Szczepan1996 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Witam, posiadam audi a4 b6 2004r 2.5tdi 163km 120kw mam wyciek oleju... 3 dni temu mechanik wymienił uszczelki pod kopułkami zaworów bo według niego to stamtąd wyciekal olej. Ale dziś na parkingu kilka plam oleju oczywiście z mojego audi. Po przejechaniu 5km silnik zaczął inaczej pracować niż zwykle, miał inny odgłos. Sprawdziłem poziom oleju (oczywiście na ciepłym silniku) było mniej niż minimum. Odkręciłem korek oleju i poszło trochę dymu. Od dołu jeszcze przed postawieniem do mechanika był cały zalany olejem od dołu, calutka skrzynia i silnik... Auto pali od strzała zimny czy cieply. Inny mechanik zaś twierdzi że trzeba będzie wyciągać wałki rozrządu bo stamtąd cieknie. Może był ktoś kiedyś w podobnej sytuacji wie co to może być? Z góry dziękuję za pomoc.
wieczmar Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Cześć, Uszczelki pod kopułkami zaworów to zgaduję uszczelki pod pokrywami zaworów? A jak wyglądają oringi obejmujące wtryskiwacze? One też lubią przepuszczać olej. Tzw. dym spod korka wlewu oleju to norma dla tych silników i wg mnie nic złego ponieważ świadczy o dobrym smarowaniu klawiatury zaworów. Ja tak mam w BDH i widziałem w kilku BAU i w innym BDH. Widziałem to samo w 3.0 TDI u kumpla. Wszystko to zdrowe silniki. Smarowanie głowicy odbywa się przy bardzo dużym ciśnieniu oleju i jaka kolwiek nieszczelność powoduje ostre, dosłownie lanie oleju. W moim przypadku poszedł lewy przedni simering wałka rozrządu. Jego wymiana to rozpinanie całego rozrządu oraz zdjęcie koła zębatego wałka. Ale żeby nie było tak łatwo trzeba jeszcze podnieść i dobrze przeczyścić panewkę wałka tam gdzie wchodzi simering. U mnie tam też nalazło brudu i mimo szczelnego simeringu dalej ciapało olejem. Zatem podnoszenie wałków/wałka rozrządu nie ma żadnego sensu. Przejrzałbym skąd dokładnie leci bo to mogą byc 3 simeringi - 2 przednie, jeden tylny prawy lub wyciek spod pompy VACu czyli tylna lewa głowica. Wspominasz że masz zalaną skrzynie biegów więc szukałbym przecieku z tyłu silnika - np. spod VACu.
slawinio Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 A moze leje z uszczelniacza wału? Moze tez przepuszczac uszczelnienie gornej miski olejowej.
lunatic Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Z miski sie leje te 163 konne tak maja uszczelka miski albo ewentualnie z uszczelniacza wału ale z przodu
GOLI Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Sprawdź zaślepki w głowicach od tyłu,czsem potrafią się wysunąć i z tamtąd się leje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się