Patryk14 Opublikowano 4 Lipca 2017 Opublikowano 4 Lipca 2017 (edytowane) Witam, Chciałbym przedstawić wam mój nowy nabytek A4 B6 1.8T Quattro AVJ. Auto zakupione od jednego z klubowiczów. Wcześniej ponad 4 lata przesiadywałem na A3 Club, aż przyszedł czas na zmiany. Jedno było pewne B6 1.8T i koniecznie 4x4 innej opcji nie chciałem ponieważ A3 wcześniejsza była w quattro ;). Szybkie informacje: Model: A4 B6 Silnik: 1.8T AVJ 150km Rocznik: 2001 Nadwozie: sedan Kolor: LZ5W Napęd: quattro Zawieszenie: 1BA Wyposażenie: Xenony + auto poziomowanie + spryskiwacze Podgrzewane przednie fotele + sterowania lędźwiami Kolorowy FIS z nawigacją 6 poduszek powietrznych Skórzany ręczny, kierownica i skórzana pikowana gałka zmiany biegów Sline Podświetlany podłokietnik PDC tył Wsteczne lusterko fotochromatyczne Boczne podgrzewane lusterka Inteligentne kierunkowskazy (3 mignięcia) 2-strefowa automatyczna klimatyzacja Radio Concert + 8 głośników + subwoofer Dodatki: Sprężyny obniżające Vogtland -30/30 Lampy pomalowane na czarno Zrobione: Wymieniony przepływomierz na oryginalny Bosch Program od Łukasz13 Usunięta druga sonda lambda oraz SAI i wyłączenie ich z ECU - Łukasz13 Wymiana radia na Pioneer MVH190 - Styczeń 2018 Zdjęcie Wymiana pompy wspomagania, pasek osprzętu Contitech + przepłukanie układu wspomagania nowym płynem z ASO. - Luty 2018 Downpipe 3" - Luty 2018 Zdjęcie Czarne kierunkowskazy boczne TYC - Czerwiec 2018 Zdjęcie Spryskiwacze mgłowe podgrzewane - Czerwiec 2018 Turbo hybryda K03S - Czerwiec 2018 Zdjęcie BIG TIP 76/51mm - Kwiecień 2019 Zdjęcie Hamulce przód S4 345mm + przewody w stalowym oplocie na przód - Kwiecień 2019 Zdjęcie Felgi Brock B29 BlackMat - Kwiecień 2019 Zdjęcie FMIC 450x230x65 + pełne orurowanie - Lipiec 2019 Zdjęcie FELGI A8 D3 + NOWE ZIMOWE OPONY DĘBICA FRIGO 2 - Październik 2019 Zdjęcie NOWY ROZRZĄD SNR + POMPA WODY HEPU - Październik 2019 Zdjęcie Oklejanie dekorów w szczotkowany grafit - Październik 2019 Zdjęcie Wymiana oleju silnikowego na Penrite HPR 5W40 + Archoil AR9100, filtry Mann ( 213 000km) - Grudzień 2019 Zdjęcie Wymiana oleju w skrzyni biegów Fuchs Titan 75W80 + Archoil AR9100 - Grudzień 2019 Montaż VFIZ - Grudzień 2019 Zdjęcie Poprawiony program od Łukasz13, doładowanie 1 bar, moc ok. ~240KM (cofki na poziomie 0) - Grudzień 2019 Nowa atrapa grilla ala RS - Marzec 2020 Zdjęcie Nowy akumulator BPower Supreme 74Ah / 730A - Kwiecień 2020 Zdjęcie Polerowanie lamp przednich + zabezpieczenie powłoką - Kwiecień 2020 Zdjęcie Montaż nakładek progów MS Design (Votex) w kolorze - Kwiecień 2020 Zdjęcie Montaż obszytej i zmodyfikowanej kierownicy z multifunkcją od Audi A8 D3 - Maj 2020 Zdjęcie Montaż Catch Tank Oil (20mm - 2x wejście i 1x wyjście) + usunięcie wszystkich zbędnych wężyków podciśnienia pod kolektorem - Maj 2020 Malowanie i wymiana listew przykrywających mocowanie nakładki progu (oryginalne ASO) - Maj 2020 Zdjęcie Wymiana wadliwej hybrydowej turbosprężarki na inną (wadliwa od GVG) - Czerwiec 2020 Zdjęcie Wymiana tylnych amortyzatorów + osłony i odboje - Lipiec 2020 Zdjęcie Montaż dodatkowych osłon pod maską z RS4 + odnowienie oryginalnych - Lipiec 2020 Zdjęcie Montaż foteli Recaro S4 B6 - Sierpień 2020 Zdjęcie Wymiana amortyzatorów przód na Sachs 558 297 + końcówki drążków kierowniczych Lemforder - Wrzesień 2020 Budowa nowego układu wydechowego (2,5', 2 tłumiki środkowe + 2 końcowe + 100mm końcówki) - Październik 2020 Zdjęcie Nowe felgi na lato MAM RS4 + czujniki ciśnienia wewnętrzne TPMS - Kwiecień 2021 Zdjęcie Wymiana przegubów wewnętrzny z przodu GSP 650019 (3B0 498 103B ) i zewnętrznych LOBRO 304331 - Czerwiec 2021 Zdjęcie Zdjęcie Kompletacja środka w bardzo dobrym stanie + montaż drugiego cup holdera + listwy wewnętrzne SLINE + oklejanie dekorów folią 3M Di-Noc - Sierpień 2021 Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie Montaż katalizatora sportowego 200cpsi Magnaflow - Wrzesień 2021 Zdjęcie Serwis olejowy (Meguin 5W40 + filtry Knecht/Bosch kabinowy) + czyszczenie silnika AntiCarbon Professional - Wrzesień 2021 Zdjęcie Zdjęcia aktualne: Edytowane 11 Października 2021 przez Patryk14 2
DarePB Opublikowano 17 Lipca 2017 Opublikowano 17 Lipca 2017 I jak, Patryk ? Coś się dzieje nowego ? ?
Patryk14 Opublikowano 17 Lipca 2017 Autor Opublikowano 17 Lipca 2017 Leje i jeżdżę narazie. Ostatnio porządne mycie + odkurzanie ale nie wiele było do robienia. Może w następnym miesiącu pojawi się nie duży modzik Zobaczymy co da się zrobić. Jeszcze będę musiał z przepływem powalczyć trochę bo niestety ale u góry brakuje trochę powietrza.
Patryk14 Opublikowano 2 Października 2017 Autor Opublikowano 2 Października 2017 (edytowane) Temat bardzo dawno nie aktualizowany ale niestety z przyczyn ode mnie nie zależnych, całość planu odkłada się w czasie. Są dość duże plany na sezon letni i na razie wszystko zmierza w dobrym kierunku. Aktualnie padł mechanizm wycieraczek z tych drobnostek więc wleci nowy. Niedługo wpadnie DP 3" i pomału będziemy lecieć dalej. Kilka spraw jest jeszcze do dopieszczenia ale wszystko z czasem. Na sezon lato plany na felgę + większa moc o wiele większa ;p Zobaczymy jak auto będzie sprawowało się zimą, mam nadzieję że bez niespodzianek żeby nic się nie komplikowało po drodze. Teraz tak ogólnie a za jakiś czas więcej szczegółów Edytowane 2 Października 2017 przez Patryk14
bartek949 Opublikowano 3 Października 2017 Opublikowano 3 Października 2017 Montuj s-line i będzie super
Patryk14 Opublikowano 22 Października 2017 Autor Opublikowano 22 Października 2017 W temacie wreszcie coś się ruszyło. Downpipe zamówiony od kolegi Toman, żeby odetkać kata trochę, jak się później okazało był w naprawdę super stanie, więc poleci na sprzedaż. Przy okazji wyszła rozwalona plecionka wydechu, więc na szybko kupiona nowa i wspawana. Przy okazji takiego serwisu od razu system SAI wyleciał i wpadła zaślepka, potem wywali się z ECU też. Serwis olejowy również zamówiony ze sklepu naszego kolegi Dzika jak zawsze zresztą. Między czasie jeszcze szyba oberwała na ekspresówce od jakiegoś kamienia to z ubezpieczenia wleciała nowa Plingtona (jak się okazało produkują oni ori szyby dla Audi). Razem z szybą nowe podszybie z ASO i mechanizm wycieraczek. Poniżej to co miśki lubią najbardziej czyli mała fotorelacja. Większość rzeczy robiona oczywiście u jednego z najlepszych speców od 1.8T na pomorzy czyli Tomka (możecie go nie znać bo kolega udziela się mocno na A3 Clubie) Tutaj taki bonusik jak to się dzieje w tych garażach
Patryk14 Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Opublikowano 18 Lutego 2018 Jako że pamiętniczek trzeba wreszcie uzupełnić to zaczynamy. Niestety z przyczyn ode mnie do końca nie zależnych mody nie posuwają się tak szybko jak powinny, a chwilowo stoją w miejscu. Z tych przyjemniejszych spraw kolega Łukasz13 lekko zboostował auto i dorzucił mu trochę mocy. Różnica bardzo spora i mocno zauważalna. Od jakiegoś czasu był problem ze wspomaganiem, okazało się że płyn był mocno zajechany już i podczas zimowych zabaw zagotował się i pompa powiedziała papa (rozszczelniła się przy kole pasowym). Jak się później okazało pasek osprzętu też miał już dość, w niektórych miejscach nie było 2 z 6 rowków. Aktualnie oczekiwanie na drugą pompę i montaż. Demontaż pompy bez ściągania pasa przedniego i zderzaka to lekko mówiąc udręka. Śruby są tak schowane za kołem pasowym (które nie jest zdejmowane) że dostęp jest strasznie ograniczony. Całość pod maską wyczyszczona z całego syfu który pompa narobiła.
marekgolczynski Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 A kolega Łukasz13 skąd jest może zmodzi moje 1.8t. Jakie odczucie po wywaleniu kata i założeniu dp?
Patryk14 Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Opublikowano 4 Maja 2018 23 godziny temu, DarePB napisał: I jak tam, jakies postępy w modzeniu ? Pomału niestety wszystkie idzie ale cały czas do przodu. Teraz trochę inne sprawy jak mieszkanie etc. Narazie dbam, myję i leję paliwo. Ostatnio niestety mam problem z mocno ubywającym olejem co mnie trochę martwi, nigdzie nie leci a olej znika i to nie w małych ilościach, miałeś może podobny problem? Godzinę temu, marekgolczynski napisał: A kolega Łukasz13 skąd jest może zmodzi moje 1.8t. Jakie odczucie po wywaleniu kata i założeniu dp? Zgłoś się do kolegi Łukasza, wszystko Ci powie co i jak można zrobić Jeżeli chodzi o dźwięk to w sumie bez zmian. Jest cicho jak był przy kacie. Auto napewno lepiej się zbiera no i dzięki temu można trochę lepiej program napisać bo kat nie blokuje który po tylu latach i tak do najnowszych i najczystszych nie należy.
DarePB Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 Jak mocno ubywa ? Wiadomo, jak każde 1.8T coś łyknie zawsze, ale to były normalne ilości, nie zaporowe jak w 2.0Alt chociażby...
Patryk14 Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Opublikowano 8 Maja 2018 Niestety to nie są ilości normalne dla 1.8t. O WIELE więcej :-(, z tego co sprawdzałem do turbo bierze sobie oleju. Cała reszta jest ok więc oprócz tego że trzeba sporo dolewac to tragedii nie ma aż tak ogromnej. Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
Patryk14 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2018 (edytowane) BIG UPDATE #1 Niestety plany mocno się przeciągnęły z autem, miało być od samego początku grubo ale niestety fundusze nie pozwoliły się zbyt mocno rozbujać ale już lecimy Auto od jakiegoś czasu dymiło na szaro/niebiesko po programie od Łukasza, przyczyna mogła być tylko jedna TURBO, a więc co można zrobić w takim wypadku - tylko jedno HYBRYDA. Turbo od Geremi VAG - wlot 51mm i tutaj niektórych zaskoczę chwilowo turbo jeździ na seryjnym TIPie. Można? Można. Turbo podaje jak złe. Trzyma do samego końca boosta. Dodatkowo auto wróciło wreszcie do seryjnych parametrów (według logów). Niedługo będziemy tworzyć TIP pod turbo oraz orurowanie pod FMIC 550x230x65 - dodatkowo wpadną większe wtryski i będziemy grzebać z programem. Zobaczymy co tam uda się ugrać. Między czasie kompletowały się inne graty - heble przód S4 już w proszku - czekają na większe kółka Przy okazji zrobiony delikatny porting kolektora Jak już był na wierzchu to szkoda nie zadziałać. Dodatkowo wymieniony trójnik wody bo sączył się z niego płyn (standardowy problem po tylu latach). Sprawdzona szczelność i przewody gumowe - wszystko w jak najlepszym porządku. Tutaj jeszcze kilka fotek z montażu turbo - montaż bardzo przyjemny 4h z wyjęciem i włożeniem nowego.To be continued... Edytowane 25 Czerwca 2018 przez Patryk14
chudy92 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Opublikowano 25 Czerwca 2018 No nareszcie coś ruszyło Czekam na montaż wszystkiego i kreski
wampir Opublikowano 28 Czerwca 2018 Opublikowano 28 Czerwca 2018 Mozna 51mm ale po co skoro można dać większy wlot tak samo jak i TIP, MAF i orurowanie. To są detale, które jednak mają wpływ na wynik końcowy.
DarePB Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Ładnie się dzieje ? ciekawe ile wypluje po strojeniu. Cos się ruszyło dodatkowo ?
Patryk14 Opublikowano 27 Października 2018 Autor Opublikowano 27 Października 2018 W dniu 23.10.2018 o 21:23, DarePB napisał: Ładnie się dzieje ? ciekawe ile wypluje po strojeniu. Cos się ruszyło dodatkowo ? Narazie niestety inne wydatki cały czas się wkradają. Auto jeździ, ostatnio tylko serwis oleju i filtrów + nowe zimniejsze świece pfr7q i narazie tyle. Teraz głównie detailing auta, na lato chciałbym żeby wpadły napewno hamulce i dokończyć kwestie mocy pod 260-280 i jeździć dalej.
DarePB Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 A po wymianie turbo pobór oleju się zmniejszył ?
Patryk14 Opublikowano 27 Października 2018 Autor Opublikowano 27 Października 2018 1 godzinę temu, DarePB napisał: A po wymianie turbo pobór oleju się zmniejszył ? No tutaj niestety problem nadal jest i pobór oleju jest w znaczących ilościach. Może "ciut" mniejszy ale powiedziałbym że nie zauważalnie. Jednak problemem w tym wypadku są niestety albo pierścienie, ale bardziej uszczelniacze i prowadnice zaworowe. Będę z tym walczył w najbliższym czasie.
Patryk14 Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2019 (edytowane) W temacie bardzo dawno nic się nie działo. Czas wreszcie coś odświeżyć. Od października głównie eksploatacyjne sprawy. Olej, filtry. Dodatkowo wpadło czyszczenie całej odmy, była mega zawalona. Co jakiś czas borykam się z mikro stykiem w klapie bagażnika. Raz działa, raz nie. Szukam plastikowej listwy i wymienię, ale ciężko w dobrym stanie dorwać. Auto oczywiście pielęgnowane przynajmniej raz w tygodniu, niech chociaż coś ma. Tutaj kropelki dzięki Soft99: A teraz te przyjemniejsze sprawy Do turbo wleciał BIG TIP (51mm wlot turbo i 3" przepływka) Na lato wpadają felgi Brock B29 w czarnym macie 18x8J 5x112 ET:30 - to był priorytet, żeby wreszcie wsadzić większe heble, które już w piwnicy pewnie kurzem obrosły. Dodatkowo nowe opony Michelin Pilot Sport 4 - bezpieczeństwo najważniejsze! Podczas czekania na opony, przymiarki felg - jak widać będzie trochę wystawać MAŁE PORÓWNANIE: Jak można zauważyć na zdjęciach wyżej wpadły kierunkowskazy czarne boczne. Stare parowały często i nie bardzo mi się ten biały podobał. Czarne firmy TYC - naprawdę dobra jakość i cena też spoko ok. 40zł. Polecam bo niby nic a o wiele lepiej wygląda. Wymieniłem również spryskiwacze na mgiełkowe - różnica na +. Nawet podczas 140km/h+ nie ma problemu. Edytowane 20 Kwietnia 2019 przez Patryk14
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się