AngelDawid Opublikowano 31 Lipca 2017 Opublikowano 31 Lipca 2017 Witam, Mechanik od regeneracji turbiny zwrócił mi uwagę, że przyczyną jej zatarcie jest wadliwa pompa oleju i powinienem ją wymienić. Pytam bo googlowałem, szukałem na tym forum i nigdzie nie znalazłem wzmianki o tej części. Czy da się ją wymienić bez grzebania w rozrządzie? Czy to jest bardzo skomplikowany zabieg?
kovallts Opublikowano 31 Lipca 2017 Opublikowano 31 Lipca 2017 Jakieś większe objawy, zuzycia pompy się ukazały? Spuszczasz olej i odkrecasz miskę. Tyle.
AngelDawid Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Opublikowano 31 Lipca 2017 Nie wiem czy jakieś większe objawy się ukazały, czy podniesiony stan oleju może być objawem? Zaznaczam, że wtryski mam sprawdzone, nie leją. Sugeruję się opinią tego mechanika i przekazałem informacje do drugiego, u którego stoi moje auto, żeby to zweryfikował. To rozumiem, że dostęp i wymiana pompy oleju jest dość prosta? Bo mechanik u którego stoi moje auto miał obawy czy to nie będzie zbyt skomplikowany zabieg.
bosniak_sg Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Podniesiony stan oleju sugreuje wtryski, no ewentualnie krótkie odcinki jazdy na niedogrzanym silniku, ale raczej wtryski. Gdzie i jak je sprawdzałes?
AngelDawid Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2017 2 godziny temu, bosniak_sg napisał: Podniesiony stan oleju sugreuje wtryski, no ewentualnie krótkie odcinki jazdy na niedogrzanym silniku, ale raczej wtryski. Gdzie i jak je sprawdzałes? Sprawdzałem u mechanika, który ma ten sprzęt do sprawdzania wtryskiwaczy. Zdecydowałem się na niego bo jako jedyny mi powiedział, że te wtryskiwacze są nieregenerowalne i powiedział, że może je najwyżej wyczyścić i skalibrować bo złe dawki podawały. Mechanik od turbin utwierdził mnie w przekonaniu, że to nie jest wina wtrysków oceniając uszkodzenia turbiny. Jeśli chodzi o krótkie odcinki czy 15 km do pracy i z powrotem to za krótko dla Diesla? Może to jest przyczyna. DPF? Nie wiem jak to sprawdzić. Nawet nie wiem co to jest, muszę jeszcze poczytać o tym.
bosniak_sg Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Nie no jak tak to ok, sprawdź jeszcze dpf on też może robić taki problem.
AngelDawid Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Godzinę temu, kovallts napisał: Ewentualnie dpf... Ok już wiem co to, filtr cząstek stałych. Dwa razy kontrolka mi się zapaliła na żółto z tym filtrem, ale zgasła po jakimś czasie. Uznałem, że jest ok. Myślisz, że to może być przyczyną?
kovallts Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Podniesionego stanu oleju tak. Należałoby sprawdzić stan jego zapełnienia. Wtedy podjąć jakieś kroki czy wypalanie komputerem czy wymiana.
bosniak_sg Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Wyciąć, wypisać z softu, zapomnieć.
AngelDawid Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Godzinę temu, bosniak_sg napisał: Wyciąć, wypisać z softu, zapomnieć. W sumie racja, bo to jest tylko potrzebne do ograniczenia emisji CO2.
AngelDawid Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 Witam wszystkich, Dawno nie odpisywałem ale chciałem mieć pewność, że zabieg jaki zrobiłem jest rozwiązaniem danego problemu. Przyczyną podniesionego stanu oleju w moim aucie był DPF tzw filtr cząstek stałych. Turbinę zatarł mi rozrzedzony olej, ponieważ nie sprawdzałem dłużysz czas oleju i jeździłem na tym syfie. Koszt regeneracji turbiny, około 700zł jak dobrze pamiętam. Ktoś mi tłumaczył, że ten stan mogły spowodować krótkie trasy i przerwane cykle wypalania filtra, ale komputer nie wykrył ani razu przerwanego cyklu. Okazało się, że fizycznie filtr już był wyeksploatowany czego komputer też nie pokazuje, więc większość pseudo mechaników co tylko patrzą na komputer eliminują DPF jako przyczynę awarii. Już dobre kilka miesięcy mi się stan oleju nie podnosi, za to ubywa, bo jak każdy silnik koncernu Volkswagen bierze olej, ale szczerze wole dolewać niż spuszczać nadmiar i wymieniać.
marcin4x4 Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 11 godzin temu, AngelDawid napisał: bo jak każdy silnik koncernu Volkswagen bierze olej do TDI (1,9 / 2.0 / 2.7 / 3.0) nigdy nie dolewam, do HDI nie dolewam, do TSI lekko ubywa ale nie wymaga dolewek.
AngelDawid Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Opublikowano 31 Maja 2018 To powiedz mi gdzie w takim razie ucieka ten olej, skoro nie ma plam w miejscach gdzie stoi auto.
marcin4x4 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Opublikowano 1 Czerwca 2018 a co ma piernik do wiatraka ? Twój problem nie jest cechą szczególną wszystkich silników danej marki. Zapewne go spalasz lub wypluwasz w odbyt przez turbo, które według mnie w tej kasie nie mogło zostać poprawnie zregenerowane.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się