Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRE] Zawór egr, jak wyjąć?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Klubowicze, chcę w swoim wyczyścić zawór egr ale nie wiem jak go zdemontować? Gdzie są śrubki,które go trzymają. Ma ktoś jakiś rysunek poglądowy?

Opublikowano

przyjemnego seansu :D

gosc wiecej jeszcze robi bo kolektor tez czysci

Opublikowano

O nie, nie, nie, kolektora nie będę rozkręcał bo znając swoje umiejętności będę się potem pół dnia zastanawiał jak to siedziało, albo zostaną mi jakieś śrubki :D

 

Wszakże to jest na przykładzie A6 gdzie egr jest po przeciwnej stronie ale spróbuję się temu przyjżeć, może nie popsuje czegoś :)

Wiem,że w A4 B7 egr z całym kolektorem jest tuż obok filtra powietrza

Opublikowano
35 minut temu, Rafa(ł) napisał:

 

Wiem,że w A4 B7 egr z całym kolektorem jest tuż obok filtra powietrza

Tak jak piszesz jest tylko w silnikach ośmiozaworowych,  w szesnastkach EGR jest po przeciwnej stronie silnika niż filtr powietrza :)

Daj zdjęcie z pod maski bo cosik się tutaj nie zgadza ......

Opublikowano

cos nie tak, Kolega pisze ze ma BRE a to 16v tak jak BRD..

tak jak Piotr pisał zrob fote silnika bez pokrywy plastikowej bedzie wiadomo jak pomóc :)

Opublikowano

20170518_102640.jpg

Tak wygląda u mnie silnik. Kolektor jest faktycznie z prawej strony bloku silnika ale czy element przytwierdzony do tego kolektora to nie jest turbina??

Jeśli to jest ten nieszczęsny egr to co to jest za część w którą jest wpięta wtyczka i podłączona gruba rura plastikowa, to jest pod rurą doprowadzającą zasysającą powietrze do filtra powietrza, i to jest z lewej strony


20170518_102657.jpg

Opublikowano

ok na 1 zdjeciu masz od prawej przepustnice EGR i kolektor dolotowy

na 2 masz na dole - czyli od strony silnika chlodnice spalin, a ta wtyczka podlaczona jest do przeplywomierza, pod chlodniczka masz turbo

 

na filmie masz dokladnie pokazane co i jak zeby dobrac sie do EGR, kolektora sie sciagaj.

takze jedna spinka przy przepustnicy i zdejmujesz rure od intercoolera idaca, pozniej masz 3 sruby i wyjmujesz przeplywke, odkrecasz rurke idaca do EGR - 2 sruby i 3 mocujace EGR do kolektora

robota prosta raczej.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kolektora nie będę ściągał, zbyt dużo roboty a jak coś rozwale przez swoją nie umiejętność to będę w czarnej d...

Przepustnice i egr już będę wiedział jak ściągnąć. Bym zupełnie nie ten element rozkręcił co potrzeba :)

Dzięki za oświecenie mnie żołtodzioba :)

Opublikowano

Pytanie podstawowe. Zadałeś konkretne pytanie "jak zdemontować EGR do wyczyszczenia". Koledzy Ci powiedzieli jak.

Moje pytanie tak z czystej ciekawości dlaczego lub po co? W tych motorach raczej zawór się ewidentnie uszkadza a nie zabrudza. 

Czyszczenie pomoże Ci albo na chwilę albo wcale. 

Może się mylę :(

Opublikowano

Czyszczeniem możesz mu życie przedłużyć

Opublikowano
18 godzin temu, Pawelkiwi napisał:

Moje pytanie tak z czystej ciekawości dlaczego lub po co? W tych motorach raczej zawór się ewidentnie uszkadza a nie zabrudza. 

Czyszczenie pomoże Ci albo na chwilę albo wcale. 

Może się mylę :(

pytasz a więc Ci odpowiem.
U mnie jak na razie nie wyczuwam objawów uszkodzonego egr ale profilaktycznie chcę go wyczyścić.
Jeśli padnie całkowicie w tedy będę myślał nad nowym albo jego zaślepieniem chociaż na pewno taniej wyjdzie kupić nowy niż go usuwać/zaślepiać + później nowa mapa silnika. Obydwa rozwiązania mają plusy i minusy

Opublikowano

tak jak wcześniej napisałam lepiej czyścić niż wymieniać. Proste 800 zł na drodze nie leży. A pracy dużo przy czyszczeniu nie ma. Włożyć w preparat na kilka minut, wodą spłukać i założyć. Jak nie zapomnę to fotkę preparatu i co potrafi wrzucę

Opublikowano

Po co wydawać 800zl na wymianę czegoś co jest jeszcze sprawne ale tylko zasyfione.

Jest jakiś środek do czyszczenia tego? Nawet nie wiedziałem 

 

Opublikowano

To są potrzebne elementy i efekt końcowy. Sorki za jakość zdjęć ale na szybko robione

IMG_20170522_120147.jpg

IMG_20170522_120128.jpg

IMG_20170522_120115.jpg

IMG_20170522_120108.jpg

IMG_20170522_120056.jpg

Opublikowano

Ok profilaktyczne czyszczenie - rozumiem.

Polecam Liqui Moly 5111. Nagar spływa jak masło.

Ale muszę zapytać jakie są negatywne skutki zaślepienia zaworu egr? 

Cytuj

Obydwa rozwiązania mają plusy i minusy

Plusy zaślepienia EGR-a znam. Minusów oprócz wydania kasy na program - nie. Kwota zrobienia programu to nie 800,00 zł tylko ok. 300,00 zł (a słyszałem że ktoś tam robi nawet za 150,00 zł).

lm.jpg

Opublikowano

300, 150? Jeszcze lepiej. 

Ciekaw jestem bardzo kto tak mało bierze za zaślepienie egr + program.

Pytałem specjalistów w Warszawie gdzie się tym zajmują od lat i za usunięcie egr z nową mapą dobraną do silnika na hamowni zaśpiewali mi 1200zl więc jeśli znasz kogoś kto zrobi to samo za 300zl to już zaraz wsiadam w auto i jadę (o ile nie będzie to drugi koniec Polski)  :)

Minus: silnik wolnej się rozgrzewa, turbine można szybciej wykończyć, kolektor wydechowy szybciej się zapycha.

Tak gdzieś czytałem, może to tylko mit, może prawda, ile osób tyle opinii

Opublikowano

no wlasnie jesli w pakiecie z programem podnoszacym moc to taka cena jest ok
np. 1k za program 800 za dpf ale za oba razem 1,5k

Opublikowano

ja na szczęście dpf-a nie mam :)
egr bez żadnych skomplikowanych operacji można było usunąć w jakiś starych autach ale nie w B7 gdzie jest on sterowany elektronicznie i potrzebna nowa mapa silnika. Samo usunięcie egr nie jest może jakieś bardzo skomplikowane ale nikt sam sobie nie napisze mapy silnika to po pierwsze a po drugie, zdaje się,że już sama nowa mapa daje zwiększenie mocy o ileś KM, może nie + 100KM ale jakiś tam nie duży % na pewno

Opublikowano

Czy po wymianie egr na nowy trzeba go jakos zakodowac ?? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...