BartriczkoSM Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Siemka Dziś z nieznanych przyczyn padł mi akumulator. Wczoraj wieczorem samochód normalnie odpalił, nigdy wcześniej nie było z tym problemu. Czytałem inne tematy o tym. Przycisk awaryjnych nie migał, błędów nie było. Pobór prądu jest ogromny bo to aż 2,5A. Wszystkie bezpieczniki sprawdzane tak jak się powinno to robić, i tylko po wyjęciu bezpeicznika od radia pobór spada do ok 1,5A. Radio oryginalne RNS-D auto wyjechało z nim z fabryki. Dodam, że jakiś czas temu doposażałem swoją A4, w elektryczne szyby tył, lusterko fotochrom i auto światła. Wszystkie nowe rzeczy sprawdzone i nie ma z nimi problemu. Co może być problemem z tak dużym poborem?
jacek70 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Jeśli dokladałeś jakiś czas temu i było ok to wina leży gdzieś indziej. Ile lat ma aku ?
Robero321 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Albo padł aku bo np cela padła albo nie wygasza się CAN . Musisz wpiąć się amperomierzem między np masę a aku , zamknąć zamek masce to samo zrobić przy otwartych drzwiach z zamkiem kierowcy. Zamknąć samochód z pilota. Odczekać z kilka minut i dopiero wtedy rozpocząć wyjmowanie bezpieczników obserwując amperomierz. To że Ci pokazuje pobór radia to normalne dopóki nie wygaszą się CANy a samóchd nie pójdzie pajluli pobór możesz mieć na niektórych odbiornikach. Nie powinno go być po kilku minutach od zamknięcia wozu dlatego taka procedura.....
Robero321 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Masz mocowanie w tunelu od telefonu ?? albo np Telematic??
BartriczkoSM Opublikowano 15 Września 2017 Autor Opublikowano 15 Września 2017 Aku ma ponad 10 lat jest to oryginał od VW Audi. Jutro sprawdzę procedurę z zamkniętymi zamkami. Dodam jeszcze, że nie było wcześniej problemu z nie wyświetlaniem się otwartych drzwi itp.
BartriczkoSM Opublikowano 15 Września 2017 Autor Opublikowano 15 Września 2017 Uchwytu na telefon ani telematika nie mam.
Robero321 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Tu nie chodzi o wyświetlanie się błędów tylko o to żeby oszukać sterowniki żeby myślały że samochód jest zamknięty bo wtedy po paru minutach powinien się uśpić jeśli nie to będziesz widział na amperomierzu że sie nie uśpił i po kolej będziesz widział czy nastąpi spadek poboru prądu po wyjęciu danego bezpiecznika. Po kilku minutach od uśpienia pobór nie powinien być większy jak 200 - 250 mA a podświetlenie awaryjki zgasnąć jeśli się nie uśpi to masz cały czas pobór. Przy otwartych drzwiach i masce nie usypia się bardzo długo... więc miał byś czekania w pytę a "sztuczne" zamknięcie zamków i samochodu z pilota powinno spowodować że się uśpi po 2, 3 minutach max
tomikfr Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Miałem taki przypadek z dużym poborem prądu, a dokładnie kostka stacyjki miała zwarcie. Po wymianie wróciło do normy 0.02A
BartriczkoSM Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 (edytowane) Dzięki za podpowiedzi, dziś zrobię testy z zamkniętymi zamkami 10 godzin temu, Robero321 napisał: Tu nie chodzi o wyświetlanie się błędów tylko o to żeby oszukać sterowniki żeby myślały że samochód jest zamknięty bo wtedy po paru minutach powinien się uśpić jeśli nie to będziesz widział na amperomierzu że sie nie uśpił i po kolej będziesz widział czy nastąpi spadek poboru prądu po wyjęciu danego bezpiecznik Chodzi mi o to, że w innym temacie o tym, było pisane właśnie o tym, że były błędy w vagu, FIS nie wyświetlał otwarcia drzwi i migał włącznik awaryjnych, a u mnie tego problemu nie było. I właśnie dlatego jest nowy temat bo tamte objawy nie pokrywaly się z moimi. Edytowane 16 Września 2017 przez BartriczkoSM
BartriczkoSM Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 Sprawdzałem pobór według poleceń kolegi, spada wtedy do ok 0,4 A. Wyciąganie bezpieczników nic nie zmienia. Co jeszcze może być problemem?
rade Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 Wiek akumulatora? U mnie po 8 latach padł jak auto stało przez miesiąc, rzadko jeżdżone, a raz wieczorem stało 2h na postojówkach i z włączonym radiem, a później zostało odstawione na noc . Całą zimę przy -25 palił za pierwszym razem, a zszedł przy 10 stopniach w nocy. Nie naładował się w ogóle po 14h...
BartriczkoSM Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 47 minut temu, rade napisał: Wiek akumulatora? U mnie po 8 latach padł jak auto stało przez miesiąc, rzadko jeżdżone, a raz wieczorem stało 2h na postojówkach i z włączonym radiem, a później zostało odstawione na noc . Całą zimę przy -25 palił za pierwszym razem, a zszedł przy 10 stopniach w nocy. Nie naładował się w ogóle po 14h... Wiek akumulatora to ok 10 lat. W zimie trzymał normalnie, wcześniej raz tylko padł ale to z mojej winy ponieważ robiłem przy aucie dość długo z włączonym radiem i otwieranie i zamykanie drzwi więc lampki cały czas ciągły prąd. Ale od tego czasu przez całą zimę wszystko było w porządku. Teraz nie było żadnych objawów, jeszcze wieczorem tego poprzedniego dnia odpalił bardzo ładnie, a rano następnego już nie zakrecil wogóle. Mam prostownik automatyczny (3,8A) i po ok 2h pokazuje, że akumulator już jest Full (wtedy ma ok 12.95V) , a w aucie nawet nie zakreci. Czyli wydaje mi się, że poprostu akumulator zakończył żywot.
rade Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 To była moja ironiczna odpowiedź na Twoje pytanie co innego może być problemem Mierzyłeś go czymś bardziej wiarygodnym ? Prądem 3,8A do pełna to lekko licząc ponad 60Ah akumulator by się ładował 15h. Najprościej to weź go do sklepu,w którym mają możliwość sprawdzenia i wtedy zdecyduj co kupujesz.
BartriczkoSM Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 Nie mam możliwości sprawdzenia go czymś innym. Mój aku ma 80AH więc powinien ładować się ok 20h, a po 2h jest "full". Teraz po upływie 1h od "pełnego naładowania" napięcie spadło z 12.93V do 12.72V
kolkus Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 W dniu 15.09.2017 o 22:03, Robero321 napisał: Tu nie chodzi o wyświetlanie się błędów tylko o to żeby oszukać sterowniki żeby myślały że samochód jest zamknięty bo wtedy po paru minutach powinien się uśpić jeśli nie to będziesz widział na amperomierzu że sie nie uśpił i po kolej będziesz widział czy nastąpi spadek poboru prądu po wyjęciu danego bezpiecznika. Po kilku minutach od uśpienia pobór nie powinien być większy jak 200 - 250 mA a podświetlenie awaryjki zgasnąć jeśli się nie uśpi to masz cały czas pobór. Przy otwartych drzwiach i masce nie usypia się bardzo długo... więc miał byś czekania w pytę a "sztuczne" zamknięcie zamków i samochodu z pilota powinno spowodować że się uśpi po 2, 3 minutach max Czyli pobór 200-250mAh po uśpieniu to stan normalny? Np w moim A4 B6 z silnikem AVF pobór po uśpieniu skacze od 0,06 do 0,3mA i wydaję mi się duży. PS. Padł mi aku i analizuję co mogło być przyczyną...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się