Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Nie odpala. Błąd 17932 - Przekaźnik pompy paliwa


Raxxel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problemik. Audi 1.9tdi 2001rok w trakcie jazdy zgasło i cisza, nie chce odpalić po podpięciu komputera błędy jak na zdjęciu załączonym. Jakieś rady? Poszedł sterownik pompy? Kręci kręci i nic. 

23805557_1594883900558374_1366072104_n.j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik nr. 28 zabezpiecza obwód pompki paliwa w zbiorniku .

Jak włączysz stacyjkę na obydwóch jego końcach powinno się na kilka sekund pojawiać napięcie ok 12V , a w czasie pracy silnika powinno tam być cały czas .

Jeżeli na żadnym styku bezpiecznika nr. 28 napięcie po włączeniu stacyjki się nie pojawia , to na 99 % uwalony przekaźnik załączający pompkę, znajdziesz go w obudowie ECU na podszybiu.

Jak na lewym napięcie się pojawia a na prawym nie to bezpiecznik spalony.

Tutaj masz rozpiskę bezpieczników :

Jak chcesz sprawdzić działanie pompy paliwa w zbiorniku to daj zasilanie bezpośrednio z aku ( przez bezpiecznik 20A ) na prawy styk gniazda bezpiecznika nr. 28, uruchomisz w ten sposób pompkę na stałe, o ile jest oczywiście sprawna :hi:

Tu masz rysunek gdzie podłączyć zasilanie :

a20_0098_156.png

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, będę działał dzisiaj. Ten przekaźnik od pompy to 167, i pasuje zamiennie z innych grupy vag?

I prąd na ten bezpiecznik normalnie podać w trakcie odpalania auta, nic się nie stanie?

 

Edytowane przez Raxxel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, byłem w aucie i nie ma przekaźnika 167 :/

Jest tylko 202/219/365

A i generalnie dużo wody było w tych przekaźnikach, do połowy zamoczone. 

Edytowane przez Raxxel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Raxxel napisał:

Dzięki Panowie, będę działał dzisiaj. Ten przekaźnik od pompy to 167, i pasuje zamiennie z innych grupy vag?

I prąd na ten bezpiecznik normalnie podać w trakcie odpalania auta, nic się nie stanie?

 

Nie wiem jaki numer ma przekaźnik pompy paliwa w AWX-ie ale to powinien być ten oznaczony na rysunku nr. 1.2

a4cab-6490.png

W celu sprawdzenia pompki lub awaryjnego jej podłączenia " na krótko " wyjmujesz bezpiecznik nr. 28 i do prawego gniazda tego bezpiecznika dajesz 12V z aku lub którejś z szyn zasilających "30"( oczywiście przez bezpiecznik 20A ).

Rysunek masz try posty wyżej :hi:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od lewej mam przekaznik 395 pozniej 202 i 219 i tyle. Wszystkie 3 zalane w wodzie. Bezpiecznik 28 musze wyjąć żeby dać na krótko? 

A silnik AVF, dzisiaj zczytałem

Edytowane przez Raxxel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Raxxel napisał:

od lewej mam przekaznik 395 pozniej 202 i 219 i tyle. Wszystkie 3 zalane w wodzie. Bezpiecznik 28 musze wyjąć żeby dać na krótko? 

Dokładnie, musisz wyjąć bezpiecznik nr. 28 i podłączyć zasilanie pompy na krótko tak jak na tym rysunku :naughty::

a20_0098_156.png

Jeżeli w obudowie ECU jest woda i wszystko w niej pływa, to przyczyną zazwyczaj są zatkane odpływy wody z podszybia, zobaczysz je i zrobisz sobie dostęp do ich wyczyszczenia po wymontowaniu akumulatora :hi:

Od tego trzeba zacząć :P

Oprócz tego musisz przejrzeć i wysuszyć wszystko co zostało zalane, łącznie z kostkami połączeniowymi znajdującymi się bezpośrednio pod obudową ECU i organoleptycznie skontrolować czy obudowa nie ma uszkodzeń :whistling:

PS

Były kiedyś na forum pomocna schematy i rysunki pozwalające zidentyfikować konkretnie przekaźniki, ale linki do nich już nie działają ;)

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecu ogólnie było suche, ale woda tylko na poziomie tych przekaźników, całe zaśniedziałe. Wezme osusze to, pojade na szrot kupie te 3 przekaźniki bo i tak zalane i zobacze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, juz wiem więcej. Filtr paliwa suchy, zalałem go ropą, plak i auto odpaliło i paliło do momentu skończenia się paliwa. Odpalał i gasił normalnie. Wyjąłem ten przekaźnik 219 i już nie odpalał, włożyłem i palił dopóki miał paliwo, czyli przekaźnik ok. Pompa, obstawiam że ona tylko gdzie jest? Zdjąłem fotel z tyłu odkręciłem dwa dekielki i szok, nie ma jej. ?Na krótki wyjąłem bezpiecznik, dałem prąd z 30A bezpiecznika i cisza. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja Limousine:
–  Wymontować wykładzinę bagażnika.
–  Złożyć do przodu w razie potrzeby prawe oparcie tylnego siedzenia.
Wersja Avant:
–  Wymontować 1/3 oparcia z lewej strony
–  Wymontować osłonę bagażnika z boku po lewej stronie i osłonę zabezpieczającą przed brudem

pic02.jpg

0bc7f4c3 (1).jpg

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo, dzięki bardzo, nie spodziewałem się, że tam jest.

Otóż tak, miernik podpiąłem pod kable od pompy po włączeniu pojawia się prąd, a od pompy ciszą. Wyjąłem przekaźnik prądu nie ma, wkładam jest, czyli obstawiam pompe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm i znowu problem. Włożyłem drugą pompe i odrazu przekaźniki 202 i 219 inne. Pompe podłączyłem ok, odzywa się. Odpaliłem, chwile pochodził i zdechł. Na krótki pompa działa, co najlepsze stara na krótko też działa. 

Jakieś pomysły co to może być? Prąd na kablu z tyłu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że jak odpali i Vaccum zassie paliwo to już nie potrzebna jest ta pompa w baku, kiedyś TDI jej nie miały i dawały radę... 

Vaccum sprawdza się ciśnienie tłoczenia paliwa, było nieraz na forum, poszukaj.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, bo jak naleje paliwo do filtra, to na plaku zagada i chodzi aż się paliwo nie skończy w filtrze :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To daj jeszcze raz zasilanie na krótko na pompę w baku i zobacz czy wtedy poda paliwo do filtra... ? Może gdzieś jest po drodze "zator" ? Albo nieszczelność ? ? ? Ściągnij wężyk i obserwuj... Tak wygląda jakby gdzieś była przerwa w podaniu paliwa z baku do filtra... 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypiąłem weżyk doprowadzający paliwo do filtra i dałem na krótko prąd i paliwo idzie. 

Edytowane przez Raxxel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...