Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BMW F10 528xi 2012r. - Kreator Mocy, Wagner, El-Tec


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Brakuje mi lekkości jaką zapewniało 6cylindrów. Dla odmiany szukałem tylko benzyny. Samochód ogolnie mi się podoba i rozważam sprzedaż tego po nowym roku i wymianę na 535 lub 550.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Oczywiście jeżeli się coś konkretnego trafi. Przede wszystkim nie bitego

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

550i odpuść bo to mina straszna.

Opublikowano

Tak słyszałem ale 535 kusi strasznie. No i do lekkiego tuningu super:)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

535i tez nie każdą da się zrobić "dobrze" zależy od tego jaki westgate jest zainstalowany. Trzeba sprawdzić roczniki w jakich byly te "dobre" ( jesli mnie pamiec nie myli to dopiero od polowy 2014 roku ale moge byc w błędzie ) . Ja bym szukał 535d to najlepszy silnik do tej budy według mnie, jesli chodzi o moc/bezawaryjnosc. 535d niedużym kosztem robisz na około 430KM i prawie 900NM i wtedy to juz naprawdę ściąga czapkę. 

Edytowane przez Ogi
Opublikowano

535d w tej budzie to niestety już nie ten sam silnik co w E60, więc o bezawaryjności można zapomnieć. W F jest już monotawna seria N 47/57 w przypadku 535d jest to N57S/Z, czyli padaka jak wszystkie motory z przedrostkiem N - rozrząd od grodzi, puszczające napinacze i rozciągające się łańcuchy.

Opublikowano

Otóż to. Teraz łańcuchy potrafią padać po 50kkm. Co do wyboru silnika to chciałem teraz benzynę i nic innego nie wchodziło w grę. Z bmw szukałem głównie 35i, z Audi 3.0T, Mercedes E 350. Po obejrzeniu i sprawdzeniu wielu rodzynków z USA, Kanady i także Niemiec skończyłem na tym co mam. Teraz samochody są tak kombinowane że szkoda gadać. Po wykupieniu raportu po nr. Vin ciężko było uwierzyć że oglądam samochód który prezentował mi sprzedający.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To jaki silnik jest w miarę do F? Który przysporzy najmniej problemów?

Opublikowano
W dniu 7.09.2017 o 00:56, kuba_btk napisał:

535d w tej budzie to niestety już nie ten sam silnik co w E60, więc o bezawaryjności można zapomnieć. W F jest już monotawna seria N 47/57 w przypadku 535d jest to N57S/Z, czyli padaka jak wszystkie motory z przedrostkiem N - rozrząd od grodzi, puszczające napinacze i rozciągające się łańcuchy.

Bez przesady w R6 problem z łańcuchem to rzadkość, R4 ciągle z tym problemem się borykają.

27 minut temu, pajda napisał:

To jaki silnik jest w miarę do F? Który przysporzy najmniej problemów?

Rzędowa 6stka czy to w dieslu czy w benzynie.

Opublikowano
19 minut temu, Ogi napisał:

Bez przesady w R6 problem z łańcuchem to rzadkość, R4 ciągle z tym problemem się borykają.

N47(R4) czy N57(R6), nie ma znaczenia ta sama konstrukcja rozrządu.  Złudzenie tego, że w R6 problem jest sporadyczny wynika z faktu, że R6 jest x razy mniej na drogach niż R4.

Opublikowano

Dzisiaj osłuchałem samochód na kanale. Dziwny metaliczny dźwięk bezapelacyjnie dochodzi z katalizatora. Po chwili jak łapie temperaturę przestaje hałasować i jest ok. To dobra wiadomość bo niedługo zawitam z kolejnym samochodem w El-Tec i zostanie zrobiony kompletny układ wydechowy. W planie sportowy katalizator spełniający obowiązujące normy Euro(opory przepływu ok 100 CPSI), średnica rur 3" bądź 2x2.7", wydech środkowy + 2x podwójny wydech z tyłu(subtelne nierzucające się w oczy końcówki). Ma być cicho z delikatnym pomrukiem na postoju i tak wydajnie jak tylko możliwe. 

Opublikowano (edytowane)

Do tego po wymianie olejów w silniku i skrzyni zalałem dodatki Xado 1 Stage Maximum AMC i Xado 1 Stage Maximum Automatic Transmission . Podejście miałem sceptyczne ale ciekawość zwyciężyła i zalałem. Silnik jak i skrzynia pracują ciszej. I to dużo dużo dużo ciszej:) Właściwie jedyne co teraz słychać to wtryski. Wcześniej na postoju delikatnie słyszałem skrzynię biegów a teraz lekki szmer. Przed dolaniem stojąc na światłach na biegu było czuć delikatne drgania pod d...ą a teraz git.  

Edytowane przez milart
Opublikowano (edytowane)

Po przeszczepie nerek:

n1.jpgn2.jpgn3.jpg

 

Teraz czas na Wagnera i wydech :)

Edytowane przez milart
Opublikowano

Duzo lepiej po przeszczepie, m-pakietu tu brakuje zdecydowanie. 

Opublikowano

Swietnie teraz nerki wygladaja :thumbup1: tak jak pisze Ogi , chociaz zderzak na przod od M-pakietu wrzucic 

Opublikowano

Dzięki. M Plakiet odpada. Wszędzie gdzie się nie spojrzy widać BMW M, AUDI S/RS, Mercedes AMG itp. Ja lubię dyskretny tuning i samochody niepozorne z zewnątrz. Wydech też będzie odzwierciedleniem fabrycznego czyli podwójny na jedną stronę tak jak fabryczny. Z tym że dużo wydajniejszy i delikatnie mruczący. Początkowo myślałem o wydechu jak w 35i ale szkoda mi schowka w bagażniku. Chociaż jeszcze wciąż się nad tym zastanawiam.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
6 godzin temu, milart napisał:

Dzięki. M Plakiet odpada. Wszędzie gdzie się nie spojrzy widać BMW M, AUDI S/RS, Mercedes AMG itp. Ja lubię dyskretny tuning i samochody niepozorne z zewnątrz. Wydech też będzie odzwierciedleniem fabrycznego czyli podwójny na jedną stronę tak jak fabryczny. Z tym że dużo wydajniejszy i delikatnie mruczący. Początkowo myślałem o wydechu jak w 35i ale szkoda mi schowka w bagażniku. Chociaż jeszcze wciąż się nad tym zastanawiam.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
 

stary nie obraź się ale bez Mpakietu te BMKi wyglądają jak auta dla niemiekich dentystów.

Opublikowano

I właśnie o to chodzi. Nie wszyscy muszą jeździć samochodami które wyglądają jak z cygańskiej osady na Pradze Południe [emoji4]

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jako, że dzisiaj przejechałem ponad 800 km mogę napisać coś więcej o spalaniu. Ok 400 km jechałem na ustawieniach "sport" i skrzynią w trybie sportowym-manualnym sterowanym łopatkami przy kierownicy. Jadąc cały czas z prędkością w przedziale 170-200 km/h a miejscami ok 250km/h. Spalanie w takim trybie wyniosło 14,1l/100km. Kolejne ok 400km przejechałem na normalnych ustawieniach i przez większość trasy używałem tempomatu. Ustawiona prędkość 160km/h. Czasami zwalniałem jak ktoś blokował pas, czasami jechałem trochę szybciej ale głównie utrzymywałem te 160km/h. Spalanie 10,3l/100km. Średnie z całej trasy 12,2l/100km. Tak by się to przedstawiało w tym klocku z 2L 300-konną benzyną. Zobaczymy czy coś się zmieni po wymianie katalizatora i wydechu na lżejsze oraz intercoolera.

Opublikowano
Cytuj

stary nie obraź się ale bez Mpakietu te BMKi wyglądają jak auta dla niemiekich dentystów.

Dokładnie, można iść pod prąd ale mimo wszystko w tym "standardowym" pakiecie niestety ale wygląda to mega słabo, z drugiej strony grunt żeby się właścicielowi podobało ale... no właśnie wszystko inne wykraczające poza standard wygląda lepiej. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...