Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T ANB Stuki na gorącym silniku oraz klapa WG?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z moją A4 B5 1.8T ANB, ostatnio na postoju zauważyłem dziwne odgłosy. Pierwsza sprawa to tak jak na tym pierwszym filmiku takie dzwonienie podczas puszczania pedału gazu i z tego co udało mi się wyczytać to turbo do regeneracji ponieważ klapa z WG jest luźna. Z drugim odgłosem mam problem (takie głośne stukanie tyk tyk tyk tyk) identyczny dźwięk jak na drugim filmiku. Może ktoś potwierdzić moje domysły co do pierwszego filmiku oraz pomóc dojść przez co tak stuka identycznie jak na drugim? Co do drugiego to wyczytałem już że może to być łańcuszek ale też pompa olejowa i zatkany smok. Proszę o pomoc, pozdrawiam 1f609.png 
Filmik numer 1 :https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=oRMKJEQrAaE
Filmik numer 2: https://www.youtube.com/watch?v=BdkUJm3515M

Opublikowano

Te odgłosy i stuki masz na zimnym i ciepłym? Wszystkie te objawy pasują do napinacza/łańcuszka rozrządu. Sprawdź ciśnienie oleju, zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy są ślady od łańcuszka i czy napinacz ugina się przy próbie wciśnięcia.

Jeśli nie czyściłeś smoka to lepiej to uczynić, nawet profilaktycznie :D

Opublikowano

Dzisiaj dopiero zauważyłem te stuki z drugiego filmiku, te z pierwszego już wcześniej i dużo na ten temat czytałem i wszyscy mówili zgodnie że klapa z WG sobie świergocze :D Jutro z rana zobaczę czy stuka też na zimnym. Dodam że 2mc temu wymieniłem olej z 5w50 Mobila Peak Life na 5w40 Gold Specola. 

Opublikowano

Dzisiaj sprawdzałem na zimnym i przez pierwsze 10 sekund słychać te stuki później są dużo mniejsze. Zaczyna być głośno po rozgrzaniu dobrze silinika. W weekend oddaje auto na czyszczenie smoka i sprawdzenie pompy, dodatkowo zobaczę ten napinacz i łańcuszek. Będę dawał znać co z tego wyjdzie, pozdro :)

Opublikowano

To klapa WG. Mam to samo u siebie, zdejmowałem katalizator i luźno sobie lata :)

Opublikowano

Jak kolega wcześniej, WG, nie szukaj problemu gdzie indziej bo pójdizesz w koszta, d owymiany/regeneracji turbo :)

Opublikowano

Nie gadaj.

U mnie wystarczyło kiedyś lekkie naciągnięcie sztangi WG nakrętkami i przestało świergolić. Koszty zerowe.

Opublikowano
W dniu 25.10.2017 o 17:04, Dastek napisał:

Dzisiaj sprawdzałem na zimnym i przez pierwsze 10 sekund słychać te stuki później są dużo mniejsze. Zaczyna być głośno po rozgrzaniu dobrze silinika. W weekend oddaje auto na czyszczenie smoka i sprawdzenie pompy, dodatkowo zobaczę ten napinacz i łańcuszek. Będę dawał znać co z tego wyjdzie, pozdro :)

kolego jak problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...