Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI AHU] Analiza logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o analize logów dynamicznych, logi robione na 3 biegu. Mam taki problem gdyz odcina mi moc w okolicach 120- 130 km/h, po ponownym wcisnieciu pedału gazu idzie dalej. Podejrzewam n75 nie wiem czy słusznie. :D

 

http://vaglog.com/log-011_6rdbJ3I.html

dynamicznt.csv

Opublikowano

Nie napisałeś jaki silnik ale po logu widze że o AFN ??? Jeśli tak to masz przypieczone kierownice bo turbo łapie doładowanie dopiero przy 2200 a potem troche przeładowuje choć nie tyle żeby złapał awaryjny.

Jeśli to AFN to masz turbo do czyszczenia. Co do N75 według mnie działa w 100%, jeśli chcesz to sprawdzić to w twoim roczniku nie da sie go sprawdzić komputerem ale jeśli po odpaleniu silnika sztanga turba wciąga sie w strone gruszki to jest ok.

Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, lukaszooo napisał:

Nie napisałeś jaki silnik ale po logu widze że o AFN ??? Jeśli tak to masz przypieczone kierownice bo turbo łapie doładowanie dopiero przy 2200 a potem troche przeładowuje choć nie tyle żeby złapał awaryjny.

Jeśli to AFN to masz turbo do czyszczenia. Co do N75 według mnie działa w 100%, jeśli chcesz to sprawdzić to w twoim roczniku nie da sie go sprawdzić komputerem ale jeśli po odpaleniu silnika sztanga turba wciąga sie w strone gruszki to jest ok.

W temacie jest: 1.9 TDI  AHU (90KM), więc kierownice odpadają..., dodam ze przy zczytywaniu błędów wyskoczył mi m.in. takie 00575 - Intake Manifold Pressure
        17-10 - Control Difference - Intermittent

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
        30-00 - Open or Short to B+

Edytowane przez Bartosz Kiłoczko
Opublikowano

Nie widziałem wcześniej kodu silnika, klapka bardzo rzadko stwarza problemy więc tak jak juz pisałeś zacznij od podcisnienia tyle że w twoim roczniku nie ma mozliwości odpalenia BS więc musisz kombinować ręcznie.

Błąd 539 to standard w odmianach silnika 1Z, czujnik temp paliwa który zanjduje sie w pompie.

Opublikowano

Jeżeli to nie beda wezyki itd. To czytałem że można zamienić n18 z n75, chyba że ktoś ma lepszy pomysł wyjaśnienia tego odcinania ?

Opublikowano

W tych silnikach turbo sterowane jest ciśnieniem a nie podciśnieniem, powodem późnego wstawania turba jest ciągłe podawanie ciśnienia na klapę WG i dlatego masz problem z mocą bo spaliny idą bokiem. Zamień N75, jak dojdziesz do ładu z podciśnieniem to sprawdz czujnk doładowania, w tych silnikach czujnik znajduje sie w ECU (podszybie) problem był w tym że albo przewód albo sam czujnik był zawalony olejem i ECu szalał z powodu błędnego odczytu.

Kolejna istotna sprawa w tym silniku to kąt wtrysku, zrób loga 00BS i 01 statycznie dla sprawdzenia dawki paliwa.

 

Nie dbając o ten silnik można przejechać milion kilometrów, dbając można przejechać dwa miliony. Przyjeżdża do mnie dziadek a4 AHU które kupił lata temu ściągnięte przez handlarzyka z niemcowni i teraz na liczniku jest 660 tys a ja obstawiam milion, siadając w fotel kierowcy wpada sie do podłogi a silnik chodzi jak zegarek.

Opublikowano

000bs:

http://vaglog.pl/log-000_620YsM6.html

001:

http://vaglog.pl/log-001_7546C0r.html

Kąt wtryksu:

http://vaglog.pl/log-004_K3TW3.html

Po zrobieniu logów i usunięciu błędów postanowiłem sie przyjechać, przy okazji zrobić log dynamiczny i zobaczyć czy znowu odetnie moc, o dziwo szedł normalnie i bardzo ładnie się rozpędził do 160 bez żadnego ale, troszkę było szarego dymu za mna przy 3 biegu ale to chyba normalne w 1.9...  co sądzisz o tym ?

http://vaglog.pl/log-011_4M6jM9.html

Opublikowano

Kąt wtrysku masz troszkę za wczesny, masz 30 a powinno byc ok 55 ale zbytnio bym w to nie wnikał chyba że jesteś pedantyczny (w grupie 04 sprawdza sie kąt synchronizacji dla silników PD a nie dla twojego). Dawka 2,8 więc ok. Dołądowanie łapie ci dopiero przy 2400 rpm a to stanowczo za późno a potem ładnie zbija doładowanie więc możliwe że turbo jest ok a poprostu masz gdzieś dziure i dlatego tak późno wstaje.

Opublikowano

Czyli skupić się bardziej na szukaniu dziur w dolocie niż na n75 ?

Opublikowano

Ja ci pisze co moze być a nie co jest nie tak.

Opublikowano

w tych silnikach sa tylko takie opcje. albo n75 padl(dokładnie sprezyna w nim) albo ktorys wezyk przetrary lub wyrobiony i sie zaciska albo przeplywka nie domaga albo dziura w dolocie. albo turbo juz swoje widziało. wtryski jak leja to powinno lepiej ciągnąć 

Opublikowano

W turbinie WG zasadnicze połozenie klapki to pozycja zamknięta i sztanga jest wciągnięta, wraz ze wzrostem obrotów wzrasta doładowanie a ecu za pomocą n75 podaje ciśnienie na gruszkę co powoduje wysunięciem sztangi i otwarcie klapki.

U ciebie doładowanie wzrasta bardzo późno ale gdy jest już osiągnięte to ecu je zrzuca więc czujnik doładowania w sterowniku odrzucamy tak samo jak n75, według mojej drogi myślenia albo masz dziure w dolocie albo sztanga jest nie domknięta w co mocno wątpie.

Zrób dynamiczne 03 to stwierdzimy czy hipoteza o dziurze w dolocie ma sens.

Opublikowano

Za wiele się nie dowiedziałem z tego loga, czysto teoretycznie nie widać dużych wartości wiec z loga nie widać dziury.

Przez neta więcej ci nie pomogę.  

Opublikowano

Ok, dzięki za dotychczasową pomoc ? będę szukał we własnym zakresie, a jeszcze tylko jedno pytanie w którym miejscu znajduje się ten czujnik ciśnienia z błędu 00575 ?

Opublikowano (edytowane)

Przy ahu dawno nie grzebalem ale z tego co pamiętam jest tak samo jak w 1z.

W 1z czujnik doładowania czyli map sensor znajduje na płytce ecu. Od dolotu do ecu idzie przewód taki sam jak do n75 a dodatkowo w środku ecu od obudowy do map sensora jest gumowy przewód który często parcial i komputer szalał. Ecu w a4 1z  znajduje się w po prawej stronie za silnikiem, z tego co pamiętam to na grodzi jest serwo i pompa a ecu jest w podszybiu,w golfie 1z był gdzieś indziej i trochę mi się miesza bo jak by nie było 1z miałem 8 lat temu.

 

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Spoko, Wielkie Dzięki za wszystkie informacje będę szperał ??

Opublikowano

Napisz czy w ahu jest tak samo jak w 1z to będę wiedział na przyszłość. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...