Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tłumik środkowy od diesla do benzyny?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś może wypowiedzieć się w tym temacie? Jak się by to sprawdziło Środkowy2.5 tdi do 1.8T w audi b6.. Jakiś deficyt panuje chyba na środkowe z benzyny nigdzie nie można dostać dobrej używki.

Opublikowano

Chyba nikt nie miał podobnego problemu,w co nie uwierzę,bo przez pół roku,zaglądnął tu chociaż raz ktoś zorientowany.Też chciałbym wiedzieć czy środkowy z 1,9tdi można wstawić do benzynowego 1,6.Wprawdzie średnica rur tu 50 mm a w tdi 55 mm,to mechanicznie można elegancko zaadoptować.Też pytałem znawców na tym forum czy nie osłabi to i tak słabego (niby) silnika,nie zamuli go tłumik od diesla.Ten z 1,9tdi jest jak nowy,wstawiłem,wspawałem końcówki fi50mm plus złączki,ale narazie wszystko czeka na impuls,bo stary tłumik jedynie brzydko wygląda od spodu,czego nikt nawet nie podejrzewa.Dziwi mnie brak jakiejkolwiek reakcji użytkowników,aby rozwiać wątpliwości.Można czy nie.Pogorszy czy nie,osiągów itd.itp.Może za rok ktoś  podzieli się  doświadczeniem.Nie jest sztuką kupować nowe,zupełnie nie pasujące kształtem tłumiki -nówki nie śmigane i inne.Panowie tłumikarze może tak zapracowani,że tu nie zaglądaja.Tak więc panuje rzeczywiście deficyt ,nie tylko na środkowe do benzyny.Pozdr. i cierpliwości.

Opublikowano

Mija rok ,a tu żadnego odzewu.Widocznie trudny problem....Pozdro.WW Czekamy dalej.

Opublikowano (edytowane)

Nic się nie stanie jak założysz tłumik z diesla do pb. Ludzie zakładają tłumiki do diesla od pb i nic się nie dzieje. Sam miałem cały wydech od pb i nie zauważyłem różnic.

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano (edytowane)

Przepraszam,że odrazu nie zareagowałem na Twoją wypowiedź odnośnie zamianności tych tłumików.Tłumiki wyglądają identycznie,poza grubością rur,i oczywiście nr OEM. Teraz już poczekam spokojnie na jakiś "impuls",bo trzeba odsłonić kanał w garażu,wyciąć "flexem",czy tzw.gumówką,w odpowiednim miejscu stary tłumik,a spróbować zamontować ten od 1,9TDI   (NrOEM 8E 253 trzy cyfry jeszcze i  literki AP) używając spec. złączek,ścisków okrągłych,Wtedy stary tlumik (AQ), otrzyma drugie życie,tzn.wierzchnią powłokę z nowej blachy.cienkiej nierdzewki,zespawanej z właściwym,starym (8E0 253 409 AQ) tłumikiem, za pomocą migomatu.Nrazie nie jest to sprawa pilna,ale  musi i będzie zmieniony.THX. I jeszcze jedno:ma już 2 niezardzewiałe tłumiki 253 411 AP ( do 1,9 TDi) i 253 411 AQ ( do 1,6,2,0,jak napisał gość,handlarz z allegro,ale rury fi 55mm).Tenpierwszy 253411AP jest lekki w porównaniu z tym 253 411AQ,i zastanawia mnie skąd wynika różnica w wadze.Nie znam przeszłości obydwu,ale jeśli ten 253411AQ nadawałby się (oryginal 253 409AQ !) to wspawam rurki 50mm,dam złączki i powinno być OK.Ale to moje dywagacje.Czy ktoś wie więcej z doświadczenia,jak zastąpić stary zardzewialy (identyczny wymiarowo) 253 409AQ prawie nowym,mało używanym 253 411AQ lub 253 411AP z grubsżymi rurami 55 od innego silnika (2,0,i 1,9TDi).Narazie oryginał trzyma się kupy,ale wygląda nieciekawie,pozalepiany silikonem temperaturowym,i pomalowany farbą termoodporną THX,WW 

Edytowane przez W.W.
Opublikowano

Temat rozpoczety 2 lata temu,a odpowiedzi konkretnej brak.Ciekawe!.W następnym roku na wiosnę,spróbuję wstawić ten 411AQ i sprawdzę,bo bardzo mnie ciekawi czy zamiast wydawaćsetki złotych za specjalne,błyszczące cacka, można temat rozwiązać za 5 dych plus trochę pomocy koleżeńskiej.Gdyby jednak ktoś coś wiedział na ten temat ,każdą opinię wezmę pod uwagę.Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...