Jump to content
IGNORED

[ALL TDI PD] Nie odpala. Błąd 17932 - Przekaźnik pompy paliwa


Raxxel

Recommended Posts

Witam. Mam taki problemik. Audi 1.9tdi 2001rok w trakcie jazdy zgasło i cisza, nie chce odpalić po podpięciu komputera błędy jak na zdjęciu załączonym. Jakieś rady? Poszedł sterownik pompy? Kręci kręci i nic. 

23805557_1594883900558374_1366072104_n.j

Link to comment
Share on other sites

17932 - sprawdź przekaźnik pompy paliwa (J17).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bezpiecznik nr. 28 zabezpiecza obwód pompki paliwa w zbiorniku .

Jak włączysz stacyjkę na obydwóch jego końcach powinno się na kilka sekund pojawiać napięcie ok 12V , a w czasie pracy silnika powinno tam być cały czas .

Jeżeli na żadnym styku bezpiecznika nr. 28 napięcie po włączeniu stacyjki się nie pojawia , to na 99 % uwalony przekaźnik załączający pompkę, znajdziesz go w obudowie ECU na podszybiu.

Jak na lewym napięcie się pojawia a na prawym nie to bezpiecznik spalony.

Tutaj masz rozpiskę bezpieczników :

Jak chcesz sprawdzić działanie pompy paliwa w zbiorniku to daj zasilanie bezpośrednio z aku ( przez bezpiecznik 20A ) na prawy styk gniazda bezpiecznika nr. 28, uruchomisz w ten sposób pompkę na stałe, o ile jest oczywiście sprawna :hi:

Tu masz rysunek gdzie podłączyć zasilanie :

a20_0098_156.png

 

Edited by piotrsob1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie, będę działał dzisiaj. Ten przekaźnik od pompy to 167, i pasuje zamiennie z innych grupy vag?

I prąd na ten bezpiecznik normalnie podać w trakcie odpalania auta, nic się nie stanie?

 

Edited by Raxxel
Link to comment
Share on other sites

Hmm, byłem w aucie i nie ma przekaźnika 167 :/

Jest tylko 202/219/365

A i generalnie dużo wody było w tych przekaźnikach, do połowy zamoczone. 

Edited by Raxxel
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Raxxel napisał:

Dzięki Panowie, będę działał dzisiaj. Ten przekaźnik od pompy to 167, i pasuje zamiennie z innych grupy vag?

I prąd na ten bezpiecznik normalnie podać w trakcie odpalania auta, nic się nie stanie?

 

Nie wiem jaki numer ma przekaźnik pompy paliwa w AWX-ie ale to powinien być ten oznaczony na rysunku nr. 1.2

a4cab-6490.png

W celu sprawdzenia pompki lub awaryjnego jej podłączenia " na krótko " wyjmujesz bezpiecznik nr. 28 i do prawego gniazda tego bezpiecznika dajesz 12V z aku lub którejś z szyn zasilających "30"( oczywiście przez bezpiecznik 20A ).

Rysunek masz try posty wyżej :hi:

Edited by piotrsob1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

od lewej mam przekaznik 395 pozniej 202 i 219 i tyle. Wszystkie 3 zalane w wodzie. Bezpiecznik 28 musze wyjąć żeby dać na krótko? 

A silnik AVF, dzisiaj zczytałem

Edited by Raxxel
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Raxxel napisał:

od lewej mam przekaznik 395 pozniej 202 i 219 i tyle. Wszystkie 3 zalane w wodzie. Bezpiecznik 28 musze wyjąć żeby dać na krótko? 

Dokładnie, musisz wyjąć bezpiecznik nr. 28 i podłączyć zasilanie pompy na krótko tak jak na tym rysunku :naughty::

a20_0098_156.png

Jeżeli w obudowie ECU jest woda i wszystko w niej pływa, to przyczyną zazwyczaj są zatkane odpływy wody z podszybia, zobaczysz je i zrobisz sobie dostęp do ich wyczyszczenia po wymontowaniu akumulatora :hi:

Od tego trzeba zacząć :P

Oprócz tego musisz przejrzeć i wysuszyć wszystko co zostało zalane, łącznie z kostkami połączeniowymi znajdującymi się bezpośrednio pod obudową ECU i organoleptycznie skontrolować czy obudowa nie ma uszkodzeń :whistling:

PS

Były kiedyś na forum pomocna schematy i rysunki pozwalające zidentyfikować konkretnie przekaźniki, ale linki do nich już nie działają ;)

 

Edited by piotrsob1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ecu ogólnie było suche, ale woda tylko na poziomie tych przekaźników, całe zaśniedziałe. Wezme osusze to, pojade na szrot kupie te 3 przekaźniki bo i tak zalane i zobacze. 

Link to comment
Share on other sites

Dobra, juz wiem więcej. Filtr paliwa suchy, zalałem go ropą, plak i auto odpaliło i paliło do momentu skończenia się paliwa. Odpalał i gasił normalnie. Wyjąłem ten przekaźnik 219 i już nie odpalał, włożyłem i palił dopóki miał paliwo, czyli przekaźnik ok. Pompa, obstawiam że ona tylko gdzie jest? Zdjąłem fotel z tyłu odkręciłem dwa dekielki i szok, nie ma jej. ?Na krótki wyjąłem bezpiecznik, dałem prąd z 30A bezpiecznika i cisza. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wersja Limousine:
–  Wymontować wykładzinę bagażnika.
–  Złożyć do przodu w razie potrzeby prawe oparcie tylnego siedzenia.
Wersja Avant:
–  Wymontować 1/3 oparcia z lewej strony
–  Wymontować osłonę bagażnika z boku po lewej stronie i osłonę zabezpieczającą przed brudem

pic02.jpg

0bc7f4c3 (1).jpg

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Noo, dzięki bardzo, nie spodziewałem się, że tam jest.

Otóż tak, miernik podpiąłem pod kable od pompy po włączeniu pojawia się prąd, a od pompy ciszą. Wyjąłem przekaźnik prądu nie ma, wkładam jest, czyli obstawiam pompe.

Link to comment
Share on other sites

Noo, już druga zamówiona. Dzięki zobaczymy co z tego wyjdzie. 

Link to comment
Share on other sites

Hmm i znowu problem. Włożyłem drugą pompe i odrazu przekaźniki 202 i 219 inne. Pompe podłączyłem ok, odzywa się. Odpaliłem, chwile pochodził i zdechł. Na krótki pompa działa, co najlepsze stara na krótko też działa. 

Jakieś pomysły co to może być? Prąd na kablu z tyłu jest.

Link to comment
Share on other sites

A jeszcze, może winna jest vacum pompa? jak to mozna zdiagnozować? 

Link to comment
Share on other sites

Prawda jest taka, że jak odpali i Vaccum zassie paliwo to już nie potrzebna jest ta pompa w baku, kiedyś TDI jej nie miały i dawały radę... 

Vaccum sprawdza się ciśnienie tłoczenia paliwa, było nieraz na forum, poszukaj.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No dobra, bo jak naleje paliwo do filtra, to na plaku zagada i chodzi aż się paliwo nie skończy w filtrze :/ 

Link to comment
Share on other sites

To daj jeszcze raz zasilanie na krótko na pompę w baku i zobacz czy wtedy poda paliwo do filtra... ? Może gdzieś jest po drodze "zator" ? Albo nieszczelność ? ? ? Ściągnij wężyk i obserwuj... Tak wygląda jakby gdzieś była przerwa w podaniu paliwa z baku do filtra... 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wypiąłem weżyk doprowadzający paliwo do filtra i dałem na krótko prąd i paliwo idzie. 

Edited by Raxxel
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...