Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Ciężkie wbijanie drugiego biegu


Pawelek200484

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich :hi:

Sprawdzałem całe forum,i choć gdzieś jest podobny topic,to nie udało mi się go znależć.Pokornie zatem proszę o pomoc.

Problem polega na tym,że od jakiegos czasu coraz trudniej jest wrzucić 'dwójeczkę'.Co prawda wchodzi za każdym razem ale czuje jakby wchodziła trochę ciężej(jest takie uczucie jakby o coś ocierała).Na zgaszonym silniku tego nie czuć.Mam autko od kwietnia zeszłego roku i dopiero jakiś czas temu zaczełem to odczuwać.Nie jest to zbytnio uciążliwe jak powiedziała moja dziweczyna ,mnie jednak to zastanawia.

Nie wiem czy jest to może powodem niewystarczającej ilości oleju w skrzyni biegów czy synchronizatora albo jak gdzieś czytałem pomki od sprzęgła?

Mówiąc szczrerze nie mam zielonego pojęcia w czym tkwi problem.

Może ktoś sie już spotkał z podobną sytuacją?

Proszę wiec was drodzy koledzy o pomoc

Z góryb dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niski poziom oleju czy tez wadliwe działanie wysprzęglika objawiałoby się przy każdym biegu

najprawdopodobniej zbliża się czas ostateczny dla synchronizatora :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem oliwkę w skrzyni i przy takim objawie jak na razie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatku mozna probowac z wymiana oleju bo synchronizatory to droga zabawa.. albo jezdzic i czekac jak sie rozpadnie i kupic nowa skrzynie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:kwasny:

jak narazie nie jest wcale tak zle,czuje czasem przy wbijaniu drugiego biegu jakby o coś chaczyło,może to nie synchronizator ale wadliwe działanie wysprzęglika :mysli: ,ponieważ raz wchodzi normalnie bez problemu a innym razem troche trze

no nic będę musiał podjechać do mechanika aby sam zobaczył

może też wystarczy zmienić olej

:confused4:

[br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 18:37_________________________________________________aha zapomniałem zapytać czy wysprzęglik powodowałby cięższe wbijanie wszystkich biegów czy niekoniecznie? :mysli:

[br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 18:42_________________________________________________a jaki najlepiej olej wlać?

[br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 18:45_________________________________________________mam też mały wyciek nie jestem w 100% procentach pewien czy to z misy olejowej a może i ze skrzyni :mysli:

za dużo śniegu aby się samemu pod auto pchać :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej do wymiany ciegna sterujace skrzynia biegow.

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_zamarzniete_biegi-t22193.0.html;msg270713#msg270713

tutaj akurat sa rysunki skrzyni 6-biegow. ale zasada ta sama.

BTW od kiedy biegi sie wbija? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc :good: teraz chociaż wiem mniej więcej co to może być

zaczne chyba od sprawdzenia poziomu oleju i w razie czego nad wymianą,i jeśli to nie pomoże

to bede sprawdzał dalej synchronizator czy cięgna

a to z wbijaniem to takie przejęzyczenie :embarrassed:

[br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 21:58_________________________________________________mcm00 jaki ty olej wlałeś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc :good: teraz chociaż wiem mniej więcej co to może być

zaczne chyba od sprawdzenia poziomu oleju i w razie czego nad wymianą,i jeśli to nie pomoże

to bede sprawdzał dalej synchronizator czy cięgna

a to z wbijaniem to takie przejęzyczenie :embarrassed:

[br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 21:58_________________________________________________mcm00 jaki ty olej wlałeś? :)

w takiej butelce http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=510745250

ale to był olej do przekładni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi dlaczego cięgna do wymiany? co w nich sie zużywa???

przeguby metalowo-teflonowe, z czasem jak wszystko sie zuzywaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem u znajomego mechanika żeby się przejechał moim autkiem i sprawdził co się dzieje i stwierdził,że wszystko w porządku że to może być wina mrozów które przez dłuższy czas bywały u nas na terenie

i na dzień dzisiejszy jak reką odjoł,nic się nie dzieje :>

całe szczescie ze to był fałszywy alarm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich :hi:

Sprawdzałem całe forum,i choć gdzieś jest podobny topic,to nie udało mi się go znależć.Pokornie zatem proszę o pomoc.

Problem polega na tym,że od jakiegos czasu coraz trudniej jest wrzucić 'dwójeczkę'.Co prawda wchodzi za każdym razem ale czuje jakby wchodziła trochę ciężej(jest takie uczucie jakby o coś ocierała).Na zgaszonym silniku tego nie czuć.Mam autko od kwietnia zeszłego roku i dopiero jakiś czas temu zaczełem to odczuwać.Nie jest to zbytnio uciążliwe jak powiedziała moja dziweczyna ,mnie jednak to zastanawia.

Nie wiem czy jest to może powodem niewystarczającej ilości oleju w skrzyni biegów czy synchronizatora albo jak gdzieś czytałem pomki od sprzęgła?

Mówiąc szczrerze nie mam zielonego pojęcia w czym tkwi problem.

Może ktoś sie już spotkał z podobną sytuacją?

Proszę wiec was drodzy koledzy o pomoc

Z góryb dziękuje

Mam to samo i też myślałem że to synchronizator lub brak oleju ale przyczyna tkwi w czym innym.Mianowicie trzeba zdjąć mieszek od dźwigni zmiany biegów i zobaczyć czy nie zerwana jest tuleja metalowo gumowa w której osadzony jest lewarek zmiany biegów.Jeżeli część gumowa odwarstwi się od metalowej lewarek opada do dołu i za każdym razem zmiany biegów inaczej się ustawia a zwłaszcza przy wbijaniu drugiego biegu jest problem,taki przypadek wystąpił u mnie i teraz muszę poszukać całego mechanizmu. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przypadek jest identyczny jak u autora tematu, niestety problemem nie jest zima czy zuzyty olej bo wymieniałem go w skrzyni biegów jakiś czas temu. Dzisiaj bylem dowiadywac sie o synchronizator 2 biegu i laczna cena z robocizna czesciami itp 1200zł. Troche mnie to zalamalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchronizator jest dop kupienia tylko w ASO i cena nie przekracza 200zł za sztukę :tongue4: Twój mechanik jest drogi nawet pomimo tego, że tzreba ciąć koła zębate żeby wymieć ten synchronizator :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...