Marko A4 Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 Witam wszystkich, Problem nastąpił po wymianie: Kpl. rozrząd z pompą wody (SKF), wałek rozrządu (oryginał używka), panewki, szklanki, kpl. uszczelnień PD, uszczelka głowicy + planowanie oraz nowe uszczelniacze zaworów, rolka paska wielor. klima oraz napinacz alternatora, układ chłodzenia zalany koncentrat- woda destyl. Problem jest też z odpowietrzeniem układu (nie widzę by był obieg płynu) Proszę was o pomoc, co do metalicznego dźwięku, jak na załączonym filmiku.. https://youtu.be/pZtYZAbJOKo Podejrzewam, pompa wody ewentualnie pompa vacum...
kamil-vag Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 (edytowane) Zrzuć pokrywę i zobacz czy któraś dźwigienka pompowtryskiwacza nie jest luźna... Coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=SU6-bV7Ayec Ewentualnie obejrzyj sam wałek i szklanki na ile to możliwe... Szklanki możesz spróbować powciskać (tylko, żeby nie porysować) i zobaczyć czy działają jak należy - mają stawiać opór, ale powinny się poddać... Edytowane 1 Listopada 2017 przez kamil-vag 1
piotrsob1 Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 Jak mechanik po tych naprawach oddał Ci auto z tak pracującym silnikiem to najlepiej weź go na linę lub lawetę i jedź do innego co się trochę zna na robocie Było tak od początku po naprawie , czy zaczęło klepać jakiś czas po ?
Marko A4 Opublikowano 1 Listopada 2017 Autor Opublikowano 1 Listopada 2017 po pierwszym odpaleniu silnika było wszystko ok. (silnik pracował z małymi przerwami jakie 2 godzinki ) lecz na następny dzień po nocy...próba odpalenia, a tu..baa nie wiadomo skąd i kiedy dziwny dzwięk jak na filmie
Marko A4 Opublikowano 1 Listopada 2017 Autor Opublikowano 1 Listopada 2017 Godzinę temu, kamil-vag napisał: Zrzuć pokrywę i zobacz czy któraś dźwigienka pompowtryskiwacza nie jest luźna... Coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=SU6-bV7Ayec Ewentualnie obejrzyj sam wałek i szklanki na ile to możliwe... Szklanki możesz spróbować powciskać (tylko, żeby nie porysować) i zobaczyć czy działają jak należy - mają stawiać opór, ale powinny się poddać... Dźwigienki PD są ok. brak luzów.. jutro sprawdzę jeszcze te szklanki..
piotrsob1 Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 Dziwne by przez parę godzin bezczynności silnika się coś sypnęło, najbardziej prawdopodobne są szklanki . Tylko że tak to one mogły by pracować po pierwszym odpaleniu, po dłuższej pracy powinny się napełnić i powinna nastać cisza , a tu jest odwrotnie Jakiej firmy szklanki zamontowałeś ?
Marko A4 Opublikowano 1 Listopada 2017 Autor Opublikowano 1 Listopada 2017 Szklanki INA czarne, przed montażem moczyły się 1 dzień jeszcze w oleju, więc wykluczam by to były one obstawiam na pompę wody (brak obiegu) po ściągnięciu powrotu - sucho.. nic nie leci, to samo przewód do odpowietrzania przy nagrzewnicy
piotrsob1 Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 (edytowane) 30 minut temu, Marko A4 napisał: Szklanki INA czarne, przed montażem moczyły się 1 dzień jeszcze w oleju, więc wykluczam by to były one obstawiam na pompę wody (brak obiegu) po ściągnięciu powrotu - sucho.. nic nie leci, to samo przewód do odpowietrzania przy nagrzewnicy Szklanki to nie ręcznik , włożone do oleju nie naciągną go samoczynnie Zresztą lepiej jak zamontujesz puste niż napełnione na maxa, zimny olej będzie schodził z nich powoli i jak byś się uwinął szybko z robotą to istnieje małe ryzyko że tłoki się mogą spotkać z zaworami . A puste trochę poklepią i pod wpływem ciśnienia oleju się same napełnią do stanu kasującego luz zaworowy Takie cykliczne , metaliczne cykanie nijak mi pasuje do uszkodzonej pompy wody, oczywiście jeżeli potwierdzisz brak obiegu chłodziwa to może się okazać że coś z nią nie tak , ale to na pewno nie jest przyczyną tych odgłosów. Przyczyny stukania musisz szukać pod pokrywą głowicy Edytowane 2 Listopada 2017 przez piotrsob1 1
Marko A4 Opublikowano 2 Listopada 2017 Autor Opublikowano 2 Listopada 2017 Witam Temat ogarnięty.... jednak powodem piszczenia a potem metalicznych stuków były dźwigienki pompowtryskiwacza, a dokładnie wytarte (sklepane) śruby regulacyjne 1 i 2 cyl. Tylko co mogło być powodem, by się tak zjechały..? (śruby były nowe ERLING) jak wspomniałem silnik pracował..może 2 h
kamil-vag Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 Niezachowanie procedur ? Zbyt mocne dokręcenie śrub regulacyjnych ? Kiepska jakość materiału ? Brak smarowania ? Ciesz się, że Ci pompek nie rozwaliło...
piotrsob1 Opublikowano 4 Listopada 2017 Opublikowano 4 Listopada 2017 W dniu 3.11.2017 o 06:01, kamil-vag napisał: Ciesz się, że Ci pompek nie rozwaliło... Dokładnie, wygląda to tak jakby ktoś kto regulował pompki dokręcił je tak że tłoczki w sekcjach pompujących dochodziły do oporu Chyba że te śruby dla Elringa robią z plasteliny w Azji
Marko A4 Opublikowano 5 Listopada 2017 Autor Opublikowano 5 Listopada 2017 piotrsobl... pompowtryski (dźwigienki) były ustawione na 100% dobrze, więc wydaje mi się że winę ponoszą śruby, niestety w tych czasach gdzie rynek jest pełen azjatyckich towarów, mając w ręku np. łożysko SKF-a możesz nie zdawać sobie sprawy że to azjatycki ala SKF. Co do śrub.. w poniedziałek dam gościowi do sprawdzenia twardość wszystkich 4 szt. zobaczymy co wyjdzie, możliwe że jakaś nieudana partia...
piotrsob1 Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 31 minut temu, Marko A4 napisał: Co do śrub.. w poniedziałek dam gościowi do sprawdzenia twardość wszystkich 4 szt. zobaczymy co wyjdzie, możliwe że jakaś nieudana partia... Od porządnych producentów nie wychodzą za bramę części których resurs wynosi dwie godziny
Marko A4 Opublikowano 5 Listopada 2017 Autor Opublikowano 5 Listopada 2017 5 godzin temu, piotrsob1 napisał: Od porządnych producentów nie wychodzą za bramę części których resurs wynosi dwie godziny Noo niby tak... ale czy do końca tak jest...nawet najlepszym się zdarza .....
piotrsob1 Opublikowano 6 Listopada 2017 Opublikowano 6 Listopada 2017 20 godzin temu, Marko A4 napisał: Noo niby tak... ale czy do końca tak jest...nawet najlepszym się zdarza ..... Możliwości jest mnóstwo , znam firmę która sprowadza podróby części z Azji i Turcji i pakuje to jako oryginały różnych firm Potem większość idzie na eksport, ale czasem potrafią podobno coś wcisnąć i na nasz rynek Tak się w dzisiejszych czasach zarabia konkretną kasę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się