ecobuda Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 No i d*pa, nie mam audi tylko trupa. Jestem w DE i zapchał się dpf. Próbowałem dopalić ale skończyło się to trybem awaryjnym. W drodze do Hamburga zapchał się pierwszy raz. Próba wypalania i lipa, tryb awaryjny. Cudem znalazłem gościa z kompem. Skasował historię dpf i wio. Autostradą 20km i się wypalił kolejne 200km i znowu kontrolka dpf. Redukcja, obroty 2500tyś zbiornik pełny i po 40km tryb awaryjny. 250km dojechałem mułem do Hamburga. Mam tylko elm327 i pokazuje tylko jeden błąd p2002.zbyt niska wydajność filtra. Kasuje ale od razu wraca. Tryb awaryjny non stop. Co robić? Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Dobrze że pamiętam jak się udzielałeś w wątku : Awaria BPW , to przynajmniej mogę Ci coś doradzić Nie wiem w jakim stanie jest cegiełka ( ile gramów popiołu ma w sobie nagromadzone ) , w każdym bądź razie wygląda to na problem z jej wydajnością jak piszesz, albo problem jest ze zbyt dużą produkcją sadzy przez silnik . Z tego co wiem z tematu o awarii BPW , to już kilkukrotnie musiałeś ją serwisowo wypalać. Może Twoje BPW było po programie i jak zapodałeś na jego miejsce 1,9 tdi, to okazało się że dawki paliwa przy dużym obciążeniu są na tyle duże, że DPF nie wyrabia z utylizacją sadzy i efekt jest jak na załączonym obrazku Nasuwa się na myśl jeszcze parę pytań , czy żadnych innych błędów związanych z DPF-em nie było w sterowniku silnika od momentu wymiany motorówki i wałka rozrządu ? Mocno go deptałeś w tej trasie, czy jechałeś w miarę normalnie ? Czy ten ELM którego posiadasz przy sobie daje możliwość obserwacji grup od 067 do 075 w sterowniku silnika ? Odpowiedz to pomyślimy co dalej
ecobuda Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 Jechałem bardzo spokojnie. Elm pokazuje tylko błędy i kilka parametrów(obroty, temperatura)nie mam możliwości obserwacji grup. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
ecobuda Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 Wiem tylko że turbo trochę przeładowuje ale czy to może być przyczyną zawalania Dpfu. Jeszcze nie dawno chwaliłem moją cegłę a teraz chętnie bym k**estwo wyrwał. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 No to mamy bardzo dużo niewiadomych i nie jesteśmy w stanie coś więcej się dowiedzieć bez VAG-a Silnik trzyma temperaturę ? Na wskaźniku temperatury wskazówka stoi na 90 stopniach w czasie jazdy ?
ecobuda Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 Tak cały czas 90 stopniWysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Przyczyn problemu może być bardzo dużo, jedną z nich może być ( ale nie musi ) brak dopasowania programu sterującego pracą silnika do obecnej pojemności motoru . Nie jest to dużo bo raptem 5% różnicy, ale może mieć znaczenie razem jakimś innym niedomaganiem układu DPF. Żeby on się wypalał samoczynnie w aucie z ori silnikiem i programem, musi być spełnionych szereg warunków , takich jak : - odpowiednia temperatura w układzie DPF-a ( trzy czujniki temperatury, przed turbiną, pomiędzy turbiną a cegiełką i za filtrem) - nadmiar tlenu w spalinach ( kontrolowany sondą lambda, zaworem EGR , przepustnicą i stopniem doładowania przez turbinę ) - kontrola różnicy ciśnień przed i za filtrem cząstek stałych ( czujnik różnicowy ciśnienia ) - odpowiednia temperatura silnika ( bodajże powyżej 80 st. C ) Bez Vaga można tylko zgadywać co jest przyczyną w konkretnym przypadku.... Jak nie znajdziesz dostępu do sprzętu to pozostaje rozpiąć wydech zaraz za filtrem i przewiercić cegłę ze cztery razy wiertłem fi 14 do betonu Powinno to pozwolić na w miarę normalny powrót do kraju ( być może w trybie awaryjnym , ale auto powinno jechać )
ecobuda Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 Tak chyba zrobię. Vaga nie mam ale wierteł do betonu mam ze trzy komplety. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
ecobuda Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 A jest jakiś trik żeby bez kompa wyjść z trybu awaryjnego? Odłączenie aku albo cośWysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Jak ustanie przyczyna dla czego silnik wszedł w tryb awaryjny , to zazwyczaj przy kolejnym odpaleniu sterownik sam z niego wychodzi. Są na pewno od tego wyjątki, po krytycznych błędach ingerencja kompem może się okazać niezbędna do wyłączenia trybu awaryjnego Co do odłączania akumulatora to wątpię by błędy były zapisywane w ulotnej pamięci , która się kasuje po wyłączeniu zasilania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się