Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Modyfikacje 1.8t bex


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Chciałby sam przerobić moje a4 b6 1.8T BEX Q do mocy rzędu 250-300 KM

Tutaj są rzeczy które zrobiłem łącząc informacje z różnych forum :


Sztywny dolot - http://baq-garage.pl/produkt/sztywny-dolot-tip-1-8t-audi-a4-b5-b7-94-07-passat-b5-superb-i/?v=9b7d173b068d  = 529,00 zł
FMIC - http://fmic.pl/audi-zestawy-dedykowane/992-bmw-e46-diesel.html#/30-intercooler-standard/184-map_sensor-z_gniazdem_map_sensora = 850,00 zł
Wtryski - http://google.plczesc/wtryskiwacz-bosch-0280155968,0-30-0280155968-230036.html = 850,00 zł
Turbo - http://sidmotorsport.pl/de/silnik/1564-nowe-k04-k04-064-20tfsi.html = 4000,00 zł
DownPipe 3" - http://mtuning.pl/Downpipe-AUDI-A4-2-0-TFSI-p26554#tab-1 + przedłużka na 2.5" - http://mtuning.pl/Downpipe-AUDI-A4-2-0-TFSI-p26577 = 1450,00 zł
Pompa paliwa - https://tomson.com.pl/product-pol-78-Pompa-paliwa-Bosch-044-0-580-254-044-zewnetrzna-10-barow-300LPH.html  = 668,00 zł

Cały montaż chcę sam zrobić a program to pewnie zajadę do gregor10 :D

I teraz pytanko czy coś zapomniałem dodać ? 

- Czy jest potrzeba zmiany przepływomierza ? ( czytałem że od vr6 golfa 3 calowy ale czy to prawda ? )

- Czy ten kolektor wydechowy wraz z turbiną będzie pasował do 1.8t bex ?

- Czy ten DownPipe spasuje ? 

- Zmiana zaworu DV ? Jaki ?

 

Dziękuję z góry za odpowiedź. 


 

Opublikowano (edytowane)

Ciekawe,  może ktoś ma zamontowany i się wypowie :D ?

A co do reszty części,  czy ten setup jest kompletny do upgrade mojego 1.8 ? 

Do kompletowania części zabiorę się gdzieś na jesień jak $$ będzie :) Myślę że do 10-11k  się zamknę^^ ( oczywiście bez programowania ).

 

Edytowane przez VRGOOD
Opublikowano (edytowane)

No jak 300 w planach to trzeba by sie rozejrzec nad wydechem z kwasówki przelotowym albo samemu kupic srodkowy  oraz 2 koncowe i wyspawac samemu

Edytowane przez Marecki1
Opublikowano

Wydech to nie problem, tym  się nie martwię ;)

Czekam na odpowiedz do reszty pytań.

Opublikowano

obudowa przepływomierza 3" (nie sam przepływomierz) jest Ci potrzebna jeśli pakujesz zimny dolot typu stożek na dużej rurze 3". Jeśli planujesz zostawić ori airbox (a z tego co widzę planujesz - bo wrzuciłeś sztywny dolot na listę) to nie musisz nic robić. Wskazania przepływomierza będzie trzeba przeskalować ale to już zrobić tuner, więc można od razu jego podpytać o numery przepływki, którą mu będzie najwygodniej ogarnąć. Zawsze warto mieć przepływkę nową, bo jednak auto ma już kilka lat. DV regulowany żebyś mógł sam dojść do tego, że jednak układ musi być szczelny i zamknięty jak to ma fajnie jeździć a psssyczenie niesie ze sobą zbyt wiele problemów (chociaż jest super fajne i można od czasu do czasu się powściekać ;) )

Wtryski na mój gust za małe (ale dopytaj tunera!!!), do takich mocy stosuje się 440tki lub więcej. Ewentualnie trzeba będzie kombinować z regulatorem paliwa na 4 bary zamiast OEM 3 barowego. Koniecznie czujnik ciśnienia oleju w takim setupie (ciśnienia, temperatura sprawą drugorzędną) i EGT.

Warto pomyśleć nad hamulcami, nowymi poduszkami silnika, sztywniejszymi amorkami, a jak już ogarniesz stage 1 (i przy okazji wymiany np. rozrządu) to koniecznie jakieś agresywniejsze wałki - auto zacznie górą jechać bo jednak seria nie jest zoptymalizowana pod duże turbo - zyskasz kilkanaście KM bez żadnego wpływu na dół czy bieg jałowy a przy okazji zrobisz mały remont głowicy...

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, rozwiałeś moje wątpliwości z przepływomierzem ;) 

Co do zaworu to spróbuję z tym co podesłał Marecki1 

Rozrząd na pewno będę zmieniał, hamulce będą od s4. Wałki czytałem że od zwykłej 1.8 są dobre ( tylko koła zębate zmienić ) i prawdopodobnie też pójdą na zmianę - dzięki za doradzenie.

Wtryski w spisie są 440tki :D chyba że się mylę. 

I jeszcze sprawa kolektora od K04-064  czy on jest P&P do 1.8t ?

 

Opublikowano

do kolektora trzeba adapter 

 

Opublikowano (edytowane)

Ok dzięki, znalazłem jakiś na alldrogo: http://allegro.pl/adapter-konwersja-1-8-turbo-pod-k04-064-2-0-tfsi-i6878768043.html

Tak więc wsio jest kompletne do upgrade ?  Czy trzeba jeszcze jakieś części ?

Edytowane przez VRGOOD
Opublikowano

Na takie moce trzeba włożyć obudowe przepływomierza 3 cale, np. z s3 225km, jak masz sprawną przepływkę to kupujesz tylko obudowe i wkładasz swój wkład przepływki, albo od razu całą przepływkę (np. z 225km bam), żeby weszła do org airboxa trzeba go podocinać i jest ok. Skalowanie na org obudowie to jakieś nieporozumienie... CO do zestawu tego fmica to też nie najlepszy pomysł, włoż przynajmniej fmic o wysokości 230mm i będziesz miał od razu wyjścia 63 i takie same zrób orurowanie do tego.

Wtryski wkładałbym od razu 630 cc, cenowo wychodzi też ok 200 zł za szt a napewno będzie większy zapas, regulator w bex jest 4 bar wiec nie wiem co za brednie z tym regulatorem powyżej.

Opublikowano
3 minuty temu, Łukasz13 napisał:

Wtryski wkładałbym od razu 630 cc, cenowo wychodzi też ok 200 zł za szt a napewno będzie większy zapas, regulator w bex jest 4 bar wiec nie wiem co za brednie z tym regulatorem powyżej.

nie "brednie" tylko normalne stwierdzenie. kolega podesłał link do wtrysków 380cc przy przy 3 barach, nie wiem jaki ma aktualnie w BEXie... po co ci ta napinka?

Nowa przepływka kosztuje sporo, więc zamiast kupować, polecam najpierw spytać o preferencje osobę, która to będzie stroić, a nie robić zakupy w ciemno.

Opublikowano

Ja sie nie napinam, napisalem tylko koledze zeby nie musial wymieniac 5 razy setupu po drodze do tych 300 km, a takie rady ja Twoja ktora za wiele nie pomaga a wprowadza tylko zamieszanie nie wiem czy mu cos pomoga.

Opublikowano (edytowane)

Czy FMIC wysoki na 230 wejdzie bez większych problemów pod zderzak ?

Wtryski można i 630cc wsadzić ;) myślałem że wtryski się dobiera pod moc jaką się chce uzyskać, a jeśli można brać na zapas to kupi się te mocniejsze.

A Jednak  zmiana przepływomierza.

I jeszcze dopytam czy po wymianie wałków auto odpali bez problemu ? czy trzeba będzie coś w kompie zmieniać? 

A i jakie koszta programowania całości ( po założeniu wszystkiego ) 3-4k ?

Edytowane przez VRGOOD
Opublikowano

Pod zderzak Sline z B6 wejdzie tylko trzeba belke podciac i ładnie wyspawa zeby kartki o halo zostały w ori bez ciecia...... pod zwykły wiecej kombinacji.....

Jak zamontujesz ten zawór DV do konca wakacji daj znac czy psika jak Forge 007 i czy trzyma cisnienie

Opublikowano

Raczej będzie już chodziła na granicy jak będzie okło 300 km.  

Chyba że się mylę..

Opublikowano

Gregor10 powinien ogarnąć taką hybryde, ale musiałbyś go dopytać ile jego by dmuchała.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za udzielenie się w temacie. Okolice wrzesień/październik będę zamawiał zabawki i dam znać w tym temacie jak idą prace ;)

 

Opublikowano

Ruszyło się coś w sprawie modyfikacji ? Też mam zamiar coś podziałać i widzę, że mniej więcej to samo planujesz. Jestem ciekaw jak ci poszło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...