Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dpf zatkany.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i d*pa, nie mam audi tylko trupa. Jestem w DE i zapchał się dpf. Próbowałem dopalić ale skończyło się to trybem awaryjnym. W drodze do Hamburga zapchał się pierwszy raz. Próba wypalania i lipa, tryb awaryjny. Cudem znalazłem gościa z kompem. Skasował historię dpf i wio. Autostradą 20km i się wypalił kolejne 200km i znowu kontrolka dpf. Redukcja, obroty 2500tyś zbiornik pełny i po 40km tryb awaryjny. 250km dojechałem mułem do Hamburga. Mam tylko elm327 i pokazuje tylko jeden błąd p2002.zbyt niska wydajność filtra. Kasuje ale od razu wraca. Tryb awaryjny non stop. Co robić?

 

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

Dobrze że pamiętam jak się udzielałeś w wątku : Awaria BPW ,  to przynajmniej mogę Ci coś doradzić :P

Nie wiem w jakim stanie jest cegiełka ( ile gramów popiołu ma w sobie nagromadzone ) , w każdym bądź razie wygląda to na problem z jej wydajnością jak piszesz, albo problem jest ze zbyt dużą produkcją sadzy przez silnik .

Z tego co wiem z tematu o awarii BPW , to już kilkukrotnie musiałeś ją serwisowo wypalać.

Może Twoje BPW było po programie i jak zapodałeś na jego miejsce 1,9 tdi, to okazało się że dawki paliwa przy dużym  obciążeniu są na tyle duże, że DPF nie wyrabia z utylizacją sadzy i efekt jest jak na załączonym obrazku :decayed:

Nasuwa się na myśl jeszcze parę pytań , czy żadnych innych błędów związanych z DPF-em nie było w sterowniku silnika od momentu wymiany motorówki i wałka rozrządu ?

Mocno go deptałeś w tej trasie, czy jechałeś w miarę normalnie ?

Czy ten ELM którego posiadasz przy sobie daje możliwość obserwacji grup od 067 do 075 w sterowniku silnika ?

Odpowiedz to pomyślimy co dalej :hi:

 

 

Opublikowano

Jechałem bardzo spokojnie. Elm pokazuje tylko błędy i kilka parametrów(obroty, temperatura)nie mam możliwości obserwacji grup.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wiem tylko że turbo trochę przeładowuje ale czy to może być przyczyną zawalania Dpfu. Jeszcze nie dawno chwaliłem moją cegłę a teraz chętnie bym k**estwo wyrwał.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No to mamy bardzo dużo niewiadomych i nie jesteśmy w stanie coś więcej się dowiedzieć bez VAG-a :P

Silnik trzyma temperaturę ? Na wskaźniku temperatury wskazówka stoi na 90 stopniach w czasie jazdy ?

 

Opublikowano

Tak cały czas 90 stopni

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przyczyn problemu może być bardzo dużo, jedną z nich może być ( ale nie musi ) brak dopasowania programu sterującego pracą silnika do obecnej pojemności motoru .

Nie jest to dużo bo raptem 5% różnicy, ale może mieć znaczenie razem jakimś innym niedomaganiem układu DPF.

Żeby on się wypalał samoczynnie w aucie z ori silnikiem i programem, musi być spełnionych szereg warunków , takich jak :

- odpowiednia temperatura w układzie DPF-a ( trzy czujniki temperatury,  przed turbiną, pomiędzy turbiną a cegiełką i za filtrem)

- nadmiar tlenu w spalinach ( kontrolowany sondą lambda, zaworem EGR , przepustnicą i stopniem doładowania przez turbinę )

- kontrola różnicy ciśnień przed i za filtrem cząstek stałych ( czujnik różnicowy ciśnienia )

- odpowiednia temperatura silnika ( bodajże powyżej 80 st. C )

Bez Vaga można tylko zgadywać co jest przyczyną w konkretnym przypadku....:naughty:

Jak nie znajdziesz dostępu do sprzętu to pozostaje rozpiąć wydech zaraz za filtrem i przewiercić cegłę ze cztery razy wiertłem fi 14 do betonu :decayed:

Powinno to pozwolić na w miarę normalny powrót do kraju ( być może w trybie awaryjnym , ale auto powinno jechać ):P

Opublikowano

Tak chyba zrobię. Vaga nie mam ale wierteł do betonu mam ze trzy komplety.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A jest jakiś trik żeby bez kompa wyjść z trybu awaryjnego? Odłączenie aku albo coś

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak ustanie przyczyna dla czego silnik wszedł w tryb awaryjny , to zazwyczaj przy kolejnym odpaleniu sterownik sam z niego wychodzi.

Są na pewno od tego wyjątki, po krytycznych błędach ingerencja kompem może się okazać niezbędna do wyłączenia trybu awaryjnego :hi:

Co do odłączania akumulatora to wątpię by błędy były zapisywane w ulotnej pamięci , która się kasuje po wyłączeniu zasilania.:naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...