Endriu110694 Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Witam wszystkich , zbliża się wymiana oleju i zastanawiam się nad zmianą marki oleju , teraz leję Castrola Magnateca 10w40 , przejrzałem setki tematów i zdania są bardzo podzielone , ja osobiście zastanawiam się nad olejem millers , bądź liquy moly ewentualnie motul ale często gęsto słychać głosy że jest mocno przereklamowany. Podsumowując zostać przy castrolu ? Jaka powinna być norma oleju dla mojego silnika 280 tys nalotu ? Czy 10w40 jest odpowiedni ?? No i czy przy zmianie marki konieczna jest płukanka bo o tym tu już krążą takie historie że nie wiadomo czy się bać czy nie Z góry dziękuję za wszystkie rady
Helga Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Norma 505.00,jak nie bierze to nie zmieniaj na inny,chyba że podbiera to valvoline 10w40.
Endriu110694 Opublikowano 20 Listopada 2017 Autor Opublikowano 20 Listopada 2017 A zostając przy 10w40 zmieniając tylko markę oleju czy konieczna jest płukanka? Móże ktoś jeszcze poleci jakiś dobry olej?
Helga Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Płukanka nie jest potrzebna, ile wpisów tyle opini,ja nie używałem płukanki,przechodziłem z castrola na valvoline,oba były 10w40.
Endriu110694 Opublikowano 20 Listopada 2017 Autor Opublikowano 20 Listopada 2017 No właśnie z ta płukanka to jest ciężki temat bo ilu ludzi tyle opinii, no dobrze ale jeżeli założymy ze zmienię olej bez plukanki no to jaki wybrać, dodam że cena praktycznie nie ma znaczenia
Hezen Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Jak nie bierze oleju albo pobieranie oliwy jest w normie to zalewaj motulem lub valvoline 5W40Wysłane z OP3T
Leopold27 Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 10 minut temu, Hezen napisał: Jak nie bierze oleju albo pobieranie oliwy jest w normie to zalewaj motulem lub valvoline 5W40 Wysłane z OP3T Możesz zrobić jak pisze kolega.
Endriu110694 Opublikowano 20 Listopada 2017 Autor Opublikowano 20 Listopada 2017 No ale przy zmianie z 10 w na 5 w trzeba będzie zrobić już płukankę
Endriu110694 Opublikowano 20 Listopada 2017 Autor Opublikowano 20 Listopada 2017 A i jeszcze przy okazji tej zmiany , czy zalewając 5w40 nie ujawnią się jakieś dodatkowe wycieki itp czy to też tylko mit ??
Hezen Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Twój silnik ma chodzić na 5W o normie 505.00 i basta.Jak po płukance zacznie gdzieś cieknąć to tak samo wyciek pojawił by się przy wymianie oleju.Silnik zawdzięcza swoją szczelność dzięki uszczelkom a nie nagromaczonemu nagarowi.Jeśli zacznie ciec to wymienia się uszczelnienia które przeciekają.Jak silnik suchy i jest w dobrej kondycji to płukanka nie wyrządzi żadnych szkód.Wysłane z OP3T
Endriu110694 Opublikowano 20 Listopada 2017 Autor Opublikowano 20 Listopada 2017 No ok dzięki za konkretną odpowiedz, a co do plukanki to jak ją wykonać i co będzie mi potrzebne do jej wykonania no i oczywiście zasadnicze pytanie czy w ogóle ja robić czy po prostu wlać nowy olej
Hezen Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Podam na swoim przykładzie.Poprzedni właściciel autka łał Shell helix 5W40 (mógł powiedzieć cokolwiek żeby sprzedać) silnik suchy, licznikowe 297 tys. ale miał bankowo nakulane 600tys.Zalałem płukankę a potem Motula X-Cess 8100 5W40 i nic się nie stało.Potrzebujesz kolego płukankę i olej + filtr.Rozgrzewasz silnik, wlewasz płukankę i zostawiasz pracujący silnik przez 10min. Następnie zlewasz stary olej, wymieniasz filtr oleju i lejesz nową oliwę.Wysłane z OP3T
Endriu110694 Opublikowano 20 Listopada 2017 Autor Opublikowano 20 Listopada 2017 Dobra płukanke przemyśle, bo przebieg mam autentiko a olej zmieniam co około 9 tys km max 10 tak ze syfu nie powinno być dużo, teraz pomóż kolego wybrać markę oleju, bardzo dobre opinie ma millers niby produkowany w Anglii rzadko podrabiany, motul rzekomo strasznie często podrabiany a pewnego źródła nie mam, co byś polecał? Może jakaś inna marka?
hubi. Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Płukanki są dobre dla aut gdzie olej chcesz widzieć na bagnecie w kolorze złotym W tdi możesz sobie to darować. mocne oleje to 5W/40 i to loteriada Ja bym się skupił na temperaturze zapłonu danego olej i przechodzenie go w stan lotny Poczytaj etykiety a się dowiesz sporo Statoil super way a teraz fuhs Lepiej zmienić olej częściej ale na świeży ew. jeżeli podajesz ostro to dodatek do oleju i gra muzyka
KINIAM Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Neste Oil 10W40 CITY STANDARD olej mało popularny i niedoceniany przez użytkowników. A jak chcesz wydać więcej kasy to Neste Oil 5W40 CITY STANDARD lub Neste Oil 5W40 CITY PRO / ten zwykle stosuję /. Płukankę opakowanie co najmniej 0,4-0,5 litra FORTE lub LIQUI MOLY.
Endriu110694 Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor Opublikowano 21 Listopada 2017 Myślałem nad tym olejem, ma ktoś jakieś doświadczenia??
lukaszooo Opublikowano 21 Listopada 2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 Kolego AHU to silnik do czołgu i lanie takie oleju jest nie potrzebne ale jeśli chcesz wydawać bez sensu kase to twoja sprawa. Kup motula 10w40 który jest tanszy o jakies 50zł, wymieniaj olej co 12 tys i dobijaj do miliona km.
KINIAM Opublikowano 21 Listopada 2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 (edytowane) Ten Millers Trident 5W40 to taki olej z filmem olejowym w kierunku 5W30. Szukaj oliwy 5W40 lub 10W40 gdzie /lepkość kinematyczna/ film olejowy w temperaturze roboczej silnika ma wskaźnik 14 lub więcej Edytowane 21 Listopada 2017 przez KINIAM
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się