Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Proszę o poradę - uszczelka pod głowicę


OTom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Przejzałem różne watki na forum, ale dalej nie jestem pewien co sie dziej?? wiec postanowiłem zapytać:

zaczne od tego ze jakis 2 tyg. temu odkrecilem korek oleju i zaobserwowałem biały osad, dziś sprawdziłem ponownie - osad znow sie pojawił pod korkiem i dodatkwo na bagnecie. Druga sprawa - od jakiegos czasu (około 4 miesiecy) temperatura wskazywana na desce to około 60-65 st.C (wyłącznie na postoju dojdzie do 90), na klimatroniku - kanał 49 - wskazanie 70-75 st.C, kanał 51 - wskazanie 90 st. C.

I teraz czy te dwie sprawy maja ze soba cos wspolnego (jedna wynika z drugiej??), czy uszkodzony jest termostat bądz czujnik temperatury??, czy uszkodzona jest uszczelka pod głowicą ?? jak widzicie pytanń dużo :) moze ktos mi pomoze?? dzieki z gory - pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka nie koniecznie, biala maź w zimie to nic nowego, pojawia się kiedy autem jeździmy na krotkich odcinkach i silnik nie ma kiedy się porzadnie nagrzać no a jak jeszcze termostat jest walnięty to silnik juz wogóle nie ma możliwości nagrzania się. Nie piszesz nic czy ubywa płynu chłodniczego, więc pewnie nie ubywa i ta biała maź to tylko taki zimowy skutek uboczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności wymieniłbym termostat..Później zobaczył co będzie się działo z temperaturą ( myślę, że będzie ok i wymiana czujnika temperatury nie będzie potrzebna ). Co do tej "fajnej" białej mazi głównie w tym momencie powstała pewnie z niedogrzania silnika. Uszczelki na razie bym wcale nie dotykał ( o ile nie ubywa płynu chłodzącego ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem ubytku płynu

To tym bardziej nie ruszać uszczelki :decayed:.. Wymień termostat i obserwój :wink4:...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisali przedmówcy niedogrzany motor większe wietrzenie niż w przypadku silnika w normalnej temp pracy . Nie pisałeś kiedy wymieniałeś olej i czy dobrej klasy bo to też ma znaczenie. Uszczelki w tych motorach są kilkuwarstwowe i trzeba dobrze przegrzac motor żeby padła.wymień termostat ewentualnie olej i wszystko wróci do normy .Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wymieniony jakies 4 tys. km wsteczz, na mobil 10\w40. Wczesniej tez byl mobil ale full syntetyk. W tygodniu zmieie termostat i bede obserwował czy pomoze. Napisze czy operacja sie udała :decayed:[br]Dopisany: 25 Styczeń 2009, 10:44_________________________________________________dokończe temat dla wszystkich ktorzy beda lub maja podobny problem - wczoraj wymienielem termostat - temperatura sztywno na 90 wrociła, wiec termostat w tym wypadku byl jak najbardziej uszkodzony (cały czas otwarty). Co do uszczelki to bede obserwowal czy bedzie sie pojawiac dalej bialy osad. Pozdrawiam wszystkich i dzieki za dobre rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka oleista maź jest zwykle przyczyną dostania się płynu do oleju silnikowego, a co z kolei zwykle jest wynikiem wcześniejszych przecieków w uszczelce.Objawów wydmuchania uszczelki może być kilka, i rzadko występują jednocześnie.Może np. zwyczajnie pojawić się wyciek oleju pod głowicą,lub wywalać wodę przez korek w zbiorniczku wyrównawczym (ucieka kompresja do kanałów wodnych)Mieszanie się płynu z olejem,pod wpływem temperatury i ciśnienia miesza się z olejem tworząc właśnie taką kremową maź na korku temat przerabiałem na brejdaka kadecie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki olej nie będzie miał koloru kawy z mlekiem nic nie ruszaj z uszczelką,chyba że zacznie pracować nierówno tak jakby jeden cylinder nie pracował lub zacznie gotować w zbiorniku wyrównawczym.To są typowe objawy walniętej uszczelki pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

U mnie też pojawił się biały osad na korku, a na bagnecie jak są małe bąbelki powietrza.

Olej był wymieniony miesiąc temu na Castrol 10w40 i rozrząd. Mam nadzieje że to będzie z nie dogrzania silnika lub termostat??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...