Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza wykresu po chiptuningu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem po chiptuningu swojej A4 B8 2.0 TDI 177 km. Mam wykres z hamowni na którym widnieje spadek mocy na oryginalnym programie jak i po podniesieniu mocy na ok. 2300 do 2500 tyś. obrotów. Moc przed wyniosła 180 km i 380 nm a po 203 km i 422 nm.  Czy ktoś z was miał taki problem a może coś się kończy. 

15038608230171865192893.jpg

Opublikowano

Mi identyczny silnik wypluł :
mocniejsza niż powinna 181KM/412NM (w papierach 177/390)
Po mapie 218KM/480NM

Opublikowano

Pan tuner powiedział że też więcej by można wycisnąć ale trochę za bardzo dymił. Przy okazji wycięty został dpf. Auto ma przejechane 200 tyś. Martwię się tylko o ten spadek mocy. Podczas jazdy raczej tego nie czuć. Auto ciągnie normalnie

Opublikowano

Może przycinająca geometria turbo jest sprawcą załamania momentu na wykresie?

Opublikowano

nie możliwie że w trakcie jazdy nie czuć takiego dołka. jeżeli rzeczywiście nie czuć to coś jest nie teges z hamownią.

Opublikowano

Prawdopodobnie nalazłem winowajce. Był to błąd ESP który pomimo wyłączenia go guzikiem wciąż działał ograniczając trakcje. Dlatego też spadek mocy wypadał na maksymalnym momencie obrotowym który powinien być właśnie w momencie tych obrotów. Oczywiście żeby być pewnym na 100% musiałbym jeszcze raz podjechać na hamownię. 

Opublikowano

Co to za tuner skoro nie wiedział o ESP i nie wyczuł jego działania ?  po za tym chyba powinien odstąpić od robienia w teorii niesprawnego auta.

Opublikowano

No właśnie przy odbiorze jak zapytałem o ten spadek to powiedział że nie ma pojęcia dlaczego tak jest i że ostatnio też przy audi tyle że A6 miał takie samo zdarzenie. Przy testowym przejeździe pamiętam że ESP mrugał więc stwierdził że duży moment i wszystko działa tak jak powinno. Gdy wróciłem do domu stwierdziłem że pomimo wyłączenia ESP system wciąż działał i mrugał przy przyspieszaniu. Podłączyłem kabel i na VCDS wyświetlił ok. 15 błędów które skasowałem włącznie z błędem kontroli trakcji.  Dlatego napisalem także że pomimo spadku na wykresie auto przyspiesza teraz normalnie bez odczucia spadku mocy.

Opublikowano

Profesjonalista :grin:

Opublikowano

Bo hamować to trzeba umić :D

Opublikowano

Czyli przed program nie zrobili Ci logów i nie sprawdzili błędów ? 

Opublikowano

No chyba powinni zrobić i sprawdzić czy w ogóle nadaje się do wygrania nowego programu. Nie dodałem że usuwany był także dpf przed programem. Czyli najpierw usunęli dpf-a a później program. 

Opublikowano
13 godzin temu, Tomasz55555 napisał:

Podłączyłem kabel i na VCDS wyświetlił ok. 15 błędów które skasowałem włącznie z błędem kontroli trakcji. 

Po tym co napisałeś wątpie w to... 

Opublikowano

Wyłączyłeś pewnie tylko ASR a nie ESP

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...