Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[C5 AFB] Proszę o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Opublikowano

lub przeczyść przeplywkę .Tnie na wyzszych obrotach

Ja bym nic nie robił bo to cięcie to już przez odpuszczenie pedału gazu :mysli:

Jakieś niedomagania? Bo z logów nic złego nie wynika :good:

Opublikowano

Jedynym objawem jest to ze podczas jazdy i trzymaniu pedalu gazu w jednym polozeniu auto w pewnym momecie zachowuje sie tak jak automatyczna skrzynia biegow (ja mam manuala) przelanczajaca bieg tzn. auto przyspiesza do pewnego momentu poczym po chwili jeszcze delikatnie czuc ciagniecie do przodu. A ta przeplywka moze byc do wymiany bo pozalowalem i kupilem zamiennik (widac efekty skapstwa)

Opublikowano

A ta przeplywka moze byc do wymiany bo pozalowalem i kupilem zamiennik (widac efekty skapstwa)

Jak dla mnie nie ma takiej potrzeby.

Opublikowano

Kolego Suchy - Twoje auto ma jakiś duży kłopot ze zwiększonym dawkowaniem paliwa, podwyższone obroty biegu jałowego (ciekawe dlaczego) i nieczynny EGR. Wygląda to jak efekt tuningu ... . Coś Ci wiadomo na ten temat ?

Jeżeli nic o tym nie wiesz i ta informacja stanowi dla Ciebie novum - należałoby się pilnie zastanowić nad kolejnymi krokami ... .

Opublikowano

Poprzedni wlasciciel twierdzil ze audi jest po jakims tam ,,tuningu" ale ja mu nie wierzylem bo nie mial na to zadnego potwierdzenia. Jesli okazalo by sie to jednak prawda to co musze zrobic zeby to jakos wszystko wyprostowac??? Rozumiem ze EGR do wymiany???

Opublikowano

Jeżeli nie jest znane źródło pochodzenia zmodyfikowanego :gwizdanie: oprogramowania - to ja na pewno zacząłbym od przywrócenia parametrów fabrycznych (tzw. powrót do serii).

W następnej kolejności przyjrzałbym się mechanicznej kondycji silnika (najważniejsze to moim zdaniem: np. nastawy rozrządu - choć z logów wydają się ok., zmierzyłbym kompresję/dekompresję układu odpowietrzenia skrzyni korbowej - to tzw. "odma", no i oczywiście sprawdziłbym co też ciekawego słychać pod deklami zaworowymi - a więc wałki i hydraulika) .

Korzystając z okazji - przy podniesieniu dekli - na pewno oddałbym wtryskiwacze do sprawdzenia (minimalne korekcje absolutnie nie świadczą o sprawności czy też małym zużyciu końcówek - dowodzą jedynie jak sama nazwa wskazuje, iż nie ma dużych różnic w czasie pracy poszczególnych cylindrów).

Dopiero tak zweryfikowany (i ewentualnie naprawiony) silnik - poddałbym kolejnej diagnostyce komputerowej celem ustalenia sprawności najważniejszych układów - czyli doładowania (przepływomierz, turbo, itd.) i zasilania (pompa VP44).

Jeśli chodzi o EGR - oczywiście istnieje możliwość awarii (samego zawora lub sterującego nim N18), lecz czuję po kościach, że jakiś idiota i wielki znafffca tjuninkuf - po prostu go zaślepił (i/lub odłączył podciśnienie sterujące).

Osobiście idę o każdy zakład, że po wykonaniu odpowiedniej diagnostyki (co wcale nie musi być kosztowne, a kluczem do sukcesu jest wyłącznie staranne i rzetelne podejście do tematu), tudzież po uruchomieniu EGRa i wgraniu seryjnego softu ECU - odkryłbyś na nowo prawdziwe/faktyczne zalety swojego silniczka.

Wtedy też mógłbyś podjąć decyzję, czy seryjna moc Ci wystarcza, czy też warto dodać nieco koksu - ale już u prawdziwego profesjonalisty i bez kretynizmów z zaślepianiem EGR itp ... .

To na razie wszystko co można Ci doradzić "na szybko". Jeżeli zechciałbyś zastosować zaproponowane przez mnie rozwiązania, to pytaj dalej - tylko daj znać na PW o wysłanym poście, gdyż nie wiedzieć dlaczego - powiadomienia o nowych odpowiedziach działają jak chcą, a najczęściej wcale ... :embarrassed: .

A Twój topik jest ciekawy i nie chciałbym czegoś zwyczajnie przegapić ... :wallbash: .

:hi:

Opublikowano

Jak znajde fachmena kóry wgra mi seryjne oprogramownie to się odezwe czy coś się zmieniło. Co do turbiny, pompy wtryskowej i wałków to wszystko rok temu zostało wymienione na nowe. Do sprawdzenia pozostaną tylko wtryski i odma no i oczywiście EGR.

Wielkie dzięki za pomoc

Opublikowano

Co do turbiny, pompy wtryskowej i wałków to wszystko rok temu zostało wymienione na nowe. Do sprawdzenia pozostaną tylko wtryski i odma no i oczywiście EGR.

:good::kox:

W takiej sytuacji to już tylko "kosmetyka" Ci została :naughty: .

Moim zdaniem - wobec już poczynionych nakładów - naprawdę jest o co walczyć :good:

:hi: , Życzę Ci powodzenia, Piotr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...