Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Phaeton GP2 3.0TDI 4x4 Individual Edition 6


turzol

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, misiek95 napisał:

Wiem, jeździłem pare dni. Jest imponująco cicho

Dla porównania S-klasa W221 S500 jest o kilka db głośniejsza  w kabinie od Fejtka 3.0TDI :) Naprawdę postarali się inżynierowie z Drezna projektując to auto. Ja sobie go zostawiam na kolejny rok, a może i dłużej, czas pokaże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadły 2 nowe fanty, których szukałem od roku czasu - panel klimatronic na tył w chromie i w moim kolorze oraz lampka w full opcji z guzikami pod Homelink oraz moduł do bramy. Panel już wsadzony, ale nie miałem weny tego podłączać na razie. Wiązki i tak nie ma więc trzeba na nowo puścić. Homelink odpalam już niedługo jak dojdzie do mnie wiązka.

wO7oOCu.jpg

 

VoZpEbg.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kamil-vag napisał:

To jest dopiero full wypas ;) a nie jakieś tam bidne A4 haha :P

eee moja ex B6 była dość zacnie wyposażona więc nie odczułem jakiegoś skoku w wypasie. Fakt doszły teraz wentylowane fotele, masaże, radary i inne ale Audi nie ma się czego wstydzić :P

Z resztą nie mam parcia na full opcje, ważne że mechanicznie jest 100% wszystko w porządku i nie dokładam złotówki poza eksploatacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jakość materiałów, spasowanie, wyciszenie wnętrza nie są znacznie widoczne ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kamil-vag napisał:

No ale jakość materiałów, spasowanie, wyciszenie wnętrza nie są znacznie widoczne ? 

Nie no tutaj nie ma kompromisów, czuć że to kiedyś kosztowało ponad pół bańki. Nie ma mowy o złym spasowaniu, materiały bardzo dobre, każdy nawet najmniejszy element tapicerki jest podklejony pianką bądź filcem. Wszystko siedzi tak mocno na zaczepach. że trzeba używać dobrych ściągaczy do tapicerek, spinki są metalowe, niektóre śruby pokryte są nawet takim mieszkiem aby były w kolor tapicerki :) Jako ciekawostke dodam, że u mnie jedynymi  plastikowymi elementami wnętrza są guziki, kawałek zakończenia tunelu i kratki wentylacyjne. Wszystko inne jest skórzane i miękkie w dotyku, nie ma mowy o wycieraniu czy skrzypieniu. Drewno jest drewniane a skóra prawdziwa, nie ma żadnej ściemy:) 

 

Edytowane przez turzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

I to jest piękne w tych autach ;)

A ja jakiegoś mega skoku jakościowego nie odczułem w przesiadce z a8 d3 do a4 b8. A8 miałem 5 lat, więc coś mogę o niej powiedzieć. Owszem skóry miałem więcej (bo na boczkach, tunelu, itd), większy wypas (rolety elektryczne, pneumatyczne zawieszenie, itd) ale nie jest to jakiś mega skok, jak przesiadka z miejskiego wozidełka. Jedynie czego mi brakuje to w a8 było znacznie lepiej wyciszone, ale odczuwalne to jest tylko przy wyższych prędkościach (szyby podwójne akustyczne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Korton555 napisał:

A ja jakiegoś mega skoku jakościowego nie odczułem w przesiadce z a8 d3 do a4 b8. A8 miałem 5 lat, więc coś mogę o niej powiedzieć. Owszem skóry miałem więcej (bo na boczkach, tunelu, itd), większy wypas (rolety elektryczne, pneumatyczne zawieszenie, itd) ale nie jest to jakiś mega skok, jak przesiadka z miejskiego wozidełka. Jedynie czego mi brakuje to w a8 było znacznie lepiej wyciszone, ale odczuwalne to jest tylko przy wyższych prędkościach (szyby podwójne akustyczne).

To oczywiste, Audi to  jednak marka premium i można rzec że od modelu A4 w górę trzyma bardzo wysoki poziom. Z resztą w dzisiejszych czasach różnice między poszczególnymi segmentami zacierają. Jednak pod względem zawieszenia i wyciszenia kabiny segment F jest w innej lidze, sorry ale taka prawda.

Jak ktoś zainteresowany mogę tutaj wrzucić porównanie P vs A6 C7 2017r z punktu widzenia gościa który miał kilka Phaetonów przez ostatnie 11 lat i zrobił nimi setki tys km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i zapomniałem dodać ciekawą sprawę. Jak jeździłem a8 to dało się zauważyć, że więcej kierowców robiło ci miejsce na lewym pasie, zwłaszcza jadąc autostradą lewym pasem trochę szybciej niż reszta. Kierowcy potrafili zwolnić i się schować by mnie przepuścic, tego w a4 nie ma i czasem trzeba chwile jechać za jakimś maruderem który wyprzedza z prędkością o 10km/h szybciej niż ci na prawym pasie. Jednym słowem a8 w lusterku wstecznym budziło jakiś tam respekt i widać było, że coś większego jedzie.

Edytowane przez Korton555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat podwójne, akustyczne szyby dostępne były już jako opcja nawet w B6. Wszystko zależy od głębokości portfela przy konfiguracji..;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, turzol napisał:

P vs A6 C7 2017r

to w A6 ma pewnie zwykłe szyby. mój ojciec w A8 ma podwójne, ja w A6 również i wyciszenie jest na tym samym poziomie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jedrekx napisał:

to w A6 ma pewnie zwykłe szyby. mój ojciec w A8 ma podwójne, ja w A6 również i wyciszenie jest na tym samym poziomie ;)

Tak to wygląda w P jeśli chodzi o porównanie z S-klasse W221. Dodam że P jest w dieslu, a MB w benie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Phaeton to "lepszy"/przereklamowany/lepiej wyposażony passat którego naprawy potrafią prędzej czy później zrujnować.

Miałem w świetnym stanie i nikomu nie polecam.

Stare dobrze wyposażone auto i tyle.  Jednym słowem skarbonka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przesiadce z B6 na A6 C6 czy C7, już nie wspomnę o A8 to wiadomo że będzie szok jeśli chodzi o wygodę ciszę itd. Chociaż Phaeton to fajne mega wyposażone auto to do A8 mu jednak daleko :whistling: chociaż niektórym się wydaje że to prawie to samo. Co awaryjności to w obu przypadkach jak się trafi na mocno wyeksploatowany egzemplarz jakich nie brakuje to naprawy itp potrafią szarpnąć po kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bristol napisał:

Niestety Phaeton to "lepszy"/przereklamowany/lepiej wyposażony passat którego naprawy potrafią prędzej czy później zrujnować.

Miałem w świetnym stanie i nikomu nie polecam.

Stare dobrze wyposażone auto i tyle.  Jednym słowem skarbonka. 

Twoje zdanie. Z Passatem ma wspólny znaczek, nic poza tym. Auto od podstaw zrobione na nowo z rozwiązaniami które do dzisiaj robią wrażenie.

Miałeś pewnie przedlifta czyli GP0, z którym trzeba jak z jajkiem bo jak wiadomo pierwsze wypusty zawsze mają problemy wieku dziecięcego. 

Ja wiem, że to forum Audi i każdy będzie bronił marki, ale mam w rodzinie kilka Audi, sam kocham tę markę ale trzeba oddzielić segment F od reszty bo to inna liga.

 

Mam też w rodzinie A8 D3 4.2TDI w ostatnim lifcie, jeżdżę nim dość często nawet ostatnio częściej niż P z racji tego że auto wpadło do mnie na większy przegląd. 

Jakbym miał subiektywnie porównać A8 vs P to:

Zawiecha i  hamulce to jest 1:1 to samo, nawet nr katalogowe się pokrywają.

Wyciszenie - P wygrywa

Prowadzenie i pokonywanie zakrętów - remis. Ten sam napęd, w obu servotronic i aktywna regulacja zawieszenia. W A8 tryb sport dużo lepszy, ale ogólnie przy comfort nie jest tak fajnie jak w P, gdzie jadąc po kostce brukowej suniesz jak po dywanie. A8 jest zestrojony bardziej sportowo bez dwóch zdań. 

Skrzynia - te same automaty z pod szyldu ZF. W trybie sport lepsza A8.

Wykończenie i wypasy - remis, aczkolwiek w A8 są rolety szyb bocznych w elektryce, ale za to brakuje tak rozbudowanej klimatyzacji. 

Fotele, wygoda - nieznacznie P za sprawą łamanych oparć i ogólnie lepszej wygody na dłuższych trasach. 

Osiągi - A8 jest po programie i zjada P, ale tutaj jest 350vs240km więc różnica jest odczuwalna

Serwis, eksploatacja - w sumie to samo

Bagażnik - remis, 500l w obu

Przestrzeń - P jest po prostu większy w kazdym aspekcie, a co za tym idzie A8 jest zdecydowanie lepsze jeśli chodzi o parkowanie, manewrowanie.

Blacha - A8, w P niestety zdarzają się wykwity rdzy gdzieniegdzie i to jest bolączka.

Utrata wartości - tutaj zdecydowanie A8 wygrywa z P. Uważam że nie słusznie.

 

Generalnie uważam, że P to mega niedoceniony samochód, zaryzykowałbym stwierdzenie że jedno najbardziej niedocenianych aut ostatniej dekady.

Z drugiej strony gdybym dostał propozycje wymiany P na uczciwe i zadbane A8 D3 w Individualu to wymieniłbym bez wahania ze względu na miłość do marki :)

 

Edytowane przez turzol
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja przygoda z Phaetonem się zakończyła, poszło w dobre ręce.

Auto mogę polecić niezdecydowanym, mnie nie zawiodło nigdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...