ChilliPalmer Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 Czesc, przesiadlem sie ze swojego dawnego sennego koszmaru A4 z BLB na A6 z BRE - tak wiem zamienil stryjek, siekierke na kijek. Nie wazne... ;-) Problem jest dosyc nietypowy i prawde powiedziawszy nie za bardzo wiem gdzie szukac przyczyny. Podczas dluzszego postoju w korku - powiedzmy powyzej 30min samochod zaczyna podczas przyspieszania sie krztusic. Efekt zaczyna sie juz od 1250obr, wystepuja wtedy takie kaszlniecia i szarpniecia. Samochod raptownie traci moc, przestaje przyspieszac, podobne zachowanie mozna zauwazyc w zapowietrzonym dieslu. Zaden check engine nie wyskakuje. Im wieksze obroty tym zachowanie staje sie bardziej gwaltowne, a auto zachowuje sie tak jakby za chwile mialo zgasnac. Co ciekawe takie perypetie nie wystepuja podczas normalnej jazdy, wystepuja jedynie po dlugim postoju w korku i jezdzie typu gaz-hamulec-gaz-hamulec. Zachowanie samochodu jest odrobine podobne do chwilowych zaciec N75 z tym ze te nie wystepuja losowo a cyklicznie. Wyglada to tak jakby ktos zakrecal na chwile "kurek" z paliwem. Mam teraz dylemat gdzie szukac (wiem ze do wymiany szukuje sie dwumasa - z poczatkiem listopada bedzie zmieniona na nowa). Ale to objawy kompletnie nie pasujace do dwumasy. Ta raczej powodowalaby drgania podczas jazdy i terkotania takie jak teraz. Po za tym wszystko z silnikiem w porzadku. Temperature trzyma, EGR dziala poprawnie, stan paliwa w baku ok 1/2, multitronic nie szarpie - wiec jego wykluczam - z reszta bledow w CPU skrzyni tez brak. Wtryski korekty maja po +/-0.30 BIPy ok, zarowno pod obciazeniem jak i na jalowym, przeplywka tez ok. Nasuwa mi sie na mysl jeszcze niedomagajaca tandempompa - bo skoro korek i automat to ciagle operowanie hamulcem. Po 3-4 energicznych wcisnieciach hamulca robi sie twardy i trzeba dluzsza chwile poczekac az znowu zrobi sie miekki i wejdzie o ta 1/3 do podlogi. Wszystkie sugestie mile widziane ! Dzieki ! :-)
piotrsob1 Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 (edytowane) Poczytaj ten temat: Co prawda dotyczy on BPW, ale jeżeli objawy masz podobne to możesz spróbować zastosować podobne rozwiązanie Zwróć tylko uwagę że w silnikach 2,0 TDI 16V jest inny EGR i montaż kryzy bezpośrednio przy nim powoduje że przepustnica EGR-a się przeważnie o kryzę blokuje. Dla tego trzeba ją montować od strony chłodnicy spalin, lub na grubszej podkładce i lekko ją sferycznie wyprofilować . O ile w BPW skuteczność kryzy przy opisanych tam objawach i braku błędów w ECU jest ok. 95%, o tyle w 16 V u jednych działa , u drugich nie, mniej więcej pół na pół Edytowane 5 Listopada 2017 przez piotrsob1
Pawelkiwi Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 Zaślep EGR-a na test, możesz kawałkiem blaszki. Luzujesz 2 śruby, w szczelinę wkładasz ową blaszkę, dokręcasz śruby. 5 minut roboty. Jazda i sprawdzaj czy problem występuje. Jak nie występuje czyli pomogło zaślepiasz na stałe dorabiając lub kupując na alle gotowe zaślepki. Potem zmiana u "kogoś" oprogramowania i 100% spokój na zawsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się