Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Chłodzenie silnika - bardzo dziwne objawy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niestety nie udalo mi sie odnalezc dokladnie takiego samego problemu w istniejacych watkach, dlatego pozwolilem sobie na zalozenie nowego.

Mam bardzo dziwne objawy odnosie temp. silnika podczas jazdy. Po uruchomieniu auta, przejechaniu okolo 18 km temp wynosi ok. 90 stopni (tyle pokazuje zegar na liczniku, wiem, ze niedokladny jest, dlatego napisalem okolo). Jednak gdy sie zatrzymam, albo znaczaco zwolnie pedal sprzegla (jak dojezdzam do tira, albo skrzyzowania) temp praktycznie w oczach zaczyna spadac. To samo gdy sie zatrzymam, w ciagu 2-3 min temp spada do okolo 65 stopni i tak juz stoi. Ruszam, przejezdzam jakies 3 km i temp znowu wedruja na 90.

W zwiazku z powyzszymi objawami wymienilem termostat (na ori z ASO), plyn, uklad odpowietrzony kilkukrotnie. Sytuacja dalej taka sama, jedynie moze nieco szybciej zaczyna sie nagrzewac niz wczesniej ale to pewnie dlatego, ze wyzsze temp teraz sa (wczesniej jakies -15, obecnie ok. -8 -6).

Kolejna niepokojaca rzecza jest to, ze przewody biegnace do zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodzacego sa zimne, moze nieco cieplejsze niz ten, ktory biegnie do chlodnicy, ale mimo wszystko powinny byc cieple (moze trzeba zrobic wiecej km przy takich temperaturach otoczenia niz jakies 35 km, ale skoro temp na silniku wynosi 90 stopni juz po niecalych 20 to dlaczego weze i plyn w zbiorniczku sa nadal zimne, przeciez to jest maly obieg i powinien miec wlasnie temp wskazywana przez zegar).

Dodam, ze nie ma zadnych problemow z przegrzewaniem sie auta, jezdze nim jakies 2,5 miesiaca i nigdy temp nie wskoczyla powyzej 90 stopni, nigdy. Myslalem o niesprawnej pompie wody, ale wtedy wlasnie auto by sie przegrzewalo, a nic takiego sie nie dzieje.

Juz nie wiem czego mam szukac, prosze pomozcie drodzy bardziej doswiadczeni forumowicze.

P.S. Drugie moje pytanie (niestety wiem, ze zabrzmi glupio). W jaki wiarygodny sposob sprawdzic jaki mam u siebie silnik. W ksiazce do auta jest AVF natomiast na naklejce na obudowie paska rozrzadu jest AWX. Skrzynie mam 6 biegowa, i wydawalo mi sie do tej pory, ze bedzie to wlasnie AVF, ale zakupilem ostatnio swiece zarowe (Beru), podczas montazu okazaly sie, ze sa znacznie krotsze niz te, ktore mialem w aucie, w katalogu ze zdjeciami okazuje sie, ze pasowac beda swiece do AWX (ta sama dlugosc jak ta jaka mam obecnie). Juz zglupialem i nie wiem co o tym myslec.

Z gory dziekuje za wszelkie uwagi i sugestie. Pozdrawiam.

Opublikowano

Skrzynia 6-biegowa była w AVF.

Puść mi na PW swój VIN - rzucę okiem co i jak.

Opublikowano

Pewnie poprzedni właściciel zmienił silnik. Co do temp. to w moim AVF też mam podobne jazdy. Jeśli wymieniłeś termostat, układ odpowietrzony to widocznie tak ma być.

Opublikowano

Co do silnikow, to mam nadzieje, ze niebylo zadnego swapa. Mam info odnosnie silnika jaki byc powinien i jest to wlasnie AVF, taki dala fabryka. Czy sa jakies roznice w tych silnikach, ktore moznaby bylo wizualnie dostrzec i rozpoznac jaki wkoncu silnik u mnie siedzi? Moze obecnie zalozone swiece sa dluzsze, wlasnie z AWX-a i dlatego wprowadzaja w blad? Rozmawialem z jednym gosciem od swiec BERU i mowil, ze BERU do passata z tymi silnikami zrobilo wlanie dluzsze swiece, bo te co byly montowane wczesniej nie radzily sobie dostatecznie dobrze z grzaniem, i moze wlasnie ktos takie u mnie zamonowal.

A co do pierwszego problemu z falujaca temperatura, tak nie powinno moim zdaniem byc. Zadaniem termostatu jest przeciez utrzymywanie stalej temp niezaleznie co by kierowca nie robil. Ma sie tak otwierac i domykac, aby mieszac plyn chlodzacy (cieply z silnika i zimny z chlodnicy), aby utzrymywac te 90 stopni caly czas. Wiec cos musi byc nie tak. Dziwi mnie ta zima woda w malym obiegu (w zbiorniczku wyrownawczym) skoro jest to ta sama co caly czas krazy w silniku, to jak silnik ma swoje 90 to ona powinna miec podobnie przeciez. Gdyby na przyklad pompa niedomagala to auto by sie przegrzewalo, a tak nie jest.

Ma ktos jakies pomysly?

Opublikowano

Co do silnikow, to mam nadzieje, ze niebylo zadnego swapa. Mam info odnosnie silnika jaki byc powinien i jest to wlasnie AVF, taki dala fabryka. Czy sa jakies roznice w tych silnikach, ktore moznaby bylo wizualnie dostrzec i rozpoznac jaki wkoncu silnik u mnie siedzi? Moze obecnie zalozone swiece sa dluzsze, wlasnie z AWX-a i dlatego wprowadzaja w blad? Rozmawialem z jednym gosciem od swiec BERU i mowil, ze BERU do passata z tymi silnikami zrobilo wlanie dluzsze swiece, bo te co byly montowane wczesniej nie radzily sobie dostatecznie dobrze z grzaniem, i moze wlasnie ktos takie u mnie zamonowal.

A co do pierwszego problemu z falujaca temperatura, tak nie powinno moim zdaniem byc. Zadaniem termostatu jest przeciez utrzymywanie stalej temp niezaleznie co by kierowca nie robil. Ma sie tak otwierac i domykac, aby mieszac plyn chlodzacy (cieply z silnika i zimny z chlodnicy), aby utzrymywac te 90 stopni caly czas. Wiec cos musi byc nie tak. Dziwi mnie ta zima woda w malym obiegu (w zbiorniczku wyrownawczym) skoro jest to ta sama co caly czas krazy w silniku, to jak silnik ma swoje 90 to ona powinna miec podobnie przeciez. Gdyby na przyklad pompa niedomagala to auto by sie przegrzewalo, a tak nie jest.

Ma ktos jakies pomysly?

Ja coprawda mam AVB ale objawy podobne tzn spadki temp moze nie są takie duże ale jednak spada gdzieś do 80 może 85 przy łagoddniejszej jeździe czy stojąc w korku. Ogromne znaczenie ma ustawienie temperatury i siły nawiewu w kabinie. Termostat wymieniałem jesienią na ori więc nie spodziewam się tutaj kwiatków. Przy tak intensywnym chłodzeniu nawet sprawny termostat nie pomoże... silnik po prostu wydziela zbyt mało ciepła żeby utrzymać 90. Co z tego że zamknie duży obieg jak chłodzenie dalej jest zbyt duże a ilość wydzielanego ciepła niewystarczająca.

Opublikowano

co do symbolu silnika (a przy okazji jego numeru) to sprawdź u siebie w tym miejscu co zaznaczone na fotce :

04ed72b63c29e0a9m.jpg

to podam zdjęcia w innym formacie - oznaczenie silnika znajduje się po prawej stronie od mocowania uchwytu na wkład filtra oleju, zaraz przy styku bloku ze skrzynią biegów (zdjęcie pochodzi z Golfa Mk4 ale numery są w tym samym miejscu dla silników AGR, ALH, AHF, AVG, ASV, AJM, AUY, ASZ, AWX, ARL, AVF itp. (tylko na silnikach rzędowych) :

04ed72b63c29e0a9med.jpg

8b85c7104d110707med.jpg

Opublikowano

Witam,

Zgadzam się z kolegą marekg. Ogromny wpływ na temperaturę, przy dzisiejszych temp. zewnętrznych, ma ogrzewanie kabiny.

Na początku mrozów, kiedy jechałem do pracy (około 20 km), silnik przy spokojnej jeździe w korkach łapał temperaturę 90 st. bardzo późno. Teraz wsiadam do auta i nawiew mam na off. Dopiero jak silnik zagrzeje się do 70-80 stopni włączam nawiew (5-10 km). Zaobserwowałem też, że nawet jak złapie te 90 st, ale stanę w korku, nawiew na 3/4 to temperatura potrafi szybko spaść. Mówię, tu o stosunkowo krótkiej trasie.

Jeśli już złapie 90, w kabinie też już ciepło, nawiew nie chodzi na maxa, to krótkie postoje nie powinny wychłodzić silnika.

Pozdrawiam

Opublikowano

byc moze ktos kiedys wymienial swiece na nieprawidlowe,

moze ty kupiles nieprawidlowe,

moze wymieniona byla oslona rozrzadu, np po dzwonku

watpliwosci moze rozwiac numer silnika.

z jakiego miesiaca masz auto?

Opublikowano

A jeżeli wskaźnik bardzo Ci wariuje to może czujnik temperatury jest walnięty.

Opublikowano

nt spadku temperatury pisalismy wielokrotnie.

wlaczenie cieplego nawiewu dziala jak chlodnica, i powdouje zmnijeszenie temperatury plynu chlodzacego

Opublikowano

A jeżeli wskaźnik bardzo Ci wariuje to może czujnik temperatury jest walnięty.

najprawdopodobniej :P

miałem taki sam objaw ;P wymieniłem czujnik i przestało :)

Opublikowano

VAG prawde ci powie :cool1:

Opublikowano

Auto jest z grudnia 2002 roku (rok produkcji sam koniec 2002, modelowo po VINie to 2003).

Czekam na klucze z garazu zeby sciagnac obudowe silnika i spisac numery, powinno cos powiedziec. Po ktorej stronie szukac tych numerow (obok czego powinny sie znajdowac), bo zalaczone powyzej zdjecie jest z dosc bliska zrobione i nie wiem gdzie szukac.

Co do padnietego czujnika temperatury to tez oczywiscie o tym myslalem, ale wtedy dzialalby calkiem dziwnie, albo wcale, albo zawieszalby sie na jakims poziomie, ale on dziala zawsze tak samo, w trakcie jazdy ok, zaraz po zatrzymaniu sie spada, wiec czujnik bym wykluczyl.

Co do nagrzewnicy dzialajacej jak chlodnica, to prawda, (nawet czytalem ten watek). Jednak nie myslalem, ze az tak bardzo moze miec to wplyw na temp silnika, sprawdze dzisiaj jak sie zachowywac wszystko bedzie jak calkowicie wylacze nadmuch do srodka, czy spadek bedzie mniejszy po zatrzymaniu sie.

I czy faktycznie silnik po osiagnieciu 90 stopni, faktycznie nie ma jej zbyt dlugo, powiedzmy ok. 20 km jazdy przy jakichs -8 temp otoczenia i pokazuje sie 90 stopni, wiec wiadomo, silnik jeszcze nie nagrzany w calosci. I po zatrzymaniu fakt, ze na postoju wydziela mniej ciepla potrafilbym go ochlodzic do 65 stopni?

Z jednej strony brzmi to dosc sensownie, ale zeby az tak bardzo? [br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 15:11_________________________________________________Bylem na VAGu, zero bledow, nic (niestety, albo stety bo wtedy wiadomo by bylo gdzie i czego szukac).

Opublikowano

ja z tym czujnikiem miałem na poczatku tak

ze był na 90 potem na 70

czasem wcale

zmieniełem czujnik i OK wywalało mi na VAGu czujnik G52

silnik AWX i AVF róznia sie

ze AWX ma dwa paski wielo klinowe

AWX ma dwa wiatraki :)

AWX ma w innym miejscu pompe wspomagania :)

AWX ma 5 biegową skrzynie

Opublikowano

Auto jest z grudnia 2002 roku (rok produkcji sam koniec 2002, modelowo po VINie to 2003).

Czekam na klucze z garazu zeby sciagnac obudowe silnika i spisac numery, powinno cos powiedziec. Po ktorej stronie szukac tych numerow (obok czego powinny sie znajdowac), bo zalaczone powyzej zdjecie jest z dosc bliska zrobione i nie wiem gdzie szukac.

Co do padnietego czujnika temperatury to tez oczywiscie o tym myslalem, ale wtedy dzialalby calkiem dziwnie, albo wcale, albo zawieszalby sie na jakims poziomie, ale on dziala zawsze tak samo, w trakcie jazdy ok, zaraz po zatrzymaniu sie spada, wiec czujnik bym wykluczyl.

Co do nagrzewnicy dzialajacej jak chlodnica, to prawda, (nawet czytalem ten watek). Jednak nie myslalem, ze az tak bardzo moze miec to wplyw na temp silnika, sprawdze dzisiaj jak sie zachowywac wszystko bedzie jak calkowicie wylacze nadmuch do srodka, czy spadek bedzie mniejszy po zatrzymaniu sie.

I czy faktycznie silnik po osiagnieciu 90 stopni, faktycznie nie ma jej zbyt dlugo, powiedzmy ok. 20 km jazdy przy jakichs -8 temp otoczenia i pokazuje sie 90 stopni, wiec wiadomo, silnik jeszcze nie nagrzany w calosci. I po zatrzymaniu fakt, ze na postoju wydziela mniej ciepla potrafilbym go ochlodzic do 65 stopni?

Z jednej strony brzmi to dosc sensownie, ale zeby az tak bardzo? [br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 15:11_________________________________________________Bylem na VAGu, zero bledow, nic (niestety, albo stety bo wtedy wiadomo by bylo gdzie i czego szukac).

Ja bym zachował spokój i wstrzymał się z wymienianiem czegokolwiek. Biorąc pod uwagę ilość postów o podobnej tematyce w ostanich dniach skłaniałbym sie ku wnioskowi, że tak ma być. Szkoda pakować kasę w części jeśli to nic nie pomoże bo taki urok tych silników. Jak długo masz ten samochód jeśli wolno spytać? miałeś okazję jeździć przy znacznie wyższych temperaturach na zewnątrz? walnięty czujnik zazwyczaj miewa niczym nieuzasadnione wędrówki po skali, natomiast uszkodzony termostat to u mnie nawet w lecie nie potrafił dogrzać. Srodek lata a na cyferblacie max 80. Także osobiście zalecałbym spokój...

Na vagu trzabyło popatrzeć na odczyty z obu czujników, porównać je na zimno i na ciepło, coś by wyszło jeśli faktycznie byłoby uszkodzenie.

Opublikowano

Bylem na VAGu, zero bledow, nic (niestety, albo stety bo wtedy wiadomo by bylo gdzie i czego szukac).

to by wskazywalo ze G2 jest sprawny. jednak warto porownac temperature silnika w module ECU 01 oraz w instruments 017

Opublikowano

To auto mam w sumie od niedawna, kupione na poczatku listopada, wiec nie jezdzilem przy wyzszych temp, zz tego co pamietam to najwyzsza przy jakiej nim jezdzilem to bylo cos kolo +8 do +10. Dopoki nie zaczelo byc grubo ponizej zera nic sie nie dzialo, wszystko jak w zegareczku, lapal 90 stopni i tak juz stalo, zero ruchow wskazowki od temp.

Oczywiscie ja tez wolalbym zwalic to na wine niskiej temp na zewn, zaczelo mnie to jednak niepokoic dosc mocno, stad moje pytania.

Co do VAG-a, z mechanikami w mojej okolicy jest ciezko, czasu nie maja, zeby jezdzic ze mna z kompem i bawic sie mierzeniem temp. A moze ktos mieszka w okolicy i mialby troche czasu i checi, aby pomoc. Ktos z VAGiem, obecnie jestem w Prudniku, obok Nysy, niestety nie wiem kiedy znow bede we Wroclawiu.

Opublikowano

ja z tym czujnikiem miałem na poczatku tak

ze był na 90 potem na 70

czasem wcale

zmieniełem czujnik i OK wywalało mi na VAGu czujnik G52

silnik AWX i AVF róznia sie

ze AWX ma dwa paski wielo klinowe

AWX ma dwa wiatraki :)

AWX ma w innym miejscu pompe wspomagania :)

AWX ma 5 biegową skrzynie

AWX i AVF do 6.2003 maja zewnetrznie tak samo.

dopiero od 6.2003 inaczej rozwiazano w AVF kwestie napedu kompresora klimatyzacji oraz schladzania skraplacza oraz chlodnicy.

Opublikowano

ooo ciekawe :)

to ja mam ten nowszy mam z 07.2003 :)

Opublikowano

Co do VAG-a, z mechanikami w mojej okolicy jest ciezko, czasu nie maja, zeby jezdzic ze mna z kompem i bawic sie mierzeniem temp. A moze ktos mieszka w okolicy i mialby troche czasu i checi, aby pomoc. Ktos z VAGiem, obecnie jestem w Prudniku, obok Nysy, niestety nie wiem kiedy znow bede we Wroclawiu.

zapraszam do poznania :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...