cetus Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Witam . Mam pytanie jaki zakres obrotów powinno sie trzymać w A4 2.0 tdi 170 KM aby jazd była najbardziej ekonomiczna . Druga sprawa to przy jakich obrotach auto jest najbardziej dynamiczne . Czy jak w instrukcji jest napisane że 170 km ma przy 4200 obrotow to znaczy to ze , pzry ostrej jezdzie mam go trzymac w okolicach 4200 obrotow ?? Pozdrawiam
Patrox Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Jeśli chcesz jeżdić ekonomicznie to staraj się nie przekraczać na trasie 3000obr. W mieście nie polecam ciągłej jazdy do 3tys/obr bo w turbinie zapchasz kierownice. A co do mocy to 170km masz przy4200pbr./min a potem moc juz spada. Pisząc soft można tas moc uzyskac później i przez dłuższy zakres obrotów. :tongue4:
turdzi Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 cetus zacznijmy od tego ze jeździsz momentem obrotowym a nie mocą ( bo ta jest ci tylko potrzebna do prędkości max. ) a zadając pytanie czy masz go cały czasz trzymac w okoliach max. mocy mam wrażenie ze kontakt z samochodami i motoryzacja masz od jakiego tygodnia pzry ostrej jezdzie mam go trzymac w okolicach 4200 obrotow to nie honda z V-tec tylko turbo diesle i nie trzeba go specjalnie krecic aby mial pare bo jedzie juz z samego dolu. a tak poważnie to max. moment przypada w tym silniku przypada na przedziale ok 1800-2500 orb. w praktyce dla ekonomi i trwałości nie butowal bym poniżej 2000 tys. obrotów.
Musashi Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 za przyspieszenie odpowiedzialny jest moment obrotowy. jest to zdolnosc do zwiekszenia mocy w funkcji obrotow. moc odpowiada za utrzymanie predkosci i pokonanie oporow powietrza i tarcia. maksymalna oszczednasc uzyskasz jadac z minimalna predkoscia obrotowa maksymalnego momentu. czyli ok 1700-1800 obr/min przyspieszac mozesz w zakresie od 1600-2300 obr/min i zmiana. przy czym na wyzszy bieg wrzucasz przy takiej predkosci aby po zmianie wyszlo ok 1600 obr/min. gdy musisz zwalniac redukujesz na nizszy bieg gdy obroty spadna ponizej 1400 obr/min. ponizej tych obrotow ECU zaczyna podawac dodatkowa dawke paliwa. gdy chcesz jechac ostro, po zmianie biegu na wyzszy musisz miec ok 1800-2000 obr/min moment maleje przy wyzszych predkosciach obrotowych 3500, wiec nie ma sensu ciagnac do 4200.
Cineksik Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Musashi czy są jakieś minusy stylu jazdy jaki opisałeś, np. dwumas szybciej pada itp. ?? Pytam z ciekawości więc nie bijcie.
jaro4444 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 za przyspieszenie odpowiedzialny jest moment obrotowy. jest to zdolnosc do zwiekszenia mocy w funkcji obrotow. moc odpowiada za utrzymanie predkosci i pokonanie oporow powietrza i tarcia. A kolega gdzie taką definicję znalazł? Coś teoria ruchu się kłania do powtórki Moc w ruchu obrotowym jest to P = w x Mo Przyśpieszenie w ruchu obrotowym E = I / Mo Za przyśpieszenie i prędkość odpowiedzialna jest moc. Moment obrotowy jest tylko wartością określającą przebieg mocy w funkcji prędkości obrotowej w ponieważ przy założeniu P=const iloczyn wxMo musi być stały ale składowe zmieniamy w dowolnych granicach. Moc to nic innego jak zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu. Wiem, że patrząc na równanie przyśpieszenia w ruchu liniowym a=M/F wydaje się, że tylko siła (moment) gra rolę, ale pamiętać też należy, że P=FxV. Więc co z tego, że ostro fuszy przy dużym F, jak zaraz zabraknie V bo moc niska :wink4 Wiem, że użyłem pojęc dla ruchu obrotowego i posuwistego ale tak łatwiej jest zrozymieć szerszemu gronu. Można dodać jeszcze jeden "przelicznik" Mo = Fxr. Kolejny fałszywy mit - zużycie paliwa. Musashi rozpatrywałeś zużycie na podstawie krzywej "jednostkowego zużycia paliwa" [g/kWh] czy tylko na podstawie zużycia całkowitego? Krzywa to pokazuje w jakich obrotach najoszczędniej silnik obchodzi się z paliwem. Oczywiście należy połączyć to z krzywą mocy w funkcji obrotów, ale okazuje się, że największą sprawność silniki osiągają gdzieś pomiędzy obrotami momentu max a mocy max. Czyli najczęściej np ok 2500 obr. W tym zakresie najlepiej spala paliwo, najlepiej napełnia cylindry. Dlatego jechać jest lepiej ok 2500 obr/min na 4 biegu i z gazem na minimum, jak na 6 biegu 1600 obr. Wówczas smarowanie jest lepsze, proces spalania efektywniejszy, turbina pracuje z lepszą efektywnością, ....
Musashi Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 no nie wiem czy szerokie grono zalapalo co z tych definicji wynika. przeloz to na wspolna mowe. definicja momentu obrotowego przeciez nie jest tajemnica, a formulki, czy wzory, do znalezienia chociazby w google.pl.... napisalem tak aby chociaz przyblizyc o co biega. wiekszosc ludzi wie, ze moment jest i fajnie miec duzy, ale dlaczego... co do ekonomicznych predkosci obrotowych to sa teorie robilem testy spalania w zaleznosci od uzytego biegu oraz predkosci obrotowej dla kazdego posiadanego pojazdu i wyszlo mniej, jezdzac z zasada sugerowana przeze mnie.
Cristoforo Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 fajnie jest przypomnieć sobie szkołe
boseron Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 przekładając na nasze to od 1500 do 2500 obrotów według mnie to ekonomiczna jazda, kręcenie do 4200 napewno podniesie spalanie ale moment w tym zakresie juz maleje więc mozna wczęsniej zmienic bieg.
Musashi Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Musashi czy są jakieś minusy stylu jazdy jaki opisałeś, np. dwumas szybciej pada itp. ?? Pytam z ciekawości więc nie bijcie. dmumasa zazynasz, jezeli dusisz silnik w zakresie ponizej 1500... i.... strzelajac ze sprzegła
Cineksik Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Musashi czy są jakieś minusy stylu jazdy jaki opisałeś, np. dwumas szybciej pada itp. ?? Pytam z ciekawości więc nie bijcie. dmumasa zazynasz, jezeli dusisz silnik w zakresie ponizej 1500... i.... strzelajac ze sprzegła aha, czyli coś wiedziałem ale nie do końca , dzięki za odpowiedz
grabson765 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 W mieście nie polecam ciągłej jazdy do 3tys/obr bo w turbinie zapchasz kierownice. czyli do jakich obrotow trzeba jezdzic w miescie zeby nie zapchac kierownic???
Musashi Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 to nie tyle chodzi o obroty jako takie, tylko o prace w takim zakresie obrotow silnika aby w spalinach bylo jak najmniej sadzy. ktora bedzie sie odkladala m.in. pomiedzy i na kierownicach.... kolega podal zakres obrotow4444 maksymalnej sprawnosci silnika - pomiedzy obrotami maksymalnego momentu a moca maksymalna. a wartosci ktore bedziesz uzywac zalezy od ciebie. to raz, a dwa trzeba od czasu do czasu wymoc caly zakres ruchu keirownic a to wystarczy od czasu do czasu mocniej wcisnac gaz
arczi900819 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 ha. Pamiętam jak audiczka była świeżo sprowadzona.... jak przydusiłem to na drodze jeszcze przez dwa dni było widać sadzę....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się