Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Synchronizacja rozrządu - 2.0TDI CAGB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dłuższego czasu nie mogę się uporać z dwoma błędami na silniku:

2 Faults Found:

4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
          P0016 00 [096] - Incorrect Correlation
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

5120 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
          P2196 00 [237] - Signal too High (Rich)
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
           

Wywala kontrolkę Check engine, skasuje błędy zrobię jakieś 500km i powracają. Rozrząd wymieniony w grudniu przez poprzedniego właściciela auta. Myślę że rozrząd jest źle ustawiony i wywala też błąd na lambda z info o za bogatej mieszance. Pojechałem do mechaniora, sprawdził rozrząd i powiedział że jest wszystko idealnie ustawione, mam dwumasę do wymiany bo trzęsie na postoju i powiedział że dwumasa zakłuca pracę rozrządu i stąd te błędy. Coś mi się nie chce w to wierzyć. Mam vcds 15.7, szukałem w blokach rozszerzonych info o synchro wałka, sterownik jest po komunikacji UDS i jest lipa, nikt na forum nie chciał mi powiedzieć gdzie szukać. Dzisiaj znalazłem kanał 191 z podpisem synchronous angle, jest tam wartość na biegu jałowym -3.58. Czy w tym miejscu jest podana synchronizacja rozrządu? Jaka wartość jest prawidłowa dla 2.0 CR? Wiem że w starszych modelach typu 1.9tdi powinno być 0.00, granica tolerancji jest od -3 do 3, tutaj nie wiem :( Miałem kiedyś 1.9tdi zdejmowałem osłonę i na wałku górnym ustawiałem synchro jak chciałem pod kompa, zazwyczaj na 0.00 i było ok, tutaj też tak mogę zrobić? (zdjąć obudowę i na wałku gónym delikatnie przesunąć na śrubach i sprawdzić jaka wartość jest w kanale 191, tylko jest wielka niewiadoma czy ptrzę w dobry kanał oraz jaka powinna być tam wartość dla idealnego ustawienia rozrządu).

 


        

DSC_2189.JPG

Opublikowano (edytowane)

widziałem to, byłem u mechaniora on zakładał blokady sprawdzał i mówił że jest ok, ale wiadomo jak z tymi mechanikami. Pytanie czy w vcds ta wartość -3.58 w kanale 191 jest prawidłowa dla tego silnika, ewentualnie niech ktoś zobaczy u siebie w 2.0tdi b8 jaką ma wartość w tej pozycji. Denerwuje mnie ciągłe kasowanie błędów co ok 500km, a mechanik złożył wszystko na dwumasę. Chcę mieć 100% pewność że synchro mam ok.

Nagrałem też film jak wartości w tym kanale zmieniają się na obrotach silnika:

 

Edytowane przez inhosik
Opublikowano

Blokady mechanikowi wchodzą obie na dole i na górze bez problemu? Bo koło od pompy jest nieważne tak bardzo. Może napinacz się zluzował. Nie pamiętam ile stopni jest dopuszczalne ale 4 to już trochę jest...

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie po wymianie rozrządu miał -3.6,i 1050obr na wolnych,Jak próbowałem ustawić synchro to jedynie do -2.8 albo tak że odpalił i zgasł ,sprawdziłem że na podszybiu było przy odpalonym silniku 12.5v ,zamontowalem przewód bezposrednio z alternatora do podszybia ,obroty zmalaly do 850 i synchro -1 ale ustawiłem na -0.5

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, olinek2 napisał:

Blokady mechanikowi wchodzą obie na dole i na górze bez problemu? Bo koło od pompy jest nieważne tak bardzo. Może napinacz się zluzował. Nie pamiętam ile stopni jest dopuszczalne ale 4 to już trochę jest...
 

Nie wiem jak on sprawdzał, oddałem na olej i klocki i miał sprawdzić rozrząd mówił że jest ustawiony idealnie. Po świętach delikatnie ruszę na śrubach górny wałek, zobaczę jak wartość w pozycji 191 u mnie sie zmieni. Jeśli nic wtedy ustawię w pozycji jaki był, jeśli wartość będzie sie zmieniać to będę regulował jak najbliżej 0, może wtedy nie będzie wywalać błędu o złej synchro wałka

Edytowane przez inhosik
Opublikowano
1 godzinę temu, krystian.gawin napisał:

U mnie po wymianie rozrządu miał -3.6,i 1050obr na wolnych,Jak próbowałem ustawić synchro to jedynie do -2.8 albo tak że odpalił i zgasł ,sprawdziłem że na podszybiu było przy odpalonym silniku 12.5v ,zamontowalem przewód bezposrednio z alternatora do podszybia ,obroty zmalaly do 850 i synchro -1 ale ustawiłem na -0.5


 

Gdzie na vcds sprawdzałeś synchro wałka? W tej samej grupie co ja?

Opublikowano

Nie pamiętam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

sprawdź na kts-ie lub autocomie jaki kąt synchro to będziesz miał pewność bo vcds mi źle pokazywał ,może dlatego że nie oryginalny 

Opublikowano

Ok dzięki za info, po świętach vasa podepne zobaczę co pokaże 

Opublikowano (edytowane)

Problem rozwiązany, poluzowałem śruby na górnym wałku i ustawiałem pod vcds w kanale 191 synchro i udało się ustawić na 0.30 (ciężko wycelować idealnie na 0.00) , zrobiłem z 10km i narazie brak błędów, zobaczymy po dłuższej trasie, silnik zaczął mniej trząść na biegu jałowym, ale dwumasa i tak do wymiany jest. Jeśli ktoś szuka synchronizacji wałka rozrządu w 2.0TDI CR na UDS to jest on pod pozycją synchronous angle. Rozkminiłem już jak zrobić logi dynamiczne w 2.0 CR, jakie kanały od turbo itd. Będę miał chwilę zrobię osobny temat co i jak.  Filmik po ustawieniu wałka:

 

Edytowane przez inhosik
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam i jak błędy pokazują się czy jest wszystko w porządku ?

 

Opublikowano

Zrobiłem 50 kilometrów dopiero i błędów nie ma. Zobaczymy po dłuższej jeździe. Dam znać 

Opublikowano

Mówiłem, że ustawienie rozrządu złe. Coś chyba Ci mechanik ściemniał...

Opublikowano

To że złe ustawienie to ja wiedziałem bo błąd wyskakiwał, największa niewiadoma to bylo to w jakim kanale lub pod jaką nazwą po protokole uds pokazana jest synchro wałka bo nigdzie na necie nie jest to dokładnie napisane, 

Opublikowano

Dziś z ciekawości sprawdziłem jak to jest u mnie, bo w sobotę wymieniałem rozrząd fakt faktem ustawiłem go na blokady. Przy rozgrzanym silniku ok 90 Stopni pokazuje mi -0,77 więc myślę że jest w normie.

Opublikowano (edytowane)

-0.77 to dobre ustawienie. Delikatnie zapłon przyspieszony, auto mocniejsze z dolnych obrotów, tunerzy nawet zalecają aby ustawiać do około -1, cylindry niby napełniają sie wtedy delikatnie większą ilością powietrza

Edytowane przez inhosik
Opublikowano

Skąd czerpsliscie odnośnie całej procedury wymiany rozrządu ?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Co do kąta synchronizacji to w przypadku klona VCDS nie sugerować się numerkiem kanału tylko opisem  synchronous angle jak już wyżej zostało wspomniane, u mnie jest -0,4

kolego devilosek wyżej masz wrzucony filmik  i jest na nim wszytko co najważniejsze a jeżeli potrzebujesz dokładnego opisu krok po kroku to tylko ELSA

Opublikowano

Trochę strach robić to bez narzędzi stosownej wiedzy i samemu bez prskrtki mimo podpowiedzi w elsie nie uważacie chociaż z tego co widzę do ogarnięcia ale na dzień dzisiejszy byms się nie odważył

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...