Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BMW F10 528xi 2012r. - Kreator Mocy, Wagner, El-Tec


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Po A4 przyszedł czas na coś większego. Tym razem skusiłem się na limuzynę i jak na razie nie żałuję. Trafił mi się egzemplarz z rynku krajowego, rocznik 2012 z przebiegiem 136000 km.

Silnik N20 245PS(niestety), napęd xDrive i całkiem przyzwoite wyposażenie. Początkowo szukałem w wersji 35i ale niestety większość oglądanych była z USA i nie będę już

się rozpisywał o przejściach podczas oględzin samochodów oraz kwiatków jakie powychodziły podczas sprawdzeń po VIN'ie.

Przy przebiegu niespełna 60 000 km w 2014r. w ramach gwarancji został wymieniony silnik na nowy(pozbawiony wad poprzednika), w związku z czym mam jeszcze ponad rok gwarancji. Dodatkowo przy

przebiegu 130 000 km został wymieniony rozrząd z powodu dziwnych dźwięków jakie słyszał właściciel. Samochód w środku jak i na zewnątrz praktycznie nie posiada śladów

użytkowania. Całą historię mam potwierdzoną dokumentacją z BMW(z salonu w Polsce jak i tą pozyskaną od kolegi pracującego w BMW za zachodnią granicą) oraz otrzymaną od właściciela. 

Wyposażenie samochodu to min.:

Silnik N20 245 PS

8-o biegowa spotrowa automatyczna skrzynia biegów z manetkami przy kierownicy

Napęd xDrive

Ponadto:

1CC    

   Automatic Start/stop Function - przeprogramowałem tak że pamięta ostatnie ustawienie więc po                                                                       wyłączeniu nie włączy się dopóki nie włączę trybu EcoPro bądź nie włączę                                                         osobiście. 

 

1CD

Brake Energy Regeneration

 

2K1

Alloy Wheels V-spoke 236

 

4U2

Driving Experience Control Incl. Ec

 

548

Speedometer With Kilometer Reading

 

 

1CA

Selection Cop Relevant Vehicles

 

1CB

Co2 Content

 

2PA

Locking Wheel Bolts

 

2TB

Sport Automatic Transmission

 

230

Eu Specific Additional Equipment

 

255

Sports Leather Steering Wheel

 

258

Runflat Tyres

 

3AG

Backup Camera

 

302

Alarm System

 

316

Automatic Tailgate Operation

 

320

Model Designation, Deletion

 

322

Comfort Access System

 

4BN

Fine Wood Trim Ash Grain

 

4NE

Blow-by-heater

 

4UR

Ambient Light

 

415

Sunblind For Rear Window

 

416

Sunblinds

 

423

Floor Mats, Velour

 

428

Warning Triangle

 

430

Interior And Exterior Mirror Packa

 

431

Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d

 

453

Active Seat Ventilation, Front

 

456

Comfort Seats, Electric. Adjustable

 

464

Skibag

 

465

Through-load System

 

488

Lumbar Support Driver/front Passenger

 

494

Seat Heating F Driver/front Passenger

 

5AC

Autom. High-beam Headlights Control

 

502

Headlight Washer System

 

508

Park Distance Control (pdc)

 

522

Xenon Light

 

524

Adaptive Headlights

 

534

Automatic Air Conditioning

 

571

Boosted Power Supply

 

6AA

Bmw Teleservices

 

6AB

Control Teleservices

 

6FL

Usb-/audio Interface

 

6NF

Ext.con.of The Music Play.i.mobilph

 

6VA

Cic Control

 

6VC

Control Combox

 

6WA

Instrument Cluster W. Extended Cont

 

609

Navigation System Professional

 

644

Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf.

 

676

Hifi Loudspeaker System

 

698

Area-code 2

 

7NH

Service Inclusive 5/100

 

760

Individual High-gloss Satin Chrome

 

8AT

Polish / On-board Documentation

 

8A1

Language Version Polish

 

8KA

Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months

 

8SC

Country Spec. Release Of Teleservice

 

8TF

Active Protection For Pedestrians

 

8TH

Speed Limit Info

 

8TN

Daytime Driving Lights Selectable B

 

8V7

Sicker Ncap Griech/ungar/pol

 

877

Deletion Cross-over Operation

 

Dodatkowo zaprogramowałem kilka dodatkowych funkcji typu sportowe zegary pokazujące aktualną moc i moment obrotowy, internet(wiadomości, pogoda, przeglądarka), zamykanie klapy bagażnika z pilota, DVD podczas jazdy i kilka innych drobiazgów.

Ponadto został wgrany wirus i teraz samochód ma 294 PS i 446 NM(tyłka nie urywa ale jedzie się całkiem przyjemnie).  Początkowo mimo regulowanej twardości zawieszenia samochód nie prowadził się najlepiej przy prędkościach powyżej 150 km/h więc 

założyłem sprężyny Eibach Pro Kit oraz zmieniłem koła z 17" na 18" z oponami GoodYear Eagle F1 Assymetric 3 i teraz jest bdb. Założyłem też nakładki na pedały AC Schnitzer.

Po hamowni (sam chiptuning):

BMW 528xi F10 - Po Chiptuningu 2 lata gwarancji na forum.jpg

Po zakupie samochód prezentował się następująco:

1.jpg2.jpg3.jpg

4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg

 

Przymiarka najmłodszych pasażerów(teraz są już dwa foteliki) :

8.jpg

 

Po delikatnych zmianach i weekendzie detailingu:

 

DSC03581.JPG20170815_110147.jpg20170815_110206.jpg20170815_110216.jpg20170815_110238.jpgDSC03559.JPGDSC03578.JPG

DSC03566.JPGDSC03564.JPGDSC03561.JPGDSC03562.JPG

 

Po wymianie nerek:

 

n1.jpg

n2.jpg

n3.jpg

Osiągi tyłka nie urywają ale najgorzej nie jest:

 

Na seryjnych kołach przyspieszał lekko ponad 5s teraz ok 6s.

 

W kwietniu 2018r. samochód został poddany kolejnym modyfikacjom:

- został założony dużo wydajniejszy, dedykowany do tego modelu, intercooler firmy Wagner;

- w firmie El-Tec został wykonany spotrowy układ wydechowy składający się z katalizatora 200 CPSI, wydechu środkowego i końcowego o przelocie 3".

 

Jako że układ wydechowy początkowo był bardzo głośny ostatecznie na jedną z końcówek została zamontowana fabryczna przepustnica (na poniższych

zdjęciach nie widać bo były robione przed korektą).

 

Kilka zdjęć i filmów:

13ab3f42ea0af79008022bff8d2a2b2f.jpg

 

5e0f16dc007d2b7d7cba3ce9e87b66a5.jpg

 

34e9fd1aa36f15e8533eb0dea1f8b4fa.jpg

 

99d9dce6a6cc5cbeade815a55eab11d9.jpg

 

b15647f99e1f1eef52298c73bf3d016c.jpg

 

24efcec363cd1ca15c1aa000a01eb37d.jpg

 

3ee44950dee1be7d2b9a9cae1ff54aa6.jpg

 

a1aa9663d61894d0f76a2de16654c17b.jpg

 

ca9a86dd4a9b2144225971a668394b59.jpg

 

84d72da9201538c837c0640afcdba8d8.jpg

 

f91742cc3b8b5b51a0403fa63f0fdce6.jpg

 

8efe0528cdea09d72c4c0b598e64726a.jpg

 

4d72635b2640787c46daab9e48731ef9.jpg

 

a66617bc5f3efedd4ade99ae98601e1c.jpg

 

Ostatecznie po korektach na postoju:

 

Dźwięk podczas jazdy:

 

 

Zimny start, dogrzewanie katalizatora i wyciszenie wydechu do normalnego poziomu:

 

Nie mam pojęcia jaka jest teraz moc ale w wolnej chwili podjadę na hamownię i sprawdzę. W każdym razie po modyfikacjach samochód wydaje się

dużo lżejszy i powtarzalny. 

 

Co do dalszych planów to jeszcze nie wiem ale prawdopodobnie:

1. M-pakiet (nie jestem przekanany);

2. Niewykluczone że zainstaluję kamerę noktowizyjną;

3. Może jakieś lepsze audio.

Inne pomysły zapewne przyjdą do głowy z czasem. 

 

 

 

Edytowane przez milart
Opublikowano

Gratuluje zakupu.Jakie masz opony rof?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, skrab napisał:

Gratuluje zakupu.Jakie masz opony rof?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki. Tak ROF GoodYear Eagle F1 Assymetric3. Ten model z czystym sumieniem polecam. Mimo ROF są mega komfortowe i cichsze od pirelli 225 na 17" na których przyjechałem po zakupie. Nie wspomnę już o trzymaniu w zakrętach i jeździe po mokrym.

Edytowane przez milart
Opublikowano

piękne auto

pamiętam moje jazdy 528i z automatem

fura latała, po przełączeniu na czerwony wyświetlacz

świetny wózek

gratuluję zakupu

Opublikowano

U mnie przy 200k/h nic nie buja ,trochę dziwne ,bardziej musze trzymac kierownicę przy 120h

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Godzinę temu, skrab napisał:

U mnie przy 200k/h nic nie buja ,trochę dziwne ,bardziej musze trzymac kierownicę przy 120h

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
 

Nie chodziło o bujanie a raczej o to że nie prowadził się tak pewnie jak moje poprzednie B8(3.0 Tdi 320PS). Teraz jest dużo lepiej i nie mam na co narzekać.

Opublikowano
Godzinę temu, Kamyk napisał:

piękne auto

pamiętam moje jazdy 528i z automatem

fura latała, po przełączeniu na czerwony wyświetlacz

świetny wózek

gratuluję zakupu

Dzięki. Jak na 4-y cylindry to całkiem dobrze się sprawuje.

Opublikowano

piękna 

jak spalanie wychodzi w tym modelu?

Opublikowano

Przy spokojnej jeździe miałem ostatnio na wyjeździe 9,8. Zazwyczaj trasa ok 10-11 jadąc w miarę dynamicznie. W bak wchodzi 70l i ostatnio przejechałem w trasie prawie 680km do tankowania. Miasto to już inna bajka i pewnie będzie ok 15. Będę musiał sprawdzić jeżdżąc tylko po mieście.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No i fajnie :-)

Masz czarne listwy okienne, więc pomyślałbym o czarnej nerce.

Opublikowano
2 godziny temu, soolek napisał:

No i fajnie :-)

Masz czarne listwy okienne, więc pomyślałbym o czarnej nerce.

Zastanawiałem się nad tym. Chętnie bym najpierw zobaczył na żywo, ale jak najbardziej biorę to pod uwagę.

Opublikowano

Pakuj czarne nerki ,ja mam ramki chrom to jakos mi nie leży czarny gril ,ale u Ciebie jak najbardziej

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tak sobie oglądam i faktycznie może i fajnie będą wyglądały w mojej konfiguracji. Teraz pytanie do kogoś kto już kupował. Warto brać oryginały czy innych firm też są ok? Oryginały są całe w połysku a znalazłem ładne z połyskiem na ramce i mat wewnątrz. Na zdjęciu wyglądają super tylko pytanie o jakość.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Daj linka.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
48 minut temu, skrab napisał:

Daj linka.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
 

Ori: http://allegro.pl/zestaw-m-perfomance-bmw-5-f10-f11-grill-nerka-i6930583194.html

Mat: http://allegro.pl/bmw-f10-f11-grill-nerki-performance-polysk-mat-i6923726684.html

Opublikowano

Zauważyłem dziwne odgłosy przy wydechu na zimnym silniku. Po odpaleniu przez jakąś minutę a może i krócej słychać dziwny metaliczny dźwięk. Coś jak by drgania. Po chwili ustaje i nie pojawia się, chyba że samochód postoi kilka godzin i na dobre ostygnie. Ktoś to przerabiał? Dużo na ten temat w necie ale rozwiązania nie znalazłem. Chyba wymiana wydechu na wydajniejszy czeka mnie wcześniej niż myślałem.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Ten dziwny metaliczny dźwięk niestety nie pochodzi z wydechu ale z okolic łańcucha rozrządu(tak na 90%). Tak jakby słychać łańcuch przez kilkanaście a czasem kilkadziesiąt sek. po odpaleniu na zimnym. Po chwili dźwięk ustaje i jest ok. Silnik pracuje równo, jest dynamiczny. Na wszelki wypadek zalałem płukankę, olej Millers EE 5w30 Nano Drive, wymieniłem filtry itp. (chociaż wg wskazań serwisowych jeszcze kilka tysięcy do wymiany było). Zeszło ok 4l a powinno być prawie 5l w tym silniku. ASO Poznań Olszowiec się nie popisało i chyba tutaj zakończę opis podejścia autoryzowanych stacji. Zobaczymy czy coś się za jakiś czas zmieni. Ten dźwięk pojawia się tylko jak samochód długo postoi. Nawet po kilku godzinach postoju nic nie słychać. Dopiero po całej nocy na postoju. N20 to wyjątkowo niekulturalny motor.

Edytowane przez milart
Opublikowano

Wymiana rozrządu Cię czeka .

Opublikowano

Kompletny rozrząd wymieniony 20kkm temu. Łańcuch napięty jak należy. Jak czytam bimmery itp to ten typ tak ma. Za dwa tygodnie zostawię na dwa dni w warsztacie to jeszcze mi sprawdzą po nocy na zimnym. Fajnie się tym jeździ ale wk...a mnie niepewność wynikającą z jakichś dziwnych odgłosów.

Opublikowano
W dniu ‎2017‎-‎08‎-‎24 o 22:15, milart napisał:

Dzięki. Jak na 4-y cylindry to całkiem dobrze się sprawuje.

Nie brakuje Ci 6 cylindrów z poprzedniego samochodu ? Szukałeś tylko 535i czy 530d też brałeś pod uwagę ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...