milart Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 (edytowane) Po A4 przyszedł czas na coś większego. Tym razem skusiłem się na limuzynę i jak na razie nie żałuję. Trafił mi się egzemplarz z rynku krajowego, rocznik 2012 z przebiegiem 136000 km. Silnik N20 245PS(niestety), napęd xDrive i całkiem przyzwoite wyposażenie. Początkowo szukałem w wersji 35i ale niestety większość oglądanych była z USA i nie będę już się rozpisywał o przejściach podczas oględzin samochodów oraz kwiatków jakie powychodziły podczas sprawdzeń po VIN'ie. Przy przebiegu niespełna 60 000 km w 2014r. w ramach gwarancji został wymieniony silnik na nowy(pozbawiony wad poprzednika), w związku z czym mam jeszcze ponad rok gwarancji. Dodatkowo przy przebiegu 130 000 km został wymieniony rozrząd z powodu dziwnych dźwięków jakie słyszał właściciel. Samochód w środku jak i na zewnątrz praktycznie nie posiada śladów użytkowania. Całą historię mam potwierdzoną dokumentacją z BMW(z salonu w Polsce jak i tą pozyskaną od kolegi pracującego w BMW za zachodnią granicą) oraz otrzymaną od właściciela. Wyposażenie samochodu to min.: Silnik N20 245 PS 8-o biegowa spotrowa automatyczna skrzynia biegów z manetkami przy kierownicy Napęd xDrive Ponadto: 1CC Automatic Start/stop Function - przeprogramowałem tak że pamięta ostatnie ustawienie więc po wyłączeniu nie włączy się dopóki nie włączę trybu EcoPro bądź nie włączę osobiście. 1CD Brake Energy Regeneration 2K1 Alloy Wheels V-spoke 236 4U2 Driving Experience Control Incl. Ec 548 Speedometer With Kilometer Reading 1CA Selection Cop Relevant Vehicles 1CB Co2 Content 2PA Locking Wheel Bolts 2TB Sport Automatic Transmission 230 Eu Specific Additional Equipment 255 Sports Leather Steering Wheel 258 Runflat Tyres 3AG Backup Camera 302 Alarm System 316 Automatic Tailgate Operation 320 Model Designation, Deletion 322 Comfort Access System 4BN Fine Wood Trim Ash Grain 4NE Blow-by-heater 4UR Ambient Light 415 Sunblind For Rear Window 416 Sunblinds 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 430 Interior And Exterior Mirror Packa 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d 453 Active Seat Ventilation, Front 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable 464 Skibag 465 Through-load System 488 Lumbar Support Driver/front Passenger 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 5AC Autom. High-beam Headlights Control 502 Headlight Washer System 508 Park Distance Control (pdc) 522 Xenon Light 524 Adaptive Headlights 534 Automatic Air Conditioning 571 Boosted Power Supply 6AA Bmw Teleservices 6AB Control Teleservices 6FL Usb-/audio Interface 6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph 6VA Cic Control 6VC Control Combox 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont 609 Navigation System Professional 644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. 676 Hifi Loudspeaker System 698 Area-code 2 7NH Service Inclusive 5/100 760 Individual High-gloss Satin Chrome 8AT Polish / On-board Documentation 8A1 Language Version Polish 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months 8SC Country Spec. Release Of Teleservice 8TF Active Protection For Pedestrians 8TH Speed Limit Info 8TN Daytime Driving Lights Selectable B 8V7 Sicker Ncap Griech/ungar/pol 877 Deletion Cross-over Operation Dodatkowo zaprogramowałem kilka dodatkowych funkcji typu sportowe zegary pokazujące aktualną moc i moment obrotowy, internet(wiadomości, pogoda, przeglądarka), zamykanie klapy bagażnika z pilota, DVD podczas jazdy i kilka innych drobiazgów. Ponadto został wgrany wirus i teraz samochód ma 294 PS i 446 NM(tyłka nie urywa ale jedzie się całkiem przyjemnie). Początkowo mimo regulowanej twardości zawieszenia samochód nie prowadził się najlepiej przy prędkościach powyżej 150 km/h więc założyłem sprężyny Eibach Pro Kit oraz zmieniłem koła z 17" na 18" z oponami GoodYear Eagle F1 Assymetric 3 i teraz jest bdb. Założyłem też nakładki na pedały AC Schnitzer. Po hamowni (sam chiptuning): Po zakupie samochód prezentował się następująco: Przymiarka najmłodszych pasażerów(teraz są już dwa foteliki) : Po delikatnych zmianach i weekendzie detailingu: Po wymianie nerek: Osiągi tyłka nie urywają ale najgorzej nie jest: Na seryjnych kołach przyspieszał lekko ponad 5s teraz ok 6s. W kwietniu 2018r. samochód został poddany kolejnym modyfikacjom: - został założony dużo wydajniejszy, dedykowany do tego modelu, intercooler firmy Wagner; - w firmie El-Tec został wykonany spotrowy układ wydechowy składający się z katalizatora 200 CPSI, wydechu środkowego i końcowego o przelocie 3". Jako że układ wydechowy początkowo był bardzo głośny ostatecznie na jedną z końcówek została zamontowana fabryczna przepustnica (na poniższych zdjęciach nie widać bo były robione przed korektą). Kilka zdjęć i filmów: Ostatecznie po korektach na postoju: Dźwięk podczas jazdy: Zimny start, dogrzewanie katalizatora i wyciszenie wydechu do normalnego poziomu: Nie mam pojęcia jaka jest teraz moc ale w wolnej chwili podjadę na hamownię i sprawdzę. W każdym razie po modyfikacjach samochód wydaje się dużo lżejszy i powtarzalny. Co do dalszych planów to jeszcze nie wiem ale prawdopodobnie: 1. M-pakiet (nie jestem przekanany); 2. Niewykluczone że zainstaluję kamerę noktowizyjną; 3. Może jakieś lepsze audio. Inne pomysły zapewne przyjdą do głowy z czasem. Edytowane 17 Czerwca 2018 przez milart
skrab Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Gratuluje zakupu.Jakie masz opony rof?Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
milart Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2017 (edytowane) 24 minuty temu, skrab napisał: Gratuluje zakupu.Jakie masz opony rof? Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Dzięki. Tak ROF GoodYear Eagle F1 Assymetric3. Ten model z czystym sumieniem polecam. Mimo ROF są mega komfortowe i cichsze od pirelli 225 na 17" na których przyjechałem po zakupie. Nie wspomnę już o trzymaniu w zakrętach i jeździe po mokrym. Edytowane 24 Sierpnia 2017 przez milart
Kamyk Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 piękne auto pamiętam moje jazdy 528i z automatem fura latała, po przełączeniu na czerwony wyświetlacz świetny wózek gratuluję zakupu
skrab Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 U mnie przy 200k/h nic nie buja ,trochę dziwne ,bardziej musze trzymac kierownicę przy 120hWysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
milart Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Godzinę temu, skrab napisał: U mnie przy 200k/h nic nie buja ,trochę dziwne ,bardziej musze trzymac kierownicę przy 120h Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Nie chodziło o bujanie a raczej o to że nie prowadził się tak pewnie jak moje poprzednie B8(3.0 Tdi 320PS). Teraz jest dużo lepiej i nie mam na co narzekać.
milart Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Godzinę temu, Kamyk napisał: piękne auto pamiętam moje jazdy 528i z automatem fura latała, po przełączeniu na czerwony wyświetlacz świetny wózek gratuluję zakupu Dzięki. Jak na 4-y cylindry to całkiem dobrze się sprawuje.
pajda Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 piękna jak spalanie wychodzi w tym modelu?
milart Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Przy spokojnej jeździe miałem ostatnio na wyjeździe 9,8. Zazwyczaj trasa ok 10-11 jadąc w miarę dynamicznie. W bak wchodzi 70l i ostatnio przejechałem w trasie prawie 680km do tankowania. Miasto to już inna bajka i pewnie będzie ok 15. Będę musiał sprawdzić jeżdżąc tylko po mieście.Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
soolek Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Opublikowano 25 Sierpnia 2017 No i fajnie :-) Masz czarne listwy okienne, więc pomyślałbym o czarnej nerce.
milart Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2017 2 godziny temu, soolek napisał: No i fajnie :-) Masz czarne listwy okienne, więc pomyślałbym o czarnej nerce. Zastanawiałem się nad tym. Chętnie bym najpierw zobaczył na żywo, ale jak najbardziej biorę to pod uwagę.
skrab Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Pakuj czarne nerki ,ja mam ramki chrom to jakos mi nie leży czarny gril ,ale u Ciebie jak najbardziejWysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
milart Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Tak sobie oglądam i faktycznie może i fajnie będą wyglądały w mojej konfiguracji. Teraz pytanie do kogoś kto już kupował. Warto brać oryginały czy innych firm też są ok? Oryginały są całe w połysku a znalazłem ładne z połyskiem na ramce i mat wewnątrz. Na zdjęciu wyglądają super tylko pytanie o jakość.Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
skrab Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Daj linka.Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
milart Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2017 48 minut temu, skrab napisał: Daj linka. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Ori: http://allegro.pl/zestaw-m-perfomance-bmw-5-f10-f11-grill-nerka-i6930583194.html Mat: http://allegro.pl/bmw-f10-f11-grill-nerki-performance-polysk-mat-i6923726684.html
milart Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Zauważyłem dziwne odgłosy przy wydechu na zimnym silniku. Po odpaleniu przez jakąś minutę a może i krócej słychać dziwny metaliczny dźwięk. Coś jak by drgania. Po chwili ustaje i nie pojawia się, chyba że samochód postoi kilka godzin i na dobre ostygnie. Ktoś to przerabiał? Dużo na ten temat w necie ale rozwiązania nie znalazłem. Chyba wymiana wydechu na wydajniejszy czeka mnie wcześniej niż myślałem.Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
milart Opublikowano 4 Września 2017 Autor Opublikowano 4 Września 2017 (edytowane) Ten dziwny metaliczny dźwięk niestety nie pochodzi z wydechu ale z okolic łańcucha rozrządu(tak na 90%). Tak jakby słychać łańcuch przez kilkanaście a czasem kilkadziesiąt sek. po odpaleniu na zimnym. Po chwili dźwięk ustaje i jest ok. Silnik pracuje równo, jest dynamiczny. Na wszelki wypadek zalałem płukankę, olej Millers EE 5w30 Nano Drive, wymieniłem filtry itp. (chociaż wg wskazań serwisowych jeszcze kilka tysięcy do wymiany było). Zeszło ok 4l a powinno być prawie 5l w tym silniku. ASO Poznań Olszowiec się nie popisało i chyba tutaj zakończę opis podejścia autoryzowanych stacji. Zobaczymy czy coś się za jakiś czas zmieni. Ten dźwięk pojawia się tylko jak samochód długo postoi. Nawet po kilku godzinach postoju nic nie słychać. Dopiero po całej nocy na postoju. N20 to wyjątkowo niekulturalny motor. Edytowane 4 Września 2017 przez milart
milart Opublikowano 5 Września 2017 Autor Opublikowano 5 Września 2017 Kompletny rozrząd wymieniony 20kkm temu. Łańcuch napięty jak należy. Jak czytam bimmery itp to ten typ tak ma. Za dwa tygodnie zostawię na dwa dni w warsztacie to jeszcze mi sprawdzą po nocy na zimnym. Fajnie się tym jeździ ale wk...a mnie niepewność wynikającą z jakichś dziwnych odgłosów.
granatowy Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 W dniu 2017-08-24 o 22:15, milart napisał: Dzięki. Jak na 4-y cylindry to całkiem dobrze się sprawuje. Nie brakuje Ci 6 cylindrów z poprzedniego samochodu ? Szukałeś tylko 535i czy 530d też brałeś pod uwagę ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się