Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik w remoncie Audi A4 B8 Quattro 2008


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Piszę by przestrzec (nie przed zakupem tylko przed niewłaściwą eksploatacją lub ociąganiem się z serwisem) póki co ale też nie wiadomo czy nie będę potrzebował pomocy...

Zakupiłem około pół roku temu mój kochany Audi a4 B8 przy przebiegu 180 000 KM zweryfikowałem przebieg w salonie audi i dwóch niezależnych warsztatach, dzwoniłem do włoch tam zglosil sie salon ale Pani slabo gadała po angielsku więc stamtąd akurat się nic nie dowiedziałem. Wyglądało na to że przebieg jest ok. 

Wszyscy wiemy że A4 jest to najpiękniejsze auto ;) w tych pieniądzach i nie żałuję modlę się tylko by po remoncie odżył. 

20160912_175306.jpg20160912_175335.jpg

Do sedna:

Od początku samochód miał problem olejowy. Żłopał olej jak smok a przy moim sposobie jazdy jak dwa smoki ok 1l lub 1.2l na 1000km. Niestety w zeszłym tygodniu podjechałem na parking zgasiłem auto a już potem nie dało się go odpalić. Sprawdzałem IMMO, akumulator itd z nadzieją że jakaś elektroniczna bzdurka. Niestety diagnoza była słaba - przeskoczył wał korbowy i 8 wtrysków pogiętych. Jak już wyciągnęli głowicę do regeneracji to poprosiłem też o wyciągnięcie tłoków i wymianę pierścieni  żeby pozbyć się przyczyny awarii a nie tylko skutków. Wyciągnęli mi tłoki i poza tym przeskokiem nie ma żadnych śladów zatarcia.

Moje podejrzenie co do przyczyny:

- W związku z tym że dużo pił często też trzeba było dolewać często też pokazywał min. na komputerze ale nigdy kontrolki mi nie zaświecił. (no raz zaświecił jak jeszcze nie wiedziałem że pije olej ale to było 6 mcy temu) 

- w ten dzień też stan był w okolicach min. 

- wjazd na parking na który wjeżdżałem znajduje się na bardzo dużej stromiźnie w zimie trudno tam się wdrapać nawet jak jest posypane solą na kostce. 

- znajomy mówił (ja nie jestem mechanikiem więc nie wiem) że napinacz rozrządu pracuje na oleju silnika

- Mechanicy mówią że łańcuch jest naciągnięty ale ja nic nie słyszałem niepokojącego...

Sądzę więc że ze względu na  niski poziom oleju i stromiznę - olej odpłyną od napinacza i wtedy przeskoczył... : ( 

Teraz wygląda tak:

 20170520_110642.jpg

Dam znać jak odbiorę i podam koszty mojego przypadku.

Wniosek jak żyjesz z pijącym Audi A4 B8 to trzymaj go na poziomie średnim lub wysokim nigdy na niskim - ja trochę zbagatelizowałem, przegapiłem dolewkę i mam problem :)

 

 

 

 

 

Opublikowano

Pierdziele. Ledwo dotarty silnik i tyle oleju. Katastrofa...

Opublikowano

Olej olejem, masz auto z początku produkcji w którym mógł występować wadliwy napinacz łańcucha rozrzadu.

Opublikowano

Osz kurde no to jeszcze im napomknę żeby zobaczyli i na to

Dzięki za info 

Opublikowano

Tak jak napisal komoornik ,problem z poborem oleju to jedno a przeskoczony rozrzad to drugie.

Napinacz lancucha po wylaczeniu silnika cofa sie ,przestaje napinac lancuch (sam lancuch tez sie wyciaga) i w momencie ponownego odpalenia silnika przeskakuje.

Przy takim remoncie definitywnie nowy rozrzad.

 

Opublikowano

Faktycznie tak też mówi mechanik że łańcuchy wraz z napinaczami -  już dziś go składają 

20170520_110613.jpg

 

20170520_110623.jpg

Opublikowano

10K zamknie się remont ?

Opublikowano

Wciąż w warsztacie... dam znać

Opublikowano (edytowane)

Kolega komoornik wspomniał o napinaczu a ja przypomnę o sprawdzeniu separatora oleju po remoncie. Jak Ci po otwarciu korka wlewu oleju, na wolnych obrotach, zasysa powietrze do silnika zamiast miarowo tętnić to należy go również wymienić.

Zasysanie oznacza tyle, że zawór w separatorze się przywiesił i to powietrze, zmieszane z olejem,  leci na dolot (na wolnych do kolektora ssącego a po przygazowaniu do turbosprężarki). A jak wiadomo olej w dolocie to spadek performance, szkoda go sobie na nowo brudzić. Ja przy moim remoncie (mam motor z podobnego rocznika co Twój) nie zwróciłem na to uwagi i przejechałem 5000 km bez sprawdzania tego ustrojstwa a wymiana tego zajmuje max 15min.

Edytowane przez indiapapa
PCV valve
Opublikowano

Auuuu boli! Samochodu wciąż nie mam. Przy składaniu wyczaili jakiś zużyty pierścień na turbinie więc go wymienili ale po wstępnym docieraniu silnika stwierdzili nierówną pracę. Po sprawdzeniu wyszło że stopień sprężania różnił się więcej niż 10% musięli więc rozkręcić silnik z powrotem. Po dokładnych pomiarach wyszło że muszą zrobić tulejowanie... 

Dam znać :(

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, B/OSS napisał:

Auuuu boli! Samochodu wciąż nie mam. Przy składaniu wyczaili jakiś zużyty pierścień na turbinie więc go wymienili ale po wstępnym docieraniu silnika stwierdzili nierówną pracę. Po sprawdzeniu wyszło że stopień sprężania różnił się więcej niż 10% musięli więc rozkręcić silnik z powrotem. Po dokładnych pomiarach wyszło że muszą zrobić tulejowanie... 

Dam znać :(

To miałeś porysowane gładzie cylindrów i tak Ci silnik złożyli? Chyba że masz przejechane z 400 tys km + i poprostu są wytarte, ja robiąc remont przy niespełna 210 tys km miałem wysłany blok do sprawdzenia i zużycie cylindrów było sporo poniżej 0,02mm więc uwzględniając 200 tys km przebiegu znikome. I miałem tylko pohonowane cylindry na nowo.

Edytowane przez zabiello
Opublikowano

Właśnie z oględzin nie wyglądało na to że są porysowane były gładziutkie teraz sprężanie jest a le praca wciąż nie równa. Wałek ssący się skręcił.
Poszukuję wałek rozrządu ssący są na nim takie numery: 06H109088C 06H101E061008 ktoś coś wie gdzie szukać? Para nowych strasznie droga potrzebuję nie skręcony używany...

Opublikowano

Jak samochód z włoskiego salonu to jak dla mnie wszystko jasne :facepalm:

Opublikowano
Dnia 22.06.2017 o 11:50, pięknyzadek napisał:

Jak samochód z włoskiego salonu to jak dla mnie wszystko jasne :facepalm:

A możesz rozwinąć tą myśl i się nią podzielić, o co chodzi z samochodem z włoskiego salonu?

Opublikowano

Osz w pytę, powodzonka Panie :)

Szkoda, że na te wszystkie szroty trzeba wkładać tyle kasy..

Opublikowano
15 godzin temu, zabiello napisał:

A możesz rozwinąć tą myśl i się nią podzielić, o co chodzi z samochodem z włoskiego salonu?

W 2007r kupiłem samochód bezpośrednie z włoskiego salonu (ten  co mam w opisie)  Jak go kupowałem miał na tablicy przejechane około 124 tkm. Ostatni przegląd miał w 2006r z przebiegiem około 118 tkm ( oczywiście w książce serwisowej regularne co roczne wpisy o przeglądach  co 10 -15 tkm). Jako że dostałem całą dokumentację pozwoliłem sobie napisać @ do firmy będącej właścicielem.  Odpowiedzieli mi, że w firmie służył jako samochód do przewozów przesyłek kurierskich, zarejestrowany jako ciężarowy (nota bene tak tez mam w dowodzie)  i robił około 100 tkm rocznie :mellow:. Został zostawiony w rozliczeniu przy zakupie następnego.   Czy coś więcej mam Ci napisać :D

Opublikowano

I jak tam remont silnika, zrobione wszystko, działa jak tka jakie koszta miałeś jeśli możesz się podzielić informacją

Opublikowano

Trwało to trochę remont zrobiony ale coś jeszcze nie śmiga jednak jak powinno - przy rozgrzewaniu się (po zapaleniu ma małą moc może i by nie przeszkadzało bo i tak jak jest zimny to go oszczędzałem ale trochę zwalnia obroty i "kolebie") po rozgrzaniu ok 5 min jezdzi super jak z salonu.  Rachunek póki co 10k ale nie mogę powiedzieć że to jest ostateczny koszt bo oddano mi go póki co na dotarcie i obserwację a takiego stanu nie jestem w stanie zaakceptować.

Opublikowano
On 30.06.2017 at 8:40 AM, pięknyzadek said:

W 2007r kupiłem samochód bezpośrednie z włoskiego salonu (ten  co mam w opisie)  Jak go kupowałem miał na tablicy przejechane około 124 tkm. Ostatni przegląd miał w 2006r z przebiegiem około 118 tkm ( oczywiście w książce serwisowej regularne co roczne wpisy o przeglądach  co 10 -15 tkm). Jako że dostałem całą dokumentację pozwoliłem sobie napisać @ do firmy będącej właścicielem.  Odpowiedzieli mi, że w firmie służył jako samochód do przewozów przesyłek kurierskich, zarejestrowany jako ciężarowy (nota bene tak tez mam w dowodzie)  i robił około 100 tkm rocznie :mellow:. Został zostawiony w rozliczeniu przy zakupie następnego.   Czy coś więcej mam Ci napisać :D

Trochę muszę się zgodzić - ja sprawdzałem przebiegi w salonie audi, książka piękna a jednak chyba musiał mieć więcej niż 180k przejechane bo łańcuch był duuużo naciągnięty. 

Opublikowano

no niestety :) ja tez miałem przeboje z 2.0TFSI z 2010 roku :) raz chłopaki z Rzeszowa zrobili nie będę pisał jaka firma, chociaż powinienem :/ ale zrobili na sztukę :/ olej dalej brało i to sporo i silnik dalej pracował jak TDI :/ dopiero warsztat w Gorlicach, i tu mogę podać nazwę AUTO-POLAK :) zrobili silniczek jak trzeba :) ale w moim przypadku musiałem wymienić wał, jedną korbę, pierścienie i tłoki, szlif bloku plus rozrząd i wałek rozrządu z wariatorem. Dopiero po tej operacji silnik pracuje jak 2.0TFSI i nie pobiera oleju (chyba że się mocno mocno katuje :P)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...