arekx123 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 witam , posiadam audi b7 silnik 2.0 tdi 140 BPW i takie pytanie czy te silniki wogóle nadają się do podkręcenia żeby chociaż wyciągnąć z nich tak 160 max 165 koni ?
moniuh Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 jasne, ze tak ogranicza Ciebie tylko wyobraznia i fundusze.. do takiej mocy chyba nawet nie trzeba nic zmieniac tylko chipsa wgrac, jak chcesz wiecej to turbo, wtryskiwacze, sprzeglo.. 1
arekx123 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 nie mysle ze 165 by mi wystarczyło posiadam tą jednostke 2.0 i rozne opinie o tym chodzą czyli jak bym o tyle zwiekszyl moc to nic nie powinno sie zmienic na gorsze?
piotrsob1 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Od dziewięciu lat jeżdżę BPW z programem 165 KM i 370 Nm. Program zrobiony u Mastersa przy przebiegu bodajże 53kkm , aktualnie 174 kkm Po zapodaniu programu zaczęły się problemy ze sprzęgłem , potrafiło się ślizgać jak było wilgotno na dworku, przy 110 kkm wysrała się uszczelka pod głowicą, zrobiony przy okazji kapitalny remoncik głowicy. Przy 153 kkm problemy z pracą silnika na biegu jałowym ( telepanie motorówką ) , temat ogarnięty przez wymianę uszczelniaczy pompek, przy okazji zdiagnozowany następny ( powycierany wałek rozrządu ) , konkrety tutaj : Łatwego życia to ona u mnie nie ma, średnie spalanie z tych dziewięciu latek oscyluje w granicach 9.3 l /100km i to uzyskane głównie w trasach, dookoła komina kręcę się innymi autami , jest zbyt rozpoznawalna by na swoim terenie ją użytkować na co dzień i zachować prawo jazdy Puki co DPF cały czas na pokładzie , imbus w oryginale a linka holownicza ma poczesne miejsce w bagażniku . Powycierany wałek rozrządu traktowany Militecem cały czas daje radę , dwa razy podczas zimowego odświeżania nawyków jazdy bokiem doszło do zablokowania motorówki, (chłodzenie tłoków w takich warunkach nie daje rady) , ale po kilkuminutowym przestudzeniu silnik się dawał uruchomić i puki co nie zaobserwowałem żadnych ujemnych skutków tym spowodowanych. To tyle refleksji, jeżeli Twój egzemplarz ma niewielki przebieg to możesz spróbować z lajtowym programem , podobnym do mojego. Ośkę ciężej doprowadzić do krytycznych parametrów , tak że powinna na takim programie posłużyć, jednak przy większych przebiegach odradzał bym program ze względu na problemy z żywotnością głowicy ( gniazdami pompowtrysków i wałkiem rozrządu ) Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez piotrsob1
xXPiotrekXx19 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Panowie ja u siebie mam obecnie program na 164km i przebieg 336 tyś i jak na razie do tej pory jest wszystko ok dawny właściciel autka robił program o jest już od chyba 4 lat program w tym aucie albo i dłużej z tym że później była wymieniana głowica i dołożony fmic oraz wsadzone nowe turbo takie jak fabrycznie i teraz chciał bym zrobić program na nowo bo po tych wymianach nikt wcześniej nie robił korekt i jest delikatna dziura. Panowie na ile kucy mozna iśc aby było zdrowo dla silnika bo nie chcę go zajechać
piotrsob1 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Zważywszy na to co napisałem wyżej, ja bym z mocą nic nie robił, co najwyżej zestroił wszystko do aktualnego setupu
ar3k92 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Zapomnieliscie poruszyc ważna kwestie - czy dwumasa podoła takiemu wysileniu...Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Puki co z dwumasą u mnie zero problemów, ale praktycznie nie obciążam jej na maxa poniżej 2k rpm . Z resztą program na to nie pozwala , po prostu zniechęca do używania tego zakresu obrotów To właśnie jeżdżenie z dużym niutem od niskich obrotów zabija dwumasę , a duża część programów ma mega wyje**nego niuta w tym zakresie Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez piotrsob1 1
.Pablo. Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Bpw u mnie ma 198KM i 400Nm przebieg 247tys program od 4lat sprzęgło ori i seria spokojnie daje rade, turbo brd, fmic + dolot z nierdzewki całość zestrojona u Aligatora autko pięknie śmiga. Przed programem wymiana uszczelki pod głowica i tulejowanie gniazd pompek skoro głowica była zdjęta grzech było tego nie zrobić. Dpf out, egr zaslepiony. Imbus sprawdzany co 50 tys w stanie bardzo dobrym. Wiec nie bać się tylko podnosić moc :-)
xXPiotrekXx19 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Godzinę temu, .Pablo. napisał: Bpw u mnie ma 198KM i 400Nm przebieg 247tys program od 4lat sprzęgło ori i seria spokojnie daje rade, turbo brd, fmic + dolot z nierdzewki całość zestrojona u Aligatora autko pięknie śmiga. Przed programem wymiana uszczelki pod głowica i tulejowanie gniazd pompek skoro głowica była zdjęta grzech było tego nie zrobić. Dpf out, egr zaslepiony. Imbus sprawdzany co 50 tys w stanie bardzo dobrym. Wiec nie bać się tylko podnosić moc :-) A powiedz czy masz jakieś skutki uboczne zaslepienia całkowicie EGR bo ja u siebie też się nosze z takim zamiarem całkowicie go zaślepić ale mam wątpliwości co do tego zabiegu bo nie wiem jak zareaguje na to silnik
piotrsob1 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 53 minuty temu, xXPiotrekXx19 napisał: A powiedz czy masz jakieś skutki uboczne zaslepienia całkowicie EGR bo ja u siebie też się nosze z takim zamiarem całkowicie go zaślepić ale mam wątpliwości co do tego zabiegu bo nie wiem jak zareaguje na to silnik Ubocznym skutkiem zaślepienia EGR-a będzie trucie środowiska tlenkami azotu , a silnik będzie cierpiał z tego powodu w okresie zimowym. Podczas dużych mrozów uzyskiwanie temperatury roboczej szczególnie w ruchu miejskim będzie trwało dużo dłużej a odgłos jego pracy zaraz po odpaleniu to katorga dla uszu 2 godziny temu, .Pablo. napisał: Bpw u mnie ma 198KM i 400Nm przebieg 247tys program od 4lat sprzęgło ori i seria spokojnie daje rade, turbo brd, fmic + dolot z nierdzewki całość zestrojona u Aligatora autko pięknie śmiga. Przed programem wymiana uszczelki pod głowica i tulejowanie gniazd pompek skoro głowica była zdjęta grzech było tego nie zrobić. Dpf out, egr zaslepiony. Imbus sprawdzany co 50 tys w stanie bardzo dobrym. Wiec nie bać się tylko podnosić moc :-) Tak jak już wcześniej pisałem w ośce prędzej niż sprzęgło poślizną się kapcie, i nota bene dopiero przy większych prędkościach ( mniejszych przełożeniach ) trakcji starczy by można faktycznie tą moc wykorzystać
.Pablo. Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Skutki uboczne zaslepienia egra nie zauważalne. Czy grzeje się dłużej w zimę nie zauważyłem wiec dużej różnicy nie ma. A dla silnika na pewno zdrowiej jest dostać czyste powietrze niż ponownie spaliny spalać. W tym roku jak byłem w Białce było -26 silnik ładnie mruczal a nie klekotal jak ursus temp robocza tez ładnie złapał. Co do ekologi to mam ekologiczne ogrzewanie domu wiec w aucie juz nie musi być ekologi
emmet_b Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Dnia 10.04.2017 o 15:44, arekx123 napisał: witam , posiadam audi b7 silnik 2.0 tdi 140 BPW i takie pytanie czy te silniki wogóle nadają się do podkręcenia żeby chociaż wyciągnąć z nich tak 160 max 165 koni ? Spokojnie wynik do wykręcenia. chipowałem identyczne auto w Cartronic koło Białegostoku, chyba nawet zdjęcia mają na stronce z moimi wykresami. W tej okolicy mogę z czystym sumieniem polecić warsztat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się