Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Podgrzewanie paliwa/świece żarowe/spalanie


MRoger

Rekomendowane odpowiedzi

Zasada działania silnika diesla się kłania... Chyba, że podejść do tematu z innej strony - padnięte świece w najgorszym przypadku unieruchomią pojazd (nie odpali) a jak wiadomo pojazd unieruchomiony nie spala paliwa... więc padnięte świece mają istotny wpływ na zuzycie paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe są odpowiedzialne za rozgrzanie powietrza zasysanego do cylindra aby silnik łatwiej zapalił.

Wpływu na spalanie nie mają żadnego ponieważ po uruchomieniu silnika one nie grzeją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że świece w dieslu, mają za zadanie podgrzanie przed uruchomieniem. Czy jednak nie służą one również w moim silniku do podgrzewania paliwa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm...śweice służa do pdogrzewania paliwa :shocked: pierwsze słyszę myślę ze kolega Narcyz 35 podał konkretną odpowiedź na Twoje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że świece w dieslu, mają za zadanie podgrzanie przed uruchomieniem. Czy jednak nie służą one również w moim silniku do podgrzewania paliwa ??

Nie, paliwo nagrzewa się z powodu wysokiego ciśnienia w pompowtryskiwaczu, odpowiednia dawka zostaje podana do komory spalania a nadmiar wraca z powrotem do obiegu, jeśli temperatura paliwa jest niska nadmiar paliwa z pompowtryskiwaczy kierowany jest do filtra a potem z powrotem do silnika, dzięki temu paliwo się ogrzewa. Gdy temperatura jest za wysoka paliwo kierowane jest do zbiornika w celu ochłodzenia, po drodze przepływa przez chłodnicę.

Jeśli coś pokręciłem to poprawcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz tzw. układ dogrzewania w aucie - składa się to z trzech świec z tyłu silnika i ma za zadanie podgrzewać płyn w układzie chłodzenia. Układ ten jest automatyczny. Jeśli świece te będą niesprawne oczywiste jest zwiększone zużycie paliwa z uwagi na dłuższe rozgrzewanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha no właśnie ... o tym mówiłem :tongue4: dzięki adadur bo już mi się zdawało że coś mnie w głowe kopnęło :kox:

czyli to nie są standardowe świece które siedzą w głowicy tylko gdzieś indziej. Ktoś mógłby pomóc mi je zlokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha no właśnie ... o tym mówiłem :tongue4: dzięki adadur bo już mi się zdawało że coś mnie w głowe kopnęło :kox:

czyli to nie są standardowe świece które siedzą w głowicy tylko gdzieś indziej. Ktoś mógłby pomóc mi je zlokalizować.

Prawdę mówiąc nie napisałeś o jakie świece ci chodzi czyli wypowiedź każdego jest dobra, w posumowaniu co do spalania to

1. Świece żarowe podgrzewają komorę spalania po to aby samochód lepiej zapalił nie mają nic wspólnego do spalania samochodu

2.Jeżeli chodzi o świece od podgrzewacza to tak jak napisał adadur jeżeli są nie sprawne to faktycznie samochód będzie więcej spalał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może niezbyt dokładnie zadałem pytanie, poza tym jeszcze poznaję diesla, wcześniej jeździłem na benzynie. Pozostaje więc kwestia tego gdzie jest ten podgrzewacz, gdzie są te dodatkowe świece i jakie to są świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisał ci przecież adadur że są trzy i z tyłu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisał ci przecież adadur że są trzy i z tyłu silnika

Po takim opisie to można szukać równie dobrze w bagarku, wiesz gdzie są dokładnie to napisz a nie piszesz jakieś frazesy. Takie posty raczej niczego nie wnoszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe są odpowiedzialne za rozgrzanie powietrza zasysanego do cylindra aby silnik łatwiej zapalił.

Wpływu na spalanie nie mają żadnego ponieważ po uruchomieniu silnika one nie grzeją.

I tu możesz być w błędzie, nie można uogólniać do wszystkich silników diesla ale w większości różnych jednostkach świece żarowe przy zimnym silniku po uruchomieniu grzeją jeszcze przez 2 minuty ale impulsowo. Grzeją również przy gwałtownym obciążeniu czyli tzw. klepie (gazie do dechy), podczas długiej jazdy bez gazu, czyli np podczas zjazdu z dużej góry - hamowanie silnikiem. Zawsze podgrzewają impulsowo, a użytkownik o tym nie wie bo i po co.

Wniosek taki, że nie można zaniedbywać świec żarowych twierdząc że są one potrzebne tylko zimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje się że jaca ma rację

Dodam jeszcze tylko że te dodatkowe świece są takie same jak na silniku.

Co do znalezienia gdzie to jest, jak się komuś nie chce zaglądać pod maskę, to polecam wpisać w szukajce na allegro typ silnika i poszukać dobrych fotek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elementy grzewcze z zewnatrz wygladaja jak ponizej.

podrzewacz plynu funkcjonuje zawsze gdy spelnione sa wszystkie warunki:

  • obroty silnika powyzej 800/min

  • temperatura plynu ponizej 70C

  • temperatura powietrza wlotowego (w rurze ssacej) zmierzona w momencie uruchamiania silinka jest mniejsza niz +5C

podgrzrp1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profeska Musashi :good: bardzo dziękuję, a co to jest w co są wkręcane ??

ew. może masz pod ręką numery tych elementów ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...