Anelson Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Raport Audi: http://www.autotesto.pl/dev/?id=819081202&key=dd20428f9775bb112857c7fcfdd80657 kod CleUcKZ6 . Nie mogłem uwierzyć ,że po przeglądaniu czasem po 60 ogłoszeń dziennie w końcu w Polsce świeżo ściągniete audi udało mi się znaleźć w takim stanie jakim chciałem . Ale stało się to faktem. Jednak do końca nie ufałem temu przebiegowi, wiec zlecilem sprawdzenie + sprawdzilem vin. Do tego nawet wlepka (zmiana rozrzadu w 2014 przy 90tyś.), w 2015 Autohaus 101Tyś, 2016 sciagniety do polski 114500, Potem ja kupiłem 3 dnia 2017 roku z przebiegiem 116099. . Od zakupu - rozrząd do wymiany (pompa wody) - wymieniłem na HEPU z kompletnym rozrzadem (rozrzad byl wymieniany przy 90tys,ale w niemczech nie wymienia sie pompy wody) + przewód odmy olejowej + uszczelka zaworow + obejma układu. Auto zawsze będzie serwisowanie tylko i wyłącznie na filtrach Knechta + Motul 8100Xcess 5w40. Autko stoi już na nowych oponkach letnich .Hankook *Auto przedstawione, ale user się nie przywitał w odpowiednim dziale. ->Nowicjusz Edytowane 23 Kwietnia 2017 przez Anelson
Norbas Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Graty zakupu. Jako pierwszy samochód nie jest źle Napisz coś o wyposażeniu, jakieś plany i trochę wiecej zdjęć wnętrza Bezawaryjności
Anelson Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2017 (edytowane) Auto w wyposażeniu ma grzane fotele, xenony, światła do jazdy dziennej, kolorowy fis,navi. Modyfikacje: Kierownica wielofunkcyjna Zderzak jest lekko porysowany, chce znaleźć dobrego lakiernika by to ogarnął. W przyszłości jakieś kosmetyczne rzeczy. Będę pisał jak będę miał jakiś plan. W tym raporcie autotesto jest mnóstwo zdjęć wnętrza, ale wrzucę i na forum EDIT. Zdjęcia - wyciek z pokrywy zaworów, ale to jedyne zdjęcia, już od dawnaaa kompletnie suchy(pierwszy zabieg po zakupie) + przewód odmy .Nowej kiery też nie widać. Zrobię nowe zdjęcia jak wreszcie będzie wiosna . Edytowane 23 Kwietnia 2017 przez Anelson
Anelson Opublikowano 9 Lipca 2017 Autor Opublikowano 9 Lipca 2017 A więc tak, wymieniona kierownica na wielofunkcyjną - Moduł z końcówką L nie działa(także uważajcie na tą końcówkę u mnie nie zadziałała) . Ale z Q zadziałał , z pomocą mega zaufanego fanatyka i świetnego, a także zaufanego elektromechanika udało nam się w końcu wszystko wymienić i działa . Już długo z nią jeżdżę ale będę informował o zmianach . Wrzucam trochę nowych zdjęć . Już robionych moją ręką . Trafiła się kiera z audi a6 c6 allroad - bardzo ładny stan . Podobno wyjęta z samochodu z małym przebiegiem 70-80tyś(poprzednia sprzedana komuś za około 70zł, bo też nie miała żadnych oznak zużycia - lecz chciałem mieć multifunkcję .
marcinch001 Opublikowano 9 Lipca 2017 Opublikowano 9 Lipca 2017 Trzeba było lepszą kiere wrzucić - s-line albo już od b8 .
Anelson Opublikowano 9 Lipca 2017 Autor Opublikowano 9 Lipca 2017 W b8 jest prawie identyczna . Ta pochodzi z a6 c6 z 2008 roku . . S-line to dla mnie tylko znaczek. Zależało mi na przyciskach . W każdym razie, może pomyślę nad tempomatem, a do tego manetke kupię, bo moduł już tempomat obsługuje . Nie chciałem wydawać mnóstwa kasy na kierę, ta kosztowała 140 zł, starą sprzedałem za 70zł, a do tego musiałem dokupić moduł+tasme+wiązkę . Moją pierwszą miłością była taka sama kierownica z audi a6 c6 i od początku chciałem taką już w swojej audi .
dzik Opublikowano 4 Października 2017 Opublikowano 4 Października 2017 zero zużycia - piękna sztuka niech Ci Michale służy! Pozdrówki Marcin 1
Anelson Opublikowano 16 Lipca 2018 Autor Opublikowano 16 Lipca 2018 Cóż Moje Autko ma już prawie 209 tyś km. Do tej pory mam z tyłu oryginalne tarcze. Niestety jakiś kretyn zarysował mi drzwi jakimś ostrym narzędziem tuż przed świętami wielkiej nocy ;( . W efekcie zgłosiłem szkody z AC (zachaczył tylny zderzak nawet kawałek), ale zgłosiłem też małą jedną szkodę swoją, bo stwierdziłem, że jak robić to robić tak jak powinno być. Mówi się trudno, będą zwyżki na AC, ale auto mam w Leasingu - podatek VAT płaci PKO Leasing. Więc jeszcze nie ma tragedii. Robota pięknie zrobiona . ASO Carsed VW/Skoda się popisała. Pamiętam, że jak zobaczylem rysę przez całe drzwi to aż oniemiałem, sprawcy nie znaleziono. Zgłoszę ,że szkoda jaką zrobił kosztowała 3400zł. Dostałem pismo z policji ,że sprawcy nie znaleziono. Ale przejdźmy do Audi. Pisałem o problemach z kontrolką Oil min. Zmienilem olej z Motula na LM. Nie wziął go raczej wcale przez 2100km i nie ma kontrolki. Więc narazie LM jest okej. Czujnik został przeczyszczony benzyną i kabelki i sprawdzone wszystko. Do tego nowy Helli na reklamacji u Dziqa(pozdrawiam Cię serdecznie Marcinie ) . Czekam na rozwój sytuacji i chciałbym wszystko zrobić jak wróci z reklamacji - sprawdzić instalację (kabelki w ASO i wtyczka ok. 50 zł) .Elektronika płata figle i może jak mi się uda wygrać na zawsze z kontrolką, a nie na kilka wymian oleju jak przed rokiem to powinno być okej. W aucie już mam Tempomat oprócz kiery wielofunkcyjnej od dawna i powiem jedno - nie wyobrażam sobie życia bez tego cuda. Na początku autem jezdzilem prawie do odcięcia . Lubiłem czasami mu depnąć, ale mi przeszło i wiem ,że szkoda paliwa - 140km/h na tempomacie i świat. Jechał na liczniku 240km/h nawet trochę wiecej i wydaje mi się ,że jakbym się postarał to bym osiągnął jeszcze lepszy wynik, ale szkoda samochodu . Do audi planuje kupić felgi gdy Audi będzie już całkowicie moje. . A to kwestia może z 2-3 Miesięcy zanim je wykupię - dlatego zdecydowałem się na naprawę z AC, bo konsekwencje nie są jakieś opłakane ,bo kolejne ubezpieczenie od nowego roku będzie na mnie .
Anelson Opublikowano 25 Lipca 2023 Autor Opublikowano 25 Lipca 2023 (edytowane) Hejka mała aktualizacja wyglądu Audika - takie chciałem mieć felgi i udało się w dobrym stanie nabyć Ori Ronale Made in Germany Audi w takim stylu jaki mi się podoba. Co do przebiegu jest to już 321 tyś km - zużycie oleju to ok. 300ml/1000km - mniej więcej. Jest spoko Ostatnio drugi raz wymieniony termostat na Behra po raz drugi od Dziqa Od kilkunastu wymian olej Meguin 5w40 - i przy takim zostanę Ostatnio wpadł nowy Rozrząd made in italy SNR/NTN plus pompa Hepu - stary nie nosił jakichś oznak zużycia a miał ok. 70-80 tyś km - był okej i był Made In Romania - a ten sam zestaw. Wygląda to solidnie Przy 321 tys km wymieniłem pierwszą rzecz w zawieszeniu i był to drążek kierowniczy prawy - za namową kolegi Dziqa wymieniłem na RTS i w zasadzie nie mam zastrzeżeń to już chyba 2 albo 3 element tej firmy który założyłem - podobno tam jest najgorsza śruba jaką Niemcy w Audi wymyślili. Lewa strona wciąż oryginał. Wachacze i całość zawieszenia stan BDB - zero zastrzeżeń. Niedługo jadę na przegląd. Wciąż nie rozwiązałem problemu ESP czujnika oraz teraz mam zagwozdkę z niedziałającym silniczkiem od wskazówki temperatury (termostat oraz czujnik nowy temperatury - Behr oraz ORI zielony) - na ECU brak błędów - temperatura szybciutko w normie 85-110C . Mam nadzieję na jakieś rekordy i zrobienie remontu silnika za te pare lat . Ciągle nie zmieniam auta od 7 lat . Jest naprawdę super maszyna i mimo szukania kolegom B8 - naprawdę nawet za kwoty ok. 40 tyś zł ciężko jest wyhaczyć auto w tak cudnym stanie jak moja księżniczka - chyba kwestia dbałości o egzemplarz który mechanicznie chodzi bez zarzutu. Egzemplarze które oglądałem nawet do mojej nie miały pod względem stanu technicznego podejścia. No ale cóż - taki rynek aut używanych w Polsce... Pozdrawiam wszystkich użytkowników A4 Klub Polska PS. Ostatnio reklamowałem też firmy Bosch przepływomierz który pokazywał gorsze parametry niż mój stary 18-letni oryginalny i po długiej walce oraz zdobyciu kontaktów w firmie Bosch Polska udało się to po odwołaniu od reklamacji uznać przez producenta - przepływomierz przekłamywał po 3 miesiącach użytkowania parametry powietrza o bodajże 1kg masy powietrza na godzinę względem sprawnego. I paliło to więcej niż na starym - został stary i jest okej. Aczkolwiek daje to do myślenia o jakości nowych części zamiennych do samochodów osobowych. Edytowane 25 Lipca 2023 przez Anelson
MarioR34 Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Opublikowano 13 Sierpnia 2023 (edytowane) You update your theme only five years lather : D , its a nice car , with oil consuming angine m i have mine in b6 from 2009 when i purchase a car . Did you see this video , ( translate it with add on google translate for browsers , or just YouTube language settings ) it claims that pistons rings are to thin from the factory and if you change them to a ticker one it will stops to consume oil , of course if everything else is ok , like valve little rubbers , straight pistons , ect . you can see below my comment and their answer . Sonner or lather i will do this change , just to see if its stops oil burn out. Countless happy kilometers with your car , enyoj driving it. Edytowane 23 Września 2023 przez MarioR34
Anelson Opublikowano 31 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2023 W dniu 13.08.2023 o 18:21, MarioR34 napisał(a): You update your theme only five years lather : D , its a nice car , with oil consuming angine m i have mine in b6 from 2009 when i purchase a car . Did you see this video , ( translate it with add on google translate for browsers , or just YouTube language settings ) it claims that pistons rings are to thin from the factory and if you change them to a ticker one it will stops to consume oil , of course if everything else is ok , like valve rulers , straight pistons , ect . you can see below my comment and their answer . Sonner or lather i will do this change , just to see if its stops oil burn out. Countless happy kilometers with your car , enyoj driving it. I watched that video . It explain a lot of things even if it's russian. I'm absolutely sure that there are differences between the B6 and B7 2.0 alt engine - me and many other people didn't expierience the problem of burning too much oil in B7 - on the other hand pretty much everyone in B6 have or had a problem with it. Even the repair didnt go well - for example the most viewed repair of this engine on this forum cut the burning oil only to the parameter of 300 ml/1000 km so - there is absolutely something wrong with this engine that nobody know. My car is free of problems - only little details I have to change or develop. I refresh the photos of the car and write a big message to all of the owners of this cars as a prevention or help on many terms. I hope that my experience will help other people solve their problems. I believe that's why we are all here. We love Audi, we love the design, experience and happiness coming from driving those incredible cars - but mostly we are here to solve our problems which will hopefully make our experience even better all the way down. Audi is connecting people - i'm blessed to reach all of the good people here on the forum and out in the world. My mechanics - they are the best professionals that I know and we meet because i'm the Audi owner. Its great about Audi that it's connecting people because you are meeting people that love Audi as much as you do and it makes life better. Be happy with your car - hope you will find solutions to your problems. And if you do - tell us here what you did to solve them (we didn't mind english here) . Greetings!
MarioR34 Opublikowano 31 Sierpnia 2023 Opublikowano 31 Sierpnia 2023 Yes , Audi connects people , everybody is willing to help , i love that . Maybe or probably there is some upgrade on B7 ALT because is a newer model , but do anyone knows what ? . Can you send me on pm the link of that topic , i like to read it , because long time a go i speak to lots of German , Polish people , ect some of them had warranty because they buy the car brand new , other just replace i gouges worn out parts but the same , and problem stayed , of course it stayed because the parts are the same only new . It is clear that Audi did it on purpose , is it build from left over parts from other projects , is it in that time old technology or new technology for that time big 2.0 Liter for let's say family car and they try to keep less fuel consumption , keep it running cooler , something like that , of course I'm guessing because i m not expert . So we can ask ourselves is it that this , the people who try to fix it , just put the same but new parts , did anybody put ticker pistons rings , or not , did they find out something more to stop or reduce a oil consumption , except standard , valve seals etc . My car all his life is on 5w 40 Catrlol , one year was on shell , then i tried castrol 10w 60 , and no reduce , now liquid molly 5 w 40 the and it consume it less the 10 w 60 . It costumes 0.5 L ON 1000 km i like to one day open it up end completely and try to do what the dude in Russian YouTube says ,( he gave me a little hope that is possible) , i think that with cost of mechanics labor renew hed , change every seals , gaskets , ect except camshaft and pistons if they are strait not curved its around 1000 euros , or if some did everything like that and it still consumes oil , then this engine is unfixable and maybe the best idea is to buy second hand renew engine , some who doesn't consume oil , maybe who'll second hand car like 1.8 T crashed , or some other engine , with same power ol little more but without oil burrning , only need contract that you buy the car to A test it to be legal on the road at least in Croatia. So your ALT not costumes oil or its consumes ? If consumes, how much on how many kilometers ? I do like your car , and i will keep following the topic , i can see it's loved .
Anelson Opublikowano 22 Września 2023 Autor Opublikowano 22 Września 2023 W dniu 31.08.2023 o 17:36, MarioR34 napisał(a): Yes , Audi connects people , everybody is willing to help , i love that . Maybe or probably there is some upgrade on B7 ALT because is a newer model , but do anyone knows what ? . Can you send me on pm the link of that topic , i like to read it , because long time a go i speak to lots of German , Polish people , ect some of them had warranty because they buy the car brand new , other just replace i gouges worn out parts but the same , and problem stayed , of course it stayed because the parts are the same only new . It is clear that Audi did it on purpose , is it build from left over parts from other projects , is it in that time old technology or new technology for that time big 2.0 Liter for let's say family car and they try to keep less fuel consumption , keep it running cooler , something like that , of course I'm guessing because i m not expert . So we can ask ourselves is it that this , the people who try to fix it , just put the same but new parts , did anybody put ticker pistons rings , or not , did they find out something more to stop or reduce a oil consumption , except standard , valve seals etc . My car all his life is on 5w 40 Catrlol , one year was on shell , then i tried castrol 10w 60 , and no reduce , now liquid molly 5 w 40 the and it consume it less the 10 w 60 . It costumes 0.5 L ON 1000 km i like to one day open it up end completely and try to do what the dude in Russian YouTube says ,( he gave me a little hope that is possible) , i think that with cost of mechanics labor renew hed , change every seals , gaskets , ect except camshaft and pistons if they are strait not curved its around 1000 euros , or if some did everything like that and it still consumes oil , then this engine is unfixable and maybe the best idea is to buy second hand renew engine , some who doesn't consume oil , maybe who'll second hand car like 1.8 T crashed , or some other engine , with same power ol little more but without oil burrning , only need contract that you buy the car to A test it to be legal on the road at least in Croatia. So your ALT not costumes oil or its consumes ? If consumes, how much on how many kilometers ? I do like your car , and i will keep following the topic , i can see it's loved . Well! Sorry for so much time without answering your message - I wasn't online on forum and I didn't see you reply. My Audi didnt consume any oil when I bought it when my Audi have 116099 kilometers of mileage - it didnt consume any oil until 200 thousand kilometers. Now My audi have 320 thousand kilometers and it consume 3 litres per 10000km - more or less. But its normal - long mileage, the engine have 18 years - normal thing. I'm about to do a repair of engine, a full repair, maybe do a topic on forum how it goes.. I dont think this car have any problem - it doesnt break. Incredible car. The engine runs good , all parameters are like factory. So I dont care about oil that much. I know my car and Im sure that B7 have totally different engine than B6 in 2.0 ALT. The problem is that nobody did a full repair of both engines - we didnt have any informations about true differences between the engine made in hungary 2001-2003 and germany 2004-2007. Maybe better parts, maybe the problems were solved and that's it. Volkswagen do it all the time - they fucked up the engine and then repair it to make it the best engine(2.0 TDi for example before Common Rail) . In terms of burning oil everything matters so very small details could be the reason why B7 have the 2.0 alt fixed without the problems that we talk about in B6 . You talk about the improvements people are doing to this engine - yeah on our forum there were few guys who did the repair but without trully solving the problem of burning oil - after the whole repair of engine with all new parts - pistons and everything - it still consume 250-300 ml/1000 at least . But it was always b6. What if the b7 engine without the problem will be repaired to make it like new . That's the question that could make the difference. I didn't see anyone with B7 2.0 alt having full engine repair - its b6 always with so much problems inside . Greetings!
MarioR34 Opublikowano 23 Września 2023 Opublikowano 23 Września 2023 That is res noble to start to have some miner issues 200 , 250 thousand kilometers , staff is heated and cooled so many times and i dint thing there is no engine that doesn't have an issue who will show sooner or latter and that is normal , stuff wer rout . Even a 3 liter on 10 k is ok , and you should do a full Diy or something of engine rebuild on the forum , with full data of number parts and brand ect. I think it will help people alot . I think is not about a better brand of a parts , think its a bad fitment of some part in factory and Europe doesn't have manufacture protection like the USA , if they f*ck up product they get letter , please fix this and pay for if it missed at check in the protocol to enter USA market , or it will band from USA , and pay money back to customer . But i em with you its 100% that is something different between this two ALT engines , and i thin like you said its maybe something very small , maybe piston rings like in video . Like i sad before , who knows when someone's fixing their ALT B6 , get new parts , even OEM parts , but the same size so , eliminated worn and torn true the engine life but in the end very soon problem will be back . I hope some one will eventually solve the problem . Greetings to you to and keep us updated even on smallest happening on your car , i do like it , i think b6 and b7 are simply beautiful and it will last forever , timeless if you get right combination bumpers and rims
Anelson Opublikowano 23 Października 2023 Autor Opublikowano 23 Października 2023 W dniu 23.09.2023 o 19:12, MarioR34 napisał(a): That is res noble to start to have some miner issues 200 , 250 thousand kilometers , staff is heated and cooled so many times and i dint thing there is no engine that doesn't have an issue who will show sooner or latter and that is normal , stuff wer rout . Even a 3 liter on 10 k is ok , and you should do a full Diy or something of engine rebuild on the forum , with full data of number parts and brand ect. I think it will help people alot . I think is not about a better brand of a parts , think its a bad fitment of some part in factory and Europe doesn't have manufacture protection like the USA , if they f*ck up product they get letter , please fix this and pay for if it missed at check in the protocol to enter USA market , or it will band from USA , and pay money back to customer . But i em with you its 100% that is something different between this two ALT engines , and i thin like you said its maybe something very small , maybe piston rings like in video . Like i sad before , who knows when someone's fixing their ALT B6 , get new parts , even OEM parts , but the same size so , eliminated worn and torn true the engine life but in the end very soon problem will be back . I hope some one will eventually solve the problem . Greetings to you to and keep us updated even on smallest happening on your car , i do like it , i think b6 and b7 are simply beautiful and it will last forever , timeless if you get right combination bumpers and rims 100% right. Well - now I solve the problem with temperature sensor . Can you imagine that 2 new Original VW sensors doesnt work on the dashboard? They both show bad temperature all the time. I buy Borsehung sensor and everything is fine..the problem was that in the ECU the temperature was fine and on the dashboard it wasnt . WTF... I was thinking that the dashboard sensor of the cooling temperature was broken or something in the dashboard itself. But it's not. I recommend Borsehung now to everyone - its propably better than OE. It is made in Germany, Magdeburg. The same thing with their Oil filter. I am now.thinking about changing it from Knecht/mann to Borsehung... why? Mann and knecht are manufactured in china and Borsehung is in Germany still. Its better made, better package, look more professional and look like the original oil filter I have some time ago 1
Anelson Opublikowano Wtorek o 14:57 Autor Opublikowano Wtorek o 14:57 (edytowane) PL Hej. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe bez ściągnięcia głowicy. Auto ma 360 tyś przebiegu i 20 lat. Oprócz tego wszystko zdrowe, nie ma sensu niczego dotykać na ten moment. Jest perfekcja. Auto w moich rekach 10 lat i 250 tyś km od 116 099. Te 116099 w DE. Jestem wniebowzięty robotą mojego mechanika . I faktem, że nic nie wymaga jakichś działań. Łańcuch,napinacz TOP/ wszystko okej. Wariator okej - tylko zmienimy uszczelkę. Czystość i brak nagarów - również mistrzostwo. Liczę na to, że teraz będzie spalanie oleju max 200ml/1000km, a nie 400ml/1000. . Jeśli wszystko będzie dobrze więcej detali opublikuję i tzw. ścieżkę zdrowia ALT w Moim stylu . Może się przyda komuś 1. Płukanki 2. Zero longlife-u 3. Dobry olej Meguin 5w40 4. Antykoks na tłoki każdorazowo na całą noc co każdą wymianę świec 5. dobre części , nie dopuszczanie do żadnego przegrzewania i/lub innych dziwnych akcji. Wtedy jeśli mieliście auto które nie brało oleju to jest nadzieja, że mimo przebiegu również będzie bardzo dobrze i czysto. I piknie. Olbrzymia kompresja, mega czystość. Jestem podekscytowany traską nową i zobaczymy jak to będzie chodzić. Do uszczelniaczy z 2 lata już podchodzę. Pierwotnie dodawałem dodatki, płukanki itd. Nic to nie dało. NIc nie wskazywało na pierścienie. Zresztą sam mechanik mi powiedział, że raczej trafiłem w punkt bo uszczelniaczy były stwardniałe, nie dało się ich docisnąć/ścisnąć. Uszczelniacze Victor Reinz od @dzik. ENG Hey. I replaced the valve stem seals without removing the head of the engine. The car has 360,000 km and is 20 years old. Apart from that, everything is healthy; there's no point in touching anything at this point. It's perfect. I've had the car for 10 years and 250,000 km since 116,099 km. That 116,099 in DE. I'm thrilled with my mechanic's work. And the fact that nothing needs any work. The chain, tensioner, and top-mounted timing belt are fine. The variator is fine – we'll just replace the gasket. Cleanliness and no carbon buildup are also excellent. I'm hoping that oil consumption will now be a maximum of 200ml/1000km, not 400ml/1000km. If everything goes well, I'll publish more details and a so-called ALT health path, in my style. Maybe someone will find it useful 1. Flushes 2. Zero longlife 3. Good Meguin 5w40 oil 4. Anti-coating for the pistons overnight after every spark plug change 5. Good parts, preventing any overheating and/or other unusual behavior. Then, if you had a car that didn't use oil, there's hope that despite the mileage, it will still be very good and clean. And it will be beautiful. Great compression, super clean. I'm excited about the new route and we'll see how it goes. I'm already trying to replace the seals that are two years old. Initially, I added additives, flushes, etc., but it didn't help. There was no indication of any signs of rings. The mechanic himself told me I was probably right because the seals were hardened and couldn't be compressed. Victor Reinz seals from @dzik. @MarioR34 @benyA4 -dzięki za pomoc z tą uszczelką, że się nie nadziałem na takie przepłacenie Edytowane Wtorek o 15:01 przez Anelson
Langista Opublikowano Wtorek o 17:35 Opublikowano Wtorek o 17:35 Uszczelniacze z racji wieku nie mogły być już elastyczne i sprawować swoich funkcji. Co do delikatnej jazdy się nie zgodzę, bo to właśnie takie jeżdżenie do połowy zakresu nie wygania nagaru z tłoków. Dobrze raz w tygodniu auto przegonić, gdzie utrzyma się te 4000 obrotów przez dłużej, a nie przy ruszaniu spod świateł.
Anelson Opublikowano Wtorek o 21:43 Autor Opublikowano Wtorek o 21:43 (edytowane) 4 godziny temu, Langista napisał(a): Uszczelniacze z racji wieku nie mogły być już elastyczne i sprawować swoich funkcji. Co do delikatnej jazdy się nie zgodzę, bo to właśnie takie jeżdżenie do połowy zakresu nie wygania nagaru z tłoków. Dobrze raz w tygodniu auto przegonić, gdzie utrzyma się te 4000 obrotów przez dłużej, a nie przy ruszaniu spod świateł. Absolutnie tak - auto lubi żeby je przegonić i usuwa się naturalnie wtedy nagar, auto się oczyszcza. Ja miałem na myśli usterki termostatu, czujników temperatury, pompy wody etc. - wycieków. Co jest tożsame własnie z jakością podzespołów używanych w eksploatacji i obserwacją tego co robi samochód i nam mówi generalnie. A i one spadają na jakości. Jeszcze niedawno behr/mahle był made in Germany - teraz China. Pompy Hepu które nie robią wycieków, nie zacinają się, czujniki temperatury wadliwe itd. Rzeczy powiązane ściśle z eksploatacją . Chodzi o to by nie dopuszczać do żadnych tego typu sytuacji gdzie istnieje możliwośc jakiegoś przegrzania materiału, zbyt wysokich temperatur itd.. - dbania o to by to nie miało miejsca. A i przez to powstaje tzw. problem poprzednich właścicieli którzy albo nie dbali o jakość eksploatacji/serwisy longlife/ upalali też nadmiernie itd. to wszystko mogło stworzyć tę otoczkę tego, że ten silnik tego nie zniósł i umierał niestety. - dlatego szkoda mi wszystkich pasjonatów którzy się jakoś na to nacieli szczególnie w wersji b6 pewnie w największym stopniu. Skoro behr, Bosch, czy wiele marek zalicza też mnóstwo wtop i produkuje w Chinach to co może się stać jak w kluczowych elementach układu chłodzenia czy też systemu chłodzenia będziemy używać jakichś gorszych marek i/lub niesprawdzonych rzeczy. 2.0 ALT jest delikatne jak cholera. Pisałem z @AndrzejK. o tym i dzieliłem się przemyśleniami, że ten silnik jest cholernie delikatny i robi się upierdliwy przy ok 300 tys km. - gdzieś powyżej 250 . Wspomniany kolega ma mniej niż 200 tys km. Gdzie też ja miałem praktycznie zerowe branie oleju. Na 10 tys km była to szklanka do 0.5 litra dosłownie. Mimo dbałości dlatego mówię, że z perspektywy Czasu i tego co widziałem po różnych specyfikach polecam stosowanie ich z głową wszystkie co jakiś czas. Przede wszystkim antykoks co wymianę świec powyżej 200 tys km gdy zaczyna się odkładanie większych syfow. Gdybym wiedział, że w sumie temu silnikowi i tak z czasem trzeba pomagać stosowałbym je profilaktycznie wcześniej:) . A być może jazda testowa rozwieje moje wątpliwości i mialem poprostu zużyte stare uszczelniacze zaworowe 20-letnie, z dużym przebiegiem i dlatego mi delikatnie skakał pobór mimo innych parametrów i czystości. Będę dawał znać bo się bardzo jaram 😀. Edytowane Wtorek o 21:52 przez Anelson
Langista Opublikowano Środa o 05:32 Opublikowano Środa o 05:32 Antykoks co wymianę świec, jak i płukanka co wymianę oleju to według mnie marnowanie pieniędzy. Płukanka nie czyści silnika z nagaru, który może zapchać pierścienie olejowe a jedynie z lekkiego osadu, który zostaje wypłukany już po chwili pracy silnika na nowym oleju. Zaś antykoks jedynie zruszy górną warstwę nagaru na tłoku, a na zaworach jest go najwięcej, stąd według mnie jest to marnowanie kasy. Gonić auto co tydzień /dwa i żadna magiczna chemia potrzebna nie będzie.
Anelson Opublikowano Środa o 12:35 Autor Opublikowano Środa o 12:35 6 godzin temu, Langista napisał(a): Antykoks co wymianę świec, jak i płukanka co wymianę oleju to według mnie marnowanie pieniędzy. Płukanka nie czyści silnika z nagaru, który może zapchać pierścienie olejowe a jedynie z lekkiego osadu, który zostaje wypłukany już po chwili pracy silnika na nowym oleju. Zaś antykoks jedynie zruszy górną warstwę nagaru na tłoku, a na zaworach jest go najwięcej, stąd według mnie jest to marnowanie kasy. Gonić auto co tydzień /dwa i żadna magiczna chemia potrzebna nie będzie. Myślisz, że nie dochodzi głębiej nawet po nocy? Ta górna warstwa schodzi cała na bank. Tłok jest czysty jak łza. To nie są duże pieniądze a wręcz groszowe sprawy za nadzieję choćby dotknięcia pierścieni defacto. Patrzyłem dwa razy już pod kamerką. Co się dzieje w pierścieniach nie powiem tego nie widać. Tutaj to trzeba mieć nadzieję, że pozytywnie zaskoczy. O ile jest problem! Możliwe że go u mnie nie było. Odebrałem Audi od mechanika. Jeździ super. Jest wszystko okej. Uszczelniacze zaworowe jak kamień stare . Myślę że na uszczelniacze to żadna chemia nie pomoże już tym bardziej. Zresztą jestem dowodem na to bo nawet forte lałem czy inne seal shit coś tam stricte pod regeneracje tych gum. Pojadę w trasę niedługo. Przegonię go i zobaczę czy olej przestał znikać. Nie wiem co mam powiedzieć w kwestii antykoksa. Te płukanki po 10 zł i trochę nafty ja uważam za zawsze opłacalne bo pomagają usunąć Stary olej+ jakieś lekkie osady i nic poza tym. Nie ma cudów. Antykoks na bank zdziera cały syf z denka tłoka po nocy. Co do pierścieni nie powiem nic bo nie mam już teraz pojęcia czy w ogóle u mnie pierścienie go potrzebowały. Napewno dużo syfu puszcza co oznacza że przed wymianą oleju i łącznie ze świecami w cenie 40 zł chyba warto . Ja poprostu mówię - w mojej ocenie stan wszystkich podzespołów u mnie chyba jest łącznym skutkiem całego mojego swirowania, dbałości i upierdliwości oraz dociekliwości. Wg mnie to małe pieniądze za te dodatki od czasu do czasu, a zysk duży. A największy chyba w skrzyni gdzie już dwa razy wymieniłem olej i dodałem jakiś dodatek regenerujący na bazie ceramiki. Efekt jest taki, że chodzi lżej i fajniej wszystko. Tak jak ktoś pisał. - umierającemu kadzidło nie pomoże. Jednakże myślę, że warto. Nie zaszkodzi a może pomóc. Miałem długa rozmowę z mechanikiem i mówił mi też , że mój przypadek należy raczej traktować jako odrębny i niemalże niespotykany z tymi uszczelniaczami w tym silniku i brakiem problemu z czymś innym. Jednak moje relacje mogą się przydać. Mam nadzieję. . Dam znać czy spalanie oleju zmalało do pożądanych pięknych 200ml/1000.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się