Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Szarpanie silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników,jestem tu pierwszy raz więc może coś niejasno będe opisywal ale może ktoś miał podobny problem i mi pomoże,a mianowicie mam od nie dawna problem z silnikiem 1,9 tdi 130km zaczeło się od tego że rano po odpaleniu rzucało trochę silnikiem ,mechanik stwierdził ze to pompowtryski mają nie ruwne parametry i trzeba je dać do regeneracji więc je zregenerowalokazało się że teraz mają parametry dobre a silnikiem dalej szarpie na wolnych obrotach a na dodatek jeszcze od 1600 do 1900 obrotów stwierdził że to dwumas jest zyżyty więc wymienił okazuje się ze to nie to 2600 w plecy silnikiem dalej telepie ,sprawdzil pompe vaku w porządku sprawdził ciśnienie na cylindrach w porządku odłączyl egr iciągle to samo trzęsie nieznacznie na wolnych obrotach i od1600 do 1900 wyżej nic nie trzęsie ani na postoju ani podczas jazdy a od 1600 do 1900 mocno wyczuwalne na postoju i podczas jazdy.gdyby ktoś mial podobny problem prosze o jakieś wskazówki,z góry dzięki

Opublikowano

Na wolnych masz takie bujanie co jakis czas? U mnie jest bujanie, troche sie zmniejszylo po wymianie czujnika temp g2/g62. Czujnik sprawdzilem podczas jazdy z podpietym kompem bo nic nie wskazywalo na niego.

Opublikowano
17 godzin temu, lukasz51237 napisał:

Synchronizacja dobrze ustawiona?

Nie mam pojęcia mechanik twierdzi że wszystkie parametry są w porządku inie wie co tu jeszcze wymienić a te eksperymenty kosztowały mnie już 8000 złotych a silnikiem jak szarpało tak szarpie lekko na wolnych apuźniej od1600 do 1900 mocniej na wyższych obrotach przestaje

 

Opublikowano

Nie wiem który czujnik temperatury,płynu czy powietrza zasysania

Opublikowano

Temperatury za silnikiem z tylu po lewej stronie jak patrzysz od przodu

Opublikowano

Czyli temperatury płynu

 

Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze to masz pecha do mechanika :facepalm:

Dawno powinieneś  go zmienić , 8000 to prawie 50% wartości auta i brak efektów, czyli kasa wywalona w błoto :P

Jedź do kogoś kto ogarnia logowanie i zrób logi 013 , 018 i 023 na biegu jałowym od momentu odpalania zimnego silnika, loguj przez kilkanaście minut.

Potem rozgrzej silnik i powtórz jeszcze raz te same logi , też na biegu jałowym tylko na rozgrzanym silniku :hi:

Wrzuć to na vaglog.pl i się coś może wymyśli :)

Opisz dokładniej , czy na biegu jałowym masz lekkie bujnięcia silnikiem, nieregularne , czy telepanie motorem aż się buja cała fura ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dzięki jak tylko będę miał chwilę to gdzieś podiadę i się odezwę

Opublikowano
17 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Po pierwsze to masz pecha do mechanika :facepalm:

Dawno powinieneś  go zmienić , 8000 to prawie 50% wartości auta i brak efektów, czyli kasa wywalona w błoto :P

Jedź do kogoś kto ogarnia logowanie i zrób logi 013 , 018 i 023 na biegu jałowym od momentu odpalania zimnego silnika, loguj przez kilkanaście minut.

Potem rozgrzej silnik i powtórz jeszcze raz te same logi , też na biegu jałowym tylko na rozgrzanym silniku :hi:

Wrzuć to na vaglog.pl i się coś może wymyśli :)

Opisz dokładniej , czy na biegu jałowym masz lekkie bujnięcia silnikiem, nieregularne , czy telepanie motorem aż się buja cała fura ?

Na wolny obrotach ,nieregularne jak by nie równo palił na jednym cylindrze a od 1600 do 1900 telepie bardziej aż trzęsie całą budą a na wyższych powyżej 2200 nic nie trzęsie

 

Opublikowano

Lekkie , nieregularne bujnięcia motorówką na biegu jałowym to w PD-kach to normalka i nie ma sensu z tym walczyć, jak korekcje mieszczą się w normie.

Po prostu wynikają one z ich konstrukcji , walka z tym może być bardzo kosztowna i nikt Ci nie da gwarancji że po władowaniu dużych pieniędzy przestanie bujać :P.

Powyżej 1600 obr/min przestaje działać mechanizm korekcji dawek i jak wtedy zaczyna wibrować silnikiem to można podejrzewać występowanie w silniku problemu z generowaniem równej mocy przez wszystkie cylindry.

Jak będą logi to powinno być na nich widać który cylinder ewentualnie jest słabszy :hi:

 

Opublikowano

8k na auto u mnie by oznaczało wyrok śmierci na ten samochód. ...ja napiszę to co zawsze powtarzam , zmierzyć sprezanie.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, michcio1985 napisał:

8k na auto u mnie by oznaczało wyrok śmierci na ten samochód. ...ja napiszę to co zawsze powtarzam , zmierzyć sprezanie.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
 

No tak gdybym wiedział że tyle to wszystko będzie kosztowało to też bym się zastnowił ale ale teraz to z puźno i trzeba dojść do sedna wszystko po wymieniane a silnik nie chodzi dobrze i nawet nikomu go nie sprzedał w takim stanie,a ciśnienie ma dobre ,głowica też była robiona,zrobione gniazda,szklanki wymienione ,wałek był dobry itd.

 

Opublikowano

Witam rozwiazales problem z tym szarpaniem od 1600 do 1800?? Jak tak to napisz jaka była przyczyna bo mam ten sam problem

Opublikowano

Witam .

 

Miałem ten sam problem , trzęsło mi budą auta na biegu jałowym, oczywiście po dodaniu lekko gazu silnik pracował równiutko,problem znikał. Męczyłem się z tym 1,5 roku ,wpakowałem sporo pieniędzy bo różne rzeczy pisali na forum i nic nie pomachało ,chciałem go już zezłomować bo już miałem go dosyć  ale w końcu problem rozwiązałem i silnik chodzi równiutko bez żadnego szarpania.

Okazało się że miałem wyrobione pompowtryski , że już nie warto było regenerować więc kupiłem drugie . Po ich zamontowaniu i wgraniu nowego softa pod dane pompowtryskiwacze problem został rozwiązany. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...