Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T Wypadanie zapłonów (Nierówna praca silnika)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siema, szukam rozwiązania problemu, chodzi o A4 B5 1.8T 150 km LPG kod silnika ANB 99r, po rozgrzaniu się silnika na wolnych obrotach nie równo pracuje, do tego odczuwalne jest szarpanie w granicach 2000-3500 obr/min ale tylko na lpg. Poniżej wstawiam logi z VAGA, może ktoś będzie w stanie pomóc. Ostatnio wymieniane rzeczy : Przepływomierz z Bosch'a na NGK/NTK ( wcześniej gasł mi przy hamowaniu ) , Świece na NGK PFR6Q, oraz cewka na 4 cylindrze na BERU (z racji tego że w logach pojawił się błąd P0300 i P0304) Z logów udało mi się wyczytać, że sygnał z przepływki jest za niski, ale po odpięciu jej jest tak samo, nie równo pracuje i szarpie.

18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction
            P1606 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
            P1557 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
            P1128 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
            P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
            P0304 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
            P0102 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000

Z góry dzięki za wskazówki i sory gdybym coś źle napisał ale to 1 post na tym forum :-)

Edytowane przez krislouder
Opublikowano

Tak nie wyglądają logi. Poczytaj jak je się robi i zrób dynamiczne na PB parami 2+33, 3+20 i 115+118. Część błędów jest sporadycznych więc skasuj i sprawdź czy się pojawią. Problem może leżeć m.in w źle wyregulowanym lpg ale bez zrobienia prawidłowych logów nikt Ci tu nic nie wywróży :D

Opublikowano

Ok dzięki za info, bo troche świeżak jestem w tych tematach :D LPG regulowałem po zakupie czyli w czerwcu, a nie równo pracuje tak samo na PB i LPG

Opublikowano

To, że regulowałeś lpg to nie znaczy, że jest to dobrze zrobione :D Ile dałeś za ten przepływomierz?

Opublikowano

Około 300zł, podobno parametry ma takie same jak oryginał bosch, jutro dodam logi jak ogarnę z czym to się je :P 

Opublikowano

Przepływki w zamienniku są g... warte. Cewki trzeba było zamienić miejscami zanim wymieniłeś. Skłaniałbym się ku lpg. Rozjechały się mapy, wtrysk padł, dziura w wężyku.

Opublikowano
Opublikowano

Logi w benzynie robimy do odcinki i najlepiej parami jak CI pisałem. Z tych logów to wychodzi, że turbo nie pompuje. Do sprawdzenia zawór n75, bo wygląda jakby nie pracował. Przepływkę ciężko ocenić, bo za mało obrotów :P

Opublikowano

Dodaje logi na pb i lpg,

Drugi problem : po wymianie oleju i filtra, zapala mi się kontrolka od ciśnienia oleju, tylko i wyłącznie przy mało dynamicznym przyspieszaniu i około 1800 obr, zawsze przy tych samych obr

Benzyna

003+020 http://vaglog.com/log-003_020_BhLw2h9.html

002 + 033 http://vaglog.com/log-002_033_vU7h1QW.html

115+118 http://vaglog.com/log-115_118_ZY28R0k.html

LPG

003+020 http://vaglog.com/log-003_020_645lns.html

002+033 http://vaglog.com/log-002_033_o5bQ64.html

115+118 http://vaglog.com/log-115_118_cRNhj.html

Opublikowano

Zacznij od wymiany przepływki na org. bosch po numerach 06A906461D, zamienniki nie pracują dobrze i wskazują bzdury. Potem kolejne logi i dalsze rozwiązywanie problemów.

 

Opublikowano (edytowane)

Odświeżam temat, nadal mam problem z wypadaniem zapłonów, świece nowe, cewki nowe beru, najczęściej pojawiają się te błędy ( bez roznicy LPG czy PB)

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

        P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
        P0304 - 35-00 - -
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 35-00 - -

Ostatnio wymieniałem jeszcze odme i zawór odpowietrzania skrzyni korbowej (ten grzybek)
Zapłon wypada na 4 cylindrze - jak może być przyczyna? 

Drugi problem jest taki że po tym jak wymieniłem olej zaczęła zapalać się kontrolka ciśnienia oleju, tylko i wyłącznie przy 1600 obr - kontrolka pomruga sobie i gaśnie 

 

 

Edytowane przez krislouder
Opublikowano

Mierzyłeś ciśnienie oleju? Zmieniałeś tą przepływkę? Jaki filtr oleju założyłeś, bo czasem na lipnym zamienniku mogą się takie cyrki dziać :D

Pasowałoby powtórzyć log 2+33 skoro ubogo. Możesz jeszcze sprawdzić kompresję na cylindrach, bo rozumiem, że to wypadanie występuje zarówno na pb jak i lpg?

Opublikowano

Ciśnienie jeszcze nie mierzone, przepływka ta sama NGK, filtr Manna, wrócę z logami :) Zaplon wypada na lpg i pb, Dzięki za odpowiedz :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...