Rafa(ł) Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 Klubowicze, chcę w swoim wyczyścić zawór egr ale nie wiem jak go zdemontować? Gdzie są śrubki,które go trzymają. Ma ktoś jakiś rysunek poglądowy?
moniuh Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 przyjemnego seansu gosc wiecej jeszcze robi bo kolektor tez czysci
Rafa(ł) Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Opublikowano 17 Maja 2017 O nie, nie, nie, kolektora nie będę rozkręcał bo znając swoje umiejętności będę się potem pół dnia zastanawiał jak to siedziało, albo zostaną mi jakieś śrubki Wszakże to jest na przykładzie A6 gdzie egr jest po przeciwnej stronie ale spróbuję się temu przyjżeć, może nie popsuje czegoś Wiem,że w A4 B7 egr z całym kolektorem jest tuż obok filtra powietrza
piotrsob1 Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 35 minut temu, Rafa(ł) napisał: Wiem,że w A4 B7 egr z całym kolektorem jest tuż obok filtra powietrza Tak jak piszesz jest tylko w silnikach ośmiozaworowych, w szesnastkach EGR jest po przeciwnej stronie silnika niż filtr powietrza Daj zdjęcie z pod maski bo cosik się tutaj nie zgadza ......
moniuh Opublikowano 18 Maja 2017 Opublikowano 18 Maja 2017 cos nie tak, Kolega pisze ze ma BRE a to 16v tak jak BRD.. tak jak Piotr pisał zrob fote silnika bez pokrywy plastikowej bedzie wiadomo jak pomóc
Rafa(ł) Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Opublikowano 18 Maja 2017 Tak wygląda u mnie silnik. Kolektor jest faktycznie z prawej strony bloku silnika ale czy element przytwierdzony do tego kolektora to nie jest turbina?? Jeśli to jest ten nieszczęsny egr to co to jest za część w którą jest wpięta wtyczka i podłączona gruba rura plastikowa, to jest pod rurą doprowadzającą zasysającą powietrze do filtra powietrza, i to jest z lewej strony
moniuh Opublikowano 18 Maja 2017 Opublikowano 18 Maja 2017 ok na 1 zdjeciu masz od prawej przepustnice EGR i kolektor dolotowy na 2 masz na dole - czyli od strony silnika chlodnice spalin, a ta wtyczka podlaczona jest do przeplywomierza, pod chlodniczka masz turbo na filmie masz dokladnie pokazane co i jak zeby dobrac sie do EGR, kolektora sie sciagaj. takze jedna spinka przy przepustnicy i zdejmujesz rure od intercoolera idaca, pozniej masz 3 sruby i wyjmujesz przeplywke, odkrecasz rurke idaca do EGR - 2 sruby i 3 mocujace EGR do kolektora robota prosta raczej. 1
Rafa(ł) Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Opublikowano 19 Maja 2017 Kolektora nie będę ściągał, zbyt dużo roboty a jak coś rozwale przez swoją nie umiejętność to będę w czarnej d... Przepustnice i egr już będę wiedział jak ściągnąć. Bym zupełnie nie ten element rozkręcił co potrzeba Dzięki za oświecenie mnie żołtodzioba
Pawelkiwi Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Pytanie podstawowe. Zadałeś konkretne pytanie "jak zdemontować EGR do wyczyszczenia". Koledzy Ci powiedzieli jak. Moje pytanie tak z czystej ciekawości dlaczego lub po co? W tych motorach raczej zawór się ewidentnie uszkadza a nie zabrudza. Czyszczenie pomoże Ci albo na chwilę albo wcale. Może się mylę
Rafa(ł) Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Opublikowano 21 Maja 2017 18 godzin temu, Pawelkiwi napisał: Moje pytanie tak z czystej ciekawości dlaczego lub po co? W tych motorach raczej zawór się ewidentnie uszkadza a nie zabrudza. Czyszczenie pomoże Ci albo na chwilę albo wcale. Może się mylę pytasz a więc Ci odpowiem. U mnie jak na razie nie wyczuwam objawów uszkodzonego egr ale profilaktycznie chcę go wyczyścić. Jeśli padnie całkowicie w tedy będę myślał nad nowym albo jego zaślepieniem chociaż na pewno taniej wyjdzie kupić nowy niż go usuwać/zaślepiać + później nowa mapa silnika. Obydwa rozwiązania mają plusy i minusy
Kolo91 Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 tak jak wcześniej napisałam lepiej czyścić niż wymieniać. Proste 800 zł na drodze nie leży. A pracy dużo przy czyszczeniu nie ma. Włożyć w preparat na kilka minut, wodą spłukać i założyć. Jak nie zapomnę to fotkę preparatu i co potrafi wrzucę
Rafa(ł) Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Opublikowano 22 Maja 2017 Po co wydawać 800zl na wymianę czegoś co jest jeszcze sprawne ale tylko zasyfione. Jest jakiś środek do czyszczenia tego? Nawet nie wiedziałem
Kolo91 Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 To są potrzebne elementy i efekt końcowy. Sorki za jakość zdjęć ale na szybko robione
Pawelkiwi Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 Ok profilaktyczne czyszczenie - rozumiem. Polecam Liqui Moly 5111. Nagar spływa jak masło. Ale muszę zapytać jakie są negatywne skutki zaślepienia zaworu egr? Cytuj Obydwa rozwiązania mają plusy i minusy Plusy zaślepienia EGR-a znam. Minusów oprócz wydania kasy na program - nie. Kwota zrobienia programu to nie 800,00 zł tylko ok. 300,00 zł (a słyszałem że ktoś tam robi nawet za 150,00 zł).
Rafa(ł) Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Opublikowano 23 Maja 2017 300, 150? Jeszcze lepiej. Ciekaw jestem bardzo kto tak mało bierze za zaślepienie egr + program. Pytałem specjalistów w Warszawie gdzie się tym zajmują od lat i za usunięcie egr z nową mapą dobraną do silnika na hamowni zaśpiewali mi 1200zl więc jeśli znasz kogoś kto zrobi to samo za 300zl to już zaraz wsiadam w auto i jadę (o ile nie będzie to drugi koniec Polski) Minus: silnik wolnej się rozgrzewa, turbine można szybciej wykończyć, kolektor wydechowy szybciej się zapycha. Tak gdzieś czytałem, może to tylko mit, może prawda, ile osób tyle opinii
moniuh Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 no wlasnie jesli w pakiecie z programem podnoszacym moc to taka cena jest ok np. 1k za program 800 za dpf ale za oba razem 1,5k
Rafa(ł) Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Opublikowano 23 Maja 2017 ja na szczęście dpf-a nie mam egr bez żadnych skomplikowanych operacji można było usunąć w jakiś starych autach ale nie w B7 gdzie jest on sterowany elektronicznie i potrzebna nowa mapa silnika. Samo usunięcie egr nie jest może jakieś bardzo skomplikowane ale nikt sam sobie nie napisze mapy silnika to po pierwsze a po drugie, zdaje się,że już sama nowa mapa daje zwiększenie mocy o ileś KM, może nie + 100KM ale jakiś tam nie duży % na pewno
Unia Leszno Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 Czy po wymianie egr na nowy trzeba go jakos zakodowac ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się