Gość Trzeniu Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 chlopaki, bez najazdu na Vermina (zeby bylo jasne, nie znam, nie robilem programu), jesli czlowiek mowi, ze oferuje to i tamto, to nie widze powodu, aby to podwazac i sie spinac. Co oferuje...? OPTYMALIZACJE , czytaj forum
spanky Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 tylna klape która mozna zgubic od przyrostu mocy. k**wa ... gacie z doopy mi zdjelo ... :polew:
poziek Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Panowie prawda jest taka, że tak to funkcjonuje na zachodzie. Wgrywa się gotowce. Za indywidualne strojenie płaci się dużo więcej niż za gotowca. W PL tez wgrywają gotowce. Taka prawda. Nawet jak ctv zaprzeczy :gwizdanie: Osobiście nie skreślam oferty O.CT niech sobie działają i się rozwijają.
Vermin Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2009 kurcze wiecie co? pisałem, że swojego chyba będę musiał takim programem potraktować jak wy polecacie... ale po wczorajszej dyskusji zacząłem się wahać, właśnie wasze argumety... coś nie tak z tą całą ideą indywidualnego czipowania... no dobra napiszę co mnie boli... 1. załóżmy że auto ma parę lat i pareset/paredziesiąt tys. km, no i pada w nim sterownik. Wypadałoby zamówić nowy w serwisie, no ale po waszemu się nie da, bo już nie pasuje bo to standard jest, a przecież auto swoje przejechało.... 2. no dobra jedziemy na cziptuning, hamownia, strojenie do mojego silnika.... działa.. zadowolony... no i tu chyba jestem całkiem niedoinformowany bo, jeżeli muszę dostroić czip pod KAŻDY silnik, i uwzględnić, że każdy jest inny, i w dodatku zmniejsza mi się margines bezpieczeństwa (dla złego paliwa itp.), to moje pytanko jest takie: PO ZAŁOŻENIA CZIPA CO JAKI OKRES CZASU ALBO KM PROGRAM JEST DOSTRAJANY DO CAŁYCZAS ZMIENIAJĄCYCH SIĘ PARAMETRÓW SILNIKA? co rok? co 20.000km?... czy to jest za darmo? no bo jak ktoś mi napisze teraz, że jeździł 2 lata na fabrycznym programie, i teraz już musi mieć dobrany pod auto, bo każde jest inne, i zużycie ma na nie wpływ.... po czipie już nie ma? Wszystkie modyfikacje powinny być sprawdzane na hamowniach podczas długotrwałych testów obciążeniowych 3. czyli wasz zczipowany wóz ma dobrane parametry tylko pod niego, czyli umówmy się właściwie jest prototypem, bo nie ma drugiego identycznego programu. jak się testuje taki program? a właśnie tak jak w cytacie powyżej... kolejna wątpliwość: długotrwałych testów obciążeniowych - do posiadaczy czipów, czy te testy mieliście robione? ile to jest długotrwały? 1000km? trochę mało, 10000 na hamowni? a może pół godzinki i wypad 4. znowu pytanie niewiedzącego... masz zczipowany wózek, ustawiony dokładnie pod Ciebie, no powiedzmy wymieniasz wtryski bo tamte były stare, czy zakładasz nową turbinę (ale identyczną jak miałeś) czy wywalasz katalizator, albo czyścisz przepływomierz.... w sumie nieważne, w silniku coś się napewno zmieniło? rozumiem że od razu na dostrojenie się jedzie... gratis? czy się nie jedzie... A teraz dla kogo jest taki cziptuning napewno - nieseryjne mody mechaniczne, inne wydechy, auta do sportu, to jak najbardziej rozumiem i popieram, tylko że takie wózki się stroi przed każdą imprezą.... a mi w seryjnym aucie po co takie cudowanie? wszystkie mają taki sam program z fabryki, i jakoś fabrycznego nikt sobie chyba nie dostraja bo mu się od nowości w silniku coś zmieniło.... Wyjaśni mi ktoś o co kaman, najlepiej tuner? bo panowie tunerzy są przekonujący, i ładnie nawijają (bo zarabiać też chcą przecież) tylko dla aut seryjnych to nielogiczne....
wustyle Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 2. no dobra jedziemy na cziptuning, hamownia, strojenie do mojego silnika.... działa.. zadowolony... no i tu chyba jestem całkiem niedoinformowany bo, jeżeli muszę dostroić czip pod KAŻDY silnik, i uwzględnić, że każdy jest inny i tak i nie to indywidualna sprawa kazdego motoru moj silnik nie jest do konca sprawny, i tuner, ktory go chipowal podniosl cisnienie doladowania do 0,7 bara, a inny mogl do 1,5 - bo na seryjnych gratach sie da... i co by sie wydarzylo po przejechaniu powiedzmy 500 km? moze silnik by mi eksplodowal? chodzi o indywidualne podejscie do kazdej maszyny, a nie pakowanie gotowego programu, bez sprawdzania na hamowni i dowidzenia czekam az sie ROGAL wypowie w temacie
Gość Trzeniu Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 wustyle ... a gdzie zastosowanie że niesprawnych aut się nie chipuje?
Vermin Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2009 moj silnik nie jest do konca sprawny, i tuner, ktory go chipowal podniosl cisnienie doladowania do 0,7 bara dżizas, nie wierzę że to czytam... nie no szczerze, najpierw jest wielki przyklejony post o zasadach cziptuningu, a tu takie rzeczy... kurcze, no chyba powinno się naprawić nie do końca sprawny silnik najpierw, przecież takim zabiegiem się go raczej nie naprawi, a czy można go tak dobić? to do was pytanie....
Gość Trzeniu Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 moj silnik nie jest do konca sprawny, i tuner, ktory go chipowal podniosl cisnienie doladowania do 0,7 bara dżizas, nie wierzę że to czytam... nie no szczerze, najpierw jest wielki przyklejony post o zasadach cziptuningu, a tu takie rzeczy... kurcze, no chyba powinno się naprawić nie do końca sprawny silnik najpierw, przecież takim zabiegiem się go raczej nie naprawi, a czy można go tak dobić? to do was pytanie.... Przypadków na tym forum kiedy auto niesprawne dostało chip jest kilka... Niekoniecznie jest to wina tunera bo "Klient nasz pan" aczkolwiek takie podejście kwalifikuje się jako druciarstwa właściciela ...
wustyle Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 moj silnik nie jest do konca sprawny, i tuner, ktory go chipowal podniosl cisnienie doladowania do 0,7 bara dżizas, nie wierzę że to czytam... nie no szczerze, najpierw jest wielki przyklejony post o zasadach cziptuningu, a tu takie rzeczy... kurcze, no chyba powinno się naprawić nie do końca sprawny silnik najpierw, przecież takim zabiegiem się go raczej nie naprawi, a czy można go tak dobić? to do was pytanie.... wiec uwierz "silnik nie do konca sprawny" moze oznaczac lekko padnieta przeplywke, moze?[br]Dopisany: 28 Styczeń 2009, 17:05_________________________________________________ wustyle ... a gdzie zastosowanie że niesprawnych aut się nie chipuje? Trzeniu, nie o takich rzeczach jak moj lekko niesprawny silnik slyszalem I naprawde chcialbym widziec u kazdego w aucie chiptuning w 100% sprawnym aucie
Kowi87 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Kolega Vermin chyba nie moze czegos zrozumieć że jeden silnik drugiemu(ten sam model) nie równy. Jeden jadąc na strojenie ma juz przejechane 260tys a drugi taki sam ma zaledwie 190tys zanim tuner zaaplikuje mu program sprawdza go diagnozuje i weryfikuje na ile jest w stanie bezpiecznie podnieść moc i tyle dodaje. Jednemu na seryjnych gratach wychodzi nieźle i jezdzi bez awaryjnie (o ile dba o turbine itp) a drugi zeby to osiagnąć musi zainwestować w graty dodatkowe(wymiana turbinki wtryków itp) a przecież to dwa takie same motory, wiec jesli wgrywasz gotowca bez żadnego indywidualnego strojenia do takiego silnika bez odpowiedniej diagnozy mozesz go własnie dobić, no ale przecież szwajcary testowały sprawdziły na wielu takich samych motorach i było dobrze tylko powiedz kiedy tego gotowca stworzyli i poddali testom?, pewnie jak samochód miał 10tys przejechane a nie 260tys Silnik w miare czasu sie zuzywa chyba nie a tym bardziej jak jest zaniedbany to wtedy jesli klient chce mimo to zrobic program to tuner robi mu delikatny a w twoim przypadku odrazu poszedł by zabujczy gotowiec i gwarancja by sie przydała wtedy po miesiacu narazie czytając twoje posty moge ten chip porównać do Boxów z alegro tam też jest z góry ustalone bedzie tyle i tyle i tyle ma być nie wązne jaki silnik sie trafi( nie mówie o nowych samochodach w tym przypadku bo to inna sprawa tylko o samochodach jakiś czas juz uzytkowanych gdzie w więksości gwarancja producenta juz straciła ważność)
Vermin Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2009 260tys a drugi taki sam ma zaledwie 190tys zanim tuner zaaplikuje mu program sprawdza go diagnozuje i weryfikuje na ile jest w stanie bezpiecznie podnieść moc i tyle dodaje i znowu g..niana propaganda. Kowi87 to tuner czy użytkownik? bo po pierwsze, to że mi w kilku autach nabijali i czyścili klimę, a ja na to patrzyłem, to czyni ze mnie eksperta w temacie klimy? mogę już firmę zakładać?... nieważne po pierwsze liczę na odpowiedzi na pytania, nie chcę w kółko słuchać tego samego jak od świadka jechowy (nic do nich nie mam, co im wpojono to mówią, jak nie wiedzą to zmieniają temat).... wracając do cytatu powyżej, przypomnę pytanie - czy seryjny samochód ma inny seryjny komp po 100kk i po 300kk? i drugie ważniejsze pytanie przypomnę: napisałeś 190kk i 260kk czyli 70kk różnicy, czy to jest właśnie okres eksploatacji o który pytałem? czy po tym okresie jest kolejne strojenie w tym samym samochodzie? gratis? czy nikt tak daleko nie wybiega wyobraźnią.... "silnik nie do konca sprawny" moze oznaczac lekko padnieta przeplywke, moze? a może, czyli lekko padnięta przepływka jest uwzględniona w strojeniu tak? czyli już jest spoko, mogę jej nie naprawiać? to promocja, lekko padniętą turbinkę też się tak naprawia?...
Kowi87 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 uzytkownik komputer moze i jest taki sam w obydwu modelach ale reszta sprzętu moze być bardzie zuzyta porównując te dwa stany km nie uwazasz?? a po drugie po co stroic raz napisany program(chip)dobrze, gdy sie wiecej nie zmienia w aucie sprzetu( wieksze turbo itp), a czy jak kupujesz z salonu autko to co rok jezdzisz na strojenie serii ?? no bo na to wychodzi że chyba tak :gwizdanie:
Krzychu VW Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 czy jak kupujesz z salonu autko to co rok jezdzisz na strojenie serii ?? Właśnie to samo miałem na myśli, tylko mnie uprzedziłeś. Oczywiście że każdy się liczy ze spadkiem mocy seryjnej w miarę przejechanych km. Tym samym jest logiczne, że tuner określa indywidualny przyrost mocy i momentu obrotowego dla danego egzemplarza silnika. Nic na siłe, ma być bezpiecznie, a nie tyle ile sobie klient zażyczy.
Gość Trzeniu Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Panowie , spójżcie troszkę dalej niż na czubek własnego nosa... [ w sensie zostawcie wykresy itd] sięgnijcie wyobraźnią troszkę dalej i zobaczycie że chłop nie głupio pisze w pewnych kwestiach
OLO_GDA Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Panowie , spójżcie troszkę dalej niż na czubek własnego nosa... [ w sensie zostawcie wykresy itd] sięgnijcie wyobraźnią troszkę dalej i zobaczycie że chłop nie głupio pisze w pewnych kwestiach no ja np. nie twierdze ze glupio. dziwnym tonem zaczal, ale pewnie to taka forma obrony bo z gory zakladal atak. ja widzialem sotatnio w media-markt plyty CD-SPECJALNE_DO_ARCHIWIZOWANA_ZDJEC ... wkladasz plytke i masz do wyboru jakie foty tam zgrac. tak naprawde to jest to samo co zwykla plyta ale kotszuje duzo wiecej. tyle ze jak jeden z drugim nie ogarnia tematu to mysli ze kupil superhiper specjalistyczna plyta nad ktora ktos spedzil wpip czasu zeby mogl spokojnioe nagrac fotki. i tu widze duza analogie. produkt jest bardzo zblizony do innych tylko ladnie zapakowany i sprzedawany dzieki marketingowi ktory buduje jakas otoczke bardziej firmowego i bezpiecznego tunningu. a te bezpieczenstwo tak naprawde polega tylko na tym ze oferta jest ograniczona do konkretnych modeli i w konkretnym stanie/przebiegu co minimalizuje ryzyko. ale pewnie bardzo straszne to nie jest.. choc zdania nie zmienie ze wole strojenie przez kogos komu ufam i wiem ze zna sie perfekcyjnie na tym co robi niz polegac na ludziach ktorzy nawet nie widzieli mojego auta piszac do niego program...
Vermin Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2009 już bez cytatu i na spokojnie... no oczywiście że zakładałem atak, który zresztą zawsze nastąpi, kiedy się schodzi z Jednej Słusznej Drogi. Zauważcie proszę, że zadałem kilka pytań, a potem znowu kilka, i na żadne nie ma odpowiedzi, mało to ważne, ale zauważył ktoś że żaden tuner też nie odpowiedział? nawet gdyby pytania były głupie, a chyba nie są bo dotyczą wszystkich... Przykro mi, ale dlamnie ta cała otoczka z dostrajaniem krzywych wszystkim jak leci (na zasadzie że każdemu trzeba) to też marketing... mylę się? i to ładnie wychodzi im nawet.... Ale przecież oni stroją na oko prawda? czy to jest wiarygodne? A tuning o.ct? no ok, że do nowszych to już sobie wyjaśniliśmy, ale jeżeli w aucie niedomaga jakiś drobiazg, załóżmy ten przepływomierz, załóżmy przeoczyliśmy... wgrywam program, a poprzedni identyczny model miał lepsze osiągi, czyli znaczy z tym coś nie tak, trzeba szukać dalej, bo jak program taki sam, to ok, to ok.... o przepływomierz do roboty. A trochę osłabiony latami i przebiegiem samochód (zaznaczam troszkę)? będzie miał trochę mniej mocy, niż w katalogu, i bardzo dobrze, na tyle widocznie silnik w tym stanie pozwala, i nie jest to niebezpieczne, no i dalej mechanicy nie mają problemów z diagnozowaniem.... a jeżeli trochę mniej mocy niż katalogowo to rozczarowanie... jeździsz te 5 dni, przyjeżdżasz odbierasz kasę, wgrywamy fabrykę i pa. A po waszemu to wygląda tak, niedomaga przepływomierz, dokładamy na wykresiku tu, ujmujemy tam, i mamy fabrykę z doładowaniem... a o przepływomierzu zapominamy (tak wiem, silnik od tego nie wybuchnie) , to samo z przebiegami, autko zadbane, wszystko jak lala, robimy dostrajamy, i jeździ (banan na gymbie ), a co z tym drugim, troszkę wylatanym? (przypominam, wgrywasz gotowca, i masz mniejszą moc niż tamten, i dalej widać co jest do zrobienia) a nic, robimy taką samą moc jak tamten, zwiększyć dawkę, zmienić kąty, ma być jak w ofercie na stronce... (i też banan, tylko na długo? pewnie kolejny zachwycony właściciel dopiero będzie się z tym bujał).... tak to jest czy jakoś inaczej?
AndyN Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 tak to jest czy jakoś inaczej? Wyślij link do tego tematu (w końcu jesteś jego autorem) w PW do tunerów obecnych na tym forum. Jeśli w ciągu np. tygodnia nie zabiorą w nim głosu znaczyć będzie, że mają coś do ukrycia i wszelkie 'gotowce' i 'niegotowce' to jedno i to samo A w międzyczasie możemy pomóc Ci stworzyć listę tunerów, do których możesz link rozesłać Bo chyba temat na chwilę obecną się wyczerpał biorąc pod uwagę kto zabiera w nim głos i co do tej pory zostało napisane. Nic wnoszącego coś wartościowego obecne 'audytorium' chyba już nie napisze. Amunicja się chyba wyczerpała.
Vermin Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2009 oj, i zapomniałem jeszcze dodać pytania do tamtych. Wystrojenie na hamowni pod konkretne auto/w konkretnym dniu/z konkretnym przbiegiem/ itd... bajerancki obciążeniowy, co prawda półgodzinny test zrobiony, wykresik gotowy. ok. Skąd teraz masz wiedzieć kliencie, jak twój niepowtarzalny program zachowa się przy -20 stopniach w zimie, albo +40 w lecie, albo podczas jazdy 3000km bez przerwy? A to są właśnie między innymi te nic nie warte testy o.ct... nie wiesz, a prawda jest taka że po prostu w 90% jakoś to będzie, przetrzyma (kilka zim może nawet), a pozostali 10% zostaną spławieni słabym stanem podzespołów... albo im podciągną wykresik na zimę [br]Dopisany: 28 Styczeń 2009, 20:04_________________________________________________AndyN bardzo poproszę taką listę na PW. to samo to nie jest na pewno, ale chciałbym sprawdzić, wy napewno też, ile wiecie prawdy, a ile to legendy i marketingowy bełkot.... który i mi się czasem wyrwie...
wustyle Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 a i oczywiscie ze chlop nieglupio miejscami pisze nie neguje ale jeszcze raz powtorze swoje stanowisko: lekarz musi obejrzec pacjenta, postawic diagnoze i wypisac lekarstwa, a nie dac antybiotyk bez badania, bo jest grypa i sie wszystkim daje co kaszla i smarcza
wiissnia Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Chłopie weź się ogarnij i przestań pisać takie rzeczy. Dobra OK. programy o.ct są najlepsze a wszyscy Polscy Tunerzy robią partactwo. Sam proponujesz tuning a tak naprawdę niewiele wiesz w jego temacie. Proponujesz program pisany przez kogoś daleko i potrafisz tylko powtarzać to co Ci napiszą a może proponując programy sam powinieneś znać odpowiedzi na te pytania? Pewnie o.ct testowała wszystkie dostępne samochody na rynku stąd ta twoja pewność że twoje programy są super, nie sądzę. Piszesz że te twoje o.ct jest takie super a sam nawet nie masz ich programu. Musiałem to napisać bo już irytuje mnie ta dyskusja właściwie o niczym. A tak dla twojej wiadomości przy -20 i + 40 moje Audi po programie Rogala chodzi dobrze, zrobiłem na nim 20kkm i nie mam problemu, wię Rogal też robi testy długodystansowe i w różnych temperaturach. Z mojej strony koniec!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się