Grzegorz76 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam. Pytanie do właścicieli AKN. Dobrze przyspiesza ta moja furmanka czy jeszcze czegoś jej brakuje? W mojej mieścinie mam tylko ja z takim silnikiem i nie mam porównania. Pozdrawiam http://www.youtube.com/watch?v=aKRCG2v_1tA
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam. Pytanie do właścicieli AKN. Dobrze przyspiesza ta moja furmanka czy jeszcze czegoś jej brakuje? W mojej mieścinie mam tylko ja z takim silnikiem i nie mam porównania. Pozdrawiam brakuje jej przynajmniej 3 sek mniej
Piterex Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Przymulona troszke... Może przepływka???
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Przymulona troszke... Może przepływka??? moze jednak logi. znow wrozkarstwo?
Flyer Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Przymulona troszke... Może przepływka??? Przeciez na tym filmie nic nie widac...
rav Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 czy jeszcze czegoś jej brakuje? Witam :polew: Diagnoza auta na podstawie prędkościomierza. Do tej pory chyba jeszcze nikt nie wpadł na ten pomysł :> ________________ Pozdrawiam Rafał
Grzegorz76 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 Logi są zrobione... ---> tutaj leżą. http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_logi_koncowe_strona_iii_prosze_o_analize-t38590.0.html - Jest trochę czytania ale jeżeli ktoś uprzejmy móglby rzucić okiem to byłbym wdzięczny. Tam jest opisane co zrobiłem do tej pory + ostatnio zmieniona pompa wtryskowa. Napiszę w skrócie - przepływka boschowska nowa, turbina wyczyszczona (luzów osiowych nie stwierdziłem), układ dolotowy z kolektorami wyczyszczony, ostatnio wymieniona pompa wtryskowa. Nie wymieniałem - odma została tylko wyczyszczona, zaworek N-75 wyczyszczony i złożony. Więc nie wiem co jest..., osobiście stawiam na - może ten zaworek N-75, przypchane katalizatory (w razie zapchanych jak je wyczyścić?), lub turbina, chociaż nie wygląda na zużytą, ewentualnie wałki rozrządu wytarte? Pozdrawiam.[br]Dopisany: 17 Styczeń 2009, 21:48_________________________________________________Bardzo bym prosił o konstruktywne, przemyślane propozycje a nie ironiczne komentarze, typu "moja chodzi lepiej" [br]Dopisany: 17 Styczeń 2009, 21:51_________________________________________________Zmieniłem filmik na avi bo tamten coś dziadowski. Teraz lepiej widać...
boseron Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 na początku zbiera sie ok ale przy 100 coś nie do konca ok. choć filmik i umiejętności kierowcy mogą przekłamywać, to tylko film poglądowy nie da sie na tej podstawie oceniać
slaweq Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Do 70 km/h jeszcze jakos jedzie a pozniej
Grzegorz76 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2009 Zatem od jutra przeglądam krok po kroku całą instalację podciśnienia wg rysunku. Z tym, że nie wiem jak rozpoznać sprawność lub niesprawność przerworników ciśnienia czyli N75 i N19 (na rys. 40 i 29), oraz sprawność elektrozaworu (na rys. 31) i EGR (na rys. 1). Mogę za to sprawdzić wszystkie przewody i od tego zacznę. Poza tym spanky doradził mi, żeby spróbował podmienić N75 z N19 i sprawdzić jak to działa. Więc i tak zrobię. Pozdrawiam.
Musashi Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 schemat ukladu podcisnienia AKN http://www.a4-klub.pl/smf/diagnostyka_vag/b5_b6_tdi_schemat_polaczen_wezy_podcisnienia_dla_silnikow_akn-t62352.0.html
Grzegorz76 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2009 Dzięki [br]Dopisany: 19 Styczeń 2009, 15:27_________________________________________________Witam, chyba znalazłem przyczynę braku mocy. Kierownice przy turbinie nie pracują. Podczas dodawania gazu - siłownik sterujacy kierownicami turbiny nie przestawia sztangi, no może kawałeczek (jakieś 2mm - widać to pod koniec filmiku przed odjęciem gazu - niewielki ruch) Dopiero po odjęciu gazu zauważalny jest ruch sztangi. Dołączam filmik http://www.youtube.com/watch?v=QC_4qwjfHuk Sprawdziłem również wszystkie przewody i wydają się być w porządku. Wszystko połączone jest prawidłowo... Nie sprawdziłem jedynie przewodu który idzie do zbiornika podciśnienia. Gdzie znajduje się ten zbiornik? Wykluczam zapieczone kierownice oraz niesprawny siłownik sterujący kierownicami, ponieważ po odjęciu gazu widoczny jest prawidłowy ruch sztangi. Więc przyczyna siedzi gdzieś indziej, tylko gdzie?? Proszę o pomoc i pozdrawiam
Musashi Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 ruch sztangi sprawdzasz VAG-iem, BS-011 tak, to sobie mozna... podymic z wydechu naprawde miarodajna ocena pracy turbiny to logi dynamiczne.
Grzegorz76 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2009 Zatem sztanga nie powinna pracować podczas podnoszenia obrotów? To ja już kur.... nic nie rozumiem.
Musashi Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 troche to zawsze pracuje ale nie jest to metoda diagnostyczna
Grzegorz76 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 Jeszcze jedno pytanie, jak powinien zachowywać się zawór na dolocie, którym steruje elektrozawór ( na rysunku nr. 31 i idzie przewód do zaworu na dolocie)? Jak on pracuje podczas jazdy, czy on nominalnie jest otwarty czy zamknięty? [br]Dopisany: 20 Styczeń 2009, 01:03_________________________________________________Witam, wstawiam logi, które udało mi się zrobić. Dołączam filmik z ruchu sztangi... 4ty bieg 4ty bieg [br]Dopisany: 23 Styczeń 2009, 20:48_________________________________________________Hmmm...., z tego co ja widzę, to jest zły kąt wtrysku. -5 ZGMP(ATDC) a powinno być +2 ZGMP(ATDC). Pochlastać się idzie... Pseudo pieprzony serwis VW, który nawet kąta po wymianie pompy nie potrafi ustawić.. Masakra!!! Pełno niedoświadczonych gnojków, których podstawowym narzędziem jest duży śrubokręt... Omijać z daleka Servis VW w Brodnicy!!.[br]Dopisany: 23 Styczeń 2009, 21:18_________________________________________________Cały czas problem z kątem żądanym, dlaczego nie ma tam 2ZGMP(ATDC)? Od czego to zależy?
Piotruś Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Grzegorz - kąt żądany (trzecia kolumna w 004 statyczne) ... to ... kąt żądany i na tą wartość nie masz zasadniczo wpływu. Skup się na prawidłowym ustawieniu kąta w pomiarach podstawowych i ustaw go tak, żeby wynosił ok. -1* ATDC (wiem, że na forum dużo osób ustawia na -2*ATDC i ja sam kiedyś też tak ustawiałem lecz po kilku akcjach z pompami VP44 uważam, że -1* ATDC jest zdecydowanie lepszy ) ). Po ustawieniu kąta wtrysku koniecznie pokaż zaktualizowane odczyty 004 (stat. i pomiary podstawowe) oraz 007, 013 i 014. PS: OT - ktoś wie dlaczego nie działają mi żadne powiadomienia, zarówno dotyczące obserwowanych tematów jak i poczty prywatnej ? Help ... ________________________________________________ Musashi - bardzo Ci dziękuję za pomoc !! Cały czas mam takie ustawienia: Co robię źle ???
Musashi Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 PS: OT - ktoś wie dlaczego nie działają mi żadne powiadomienia, zarówno dotyczące obserwowanych tematów jak i poczty prywatnej ? Help ... wejdz w >> profil >> powiadomienia i email
Grzegorz76 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 ustawieniu kąta w pomiarach podstawowych [/b] i ustaw go tak, żeby wynosił ok. -1* ATDC (wiem, że na forum dużo osób ustawia na -2*ATDC i ja sam kiedyś też tak ustawiałem lecz po kilku akcjach z pompami VP44 uważam, że -1* ATDC jest zdecydowanie lepszy Hmm... A nie czasem +1 ATDC? Prawidłowa wartość to chyba +2ATDC(2 za górnym martwym punktem). -2ATDC to 2 przed górnym ... ?? To mam ustawić na 1* za górnym martwym czy 1*przed górnym martwym?? Pytam bo chcę mieć całkowitą pewność...[br]Dopisany: 24 Styczeń 2009, 15:09_________________________________________________Jeszcze jedno. Pisał Pan kiedyś - "Odnośnie nieprawidłowych parametrów, to najbardziej zadziwiający (niestety negatywnie) jest kąt zadany (kolumna nr 3). Dla sprawnego i wpełni rozgrzanego AFB powinien się zawierać w przedziale od około 0 do -2*, a tutaj mamy aż +4* !!!Taki stan świadczy, że "czegoś nam brakuje" dla zapewnienia prawidłowej pracy silnika i dlatego ECU ratuje się znacznym podwyższeniem czasu kąta wtrysku. Trudno wyrokować na odległość dlaczego tak jest, przyczyną może być wadliwy (jeden z wielu) czujnik (najczęściej temperaturowy)" - Czy mógłby Pan określić o jakie konkretnie czujniki chodzi bo ja nie mam pojęcia.., gdzie tego szukać?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się