Yokerman Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Witajcie moi drodzy mam problem... obawiam się ostatecznego scenariuszu, ale mimo to zapytam otóż podczas jazdy usłyszałem przy wybojach metaliczny dźwięk jakby coś się odkręciło lub poluzowało w jakimś połączeniu metalowym, po dojechaniu do domu posprawdzałem tylne koła... ruszałem lewe i prawe i zauważyłem dzwonienie przy kole prawym (po stronie pasażera) zaś po drugiej stronie cisza. Myślałem że to wydech (rozlatuje mi się tłumik środkowy i dzwoni przy biegu jałowym) ale złapałem za belkę i zacząłem trząść autem i złapałem za ten pręt o grubości palca przy tulejach, z tego co wiem to chyba stabilizator tylnej belki... i... pręt na długości o. 1/3 licząc od prawej strony złamał się :/... teraz pytanie: Czy da rade ten element wymienić?? czy cała belka do wymiany?? rok temu wymieniłem tuleje metalowo-gumowe nowiutkie lema... i szkoda mi wyrzucać belkę bo po roku używania wyglądają jakbym je wczoraj założył
Shiksu93 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Witaj. Z tego co wiem to niestety ale chyba tylko w Quattro można.
Yokerman Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2017 (edytowane) Shiksu93 właśnie spoglądając na krańce tego stabilizatora miałem nadzieje że znajdę tam śruby, ale pręt jest przyspawany :/... tak rozmyślam czy ten element rzadko ulega złamaniu?? bo przyznam że nie chce co dwa lata wymieniać belki z nowo założonymi tulejami :/ czy belka z kombi/sedana polifta przypasuje do sedana przed liftowego??? Edytowane 23 Sierpnia 2017 przez Yokerman zapytanie o konfiguracje części do modelu
Shiksu93 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Moim zdaniem rzadko, musiałeś mieć pecha. Belka się nie różni z przed liftu do poliftu, a kosztuje ok. 200zł jak nie taniej. Fakt, szkoda tych tulei ale myślę że już wymieniać nie będziesz musiał do końca użytkowania tej a4
Yokerman Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Tak jak powiadasz... musiałem mieć pecha, a wcześniej lekko skrzypiało (mógł być pęknięty ten pręt już przy zakupie ok. 2 lata temu). Znalazłem kilka belek poliftowych w ładnym stanie z delikatnym nalotem rudej (do wytrawienia i pomalowania) poniżej 170zł, a tuleje to z wujkiem wyciśniemy z tej starej i wstawię może do tej co kupię . Te belki z poliftów lepiej wyglądają a bez różnicy jeśli do sedana wpakuje belkę od kombi??
Shiksu93 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 7 godzin temu, Yokerman napisał: a bez różnicy jeśli do sedana wpakuje belkę od kombi?? Bez różnicy. Różnica jest tylko w wersji Quattro.
Yokerman Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Hej wyszukałem kilka belek i jadę je obejrzeć... jak wiadomo jest to część używana, i z tym wiąże się drobne pytanie: Czy moza organoleptycznie poznać/zauważyć skrzywienie belki? Zabrzmi to śmiesznie ale może przemierzyć ja jakos? Ocenić spękanie spawów lub jakies fałdy? ...korozja- czy tym się nie przejmować?? (sam ten pręt co złamał się u mnie, to ogólnie raczej nie powinien być mocno pordzewiały)... ewentualnie dorzućcie jakies spostrzeżenia na pewno nie tylko mi się przydadzą ;-)
Brzeziak Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 Belke ciężko jest skrzywić, musi konkret strzała przyjąć. Patrz na czopy piast czy stoja prosto, jeśli któryś będzie podgięty to już podejrzana sprawa. Jak byś był w okolicy Bydgoszczy to mógłbym Ci sprzedać dobrą belke za kilka groszy
Yokerman Opublikowano 14 Września 2017 Autor Opublikowano 14 Września 2017 o patrz gdybym mieszkał koło Bydgoszczy to zapewne bym skorzystał ... może kiedyś (ale przez pocztę ) doprowadziłem ją do stanu prawie fabrycznego lśni się że aż razi odbite słońce, takie czarne lustro . jeden błąd popełniłem... polakierowałem dwiema warstwami przylgnie Belka -> Czop, widać że nie jest idealnie równa by ładnie osadzić czop na belce :/, najwyżej papier ścierny na kątówkę i ściągnę tą farbę na równo, po wytarciu farby lekko prysnę podkładem i czop na bele. A czopy przerzucę ze swojej uszkodzonej bo ładnie auto na nich stało.
tom2009 Opublikowano 10 Lipca 2019 Opublikowano 10 Lipca 2019 Witam, odgrzeje kotleta. Mam taki sam problem jak kolega. Przerdzewiał mi ten pręt - stabilizator tylnej belki jak wyczytałem. Odciąłem i przyspawałem nowy pręt jednak po jakimś czasie słyszę nadal dzwonienie i patrzę a pręt na spawie puścił. Co mogę z tym zrobić ? Spróbować to pospawać jeszcze raz ? Wymiana całej belki ? Znajomy radził mi żebym to całkiem odciął bo jeżdżę już z miesiąc tym oderwanym łącznikiem i jakoś nie widzę rożnicy - co prawda tylko wolna jazda po mieście. Co radzicie ?
tom2009 Opublikowano 10 Lipca 2019 Opublikowano 10 Lipca 2019 Nikt nie pomoże ? Jeździł ktoś bez tego stabilizatora ?
wesz82 Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 Druga belka plus tuleje plus ustawienie zbieżności. Belka 150 tuleje 150 zbieżność 100 i robota ok 200zl no chyba że samemu.
tom2009 Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 2 godziny temu, wesz82 napisał: Druga belka plus tuleje plus ustawienie zbieżności. Belka 150 tuleje 150 zbieżność 100 i robota ok 200zl no chyba że samemu. A co myślicie o całkowitym usunięciu tego stabilizatora - jeżdzę już jakiś czas z ułamanym i nie czuję różnicy. Sprubuję to jeszcze raz pospawać.
Randor Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 Po coś fabryka go tam umieściła. Kiedyś w jakiejś podbramkowej sytuacji może Ci się odbić czkawką brak tego elementu. Nic nie spawaj tylko wymień belkę. Sam to ogarniesz na podwórku.
wesz82 Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 5 godzin temu, tom2009 napisał: A co myślicie o całkowitym usunięciu tego stabilizatora - jeżdzę już jakiś czas z ułamanym i nie czuję różnicy. Sprubuję to jeszcze raz pospawać. Jedź na spokojną nie ruchliwa drogę i tak zacznij od 80km/h lekko majtac kiera tak by pupa potanczyla następnie rozpedzaj auto o 20km wiecej i powtorz majtanie,zobaczysz sam co daje ten pret. Jak myślisz czemu pękł??? Od naprężeń które powoduje masa plus prędkość itd.. Jak uwazasz ja bym zmienił belkę bez druciarstwa,to nie plastik w środku..
tom2009 Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 36 minut temu, wesz82 napisał: Jak myślisz czemu pękł??? Od naprężeń które powoduje masa plus prędkość itd.. Na pewno pękł też od tego, że zlekceważyłem zerwanie tasiemki jakieś 2 lata temu + osłabienie przez korozję. Pękł w środku a nie przy belce na spawie. I to nie jest pręt tylko rurka i to wcale nie o jakichś grubych ściankach.
wesz82 Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 Wiesz dlaczego jest rurka???? Rób jak uważasz,dla mnie możesz nawet dac kija i na taśmę to złapać ja tym jeździł nie będę....
tom2009 Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 9 minut temu, wesz82 napisał: Wiesz dlaczego jest rurka???? Nie wiem .....
wesz82 Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 28 minut temu, tom2009 napisał: Nie wiem ..... Pręt czy rurka - czyli co i kiedy lepiej pracuje na zginanie - abc-modele.pl ABC-MODELE.PL Pręty i rury są jednymi z głównych elementów nośnych większości...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się