JeJu Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 (edytowane) Cześć, proszę o zerknięcie na logi - każda wskazówka mile widziana 1.8T BEX Q + lpg (logi tylko na pb). Mam wrażenie jakby auto było słabsze, turbo chyba za późno wstaje ale nie jestem pewny. Również wydaje mi się że po skasowaniu błędów przez chwilę jest ok ale to może być tylko złudzenie. Ogólnie chce doprowadzić silnik i jego osprzęt do jak najlepszego stanu, gdyż założyłem lpg i gazownik tak to wystroił ze wylatuje mi check na desce. Plan: zrobić fure na igłe i jechać na strojenie lpg. Sprawdziłem już dv i zaworek odmy jest OK. Szczelność sprawdziłem i wydaje mi się że też jest ok bo bulgotało w silniku jak dmuchałem powietrze w układ. Pasek rozrządu nowy. Błędy jakie były przed skasowaniem: 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded 17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground P1425 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground P1117 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17843 - Secondary Air Pump Relay (J299): Short to Ground P1435 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Short to Ground P1421 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17697 - Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground P1289 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 008 - Implausible Signal - Intermittent Logi na pb98(moje pierwsze logowanie, brakło mi drogi żeby zakręcić do 7k rpm): 002 + 033 http://vaglog.pl/log-002_033_OfqGPo.html 003 + 020 http://vaglog.pl/log-003_020_h11KB89.html 115 + 118 http://vaglog.pl/log-115_118_d2TjU.html Edytowane 27 Sierpnia 2017 przez JeJu
Łukasz13 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Z logów w zasadzie jedyny problem to turbo, późno wstaje i niedoładowuje, albo masz coś ze sterowaniem albo samo turbo juz w kiepskiej kondycji. zrób loga 118 z odpietą wtyczką od n75.
JeJu Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) podobno w grupie 115 i 118 widać że brakuje ciśnienia, dzisiaj bede jeszcze raz ogladał dv i wszystkie jej wężyki. czytałem że n249 raczej się nie psuje. w sumie mogłoby być bo troche turbo śwista jak sie przyspiesza. jak nic nie znajde to odepne wtyczke i zrobie jeszcze raz 118 edit: zajrzałem dzisiaj pod maske i sprawdziłem zawór DV jest na 100% sprawny, ten krótki wąż który idzie z DV do intercoolera jest dobry, długi cieńki wąż też jest dobry i nie dziurawy, jedynie co zauwazyłem to ten trzeci wąż dość gruby który wychodzi od dołu DV i idzie do tipa jest troche wytarty. Wydawałoby się że zdarła się tylko pierwsza zewnętrzna warstwa ochronna, a ta właściwa wewnątrz jest cała. Przeczysciłem wtyczki od n75 i n249 srodkiem do styków. https://prnt.sc/ge4qtl https://prnt.sc/ge4qwr Może jutro uda mi się kupić nowy wąż o takiej samej średnicy, podmienie go i zrobie nowe logi chociaż wątpie że to coś da bo to tylko dziura w warstwie wierzchniej węża ;/ Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez JeJu
JeJu Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2017 kolejny raz rozgrzebałem węże, powymieniałem te jednorazowe opaski zaciskowe na skręcane, zauwazyłem że weżyk od n249 do DV był przygnieciony pod kolektorem ssącym przez blaszke od n249, sam czujnik powinien być wkręcony na dwie śruby a u mnie był na jedną bo w drugą sie nei dało wkrecić bo podszedł wężyk - sprawka gazowników, jak zakładali lpg, demontowali kolektor... ;/ już myślałem ze to rozwiąże mój problem, ale zrobiłem ponowne logi http://vaglog.pl/log-115_118_2nW95Ue.html i nadal turbo za późno wstaje. dlaczego przy 2tys obrotów sterownik zadaje aż ~0.9bar??? podobno w bexie turbo pompuje 0,6bara od początku do końca.
Łukasz13 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 W logach widoczna jest poprawa więc coś tam pomogło, moze nie jest idealnie ale turbo lepiej pompuje i wstaje koło 2,5 tys.
JeJu Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2017 poprawa może być bo jest 10 stopni mniej niż ostatnio. sprawdziłem dzis gruszke turbo strzykawką i działa dobrze. auto ma 260k przebiegu, turbo ori, mam katalizator i 10miesieczna instalacje lpg. Dzisiaj po zatankowaniu samochodu,(bledy skasowane) przejechałem się na lpg, bieg 3 do odcinki i nagle auto dostało muła, 4km dalej check na desce, podczas przyspieszania słychać gwizdanie, podejrzewam ze wpadło w tryb awaryjny. Czyli winowajcą tutaj jest zle wyregulowana instalacja, ona pieprzy i wylatują błędy lambdy, check, przeładowanie. Na pb normalnie mogłem jechać na 3 do odcinki i nic sie nie działo zresztą widać to po logach. a co do tego że turbo wstaje przy 2,5tys. rpm to: a) może trochę katalizator przytkany, nie czyściłem jeszcze miski, wiec może trochę sitko przytkane, ciśnienie oleju niskie na początku i nie napędza turbo? mogło by tak być?
przem8 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Ale olej nie napędza turbiny tylko ją smaruje
JeJu Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2017 dobra troche przesadziłem ale to z katalizatorem już bardziej prawdopodobne poszperam w necie jeszcze co może być przyczyną późnego wstawania turbo
zibi0310 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Kolego wrzuc logi 002/033 na lpg
JeJu Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2017 postaram sie jutro wieczorem wrzucić logi na lpg, i logi na pb z odpiętym n75. porównałem logi z BEXem z tego tematu: udało się go ogarnać żeby jeździł tak jak należy, jeden gośc pisze że przepływka powinna w BEXie pokazywać nawet 160g/s. Moja daje 130g/s, a u gościa w podlinkowanym temacie po ogarnieciu auta, pokazuje max 140g/s.
zibi0310 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Faktycznie przeływka za malo Mierzy tyle co u mnie w serii bfb 163KM Podmien i rzuc logi co pisalem bo moze dodatkowo zle ustawione lpg Ja mialem te same problemy z checkiem co Ty jak gazowniku ustawil baaardzo ubogo
JeJu Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2017 na bank jest źle ustawione lpg skoro na pb jest słąbo. montaż był w grudniu, a że robiłem lpg praktycznie zaraz po zakupie auta i niezbyt te 1.8T ogarniałem to nic ku sprawdzeniu mocy nie zrobiłem. a przesiadłem się z 1.9tdi fwd na 1.8t Q wiec to zupełnie inna jazda, dopiero niedawno zacząłem grzebać w tym kierunku bo stwierdziłem że to coś słabo jedzie, a przynajmniej turbina powinna pociągnać przy 2tys, a nie 3tys
zibi0310 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 6 minut temu, JeJu napisał: na bank jest źle ustawione lpg skoro na pb jest słąbo. montaż był w grudniu, a że robiłem lpg praktycznie zaraz po zakupie auta i niezbyt te 1.8T ogarniałem to nic ku sprawdzeniu mocy nie zrobiłem. a przesiadłem się z 1.9tdi fwd na 1.8t Q wiec to zupełnie inna jazda, dopiero niedawno zacząłem grzebać w tym kierunku bo stwierdziłem że to coś słabo jedzie, a przynajmniej turbina powinna pociągnać przy 2tys, a nie 3tys
zibi0310 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 hehehe moja zadane cisnienie ma dopiero przy 3000obr i sam z tym walcze Sprawdz ta przeplywke
zwonko Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, JeJu napisał: udało się go ogarnać żeby jeździł tak jak należy, jeden gośc pisze że przepływka powinna w BEXie pokazywać nawet 160g/s. Moja daje 130g/s, a u gościa w podlinkowanym temacie po ogarnieciu auta, pokazuje max 140g/s. Seryjnie nówka sztuka może pokaże tak ze 160g/s. 150g/s uznałbym za dobre wskazanie. Tyle że na serię. Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez zwonko
JeJu Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2017 (edytowane) dzisiaj wyjałem n75, przeczyscilem benzyną ekstrakcyjna + przedmuchanie kompresorem, sprawdziłem go na 12V i cyka ładnie nowe logi:pb98: 002 + 033 http://vaglog.pl/log-002_033_PUh5FxK.html 003 + 020 http://vaglog.pl/log-003_020_I7JJ84.html 115 + 118 http://vaglog.pl/log-115_118_5o723.html pb98 z odpiętą wtyczką od n75 (dziwnie sie jechało bez turbiny): 115 + 118 http://vaglog.pl/log-115_118_5dRtL.html logi na lpg: 002 + 033 http://vaglog.pl/log-002_033_cA4Loug.html 003 + 020 http://vaglog.pl/log-003_020_uTx91ux.html 115 + 118 http://vaglog.pl/log-115_118_zl0LV.html cholernie to dziwne, ze 2dni temu przeplywka pokazała 130g/s, a teraz już 140g/s. pewnie by doszło do tych 150 przy odcince Edytowane 31 Sierpnia 2017 przez JeJu
Łukasz13 Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 Bez podpiętej wtyczki ładuje troche za mało, ja bym poprawił troche naciąg na sztandze i turbo zacznie lepiej wstawać.
JeJu Opublikowano 1 Września 2017 Autor Opublikowano 1 Września 2017 rozumiem że turbo na stół bo inaczej nie da rady, łapa silnika mi tam przeszkadza. nie jestem pewny czy można to samemu dobrze zrobić skoro przy regeneracji turbin ustawiają to za pomocą komputera. ale gdybym się tego podjał samodzielnie, to czy np. pół obrotu śrubą bedzie wystarczające? czy jeden cały obrót? nigdy tego nie robiłem a nie chciałbym uszkodzić gruszki, albo rozbierać tego 10x. wystarczy mi podkrecić tylko troszke, nie musi być igła na 2tys rpm.
Łukasz13 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Da sie to zrobić bez rozbierania, trzeba sprawdzić tylko czy na nakretkach nie ma zabezpieczenia takiej blaszki, bo jak jest to ciężko będzie ją zdjąć bez rozbierania, jak nie ma to długa nasadka 10 i można próbować od strony kata, wystarczy 1-2 obroty nie więcej.
rafiki5 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Witam, Podepne się do tematu kolegi. Parę postów wcześniej pisałeś że sprawdzales DV. Moje pytanie to jak ściągnąć ta metalową opaskę zaciskowa? Męczę się już z dobre 20 min...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się