Arek8888 Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 Witam. Uprzejmie proszę o odpowiedź, czy w moim logu dynamicznym grupy 11 jest przeładowanie czy niedoładowanie? Obie kolumny mają identyczną nazwę "Absolute Pres." i nie wiem która z nich dotyczy ciśnienia aktualnego, a która oczekiwanego. http://vaglog.com/log-011_d42H2Am.html
wyzyk83 Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 (edytowane) kolego niedoładowanie szukaj nieszczelności zobacz czy gruszka nie zgniła Edytowane 8 Października 2017 przez wyzyk83
Arek8888 Opublikowano 8 Października 2017 Autor Opublikowano 8 Października 2017 Dzięki za wyjaśnienie. Właśnie jestem po regeneracji turbo. Gruszka nowa, przepływka nowa, a nieszczelności nie ma. Jutro będę zaślepiał EGR bo może tam spaliny uciekają i przez to turbo mało pompuje. A jak nie, to turbo znowu na stół i do sprawdzenia.
wyzyk83 Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 od razu tak po regeneracji?
Arek8888 Opublikowano 9 Października 2017 Autor Opublikowano 9 Października 2017 Mój mechanik miał za zadanie zdemontować turbo, zanieść do regeneracji i zamontować ponownie. Zaraz po zdemontowaniu stwierdził, że wirnik się zacina i ma luzy. Ponad to, auto na trochę wyższych obrotach kopciło i brało trochę oleju (sądzę, że przez turbo bo teraz na nowej nie kopci nawet przy 4000 obrotów z butem w podłodze), a samo turbo gwizdało. Zatem zdemontował, zawiózł do serwisu regeneracyjnego, gdzie mieli przeczyścić, a jak będzie tragedia to zregenerować. W serwisie rozebrali, stwierdzili tragedię i dali nowe turbo po regeneracji (nie dziwię się, dla nich to zarobek, ale już nie wnikam, przebolałem i najwyżej jak turbo padnie za pół roku to wtedy kupię na forum używkę w dobrym stanie od zaufanego sprzedawcy). W każdym razie rozchodzi się o to, że mechanik po zamontowaniu nowego turbo stwierdził, że za słabo pompuje bo cytuję "przewody powinny puchnąć na wysokich obrotach, a nie puchną wcale". Szukał nieszczelności dwa razy, i nic nie znalazł. Wtedy okazało się, że jest uszkodzony przepływomierz (zapewne był uszkodzony już wcześniej). Po wymianie przepływki na nową auto odzyskało bardzo dużo mocy, jedzie obecnie naprawdę bardzo fajnie i ciągnie od samego dołu, ale nadal "przewody nie puchną". Mechanik powiedział, że "pompuje 0,6 bara a powinna około 1,1", czy jakoś tak. Nie wiem do końca co to oznacza, ale sam stwierdziłeś po moim logu niedoładowanie, więc coś w tym jest. Dodatkowo pojawia się błąd 575.
Arek8888 Opublikowano 12 Października 2017 Autor Opublikowano 12 Października 2017 Czy ktoś może powiedzieć, w jaki sposób zdiagnozować czujnik ciśnienia atmosferycznego i czujnik ciśnienia doładowania? Słyszałem, że w grupie 10 vag są dwie kolumny do porównania, jedna z nich to właśnie ciśnienie atmosferyczne wskazywane przez czujnik, ale co oznacza druga kolumna?
Kowi87 Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 Trzeba zrobić próbe dynamiczną silnika na grupie 011, masz wtedy zdane i zmierzone cisnienie, 3bieg 1500-4200obr z pedałem w podłodze, złapiesz jakieś 120km/h jak zdrowy
Arek8888 Opublikowano 12 Października 2017 Autor Opublikowano 12 Października 2017 Robiłem tak jak mówisz i u mnie w tym logu wskazuje niedoładowanie. Chciałbym sprawdzić, czy nie jest to wina chociażby niesprawnego czujnika ciśnienia atmosferycznego (bo przecież wskazania tego czujnika mają bezpośredni wpływ na całkowite ciśnienie doładowania).
Arek8888 Opublikowano 15 Października 2017 Autor Opublikowano 15 Października 2017 Wygląda na to, że czujnik ciśnienia atmosferycznego jest sprawny, bo na wyłączonym silniku w grupie 10 pokazuje wartość bardzo zbliżoną do aktualnego ciśnienia atmosferycznego. Podczas jazdy też nie wykazuje żadnych anomalii. Samego czujnika ciśnienia doładowania też nie podejrzewam o niesprawność, bo okazał się być szczelny, a jego wskazania są liniowe. Natomiast wymieniłem N75 na nowy Pierburga. Stary N75 rozebrałem i okazał się być nieszczelny (gumowy grzybek wprost rozleciał mi się w palcach). Po tej wymianie nie robiłem jeszcze logów, ale auto dużo lepiej ciągnie i jak na razie nie wpada w tryb awaryjny. Dodatkowo, znacznie wzrosło podciśnienie na wężyku do gruszki. Mam nadzieję, że to jest finał tego problemu Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za rady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się