Bartosz Kiłoczko Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Proszę o analize logów dynamicznych, logi robione na 3 biegu. Mam taki problem gdyz odcina mi moc w okolicach 120- 130 km/h, po ponownym wcisnieciu pedału gazu idzie dalej. Podejrzewam n75 nie wiem czy słusznie. http://vaglog.com/log-011_6rdbJ3I.html dynamicznt.csv
lukaszooo Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Nie napisałeś jaki silnik ale po logu widze że o AFN ??? Jeśli tak to masz przypieczone kierownice bo turbo łapie doładowanie dopiero przy 2200 a potem troche przeładowuje choć nie tyle żeby złapał awaryjny. Jeśli to AFN to masz turbo do czyszczenia. Co do N75 według mnie działa w 100%, jeśli chcesz to sprawdzić to w twoim roczniku nie da sie go sprawdzić komputerem ale jeśli po odpaleniu silnika sztanga turba wciąga sie w strone gruszki to jest ok.
Bartosz Kiłoczko Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2017 (edytowane) 40 minut temu, lukaszooo napisał: Nie napisałeś jaki silnik ale po logu widze że o AFN ??? Jeśli tak to masz przypieczone kierownice bo turbo łapie doładowanie dopiero przy 2200 a potem troche przeładowuje choć nie tyle żeby złapał awaryjny. Jeśli to AFN to masz turbo do czyszczenia. Co do N75 według mnie działa w 100%, jeśli chcesz to sprawdzić to w twoim roczniku nie da sie go sprawdzić komputerem ale jeśli po odpaleniu silnika sztanga turba wciąga sie w strone gruszki to jest ok. W temacie jest: 1.9 TDI AHU (90KM), więc kierownice odpadają..., dodam ze przy zczytywaniu błędów wyskoczył mi m.in. takie 00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-00 - Open or Short to B+ Edytowane 27 Kwietnia 2017 przez Bartosz Kiłoczko
lukaszooo Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Nie widziałem wcześniej kodu silnika, klapka bardzo rzadko stwarza problemy więc tak jak juz pisałeś zacznij od podcisnienia tyle że w twoim roczniku nie ma mozliwości odpalenia BS więc musisz kombinować ręcznie. Błąd 539 to standard w odmianach silnika 1Z, czujnik temp paliwa który zanjduje sie w pompie.
Bartosz Kiłoczko Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Jeżeli to nie beda wezyki itd. To czytałem że można zamienić n18 z n75, chyba że ktoś ma lepszy pomysł wyjaśnienia tego odcinania ?
lukaszooo Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 W tych silnikach turbo sterowane jest ciśnieniem a nie podciśnieniem, powodem późnego wstawania turba jest ciągłe podawanie ciśnienia na klapę WG i dlatego masz problem z mocą bo spaliny idą bokiem. Zamień N75, jak dojdziesz do ładu z podciśnieniem to sprawdz czujnk doładowania, w tych silnikach czujnik znajduje sie w ECU (podszybie) problem był w tym że albo przewód albo sam czujnik był zawalony olejem i ECu szalał z powodu błędnego odczytu. Kolejna istotna sprawa w tym silniku to kąt wtrysku, zrób loga 00BS i 01 statycznie dla sprawdzenia dawki paliwa. Nie dbając o ten silnik można przejechać milion kilometrów, dbając można przejechać dwa miliony. Przyjeżdża do mnie dziadek a4 AHU które kupił lata temu ściągnięte przez handlarzyka z niemcowni i teraz na liczniku jest 660 tys a ja obstawiam milion, siadając w fotel kierowcy wpada sie do podłogi a silnik chodzi jak zegarek.
Bartosz Kiłoczko Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Dzisiaj pożyczę kabel i postaram się zrobić logi
Bartosz Kiłoczko Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2017 000bs: http://vaglog.pl/log-000_620YsM6.html 001: http://vaglog.pl/log-001_7546C0r.html Kąt wtryksu: http://vaglog.pl/log-004_K3TW3.html Po zrobieniu logów i usunięciu błędów postanowiłem sie przyjechać, przy okazji zrobić log dynamiczny i zobaczyć czy znowu odetnie moc, o dziwo szedł normalnie i bardzo ładnie się rozpędził do 160 bez żadnego ale, troszkę było szarego dymu za mna przy 3 biegu ale to chyba normalne w 1.9... co sądzisz o tym ? http://vaglog.pl/log-011_4M6jM9.html
lukaszooo Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Kąt wtrysku masz troszkę za wczesny, masz 30 a powinno byc ok 55 ale zbytnio bym w to nie wnikał chyba że jesteś pedantyczny (w grupie 04 sprawdza sie kąt synchronizacji dla silników PD a nie dla twojego). Dawka 2,8 więc ok. Dołądowanie łapie ci dopiero przy 2400 rpm a to stanowczo za późno a potem ładnie zbija doładowanie więc możliwe że turbo jest ok a poprostu masz gdzieś dziure i dlatego tak późno wstaje.
Bartosz Kiłoczko Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Czyli skupić się bardziej na szukaniu dziur w dolocie niż na n75 ?
lukaszooo Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Ja ci pisze co moze być a nie co jest nie tak.
Krycha70 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 w tych silnikach sa tylko takie opcje. albo n75 padl(dokładnie sprezyna w nim) albo ktorys wezyk przetrary lub wyrobiony i sie zaciska albo przeplywka nie domaga albo dziura w dolocie. albo turbo juz swoje widziało. wtryski jak leja to powinno lepiej ciągnąć
lukaszooo Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 W turbinie WG zasadnicze połozenie klapki to pozycja zamknięta i sztanga jest wciągnięta, wraz ze wzrostem obrotów wzrasta doładowanie a ecu za pomocą n75 podaje ciśnienie na gruszkę co powoduje wysunięciem sztangi i otwarcie klapki. U ciebie doładowanie wzrasta bardzo późno ale gdy jest już osiągnięte to ecu je zrzuca więc czujnik doładowania w sterowniku odrzucamy tak samo jak n75, według mojej drogi myślenia albo masz dziure w dolocie albo sztanga jest nie domknięta w co mocno wątpie. Zrób dynamiczne 03 to stwierdzimy czy hipoteza o dziurze w dolocie ma sens.
Bartosz Kiłoczko Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Opublikowano 4 Maja 2017 Ok, w piątek wrzucę logi z grupy 003
Bartosz Kiłoczko Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Opublikowano 7 Maja 2017 http://vaglog.pl/log-003_4lAeg8.html dodam że ponownie wyskoczyl m.in. blad 00575, czyli blad czujnika cisnienia
lukaszooo Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Za wiele się nie dowiedziałem z tego loga, czysto teoretycznie nie widać dużych wartości wiec z loga nie widać dziury. Przez neta więcej ci nie pomogę.
Bartosz Kiłoczko Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Opublikowano 7 Maja 2017 Ok, dzięki za dotychczasową pomoc ? będę szukał we własnym zakresie, a jeszcze tylko jedno pytanie w którym miejscu znajduje się ten czujnik ciśnienia z błędu 00575 ?
lukaszooo Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 (edytowane) Przy ahu dawno nie grzebalem ale z tego co pamiętam jest tak samo jak w 1z. W 1z czujnik doładowania czyli map sensor znajduje na płytce ecu. Od dolotu do ecu idzie przewód taki sam jak do n75 a dodatkowo w środku ecu od obudowy do map sensora jest gumowy przewód który często parcial i komputer szalał. Ecu w a4 1z znajduje się w po prawej stronie za silnikiem, z tego co pamiętam to na grodzi jest serwo i pompa a ecu jest w podszybiu,w golfie 1z był gdzieś indziej i trochę mi się miesza bo jak by nie było 1z miałem 8 lat temu. Edytowane 7 Maja 2017 przez lukaszooo
Bartosz Kiłoczko Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Opublikowano 7 Maja 2017 Spoko, Wielkie Dzięki za wszystkie informacje będę szperał ??
lukaszooo Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Napisz czy w ahu jest tak samo jak w 1z to będę wiedział na przyszłość.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się