wesz82 Opublikowano 1 Maja 2017 Opublikowano 1 Maja 2017 Zrob poprostu logi. Wezyki docinaj prawie na styk nie robiac zapasu i od razu wywal wezyki z egru jak go masz zaslepionego.poprawi to sile hamowania i da lepszy wynik dla nki...
Arek8888 Opublikowano 1 Maja 2017 Autor Opublikowano 1 Maja 2017 Logi zrobię, ale dopiero jak zrobię porządek ze wszystkim co potrafię. Właśnie znalazłem nieszczelność na jednym wężyku, wymieniłem na nowy ale to nic nie zmieniło, więc będę szukał dalej. EGRa nie mam zaślepionego, ale planuję go wyczyścić, aby był w pozycji zamkniętej i wtedy zaślepię jego wężyk.
wesz82 Opublikowano 1 Maja 2017 Opublikowano 1 Maja 2017 Kup zaslepki i go wywal. Od razu wyczysc kolektor tj odkrec go i wypal nagar w srodku. Tak samo z ostroznoscia wyczysc wloty do glowicy od strony dolotu. Jak cos moge doradzic to wywal kolektor dolotowy i daj tego z awx.koszt max 150zl a auto bedzie lzej oddychalo...
Arek8888 Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 6 godzin temu, wesz82 napisał: Kup zaslepki i go wywal. Od razu wyczysc kolektor tj odkrec go i wypal nagar w srodku. Tak samo z ostroznoscia wyczysc wloty do glowicy od strony dolotu. Jak cos moge doradzic to wywal kolektor dolotowy i daj tego z awx.koszt max 150zl a auto bedzie lzej oddychalo... Cenna rada. A mógłbyś napisać czy ten kolektor z AWX pasuje do AFNa bez żadnych przeróbek? Mam na myśli, czy wszystkie mocowania są identyczne i wystarczy wyjąć jeden i włożyc drugi?
wesz82 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Tak. Jest p&p ale do niego musisz skolowac przejsciowke. Jest gdzies temat o tym. Poszzukaj jak nie znajdziesz to daj znac .
Mozgu Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 (edytowane) Tzn potrzebna jest flansza z redukcja aby dalo sie podlaczyc rure od dolotu bo w awx do kolekrors przykrecony jest egr z klapa gaszaca a, tobie jest potrzebna flannsza z rura 50mm Edytowane 2 Maja 2017 przez Mozgu
Arek8888 Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 No właśnie ogarnąłem ten temat i już wiem o co chodzi dzięki za porady. A co do ewentualnej wymiany N75 to jakiej firmy szukać aby posłużyło i ile takie coś kosztuje?
Arek8888 Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 Już sobie odpowiedziałem na to pytanie Pierburg w sklepie w moim mieście ponad 3 stówki, a na alledrogo chińskie Pierburgi chodzą po 180 nie warto chyba sobie głowy zawracać tymi z allegro.
Mozgu Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Gdzies na forum kolega doradzal jak potwierdzic dobra uzywke ze szrotu ktora mozna wyrwac za 20-30zl. Trzeba bylo miec trocje wezyka, kable i vacoumetr. Zdaje sie podpinali wezyk do vacumpompy dalej do n75 kory chcemy sprawdzic a za n75 podpiac vacoumetr i badac ile podcisnienia wychodzi po podaniu zasilania na piny n75
Arek8888 Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 To może być dobry sposób, ale na początku będę próbował zreanimować swój, o ile okaże się uszkodzony. Właśnie zakupiłem wakuometr i sprawdziłem, że bezpośrednio na pompie vacum jest podciśnienie 0,9 bara. Natomiast na wężyku, który idzie od N75 do gruszki podczas 11BS jest 0,54 bara. Dodatkowo zauważyłem, że podczas 11BS sztanga turbo chodzi bardzo sprawnie. Nie wiem czy dochodzi do zderzaka, bo ciężko się wpatrzyć. Co myślicie o tych wynikach?
Mozgu Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 U mnie w 11bs jest -0.85 Moze byc tak jak bylo u mnie ze gumka w zaworku miala dziurkę. Zwroc na to uwage gdy bedziesz ogladal wnetrznosci swojego zaworka
wesz82 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Na vacum malo.kruciec nie lata? Zamiast tej nk daj ta z egr i daj znac.
Arek8888 Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 Króciec siedzi sztywno. Zasadniczo uważam, że pompa vacum jest ok, wszędzie piszą że powinno być około 0,9 - 1,0 bara. Bardziej mnie zastanawia dlaczego na wyjściu z N75 na gruchę jest aż tak niskie ciśnienie. Postaram się podmienić N75 z N18, ale jest trochę ciężki dostęp i nie za bardzo wiem jak się za to zabrać.
Mozgu Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Dostep spoko. Odkrecasz ten plastik co od pasa idzie do filtra i zaworek montowany jest na 2 nakretki na klucz 10. Mala grzechotka podejdziesz i malym plaskim chy a tez. Ta dolna nakretka jest denerwujaca tylko. Moze byc male tak jak w moim przypadku bylo ze gumka miala dziurke i, podcisnienie bylo male bo nie zasysalo tylko z gruszki ale i z drugiej strony membrany
wesz82 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Powinno byc -1. Usun wezyki z egr i zaslep wezyk. Do tego jezeli nka slaba to bedzie taka wartosc. Zrob logi a bedziesz wiedzial ocb.
Arek8888 Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 Spoko, będę ogarniał to ale najpewniej w piątek bo będzie więcej czasu na weekend i kupię nowe wężyki. Widziałem też, że górna śruba od N75 jest ostro zardzewiała, pewnie trzeba szykować nowe śruby.
robert 3024 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 5 godzin temu, Arek8888 napisał: Właśnie zakupiłem wakuometr i sprawdziłem, że bezpośrednio na pompie vacum jest podciśnienie 0,9 bara. A trzyma podciśnienie jak zgasisz auto? U mnie też niby podciśnienie było ok ale jak zgasiłem auto to spadało, jak zmieniłem na drugą sprawną nie spada podciśnienie a hamulce zrobiły się jak żyleta. Miałem też walnięty zaworek N75 i założyłem o nr. 1K0906627A tylko jest inna wtyczka ale wystarczy rozebrać wtyczkę i pasuje na piny a cena jest niższa.
Arek8888 Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 10 godzin temu, robert 3024 napisał: A trzyma podciśnienie jak zgasisz auto? U mnie też niby podciśnienie było ok ale jak zgasiłem auto to spadało, jak zmieniłem na drugą sprawną nie spada podciśnienie a hamulce zrobiły się jak żyleta. Miałem też walnięty zaworek N75 i założyłem o nr. 1K0906627A tylko jest inna wtyczka ale wystarczy rozebrać wtyczkę i pasuje na piny a cena jest niższa. A widzisz, tego nie sprawdzałem. Dzięki za radę, dziś sprawdzę. Co do N75 to nadal nie wiem jak zdiagnozować jego usterkę. Tak poza tym, to grzebałem na naszym forum i w dziale silników 1.9 TDI dla A4 B6/B7 znalazłem podpięty temat o pomie vacum i tam autor lukaszooo napisał: "Zdrowa pompa vacum powinna generować podciśnienie -0,8 -0,9 bara, na wyjściu na gruszkę turba powinno być idealnie -0,63bar (na tyle ustawia sie sztangę turba) Z własnego doświadczenia wiem ze moze byc -0,55 i turbo będzie pracowało prawidłowo, poniżej moze nie doładowywać." Nie wiem jak to się ma do mojego -0,54 na gruszce
wesz82 Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Nowa nka daje 0,75 jak masz 0,7 bedzie ok.ponizej tego szrot.
Arek8888 Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 A więc, wpiąłem się tak jak na zdjęciu poniżej i na biegu jałowym pokazuje stałą wartość -0,9 bara. Jak zgaszę silnik ciśnienie spada. Jak na uruchomionym silniku depnę hamulec tak szybko z 15 razy pod rząd to pedał robi się twardy. To oznacza nieszczelność?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się