Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekodowanie centralnego zamka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam Audi A4 B5 FL 1.8T APU, nr centralki zamka 8D0 862 257 E. Komfortowe zamykanie i otwieranie drzwi, szyb i szyberdachu działa tylko, że przy otwieraniu otwiera się tylko szyba kierowcy. Wartości odczytane za pomocą Vag-com'a to "software coding" - 15178, a "workshop code" - 06435. Jak to odczytać? Ile muszę odjąć/dodać wartości, czy po prostu jest coś w instalacji elektrycznej pomylone? A może tak ma działać otwieranie, że otwiera tylko szybę od strony kierowcy? Proszę o jakieś informacje. Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Selektywne otwieranie dotyczy tylko otwierania zamka + wlew + bagażnik za pierwszym naciśnięciem pilota/przekręceniem klucza. Za drugim reszta drzwi.

Szyby otwierane są wszystkie na raz.

Zawartość dodana 5 minutes later

 

8D0.862.257 E - 1999-2003 - Alarm. Pilot (433 MHz) Dodatkowa syrena z aku. "GB."  (Audi A3/A4)

15178:

-    +00001    otwieranie kufra z pilota (tailgate release mechanism when unlocking the tailgate via the lock the soft touch motor is also actuated)
TAK    +00002    DWA Potwierdzenie migaczami (DWA - to fabryczny alarm) albo potwierdzenie dźwiękowe zamknięcia/otwarcia
-    +00004    selektywny centralny zamek - po jednym wcisnieciu otwarcia centralnego otwiera tylko drzwi kierowcy, po drugim, w ciągu 5 sekund, reszte drzwi - selektywny centralny zamek
TAK    +00008    aktywacja alarmu - DWA (jeśli jest zamontowany)
-    +00016    zamykanie kufra powyżej 5km/h
-    +00032    zamykanie zamków po przekroczeniu 15 km/h (otwarcie po wyjęciu kluczyka ze stacyjnki) albo automatyczne zamknięcie drzwi przy prędkości 20 km/h 15MPH. Otwarcie następuje przy : *wypadku *wyjęciu kluczyka ze stacyjki *pociągnięciu 2 razy za klamkę * wyłączeniu przycisku centralnego (przy klamce kierowcy)
TAK    +00064    zamykanie i otwieranie szyb/szybra pilotem
-    +00128    kierownica po prawej stronie  albo przy włączonym DWA(oryginalny alarm AUDI) włączenie nadzoru wnętrza. (nie zbyt jasne co dokładnie to oznacza)
TAK    +00256    AVANT - logika tylnej klapy   /  tailgate/boot lid logic (ATW)
TAK    +00512    potwierdzenie zamknięcia centralnego zamka 1x błyskiem kierunków
-    +01024    zamykanie centrala potwierdzone wyciem syrenki (jeśli mamy firmowy alarm)
TAK    +02048    trochę skomplikowana funkcja, ale mniej więcej polega na tym, że jak wyłączysz zapłon to przez kilkanaście sek możesz otwierać/zamykać okna a potem już nie oraz między innymi myk polegający na tym, że po wyłączeniu zapłonu nie działa otwieranie/zamykanie okien jednym klikiem (bez trzymania przycisku)
TAK    +04096    potwierdzenie otwarcia centralnego zamka 2x błyskiem kierunków
TAK    +08192    Zdalne sterowanie radiowe 
-    +16384    Boczne tylne chronione alarmem.
 

Zawartość dodana 8 minutes later

Wywal 256 z sumy bo widzę, że nie masz Avanta.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano (edytowane)

Wywaliłem 256 z sumy. Zamek działa normalnie. Wykonałem kilka prób z opcjami, które miałem nieaktywne i tak dodając selektywny centralny zamek zadziałało, tylko że po pierwszym kliknięciu otwiera drzwi od strony pasażera(anglik - gdzie można to zmienić żeby była to lewa strona?). Jednak najbardziej zależy mi na zamykaniu zamków powyżej 15km/h. Kiedy dodałem +16 i +32 to zamek działa na odwrót tzn. przy zamykaniu otwiera drzwi, a przy otwieraniu zamyka - pomylone przewody przy pompce? Po za tym nadal przy przytrzymaniu przycisku otwierania na pilocie otwiera tylko szybę od kierowcy.

Edytowane przez Morales_1990
Opublikowano

spróbuj wszystkie szyby pojedynczo otworzyć do końca przytrzymując przycisk jeszcze z 3 sekundy po tym jak szyba zjedzie na sam dół i zamknąć też do samego końca przytrzymując jeszcze przycisk z 3 sekundy. dla pewności powtórz zabieg 2 razy dla każdej szyby i wtedy zobacz czy funkcja domykania z pilota działa.

Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem kolego jak napisałeś, ale żadnych efektów to nie przyniosło. Czy jest może gdzieś kodowanie, które z osobna odpowiada za zamykanie i otwieranie każdej z szyb i szyberdachu czy poprostu ma działać odrazu dla wszystkich?

Edytowane przez Morales_1990
Opublikowano

powinno działać dla wszystkich szyb.

Przelicz i zakoduj od podstaw moduł bo odejmowanie od tego co jest nie zawsze wychodzi dobrze.

jak dla mnie powinieneś mieć 13130

Opublikowano

Od podstaw czyli np. po każdej opcji z osobna czy są sumy kodowania które działają w każdej sytuacji? Można jakoś zresetować pompkę do zera?

Opublikowano

od podstaw czyli kalkulator w rękę weź, dodaj te opcje ktore chcesz mieć i zakoduj sumę jako nową wartość. Po kodowaniu przejedz szybami w skrajne położenia i wtedy zobacz czy zadziała jak należy.

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem kabel VAG K+COM COMMANDER. Dorobiłem drugi scyzoryk i zakodowałem go do licznika oraz do pompki. Po upewnieniu się, że oba działają wyzerowałem pompkę tzn. wpisałem "0" w software coding. Piloty przestały reagować. Ustawiłem nową wartość na 13130 jak było zasugerowane. Oba piloty działają jak wcześniej. Przejechałem szybami ręcznie w skrajne pozycje, potem pilotami. Domykają się wszystkie szyby oraz szyberdach, a otwiera się nadal tylko szyba od strony kierowcy. Podczas prób domykania szyb kilka razy szyby zatrzymały się. Musiałem wciskać i przytrzymywać przycisk na pilocie przez parę razy żeby się domknęły. Było słychać coś jakby "cykanie" przekaźnika lub coś podobnego. Piloty odświeżone, nowe baterie więc raczej odpadają. Jest jakiś osobny przekaźnik lub coś podobnego, co steruje mechanizmem podnoszenia szyb czy wszystko w pompce się znajduje? Instalacja po przeróbkach, bo anglik był.

Edytowane przez Morales_1990
Opublikowano
Wywaliłem 256 z sumy. Zamek działa normalnie. Wykonałem kilka prób z opcjami, które miałem nieaktywne i tak dodając selektywny centralny zamek zadziałało, tylko że po pierwszym kliknięciu otwiera drzwi od strony pasażera(anglik - gdzie można to zmienić żeby była to lewa strona?). Jednak najbardziej zależy mi na zamykaniu zamków powyżej 15km/h. Kiedy dodałem +16 i +32 to zamek działa na odwrót tzn. przy zamykaniu otwiera drzwi, a przy otwieraniu zamyka - pomylone przewody przy pompce? Po za tym nadal przy przytrzymaniu przycisku otwierania na pilocie otwiera tylko szybę od kierowcy.

Nie wiem czy jeszcze potrzebujesz ale miałem podobny problem. Wywaliłem z sumy 16 i już nie zamykał na odwrót


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano (edytowane)
Dnia 27.03.2017 o 11:24, Morales_1990 napisał:

... dodając selektywny centralny zamek zadziałało, tylko że po pierwszym kliknięciu otwiera drzwi od strony pasażera (anglik - gdzie można to zmienić żeby była to lewa strona?). Jednak najbardziej zależy mi na zamykaniu zamków powyżej 15km/h. Kiedy dodałem +16 i +32 to zamek działa na odwrót tzn. przy zamykaniu otwiera drzwi, a przy otwieraniu zamyka - pomylone przewody przy pompce? Po za tym nadal przy przytrzymaniu przycisku otwierania na pilocie otwiera tylko szybę od kierowcy.

Jeśli otwiera ci drzwi pasażera to znaczy, że masz ANGOLA ;)   EDIT: aha, masz angola.

W obiegu masz dwa wężyki, mały, który idzie na drzwi kierowcy i wlew a grubszy, który idzie na pozostałe drzwi. Nie ma opcji aby kodowaniem czarodziejsko węzyki się poprzekładały.

Co do odwrotnego otwierania/zamykania to źle zakodowałeś piloty, naciskałeś nie ten przycisk.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Witam Panowie mam pytanie jak zakodować zamek albo co można zrobić żeby otwierac sam bagaznik przyciskiem do tego przeznaczonym na pilocie ?

Opublikowano

Nic się nie da zrobic?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...