Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dudnienie z filtra powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mój 2.0 tdi BSY po rozgrzaniu dudni (uderza powietrze) z filtra powietrza. Z masy postów na ten temat wyczytałem, że to wałek. Wałek został wymieniony, w starym powypadały te boczne broki stąd pewnie jego uszkodzenie. I niestety po wymianie dalej to samo. Zero poprawy. Co jeszcze może być przyczyną?

Opublikowano

Popychacze Panie ponad 1 tys nie twój zależy jaki silnik

Opublikowano

Wymieniłeś tylko wałek czy szklanki też?

 

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Mój silnik jak zaczął ddnić wymieniłem wałek szklanki i paneli. Dudnienie ustąpiło.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.11.2017 o 19:29, joaxx napisał:

Witam, mój 2.0 tdi BSY po rozgrzaniu dudni (uderza powietrze) z filtra powietrza. Z masy postów na ten temat wyczytałem, że to wałek. Wałek został wymieniony, w starym powypadały te boczne broki stąd pewnie jego uszkodzenie. I niestety po wymianie dalej to samo. Zero poprawy. Co jeszcze może być przyczyną?

Mógł byś pisać konkretnie który wałek wymieniłeś ?

Bo broki to są w wałkach dźwigienek pompowtryskiwaczy , a z tego co napisałeś wynika że wymieniłeś jeden z nich  ??? :decayed:

Poza tym BSY jest chyba szesnastozaworowy i typowych "szklanek " to w nim nie uświadczysz , tylko hydroregulatory w dźwigienkach zaworowych .

Nie słyszałem by w szesnastkach występował problem z wycierającymi się wałkami rozrządu, ich krzywki współpracują przecież z ułożyskowanymi rolkami dźwigienek, zarówno zaworowymi jak i tymi napędzającymi pompki :P:hi:

Gdzie jest muka, bo to co piszesz kupy się nie trzyma :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
W dniu 13.11.2017 o 09:56, piotrsob1 napisał:

Mógł byś pisać konkretnie który wałek wymieniłeś ?

Bo broki to są w wałkach dźwigienek pompowtryskiwaczy , a z tego co napisałeś wynika że wymieniłeś jeden z nich  ??? :decayed:

Poza tym BSY jest chyba szesnastozaworowy i typowych "szklanek " to w nim nie uświadczysz , tylko hydroregulatory w dźwigienkach zaworowych .

Nie słyszałem by w szesnastkach występował problem z wycierającymi się wałkami rozrządu, ich krzywki współpracują przecież z ułożyskowanymi rolkami dźwigienek, zarówno zaworowymi jak i tymi napędzającymi pompki :P:hi:

Gdzie jest muka, bo to co piszesz kupy się nie trzyma :naughty:

Wymieniony został dokładnie ten wałek z tymi brokami, ja o szklankach nic nie pisałem, kolega wyżej coś wspomniał, ja wiem że ich tam nie ma

Opublikowano

Musisz ustalić z którego cylindra pochodzi to dudnienie, prawdopodobnie nie domyka lub jest wypalony/skrzywiony któryś zawór.

Jak wyglądają korekcje pompek na biegu jałowym ?

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, piotrsob1 napisał:

Musisz ustalić z którego cylindra pochodzi to dudnienie, prawdopodobnie nie domyka lub jest wypalony/skrzywiony któryś zawór.

Jak wyglądają korekcje pompek na biegu jałowym ?

nie wiem, niestety aż tak szczegółowej diagnozy nie potrafię zrobić, było sprawdzane ciśnienie na cylindrach i było ok podobno

Edytowane przez joaxx
Opublikowano
1 minutę temu, joaxx napisał:

nie wiem, niestety aż tak szczegółowej diagnozy nie potrafię zrobić, było sprawdzane ciśnienie na cylindrach i było ok podobno

Ciężko stawiać diagnozę jak nic nie słychać, może byś coś nagrał i wrzucił na YT ?

Opublikowano
2 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Ciężko stawiać diagnozę jak nic nie słychać, może byś coś nagrał i wrzucił na YT ?

jasne, mogę to zrobić. Niestety słychać, ewidentnie z filtra powietrza, po odpaleniu zimnego auta nie ma nic, po kilku minutach jak się zagrzeje zaczyna

Opublikowano

No to już zmienia postać rzeczy, wygląda na to że któryś zawór ssący na rozgrzanym silniku się nie domyka.

Trzeba dojść który to i dla czego się nie domyka :hi:

Opublikowano
8 minut temu, piotrsob1 napisał:

No to już zmienia postać rzeczy, wygląda na to że któryś zawór ssący na rozgrzanym silniku się nie domyka.

Trzeba dojść który to i dla czego się nie domyka :hi:

mylisz? jeśli tak to bardzo Ci dziekuje za te wskazowki, póki co mogę z tym spokojnie jezdzic? żeby to sprawdzić muszę ściągać głowicę? 

Opublikowano
Teraz, joaxx napisał:

mylisz? jeśli tak to bardzo Ci dziekuje za te wskazowki, póki co mogę z tym spokojnie jezdzic? żeby to sprawdzić muszę ściągać głowicę? 

Raczej bym z tym nie jeździł , bo jeżeli jest tak jak przypuszczam to sytuacja się będzie pogarszała, gniazdo i zawór będą się wypalały :whistling:

Ustalenie który to cylinder i który zawór może być trudne , jeżeli dudnienie występuje tylko na rozgrzanym silniku , zanim zwalisz pokrywę głowicy to już może silnik przestygnąć na tyle że nic nie wydedukujesz :P

Na Twoim miejscu to zaczął bym od pojeżdżenia z podpiętym kompem i obserwował bym korekcję w grupie 013.

Jeżeli któryś zawór się podpiera , to moc generowana na tym cylindrze w którym pracuje ten zawór powinna się zmniejszać w momencie dudnienia, a to powinno być widać po korekcjach, na tym cylindrze powinna ona wzrastać ( korekcje sprawdzamy na biegu jałowym i interesuje nas ta która idzie najwięcej na plus ):hi:

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...