtym NAT  130mm z tą samą pastą 
011c512b6d3449a6gen.jpg
W końcu trzeba przeczyścić małego pada bo już się trochę zapchał.
283437ddaa6b8732gen.jpg
daf192bf0205faf4gen.jpg

2f36cc7f753b62a5gen.jpg
Kolej na drzwi kierowcy 
e871b9a5809f27a2gen.jpg
d5d4032e016b7b0egen.jpg
7ae3fde9cbcac3f4gen.jpg
e67c8e38f89c4ef8gen.jpg
197fa5082b8cda88gen.jpg
af06cb514ed4adc9gen.jpg
Oraz dół tych drzwi , ale chyba zapomniałem zrobić zdj po polerowaniu, bo takowego nie mam...
4d28a4fa568fb064gen.jpg
e9d705339e3c3e2fgen.jpg
I dalej
561321a0dd1d3721gen.jpg
98973e1292ee55dagen.jpg
080c2c5e04b28ddegen.jpg
e3bb9601d7ae8bb2gen.jpg

I jedno z najgorszych zadań , czyli słupki w piano. Trochę trzeba się namęczyć żeby to ładnie wyprowadzić. Tak więc założyłem mały padzik żółty padzik 35mm z menzerną PF2500 i na wykończenie czarny pad również od booskipads z Antihologram 
d6da05f2055e79afgen.jpg
162c37d0fe679041gen.jpg
12767cddceb5e9begen.jpg
52f4d8608b8f8e07gen.jpg
43dd9b808da2c08agen.jpg

Od tego momentu czas trochę naglił bo zbliżał się termin do mechanika, więc musiałem przyśpieszyć i już brakuje zdj. Ale strzeliłem kilka fotek przy robieniu lamp.
eed4c24ba27ff756gen.jpg
67fc7bbafd404abagen.jpg

Na początek zdj zestawu do matowienia czyli papiero 600-800-1000-1500-2000-2500
b7b0a9a223b5ef63gen.jpg

Papiery odstawiłem na 20 min , żeby się dobrze wymoczyły
3d8fb177f2d9733agen.jpg
Do dzieła
bfb6109f19feb57cgen.jpg
1cf5d96c0718bdc3gen.jpg
95c5eac49bb43995gen.jpg

Następnie wypolerowałem zmatowienie białym Royalpadem i Nanolex Heavy Cut Polish
2d81fb243c7d35a0gen.jpg
2d7326ee12a39fe3gen.jpg
6a4bac6035a7743dgen.jpg
Na wykończenie czarny pad NAT'a i Menzerna FF3000 i tak to wygląda
b5ebe23011b5bc61gen.jpg

Porównanie lamp przy włączonych ledach w nich najpierw prawa już zrobiona
48bb26a03ba53d5dgen.jpg
I ta bardziej wypiaskowana
33cd938546321687gen.jpg
Troszke odprysków na lampach zostało, ale tam musiałbym użyć już papieru 320 żeby to zeszło, a aż tak ich męczyć nie chciałem.

Przyszedł czas na ostatnie mycie pianą aktywną z ludwikiem , a po nim HDC na czarnym padzie NAT'a i wyczekiwany zymol Glasur na deser (to za ból pracy na całym aucie na padach 80mm) :D i detail na słupki oraz lampy. Natomiast na felgi trafił AngelWax. Położyłem także kolejny raz NW od Soft99.
cc081b5e34a49f8egen.jpg
2b46bf965c40867dgen.jpg
1c1ebd995ed221a4gen.jpg
b261ebd8842c7482gen.jpg

Efekt końcowy jak dla mnie bardzo dobry, ale oceńce sami.
78c287519c0c8796gen.jpg
e3ae6c148d66df14gen.jpg
d8ba6795fd304f55gen.jpg
0a51dd2bb2ebd34dgen.jpg
d69c6ee89de912ebgen.jpg
be0a1bc743bf8315gen.jpg
0534ddea8b2649f0gen.jpg
88ac32ac38d6c9f0gen.jpg
28e96d82965a8b14gen.jpg
18b9c00989c41428gen.jpg
89129faf96d98edfgen.jpg
27bf8c24dbd82d49gen.jpg
d34d6d93e080b493gen.jpg
732add7e2934eaf5gen.jpg
f8054d961b98cff5gen.jpg
33182ded4f31626agen.jpg
3fc02b7f4f307ea4gen.jpg
e4bb136bc670dc29gen.jpg
235929555621c1d8gen.jpg
a709d45f5cfd6ea3gen.jpg
e9571a63be3e1878gen.jpg
38e23810b493885agen.jpg
4ccbdee3f178fd01gen.jpg
ba74d324732f8aa5gen.jpg
3181687cf01f24e8gen.jpg
45a1a5b296a9bd7egen.jpg
0ad46a3f0cd61f35gen.jpg
17baee87f716f0afgen.jpg
f557a5f4be3c1549gen.jpg
e8b57a26f4b5b8b1gen.jpg
e9d67a8515986593gen.jpg
af83187625bd4b4dgen.jpg
f36e2f6b8c217e64gen.jpg

Dzięki za uwagę. I do zobaczenia 

Opublikowano

Kolejna bardzo fajna relacja :good: aż tak źle z tym lakierem to nie było ale teraz zdecydowanie odżył :)

Opublikowano
Dnia 5.06.2017 o 13:05, Animal napisał:

Kolejna bardzo fajna relacja :good: aż tak źle z tym lakierem to nie było ale teraz zdecydowanie odżył :)

Dzięki, mam nadzieję , że czas pozwoli na zrobienie jeszcze kilku relacji w tym sezonie . Może i źle nie było, ale i tak oczy bolały w słońcu, teraz to przyjemność patrzeć na to ziarno ! :banan:

Opublikowano

Mega kawał dużej dobrej roboty! Szacunek!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...