rafalpe Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Na forum jest trochę info ale głównie przytaczane są opinie z BMW. Może ktoś z kolegów używa w Audi (najlepiej B8) i podzieli się opinią? Chodzi o Rotinger GT nawiercane. Chłopaki z BMW bardzo sobie te tarcze chwalą jednak mnie bardziej interesują użytkownicy Audi Cenowo nie wypadają jakoś super korzystnie bo w moim przypadku (314+300) komplet samych tarcz P+T = 820 zł + KW ale za to wyglądają pięknie
DanielMod Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Witaj . Dokładnie tydzień temu założyłem Rotinger Sport HP czyli tarcze klasy High Carbon do tego klocki Jurid White . Hamuje bardzo dobrze ( jak na 312 mm ) wszystko cicho bez pisków , a znajomi straszyli że będzie to uciążliwe :-) Zobaczymy jak będą się zachowywać w dalszej eksploatacji .
Dev Opublikowano 23 Lipca 2017 Opublikowano 23 Lipca 2017 Dnia 21.07.2017 o 15:18, rafalpe napisał: Na forum jest trochę info ale głównie przytaczane są opinie z BMW. Może ktoś z kolegów używa w Audi (najlepiej B8) i podzieli się opinią? Chodzi o Rotinger GT nawiercane. Chłopaki z BMW bardzo sobie te tarcze chwalą jednak mnie bardziej interesują użytkownicy Audi Cenowo nie wypadają jakoś super korzystnie bo w moim przypadku (314+300) komplet samych tarcz P+T = 820 zł + KW ale za to wyglądają pięknie zmien od razu przednie zaciski i tarcze na 320 mm bo seria to kupa
black4 Opublikowano 23 Lipca 2017 Opublikowano 23 Lipca 2017 Witajcie, Wracając do tematu. Dev napisz co myślisz o tych Rottingerach Sport HP. Cena/wygląd przedstawia się atrakcyjnie. Ktoś miał okazje zrobić na nich kilka/kilkanaście tys. km? 320 mm też zdaje się mają w ofercie. Podobno produkowane są w Polsce (pod Dębicą). PS. Jakie klocki oprócz Jurid do nich polecacie? Pozdrawiam
Makale Opublikowano 23 Lipca 2017 Opublikowano 23 Lipca 2017 (edytowane) Sam ich używam w A4 (312mm) przód, w VW Touaregu V10 (350mm przód i 330mm tył) i w BMW E39 (przód i tył) wraz z klockami ATE Ceramic (nie są zalecane do tych tarcz). Różnica w heblowaniu ogromna. W szczególności w Touaregu gdzie masa to bagatela 3 tony i seria totalnie nie hamowała. ATE Ceramic jest nie zalecany, ponieważ te tarcze są twarde i klocek jest twardy. Podobno szybciej tarcze się zużywają i bla bla bla. Jedyny minus jaki zauważyłem to jak hamulce są zimne hamują gorzej. Im cieplejsze tym lepiej Łącznie zrobione na tych heblach (w 3 autach) ok. 70 tys km i jest bomba. Co do tych zwykłych i droższych to to te droższe są ze stali wysokowęglowej. Szybciej odprowadzają ciepło i mają wyższy współczynnik tarcia. Osobiscie w A4 mimo, że bardzo agresywnie jeżdżę cieżko mi było przegrzać te hamulce (czasami po autostradzie kilkakrtonie 220-150 i tak na odcinku 200 km i heble żyletki). Podobnie w E39. W Touaregu założyłem te wysokowęglowe, ale tam to hamowanie od 80 i można kiełbaski na feldze grzać Pamiętaj też o dobrym płynie hamulcowym (np. Motul DOT 5.1) Edytowane 23 Lipca 2017 przez Makale
Makale Opublikowano 23 Lipca 2017 Opublikowano 23 Lipca 2017 Ja bym kolego wkładał te tańsze. Ja jężdzę na ATE Ceramic, ale muszą się nagrzać żeby dobrze hamowały. Dobre są Ferodo czerwone, ale cena kosmos.
Dev Opublikowano 23 Lipca 2017 Opublikowano 23 Lipca 2017 17 minut temu, rafalpe napisał: Zatem do A4 lepiej włożyć te droższe czy w zupełności wystarczą te tańsze? Różnica na przód to 160 zł na komplecie. No i jakie klocki do nich najlepiej założyć? wrzuć 320tki na klockach Ferodo i będzie git
Gacek51 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Też czekałem z miesiąc,robią tarcze partiami i dość szybko schodzą.Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
komoornik Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Tarcze hamulcowe towar deficytowy
DanielMod Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Ja swoje Sport HP dostałem od ręki :-)
Marcin_G Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 No i warto zamawiać te rotingery nacinane wiercone?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dev Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Dnia 8/3/2017 o 18:17, rafalpe napisał: podobno pęknięcia przy otworkach to w 99% wina źle dobranych klocków Nie
Dev Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 trzeba czyścić otwory co 2-3 miesiące i nic nie będzie pekac
DanielMod Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Dnia 6.08.2017 o 13:27, Dev napisał: trzeba czyścić otwory co 2-3 miesiące i nic nie będzie pekac Dokładnie jak ktoś o to nie zadba to będą niestety pekac :-)
Nicenick Opublikowano 19 Lutego 2022 Opublikowano 19 Lutego 2022 Po zmianie zaciskow przód z 312 mm na 321 mm założyłem tarcze Rotinger GT tylko nacinane bez nawiercen, niestety z chwilowego braku klocków textar założyłem Mikoda i piszczą. Ktoś poleci klocki pod te tarczę ?? Sprawdzone nie piszczące. Pzdr
Dev Opublikowano 19 Lutego 2022 Opublikowano 19 Lutego 2022 1 godzinę temu, Nicenick napisał: Po zmianie zaciskow przód z 312 mm na 321 mm założyłem tarcze Rotinger GT tylko nacinane bez nawiercen, niestety z chwilowego braku klocków textar założyłem Mikoda i piszczą. Ktoś poleci klocki pod te tarczę ?? Sprawdzone nie piszczące. Pzdr Ferodo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się