inhosik Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Od dłuższego czasu nie mogę się uporać z dwoma błędami na silniku: 2 Faults Found: 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 00 [096] - Incorrect Correlation Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear 5120 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 P2196 00 [237] - Signal too High (Rich) MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Wywala kontrolkę Check engine, skasuje błędy zrobię jakieś 500km i powracają. Rozrząd wymieniony w grudniu przez poprzedniego właściciela auta. Myślę że rozrząd jest źle ustawiony i wywala też błąd na lambda z info o za bogatej mieszance. Pojechałem do mechaniora, sprawdził rozrząd i powiedział że jest wszystko idealnie ustawione, mam dwumasę do wymiany bo trzęsie na postoju i powiedział że dwumasa zakłuca pracę rozrządu i stąd te błędy. Coś mi się nie chce w to wierzyć. Mam vcds 15.7, szukałem w blokach rozszerzonych info o synchro wałka, sterownik jest po komunikacji UDS i jest lipa, nikt na forum nie chciał mi powiedzieć gdzie szukać. Dzisiaj znalazłem kanał 191 z podpisem synchronous angle, jest tam wartość na biegu jałowym -3.58. Czy w tym miejscu jest podana synchronizacja rozrządu? Jaka wartość jest prawidłowa dla 2.0 CR? Wiem że w starszych modelach typu 1.9tdi powinno być 0.00, granica tolerancji jest od -3 do 3, tutaj nie wiem Miałem kiedyś 1.9tdi zdejmowałem osłonę i na wałku górnym ustawiałem synchro jak chciałem pod kompa, zazwyczaj na 0.00 i było ok, tutaj też tak mogę zrobić? (zdjąć obudowę i na wałku gónym delikatnie przesunąć na śrubach i sprawdzić jaka wartość jest w kanale 191, tylko jest wielka niewiadoma czy ptrzę w dobry kanał oraz jaka powinna być tam wartość dla idealnego ustawienia rozrządu).
inhosik Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) widziałem to, byłem u mechaniora on zakładał blokady sprawdzał i mówił że jest ok, ale wiadomo jak z tymi mechanikami. Pytanie czy w vcds ta wartość -3.58 w kanale 191 jest prawidłowa dla tego silnika, ewentualnie niech ktoś zobaczy u siebie w 2.0tdi b8 jaką ma wartość w tej pozycji. Denerwuje mnie ciągłe kasowanie błędów co ok 500km, a mechanik złożył wszystko na dwumasę. Chcę mieć 100% pewność że synchro mam ok. Nagrałem też film jak wartości w tym kanale zmieniają się na obrotach silnika: Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez inhosik
olinek2 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Blokady mechanikowi wchodzą obie na dole i na górze bez problemu? Bo koło od pompy jest nieważne tak bardzo. Może napinacz się zluzował. Nie pamiętam ile stopni jest dopuszczalne ale 4 to już trochę jest... Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
krystian.gawin Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 U mnie po wymianie rozrządu miał -3.6,i 1050obr na wolnych,Jak próbowałem ustawić synchro to jedynie do -2.8 albo tak że odpalił i zgasł ,sprawdziłem że na podszybiu było przy odpalonym silniku 12.5v ,zamontowalem przewód bezposrednio z alternatora do podszybia ,obroty zmalaly do 850 i synchro -1 ale ustawiłem na -0.5 Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
inhosik Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, olinek2 napisał: Blokady mechanikowi wchodzą obie na dole i na górze bez problemu? Bo koło od pompy jest nieważne tak bardzo. Może napinacz się zluzował. Nie pamiętam ile stopni jest dopuszczalne ale 4 to już trochę jest... Nie wiem jak on sprawdzał, oddałem na olej i klocki i miał sprawdzić rozrząd mówił że jest ustawiony idealnie. Po świętach delikatnie ruszę na śrubach górny wałek, zobaczę jak wartość w pozycji 191 u mnie sie zmieni. Jeśli nic wtedy ustawię w pozycji jaki był, jeśli wartość będzie sie zmieniać to będę regulował jak najbliżej 0, może wtedy nie będzie wywalać błędu o złej synchro wałka Edytowane 16 Kwietnia 2017 przez inhosik
inhosik Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, krystian.gawin napisał: U mnie po wymianie rozrządu miał -3.6,i 1050obr na wolnych,Jak próbowałem ustawić synchro to jedynie do -2.8 albo tak że odpalił i zgasł ,sprawdziłem że na podszybiu było przy odpalonym silniku 12.5v ,zamontowalem przewód bezposrednio z alternatora do podszybia ,obroty zmalaly do 850 i synchro -1 ale ustawiłem na -0.5 Gdzie na vcds sprawdzałeś synchro wałka? W tej samej grupie co ja?
krystian.gawin Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Nie pamiętam Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
krystian.gawin Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 sprawdź na kts-ie lub autocomie jaki kąt synchro to będziesz miał pewność bo vcds mi źle pokazywał ,może dlatego że nie oryginalny
inhosik Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Ok dzięki za info, po świętach vasa podepne zobaczę co pokaże
inhosik Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Problem rozwiązany, poluzowałem śruby na górnym wałku i ustawiałem pod vcds w kanale 191 synchro i udało się ustawić na 0.30 (ciężko wycelować idealnie na 0.00) , zrobiłem z 10km i narazie brak błędów, zobaczymy po dłuższej trasie, silnik zaczął mniej trząść na biegu jałowym, ale dwumasa i tak do wymiany jest. Jeśli ktoś szuka synchronizacji wałka rozrządu w 2.0TDI CR na UDS to jest on pod pozycją synchronous angle. Rozkminiłem już jak zrobić logi dynamiczne w 2.0 CR, jakie kanały od turbo itd. Będę miał chwilę zrobię osobny temat co i jak. Filmik po ustawieniu wałka: Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez inhosik 1
Arti_P Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Witam i jak błędy pokazują się czy jest wszystko w porządku ?
inhosik Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Zrobiłem 50 kilometrów dopiero i błędów nie ma. Zobaczymy po dłuższej jeździe. Dam znać
olinek2 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Mówiłem, że ustawienie rozrządu złe. Coś chyba Ci mechanik ściemniał...
inhosik Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2017 To że złe ustawienie to ja wiedziałem bo błąd wyskakiwał, największa niewiadoma to bylo to w jakim kanale lub pod jaką nazwą po protokole uds pokazana jest synchro wałka bo nigdzie na necie nie jest to dokładnie napisane,
Arti_P Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Dziś z ciekawości sprawdziłem jak to jest u mnie, bo w sobotę wymieniałem rozrząd fakt faktem ustawiłem go na blokady. Przy rozgrzanym silniku ok 90 Stopni pokazuje mi -0,77 więc myślę że jest w normie.
inhosik Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2017 (edytowane) -0.77 to dobre ustawienie. Delikatnie zapłon przyspieszony, auto mocniejsze z dolnych obrotów, tunerzy nawet zalecają aby ustawiać do około -1, cylindry niby napełniają sie wtedy delikatnie większą ilością powietrza Edytowane 19 Kwietnia 2017 przez inhosik
devilosek Opublikowano 27 Maja 2017 Opublikowano 27 Maja 2017 Skąd czerpsliscie odnośnie całej procedury wymiany rozrządu ? Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
bin85 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Co do kąta synchronizacji to w przypadku klona VCDS nie sugerować się numerkiem kanału tylko opisem synchronous angle jak już wyżej zostało wspomniane, u mnie jest -0,4 kolego devilosek wyżej masz wrzucony filmik i jest na nim wszytko co najważniejsze a jeżeli potrzebujesz dokładnego opisu krok po kroku to tylko ELSA
devilosek Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Trochę strach robić to bez narzędzi stosownej wiedzy i samemu bez prskrtki mimo podpowiedzi w elsie nie uważacie chociaż z tego co widzę do ogarnięcia ale na dzień dzisiejszy byms się nie odważył Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się