Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 ASN Jaką benzynę tankować?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Proszę o opinie jakie paliwo warto tankować aby cieszyć się bezproblemową jazdą.

Według instrukcji można tankować 98 i 95 oktanów.

Druga sprawa to jakie stacje możecie polecić. Do tej pory tankowałem na Statoilu, ceny były podobne do Orlenu. Ostatnio zauważyłem że Statoil znacznie podniósł ceny w porównaniu do Orlenu i zacząłem się zastanawiać czy nie zmienić stacji.

Trzecia i chyba ostatnia sprawa związana z paliwem to jaki macie zasięg w kilometrach na pełnym baku? W quattro bak jest o pojemności 66 litrów wg instrukcji, więc jeśli mam spalanie około 10 lirów na 100 km to powinienem przejechać 660 km. Jak zatankuje to komputer tyle mi pokazuje zasięgu ale po przejechaniu góra 500 km wyskakuje rezerwa i komputer pokazuje zasięg bliski 0 km. Czy faktycznie jest taka duża rezerwa? Ile jeszcze można jechać? Zwykle tankuje około 50-55 litrów bo boję się dłużej jechać z zerowym zasięgiem i palącą się rezerwą. Największe tankowanie miałem 59 litrów ale był już spory stres bo długo jechałem na rezerwie i myślałem że w baku zostały ostatnie krople.

Pozdrawiam

Opublikowano
  1. 95 a 98 różnica w osiągach na granicy błędu statystycznego, w cenie jednak już zauważalna.
  2. Akurat tankuje na CirleK (dawniej Statoil) bo w mojej okolicy jest najtańszy.
  3. Pojemność rezerwy powinna być uwzględniona w instrukcji, myśle że komputer troche cię straszy, ale sam pewnie bym wolal nie próbowac przejechać 100km na rezerwie :lol:default_laugh.png:lol::lol:
Opublikowano

Spróbuj 95 i 98, zobacz jak odczucia. Na 95 będzie jechać szybciej, na 98 teoretycznie może gładziej silnik pracować ale wszystko zależy od tego do jakiego paliwa została zrobiona mapa. Wg mnie lepiej 95.

Stacje: ja Shell i Orlen, która bliżej.

Zasięg na rezerwie niestety nie pomogę.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mogę się mylić ale z tego co ja wiem asn jest stworzony na benzynę 98 oktan, na 95 dochodzi do cofania zapłonów i te 95 to minimum ale najlepiej 98 oktan,

 

Zatankuj do pełna , poczekaj na rezerwę i znowu do pełna, znając pojemność baku będziesz wiedział ile jest litrów rezerwy, powinno być na 50 km , licząc srednie spalanie dajmy na to 10 litrów (optymistycznie) powinno być 5 litrów w baku , myślę że do 7- 10 jak by zostawało to w normie

 

To oczywiście teoria bo bak podaja 66 litrów a czasem są widełki tak samo ze spalaniem, ty powinieneś wiedzieć ile średnio ci pali i sam zrobić obliczenia

Opublikowano (edytowane)

W zależności od kodu silnika zalecana jest inna oktanowość paliwa (wg. producenta):

ASN (EU) 220KM - Pb98, warunkowo Pb95

AVK/BGN 220KM (USA) - Pb95, warunkowo Pb91

BBJ 218KM (EU) - Pb95, warunkowo Pb91

 

Kto chce zaoszczędzić na każdym tankowaniu 20-30zł i wciąż chciałby jeździć na rekomendowanym paliwie niech pomyśli o zmianie ECU - BBJ-ty były montowane w A6 C6 oraz w A8 D3, acz nie daję głowy, że wszystko elektrycznie jest P&P i nie sypnie błędami :wink:

Choć komputer rozpoznaje za pomocą stukowców na jakim paliwie jeździ i zabezpiecza silnik przed niekontrolowanym spalaniem mieszanki paliwowo-powietrznej to wyczytałem, że nie zaleca się na "gorszej" benie (zbyt często) ostro operować pedałem przyśpieszenia.

Rezerwa ma ok. 8l, starcza w mieście na +/-50km, jak się spokojnie jedzie (trasa @ 90km/h na tempomacie) to bez stresu przejedzie się 70km, więcej nie próbowałem. Jak pewnego razu odkręcisz pod dystrybutorem korek i zbiornik zrobi wdech powietrza na skutek sporego panującego w nim podciśnienia to wiedz, że miałeś już praktycznie pustynię w baku :decayed:

Mała uwaga - pompa paliwa nie lubi gdy się notorycznie jeździ na rezerwie :wink:

A zasięg jaki pokazuje FIS wydaje mi się, że zależy od tego jakie średnie spalanie długoterminowe miałeś wcześniej, raz widziałem nawet 740km, ale szybko spadło gdy zacząłem wyprzedzać zawalidrogi :decayed:

W moim cabrio mam zbiornik 63l.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
W dniu ‎2017‎-‎10‎-‎07 o 07:26, BeyerBrown napisał:

W zależności od kodu silnika zalecana jest inna oktanowość paliwa (wg. producenta):

ASN (EU) 220KM - Pb98, warunkowo Pb95

AVK/BGN 220KM (USA) - Pb95, warunkowo Pb91

BBJ 218KM (EU) - Pb95, warunkowo Pb91

 

Kto chce zaoszczędzić na każdym tankowaniu 20-30zł i wciąż chciałby jeździć na rekomendowanym paliwie niech pomyśli o zmianie ECU - BBJ-ty były montowane w A6 C6 oraz w A8 D3, acz nie daję głowy, że wszystko elektrycznie jest P&P i nie sypnie błędami :wink:

 

Czy orientujesz się jaki stopień sprężania mają te silniki np. Twój BGN? Z tego co wyczytałem to ASN ma 10.5. Poprzednie moje audi miało silnik 1.8 i tam stopień sprężania był 10.3 i zalecana benzyna była 95 oktanów.

Opublikowano
W dniu 8.10.2017 o 22:48, tomik77 napisał:

Czy orientujesz się jaki stopień sprężania mają te silniki np. Twój BGN? Z tego co wyczytałem to ASN ma 10.5. Poprzednie moje audi miało silnik 1.8 i tam stopień sprężania był 10.3 i zalecana benzyna była 95 oktanów.

Wybacz, że po latach odpowiadam - nie zauważyłem Twojego postu :decayed::facepalm:
Wg. oficjalnych danych w amerykańskich 3.0 (AVK/BGN) compression ratio wynosi 10,1:1
https://www.audiworld.com/model/a4/05/05A4Cabriolet_TechSpecs.pdf 
W wersjach europejskich zaś 10,5:1
https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a4/pdf/a4b6/2001_06_a4_b6_30_162.pdf 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...