Pawelek200484 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Witam serdecznie wszystkich Sprawdzałem całe forum,i choć gdzieś jest podobny topic,to nie udało mi się go znależć.Pokornie zatem proszę o pomoc. Problem polega na tym,że od jakiegos czasu coraz trudniej jest wrzucić 'dwójeczkę'.Co prawda wchodzi za każdym razem ale czuje jakby wchodziła trochę ciężej(jest takie uczucie jakby o coś ocierała).Na zgaszonym silniku tego nie czuć.Mam autko od kwietnia zeszłego roku i dopiero jakiś czas temu zaczełem to odczuwać.Nie jest to zbytnio uciążliwe jak powiedziała moja dziweczyna ,mnie jednak to zastanawia. Nie wiem czy jest to może powodem niewystarczającej ilości oleju w skrzyni biegów czy synchronizatora albo jak gdzieś czytałem pomki od sprzęgła? Mówiąc szczrerze nie mam zielonego pojęcia w czym tkwi problem. Może ktoś sie już spotkał z podobną sytuacją? Proszę wiec was drodzy koledzy o pomoc Z góryb dziękuje
zdeniu Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 niski poziom oleju czy tez wadliwe działanie wysprzęglika objawiałoby się przy każdym biegu najprawdopodobniej zbliża się czas ostateczny dla synchronizatora
grabson765 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 synchronizator szawankuje jak wiadomo 2 biegu ma najbardziej przechlapane...
mcm Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 ja wymieniłem oliwkę w skrzyni i przy takim objawie jak na razie pomogło
grabson765 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 na poczatku mozna probowac z wymiana oleju bo synchronizatory to droga zabawa.. albo jezdzic i czekac jak sie rozpadnie i kupic nowa skrzynie
Pawelek200484 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2009 jak narazie nie jest wcale tak zle,czuje czasem przy wbijaniu drugiego biegu jakby o coś chaczyło,może to nie synchronizator ale wadliwe działanie wysprzęglika ,ponieważ raz wchodzi normalnie bez problemu a innym razem troche trze no nic będę musiał podjechać do mechanika aby sam zobaczył może też wystarczy zmienić olej [br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 18:37_________________________________________________aha zapomniałem zapytać czy wysprzęglik powodowałby cięższe wbijanie wszystkich biegów czy niekoniecznie? [br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 18:42_________________________________________________a jaki najlepiej olej wlać? [br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 18:45_________________________________________________mam też mały wyciek nie jestem w 100% procentach pewien czy to z misy olejowej a może i ze skrzyni za dużo śniegu aby się samemu pod auto pchać
Musashi Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 raczej do wymiany ciegna sterujace skrzynia biegow. http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_zamarzniete_biegi-t22193.0.html;msg270713#msg270713 tutaj akurat sa rysunki skrzyni 6-biegow. ale zasada ta sama. BTW od kiedy biegi sie wbija?
Pawelek200484 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2009 dzięki za pomoc teraz chociaż wiem mniej więcej co to może być zaczne chyba od sprawdzenia poziomu oleju i w razie czego nad wymianą,i jeśli to nie pomoże to bede sprawdzał dalej synchronizator czy cięgna a to z wbijaniem to takie przejęzyczenie [br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 21:58_________________________________________________mcm00 jaki ty olej wlałeś?
Klima Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Musashi dlaczego cięgna do wymiany? co w nich sie zużywa???
mcm Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 dzięki za pomoc teraz chociaż wiem mniej więcej co to może być zaczne chyba od sprawdzenia poziomu oleju i w razie czego nad wymianą,i jeśli to nie pomoże to bede sprawdzał dalej synchronizator czy cięgna a to z wbijaniem to takie przejęzyczenie [br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 21:58_________________________________________________mcm00 jaki ty olej wlałeś? w takiej butelce http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=510745250 ale to był olej do przekładni
Musashi Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Musashi dlaczego cięgna do wymiany? co w nich sie zużywa??? przeguby metalowo-teflonowe, z czasem jak wszystko sie zuzywaja.
Pawelek200484 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2009 byłem u znajomego mechanika żeby się przejechał moim autkiem i sprawdził co się dzieje i stwierdził,że wszystko w porządku że to może być wina mrozów które przez dłuższy czas bywały u nas na terenie i na dzień dzisiejszy jak reką odjoł,nic się nie dzieje :> całe szczescie ze to był fałszywy alarm
Klima Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Skrzynia wymieniona, gniazdo łożyska w obudowie wybite, koła zębate prawie wszystkie pokruszone i tylko jeden cały synchronizator....
andrzej_1970 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Witam serdecznie wszystkich Sprawdzałem całe forum,i choć gdzieś jest podobny topic,to nie udało mi się go znależć.Pokornie zatem proszę o pomoc. Problem polega na tym,że od jakiegos czasu coraz trudniej jest wrzucić 'dwójeczkę'.Co prawda wchodzi za każdym razem ale czuje jakby wchodziła trochę ciężej(jest takie uczucie jakby o coś ocierała).Na zgaszonym silniku tego nie czuć.Mam autko od kwietnia zeszłego roku i dopiero jakiś czas temu zaczełem to odczuwać.Nie jest to zbytnio uciążliwe jak powiedziała moja dziweczyna ,mnie jednak to zastanawia. Nie wiem czy jest to może powodem niewystarczającej ilości oleju w skrzyni biegów czy synchronizatora albo jak gdzieś czytałem pomki od sprzęgła? Mówiąc szczrerze nie mam zielonego pojęcia w czym tkwi problem. Może ktoś sie już spotkał z podobną sytuacją? Proszę wiec was drodzy koledzy o pomoc Z góryb dziękuje Mam to samo i też myślałem że to synchronizator lub brak oleju ale przyczyna tkwi w czym innym.Mianowicie trzeba zdjąć mieszek od dźwigni zmiany biegów i zobaczyć czy nie zerwana jest tuleja metalowo gumowa w której osadzony jest lewarek zmiany biegów.Jeżeli część gumowa odwarstwi się od metalowej lewarek opada do dołu i za każdym razem zmiany biegów inaczej się ustawia a zwłaszcza przy wbijaniu drugiego biegu jest problem,taki przypadek wystąpił u mnie i teraz muszę poszukać całego mechanizmu.
kielbu Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 U mnie przypadek jest identyczny jak u autora tematu, niestety problemem nie jest zima czy zuzyty olej bo wymieniałem go w skrzyni biegów jakiś czas temu. Dzisiaj bylem dowiadywac sie o synchronizator 2 biegu i laczna cena z robocizna czesciami itp 1200zł. Troche mnie to zalamalo.
Klima Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 Synchronizator jest dop kupienia tylko w ASO i cena nie przekracza 200zł za sztukę Twój mechanik jest drogi nawet pomimo tego, że tzreba ciąć koła zębate żeby wymieć ten synchronizator :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się